Strona 2 z 10

Re: Odp: Mazda 323 BG GTX BP-T 4WD '90 – "Czarnulka"

PostNapisane: 4 maja 2014, 08:58
przez Bo_Lo
Sprawdz pod maska(w.eFce byla w okolicy podszybia)czy nie jest tylko rozłączona wtyczka od pompy ABS.
(ze względu na jej awarie lub jazdę torową poprzedniego właściciela)

Wysłane z mojego WT19i

PostNapisane: 4 maja 2014, 10:50
przez czarek1991
A jak nie to, to czujniki ABS. Swoja droga jak na ABS to dziwnie wyglada ta kontrolka, bardziej jak od jakiegos stabilizatora toru jazdy :P No ale jedno z drugim powiazane :D

Re: Odp: Mazda 323 BG GTX BP-T 4WD '90 – "Czarnulka"

PostNapisane: 4 maja 2014, 10:58
przez Bo_Lo
W BG tez taka mialem od ABS

Wysłane z mojego WT19i

Re: Odp: Mazda 323 BG GTX BP-T 4WD '90 – "Czarnulka"

PostNapisane: 4 maja 2014, 11:04
przez adis555
czarek1991 napisał(a):A jak nie to, to czujniki ABS. Swoja droga jak na ABS to dziwnie wyglada ta kontrolka, bardziej jak od jakiegos stabilizatora toru jazdy :P No ale jedno z drugim powiazane :D

Nie jest dziwna. Taka sama jest w mx-3. BTW. Klasyk petarda.

By L9.

PostNapisane: 4 maja 2014, 11:21
przez czarek1991
Moze i tak. Mam na codzien stycznosc z MX-3 z 95r i tam jest juz zwykla kontrolka z napisem ABS :)

PostNapisane: 4 maja 2014, 20:08
przez misiak89-89
kontrolka wygląda jak od kontroli trakcji ale to faktycznie abs u siebie tez mam z tym problem. w tym miechu zamierzam obadać temat i dam Ci znać jak dojdę. stan podłogi masz fajny, duzo lepszy niz mój. koniecznie sprawdź tylne kielichy bo tam lubią siedzieć chochliki.

PostNapisane: 4 maja 2014, 23:25
przez Michał88
DARO MAZDA 323 napisał(a):Ja bym juz brał urlop i dłubal. Szkoda ze tak daleko bym podjchal.

Niestety nie przejdzie :( Szef to straszny (cenzura)... Ot, uroki pracy u siebie :P
Jak będziesz przejazdem w Krakowie to zapraszam.

czarek1991 napisał(a):Swoja droga jak na ABS to dziwnie wyglada ta kontrolka, bardziej jak od jakiegos stabilizatora toru jazdy

Podobna była moja pierwsza myśl. Bałem się, że jest to powiązane z napędem. Tylko, że nie odczułem żadnych objawów podczas jazdy. W sumie ABS też się nie załączał <lol>

misiak89-89 napisał(a):...stan podłogi masz fajny, duzo lepszy niz mój. koniecznie sprawdź tylne kielichy bo tam lubią siedzieć chochliki.

Sprawdzę, miałem 323f BG GT z '91 roku na żyletki i niestety blacharka była tragiczna. Także temat jest mi znany ;) Część gratów nawet do tej pory leży i czeka w zapasie.

PostNapisane: 5 maja 2014, 00:34
przez Garbage1989
Widzę super nabytek i niezła bazę. Ale bez inwestycji się nie obejdzie szkoda że za granicą takie cuda doprowadzają do takiego stanu ale przynajmniej przez to mamy szanse zakupić :D będziemy grzebać może się uda coś zorganizować z Nemkiem bo będzie duuuuużo do odnowienia

PostNapisane: 6 maja 2014, 08:06
przez Xionc
Gratuluję i zazdroszczę!

PostNapisane: 6 maja 2014, 14:45
przez Michał88
Garbage1989 napisał(a):będziemy grzebać może się uda coś zorganizować z Nemkiem bo będzie duuuuużo do odnowienia

Oj będziemy, i to bez pośpiechu ;) A Nemka i tak muszę nawiedzić z BA.

Xionc napisał(a):Gratuluję i zazdroszczę!

