Mazdaspeed BJ Protege FS-DET '03 Pomarańczowa Błyskawica

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Persiu » 20 sty 2015, 01:27

Witam po małej przerwieostatnio sprawiły się malutkie kłopoty z wspomaganiem, mianowicie rura prowadząca płyn od wspomagania troszke sie przejadła rdzą ponieważ była od nowości. Przy naprawie dałem od razu do wymiany:

-rozrząd (rolka, napinacz, pasek)
-paski wielorowkowe – oba(jeden był mega postrzepiony)
-rura od wspomagania oczywiście no bo bez tego ani rusz.
-olej na Valvoline max life 10w40

Mały gift od kolegi z Bytomia – Naklejki na tylnej szybie = +10 do koni mechanicznych :D

Mechanik po zdjęciu pokrywy zaworów stwierdził, że dawno tylu letniego auta nie widział u siebie żeby (chyba)zawory nie miały ani malutkiej ryski :3
jakieś paski piszczą niestety(znajomy mówi mi, że to może być od wilgoci bo sporadycznie, ale pojade w tygodniu dać do wymiany sonde która dzisiaj dotarła z Anglii więc poproszę aby sprawdził czy aby paski nie są źle naciągnięte(tak na wszelki wypadek).

W lutym planuje zająć się rudą bo wpieprza mi sie w związek z Madzią :x
Załączniki
20150115_163053.jpg
20150115_163110.jpg
20150118_235321.jpg
20150118_235407.jpg
20150118_235412.jpg
20150120_001159.jpg
20150120_001219.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2014, 22:54
Posty: 52 (22/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazdaspeed 323f Protege 2003 BJ
Silnik 2.0 16V
170 KM (127 kW i 217 Nm)
paliwo: Benzyna

Postprzez lukasz.b » 20 sty 2015, 10:52

Powodzenia w walce z rudą, bo w wypadku speeda, "gra warta jest świeczki" <spoko>
Obrazek
Obrazek
BratBuczosa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2009, 22:31
Posty: 1159 (7/11)
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: Było: protege 5 FS-DE '03
Jest: 2.0t F4RT

Postprzez Rosin » 22 sty 2015, 11:09

Dobry rarytas, ciekawy kolor, ale widać, że troche pracy potrzebuje :) Ale chyba takie poprawki to sama przyjemność :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 17:44
Posty: 149
Skąd: MW/Płock/Sochaczew
Auto: BMW E46

Postprzez Mieczyslaw » 23 sty 2015, 00:03

Swietny kolor auta :D Podoba mi sie ale widac na kazdym zdjeciu, ze pracy bedziesz troche mial. Najlepsza jest historia, ze koles sprzedawal ale nie wiedzial co, w czepkus rodzony chlopaku :P
Powodzenia w doprowadzeniu auta do normalnosci <spoko>
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez piwo » 23 sty 2015, 07:05

a po co ci nowa sonda lambda?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4757 (242/132)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez mazdajdm » 29 sty 2015, 01:22

Elegancki zakup :P co do wagi to mój sportive ważony kilkukrotnie bez wachy 1290 także cięzkie są te wozy :)
co do kwesti podnoszenia mocy służe pomocą dużo wiem na temat tego silnika fs-de na pewno przetestowałem kilkukrotnie wytrzymałość seryjnego słupka i doradze na pw :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 21:18
Posty: 56
Skąd: cz-wa
Auto: 323f Sportive 2.0 Turbo
ET 13,65 2016 :)

Postprzez Persiu » 19 lut 2015, 18:39

Witam po malutkiej przerwie.