A podziękował, mordka 2 tydzień cieszy mi się dzień w dzień :)

Sprawdziłem datę produkcji po VIN'ie, wychodzi 12.12.1989. Jako, że byłem w ASO podpytać o kilka gratów, to przy okazji dopytałem o sprawdzenie daty (niekoniecznie dokładne dane dostaje z tych ruskich dekoderów). I zonk, w Krakowskiej Andorze nie udało się znaleźć... Ale miła Pani obiecała po weekendzie majowym sprawdzić w centrali i oddzwonić. Także oficjalnie Czarnulka urodziła się 12.12.1989 :) A Krakowskie ASO Andora zatarła w pamięci nieudolne działania Kieleckiej Matsuoki.

Zobaczymy czy uda mi się w najbliższym czasie potwierdzić chociaż część danych z książki serwisowej. Jak by nie patrzeć, żaden Polak w niej jeszcze nie grzebał, a w Szwajcarii ładne kary nakładają za takie praktyki.

PostNapisane: 6 maja 2014, 16:01
przez Garbage1989
Jak coś to mam działające EPC na europe więc możemy coś posprawdzać czy to np nie jest jakaś wersja specjalna :D

PostNapisane: 6 maja 2014, 16:47
przez Cukierek
Fajna Mazda, trochę musisz włożyć w nią serca i pracy ale odwdzięczy się z nawiązką.
BF i BG GTX/GTR to bardzo wyjątkowe modele które dają dużo frajdy z jazdy i są do tego bardzo nie pozorne. Mam nadzieję że nie będziesz "piszczeć" nią z 4 butów bo wiesz co może się stać :P
Widzę że masz MBC, ile obecnie ładuje boosta? :) ile takie w CH chodzą, jeśli można na pw bo od dłuższego czasu nie mam czasu nawet przeglądać ogłoszeń?

Re: Mazda 323 BG GTX BP-T 4WD '89 – "Czarnulka"

PostNapisane: 6 maja 2014, 21:38
przez krzynio
Witam
Po przekręceniu kluczyków, działa pompa hamulcowa bo w GTX jest elektryczna, silnik słychać popychacze zaworowe, zmień rozrząd, zmień olej na 10W60 lub 15W50, sprawdź ciśnienie cylindrów. Skrzynie wyciągaj i na przegląd przy takim przebiegu to jeśli nie była robiona to zaczął bym od niej jak najszybciej. :)

PostNapisane: 6 maja 2014, 22:23
przez Paweł
krzynio napisał(a):Po przekręceniu kluczyków, działa pompa hamulcowa bo w GTX jest elektryczna

Aha! Nie wiedziałem.

Jeśli szklanki Ci przeszkadzają, to można je wyjąć, rozebrać i dokładnie umyć. Wraz z wymianą zaworka i jego sprężynki, oraz zastosowaniem 0W40 (i umyciem ultradźwiękowo głowicy) w wolnossącym BP, który nie rokował poprawy, jednak pomogło.

krzynio napisał(a):Skrzynie wyciągaj i na przegląd przy takim przebiegu to jeśli nie była robiona to zaczął bym od niej jak najszybciej.

Na co zwracać uwagę?

PostNapisane: 6 maja 2014, 23:06
przez Michał88
Garbage1989 napisał(a):Jak coś to mam działające EPC na europe

I dopiero teraz się o tym dowiaduje <bicz>

Cukierek napisał(a):Mam nadzieję że nie będziesz "piszczeć" nią z 4 butów bo wiesz co może się stać :P

Niestety wiem, sama świadomość konsekwencji jest straszna :|

Cukierek napisał(a):Widzę że masz MBC, ile obecnie ładuje boosta? :)

Dużo nie zdążyłem pojeździć biorąc pod uwagę brak tablic, także z tego co mi się kojarzy jakieś 0,3-0,5.
O resztę zapytaj Brata, dostał już stosowne info. Ale chyba nie ma czasu odczytać ;)
Pamiętam jeszcze Twoją BF GTX z Sochaczewa, szkoda że sprzedałeś. Dobrze, że słuch o niej nie zaginał :)

krzynio napisał(a):Po przekręceniu kluczyków, działa pompa hamulcowa bo w GTX jest elektryczna

Dobrze wiedzieć :)

krzynio napisał(a):zmień rozrząd, zmień olej na 10W60 lub 15W50, sprawdź ciśnienie cylindrów. Skrzynie wyciągaj i na przegląd przy takim przebiegu to jeśli nie była robiona to zaczął bym od niej jak najszybciej. :)

Rozrząd w planach najbliższych, tak samo jak olej w silniku i skrzyni. Skrzynia działa płynniej niż w mojej BA <lol> Co do oleju to nie wiem jeszcze jaka lepkość, ale zapewne coś z Motul'a wpadnie.