A więc tak, Sonda była mi potrzebna gdyż po odwiedzeniu komputera pokazywało błąd sondy lambda za katalizatorem. Ale po wymianie sondy duszenie sie silnika oraz check engine nie zniknął lecz pokazał błedy w drugin cylindrze/tłoku(nie wiem czy mowie poprawnie), znowu sonde lambda oraz zbyt ubogą mieszanke paliwa.
Mechanik który mi kasował błędy strzelił, że zacząłby od sprawdzenia świec skoro nie wymieniałem ich po zakupie auta i od zakupu jest ten problem ewentualnie kable, doloty powitrza, przepustnice...itd(tyle tylko zapamietalem z całej tej listy. Tak więc zacząłem od pierwszego i okazało się, że druga świeca była krzywo wkrecona na chama i ledwo wykreciłem ją ze znajomym...rączka klucza do świec sie wygieła >.<

Tak wyglądały 3 pozostałe, ta na drugim miejscu byla przyjarana na tym białym elemencie oraz cała w oleju poszła w kosz od razu –.–
Obrazek

I nagle duszenie sie silnika znikneło oraz od razu przyjemniej sie prowadzi auto kiedy nie ma zaników w obrotach :)

Nastepny w kolejności do zakupu jest Blow off i MBC oraz w dalszym ciągu blacharka.

Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2014, 22:54
Posty: 52 (22/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazdaspeed 323f Protege 2003 BJ
Silnik 2.0 16V
170 KM (127 kW i 217 Nm)
paliwo: Benzyna

Postprzez TTter » 19 lut 2015, 21:55

kurde jak zobaczyłem środek tego Speeda – to strasznie się zawiodłem. Kurde ale plastikowo !! Mazda w latach 80/90 była znacznie lepsza w tym temacie !! Cieszę się że kolejny Turbo benzyniak wraca do łask !! Oby wszystko szło po myśli !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2006, 17:09
Posty: 118
Skąd: Opole
Auto: Mazda 323 BF GTX 4WD 1988r,
Mazda 323 BF GT Turbo Sedan 1989,
Mazda 6 GY 2003r
Daihatsu YRV Gtti 2005

Postprzez Persiu » 22 lut 2015, 12:04

Plastikowo jak w każdym aucie. Więc wniosek troche z dypy :p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2014, 22:54
Posty: 52 (22/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazdaspeed 323f Protege 2003 BJ
Silnik 2.0 16V
170 KM (127 kW i 217 Nm)
paliwo: Benzyna

Postprzez gerz50 » 22 lut 2015, 12:08

:D oj tam plastikowo piękny Protege ze słusznym silnikiem 2.0 170 KM :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 21:00
Posty: 282
Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01

Postprzez lukasz.b » 22 lut 2015, 13:47

TTter napisał(a):kurde jak zobaczyłem środek tego Speeda – to strasznie się zawiodłem. Kurde ale plastikowo Mazda w latach 80/90 była znacznie lepsza w tym temacie

Mazdaspeed Protege to nie jest gokart, gdzie jedynym elementem deski rozdzielczej jest kierownica, tylko rodzinny, bardziej usportowiony sedan. I według mnie jakość plastików, miękkość itd. jest dużo lepsza w Protege5/323f Bj niż w mazdach z lata 90 :P
Obrazek
Obrazek
BratBuczosa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2009, 22:31
Posty: 1159 (7/11)
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: Było: protege 5 FS-DE '03
Jest: 2.0t F4RT

Postprzez Sat0 » 22 lut 2015, 20:06

A jak ma być jak nie plastikowo, w każdym aucie jest sporo plastku zwłaszcza decha konsola i drzwi :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2011, 20:06
Posty: 105
Skąd: KRK

Postprzez piwo » 22 lut 2015, 20:36

swieca krzywo wkrecona? tam gwint jeszcze jest w glowicy? p[rzy tak dlugim gwincie jak ma swieca krzywe wkrecenie rowowazne jest z zerwaniem calkowitym gwinntu. jak poradziles sobie z problemem?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4757 (242/132)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez TTter » 23 lut 2015, 19:22

Si
lukasz.b napisał(a):
TTter napisał(a):kurde jak zobaczyłem środek tego Speeda – to strasznie się zawiodłem. Kurde ale plastikowo Mazda w latach 80/90 była znacznie lepsza w tym temacie

Mazdaspeed Protege to nie jest gokart, gdzie jedynym elementem deski rozdzielczej jest kierownica, tylko rodzinny, bardziej usportowiony sedan. I według mnie jakość plastików, miękkość itd. jest dużo lepsza w Protege5/323f Bj niż w mazdach z lata 90 :P



No to zapraszam do 323 BF najlepiej w GTXie – bo Speed to topowa wersja jak GTX w tamtych czasach!! Deska miękka, boczki miękkie – a plastiki po mimo że mają 26 lat nie po wycierane jak w tych o wiele młodszych "chińskich" Mazdach :D
Jestem miłośnikiem Marki – ale też realistą i widzę że jest o wiele słabiej – moja Mazda 6 – również to pokazuje.....

Poważnie rzecz ujmując uważam że jakość jest bardzo słaba i nie przetrwa 30 lat jak te z 80 lat.....
Co do tego czy jest gokartem – to skąd taki anty argument ?? Przecież nie piszę ani słowa o tym jak się prowadzi, że za miękka i że kiepsko wchodzi w zakręty czy co tam innego...... Tylko napisałem że bardzo słabo wygląda jak na tak młody samochód !! A wiem co mówię bo mam Mazdę 6 GY 2003 i widzę jakie są plastiki w młodszych i 323 BF GTX 1988 więc i tych starszych i 323 BG GTX ( tych pośrednich ) ~TYLE na ten temat :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2006, 17:09
Posty: 118
Skąd: Opole
Auto: Mazda 323 BF GTX 4WD 1988r,
Mazda 323 BF GT Turbo Sedan 1989,
Mazda 6 GY 2003r
Daihatsu YRV Gtti 2005

Postprzez lukasz.b » 23 lut 2015, 20:59

TTter przecież sam pisałeś, że :
TTter napisał(a):kurde jak zobaczyłem środek tego Speeda – to strasznie się zawiodłem. Kurde ale plastikowo !!

Pisząc o gokarcie nie miałem na myśli właściwości jezdnych, chodziło mi o to, że jednym pojazdem bez jakichkolwiek plastików zapewne jest gokart, który nie posiada deski rozdzielczej, tym samym nie jest "plastikowy" w przeciwieństwie do samochodu typu sedan z roku 2003 :P
Każdy samochód jest przecież w jakimś stopniu plastikowy ;)
Obrazek
Obrazek
BratBuczosa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2009, 22:31
Posty: 1159 (7/11)
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: Było: protege 5 FS-DE '03
Jest: 2.0t F4RT

Postprzez BratCukierka » 23 lut 2015, 22:53

Piotrek na przykładzie BF do GY widzisz różnicę materiałów do wykończenia wnętrza, a co dopiero jak porównam do 626 GC (z 84roku) którą miał mój sąsiad... i porównam do BJ mojego kolegi... to nie ma co porównywać... W zeszłym tygodniu u kuzyna siedziałem w 626 GD którą ma na sprzedaż, i nie tylko materiały użyte do wykończenia boczków, deski jak i materiał na siedzeniach mimo lat i przebiegu powinny być przykładem dla obecnych modeli :) ale wiadomo teraz przede wszystkim kierują się ceną wytworzenia jak i ekologią (używane materiały pochodzące z recyklingu itp.)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez TTter » 24 lut 2015, 02:19

BratCukierka napisał(a):Piotrek na przykładzie BF do GY widzisz różnicę materiałów do wykończenia wnętrza, a co dopiero jak porównam do 626 GC (z 84roku) którą miał mój sąsiad... i porównam do BJ mojego kolegi... to nie ma co porównywać... W zeszłym tygodniu u kuzyna siedziałem w 626 GD którą ma na sprzedaż, i nie tylko materiały użyte do wykończenia boczków, deski jak i materiał na siedzeniach mimo lat i przebiegu powinny być przykładem dla obecnych modeli :) ale wiadomo teraz przede wszystkim kierują się ceną wytworzenia jak i ekologią (używane materiały pochodzące z recyklingu itp.)


I właśnie o tym mówię !! że totalnie słabo to wygląda !! a to czy nadwozie to sedan czy hot hatch --- nie ma znaczenia – słabe i tyle...... i nie jestem hejterem tego tematu itd... bo uwielbiam Mazde i wszystkie Turbo speedy .....ale to nie przeszkadza mi wyrażać swojej opinie na temat chinskiego samochodu !!