Paweł napisał(a):Jeśli szklanki Ci przeszkadzają, to można je wyjąć, rozebrać i dokładnie umyć. Wraz z wymianą zaworka i jego sprężynki, oraz zastosowaniem 0W40 (i umyciem ultradźwiękowo głowicy) w wolnossącym BP, który nie rokował poprawy, jednak pomogło.

Nie w tym sezonie Pawle, chce choć trochę pojeździć przed zimą ;)
Lista spraw na teraz i tak jest spora
– łączniki stabilizatora tył
– amortyzatory tył
– komplet tulejek tył
– wieszak tłumika
– łączniki stabilizatora przód
– tulejki wahacza tylne
– hamulce tył
O kosmetyce nawet nie wspominam

PostNapisane: 6 maja 2014, 23:09
przez Renia88
a miało być tak fajnie... a tu tyle rzeczy do zrobienia.... Pamiętaj że Renia chce MX5 :)

PostNapisane: 7 maja 2014, 00:38
przez Garbage1989
Michał88 napisał(a):I dopiero teraz się o tym dowiaduje


Przecież to nie żadna tajemnica nie ukrywałem nigdy tego ze mam takie zasoby :D Baaaa mam o wiele więcej dziwnych instrukcji serwisowych włącznie z manualami denso :D

Michał88 napisał(a):Co do oleju to nie wiem jeszcze jaka lepkość, ale zapewne coś z Motul'a wpadnie.


co do Motula to możemy podjechać do gościa który handluje motulem w krakowie bo kupuje u niego oliwę do moto a ze przewiozłem się tam z kumplem który tez go zna to miałem dobrze po cenie wiec można spróbować jeśli chciałbyś coś cenniejszego dla silnika z turbinką

Michał88 napisał(a):Lista spraw na teraz i tak jest spora


co do tego to też można zapytać w vakko na jugowickiej bo na firmę mam tam rabat dość gruby bo na niektóre elementy dostawałem taką cenę że nawet mechanicy po znajomości mi nie dali rady załatwić i okazało się że Valvoline'a Maxlife'a dostałem tam najtaniej a duuuużo się obdzwoniłem po krakowie i nawet po znajomości nie dostałem takiej ceny :] a hurtownia sprawdzona więc mogę śmiało polecić

PostNapisane: 7 maja 2014, 09:18
przez Michał88
Garbage1989 olej załatwię w Ostr, niech na trasę do Krk ma już świeży. Chłopaki przy okazji zmienią w cenie ;) Jak coś to wizytówka Wilka z Motul'a leży w schowku.
Do hurtowni możemy podskoczyć w najbliższym czasie.

Re: Mazda 323 BG GTX BP-T 4WD '89 – "Czarnulka"

PostNapisane: 7 maja 2014, 09:37
przez krzynio
Jeśli chodzi o oleje do skrzyni to Ci napisze jakie lejemy do GTR później. Ewentualnie jak będziesz coś chciał zapytać to zadzwoń będzie szybciej :D

Re: Mazda 323 BG GTX BP-T 4WD '89 – "Czarnulka"

PostNapisane: 9 maja 2014, 12:58
przez lewy323s
Moim zdaniem podłoga niezaciekawa, ale do zrobienia. Z przodu pewnie będą dziury w okolic nóg kierowcy i pasażera i zeżarte progi wewnętrzne w tej okolicy. Generalnie najsłabiej chyba będzie wyglądało połączenie podłogi z progami. Zobaczysz po zdjęciu wykładziny. Zawieszenie z tyłu- pewnie luzów nie ma i jeszcze pojezdzi, ale gumy sztywne. Jesli oczekujesz dobrego komfortu i precyzji prowadzenia wahacze do wymiany. Ja mam takie w sedanie od 4 lat i przeglądy przechodzi, diagnosta aż się dziwi że wszystko takie sztywne, nawet za sztywne :)