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2006, 17:09
Posty: 118
Skąd: Opole
Auto: Mazda 323 BF GTX 4WD 1988r,
Mazda 323 BF GT Turbo Sedan 1989,
Mazda 6 GY 2003r
Daihatsu YRV Gtti 2005

Postprzez buczos » 24 lut 2015, 08:42

TTter napisał(a):ale to nie przeszkadza mi wyrażać swojej opinie na temat chinskiego samochodu

Ja mam porównanie BJ z 3 BK gdzie w BK jest chyba jeszcze bardziej twardo i plastikowo, co nie zmienia jednak faktu, że komfort jazdy w BK jest większy. Tym bardziej pewnie jak porównasz GD do GY. Tak więc ja wybieram chińskie wnętrze kosztem lepszego komfortu. No bo chyba nikt nie zarzuci, że 6GY jest mniej komfortowa w podróżowaniu niż GD.
Gdyby producenci projektowali auta na 30 lat (w tym wnętrza) nie mielibyśmy co kupić bo wszyscy by zbankrutowali, tym bardziej nikt chyba nie planuje tyle lat jeżdzić jednym samochodem :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez tomi911 » 24 lut 2015, 10:05

buczos napisał(a):
TTter napisał(a):ale to nie przeszkadza mi wyrażać swojej opinie na temat chinskiego samochodu

Ja mam porównanie BJ z 3 BK gdzie w BK jest chyba jeszcze bardziej twardo i plastikowo, co nie zmienia jednak faktu, że komfort jazdy w BK jest większy. Tym bardziej pewnie jak porównasz GD do GY. Tak więc ja wybieram chińskie wnętrze kosztem lepszego komfortu. No bo chyba nikt nie zarzuci, że 6GY jest mniej komfortowa w podróżowaniu niż GD.
Gdyby producenci projektowali auta na 30 lat (w tym wnętrza) nie mielibyśmy co kupić bo wszyscy by zbankrutowali, tym bardziej nikt chyba nie planuje tyle lat jeżdzić jednym samochodem :)

Dokładnie – taka jest polityka w branży automotive w XXI wieku – samochód ma być, piękny, komfortowy i maksymalnie wyposażony (oczywiście w wersjach basic nie ma max wyposażenia, ale te "basici" coraz bogatsze), oszczędny, mieć dużą moc i w ogóle och ech, ale... ma nie być wieczny!
Niezawodność – TAK (ale w określonym przedziale czasu – najlepiej wtedy, kiedy obowiązuje gwarancja + 1 – 2 lata i koniec).
Po upływie od 5-6 do 9-10 lat ma się zacząć psuć – a naprawy mają być drogie, tak aby użytkownik – nie zmuszany i nie kuszony nowszym modelem – sam przyszedł do salonu z pytaniem o nowy, bo nawet jak się zrazi do marki (bo mu się po kilku latach psuje), to pogada ze znajomymi i dojdzie do wniosku, że tak jest wszędzie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez Persiu » 23 mar 2015, 00:48

piwo napisał(a):swieca krzywo wkrecona? tam gwint jeszcze jest w glowicy? p[rzy tak dlugim gwincie jak ma swieca krzywe wkrecenie rowowazne jest z zerwaniem calkowitym gwinntu. jak poradziles sobie z problemem?


Narazie nic sie nie dzieje, swieca sucha i czysciutka, nie dusi sie silnik. Wyglada na to, ze nie byla wkrecona do konca tylko na chama wkrecona na poczatku(nie wiem jak to opisac) w tygodniu ide na przeglad oddac bo cos mi szura w przednich kolach jak jade powoli przy skrecaniu...no i niestety chwilowo kasy nie ma na malowanie a rdza rosnie i daje o sobie znaki :c
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2014, 22:54
Posty: 52 (22/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazdaspeed 323f Protege 2003 BJ
Silnik 2.0 16V
170 KM (127 kW i 217 Nm)
paliwo: Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy