Mazda 323 BG BP '94

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez wilusjdm » 12 kwi 2016, 18:31

Może próbuj z tym mechanikiem podziałać? Kolega honda2911 podpowiada jak to ogarnąć, to wiedzę jakaś masz. A resztę zrobi mechanik :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Bartsan » 12 kwi 2016, 18:38

Właśnie miałem pisać, że jak tylko dotrze do mnie komp i przepływomierz, zaniose mu to i powiem co ma zrobić xD
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2016, 14:20
Posty: 78
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323 BG BP '94

Postprzez pawcio1017 » 12 kwi 2016, 19:21

Bartsan napisał(a):Sprzęgło od 1.6 według gościa, nie wlezie do tego silnika. Plus, immobilizer, ktoś wie jak to obejść ?


Co się dziwić, jak tarcza sprzęgłowa od 1.6 ma 190mm a od 1.8 DOHC 215mm. Gościu nie skumał, że skoro masz info że ta skrzynia na pewno pasuje i u innych tak to jeździ a jemu nie wchodzi, to należałoby założyć zamach i sprzęgło ze starego? Co do immo – w BG raczej nie było fabrycznego więc co za tym idzie śmiało można je wywalić...

viewtopic.php?f=102&t=67115

Tu masz sporo wiedzy, daj to temu mechanikowi na lekturę do snu. I głowa do góry, się nie poddawaj! :P
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Bartsan » 12 kwi 2016, 19:48

Chłopaki, chociaż bym miał żreć trawę to sie nie poddam. Zbyt wiele osób bym zawiódł, a przede wszystkim siebie i madziarenę :P Od tygodnia wiszę na forach i chłonę co się da. Może stąd te głupie pytania ale każdy gdzieś zaczynał ;P Koleś ma prawo sie nie znać skoro nigdy tego nie robił, na plus jest to że dwóch jego pracowników też mają zajawki na takie rzeczy więc jakoś to dopieścimy żeby było jak być powinno.
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2016, 14:20
Posty: 78
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323 BG BP '94

Postprzez caroleck » 12 kwi 2016, 19:51

W naszym regionie nie ma mechaników strikte zajmujących się mazdami. Najbliżej jest Nynuch z Bydgoszczy. Ja do swojego mechanika jak jechałem z problemem vałki to próbowałem pomóc mu go rozwiązać opierając się na dwóch forach. Żaden mechanik nie zna się na wszystkim tym bardziej, że silnik jest inny niż powinien. Pewnie nawet nie wiedział w co się pakuje. Kontaktuj się z ludźmi co robili takiego swapa i będziesz miał rzetelne dane :D
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 13:47
Posty: 1394 (3/6)
Skąd: Olsztyn
Auto: była: 323F BA Z5 '97R Ben + LPG
jest: 323F BA KF '96R Ben + LPG

Postprzez Bartsan » 29 kwi 2016, 14:43

Także ten, po miesiącu oczekiwań, nadal nie wiem jak sie sprawa rozstrzygnie. Jedyną rzeczą jaką może poszczycić sie mechanik w obecnej chwili to wsadzenie silnika do budy. Od trzech dni nie moze podpiąć wiązki bo biedak zarobiony. :D Póki co, pozostaje mi czekać dalej na rozwój wydarzeń. Jeśli nie zrobi do przyszłego piątku, auto idzie na lawetę i będziemy działać gdzieś indziej.
Załączniki
IMG_1923.JPG
Ostatnio edytowano 6 maja 2016, 13:12 przez Bartsan, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2016, 14:20
Posty: 78
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323 BG BP '94

Postprzez Bartsan » 6 maja 2016, 13:03

Stało się, dzisiaj autko po raz pierwszy odpalone z nowym serduszkiem, bah, jak to mawiają, cierpliwość jest cnotą ;) . Wydech średnicą pasuje do BP kowego, niby było 1.6 a wszystko spasowało, aparat zapłonowy który zakupiłem na alledrogo do BP, nie pasuje tym metalowym elementem więc użyli na razie poprzedniego z 1.6. Pozostało uzbroić się jeszcze troszkę w cierpliwość na czas wymiany rozrządu, ustawienia zapłonu i myślę że będziemy w domu już w przyszłym tygodniu.
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2016, 14:20
Posty: 78
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323 BG BP '94

Postprzez DARO MAZDA 323 » 6 maja 2016, 13:32

ogarniaj ogarniaj teraz poczujesz MOC 128 rumaków +– te co zdechły . Ja miałem 125 KM z przebiegiem silnika 235.000 km .
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez Bartsan » 6 maja 2016, 14:05

NIe wiem jaki przebieg ale na hamowni przed rozebraniem podobno 122 było. Przyznam się że gdyby nie to forum, mogłoby zabraknąć motywacji.
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2016, 14:20
Posty: 78
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323 BG BP '94

Postprzez Grigori » 7 maja 2016, 16:05

No to czekamy na wrażenia :D z jazdy .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2014, 13:06
Posty: 341 (3/1)
Skąd: Lublin/Czerniejów
Auto: Mazda 323 BG GLX 4WD 89r. 1.8 dohc

Postprzez pawcio1017 » 7 maja 2016, 18:54

no to kolego teraz już obowiązkowo widzę Cie na spocie <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez honda2911 » 7 maja 2016, 19:05

Strasznie długo to trwało
ale mam nadzieje że choć troche pomogłem
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez benq323 » 7 maja 2016, 22:17

Czekam aż kolega pojawi się na spocie i przywiezie mnie bagietką :)
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez Bartsan » 8 maja 2016, 12:53

Panowie, mówie jak jest, bez pomocy chłopaków z BDG i waszej szanownych forumowiczów, nie byłoby mowy o tak i tak szybkiej zamianie serc xD

honda2911 napisał(a):Strasznie długo to trwało
ale mam nadzieje że choć troche pomogłem

Tak, wiem. No nie będę się już żalił, grunt to zostawić niemiłe przeżycia za sobą ;D Jak najbardziej każdy po trochu miał w tym swój pozytywny udział, uwagami, pomysłami i radami. Kazdemu z osobna wielkie thank you za to ;P

pawcio1017 napisał(a):no to kolego teraz już obowiązkowo widzę Cie na spocie <oczko>


Teraz chyba nie mam wyjścia :D

benq323 napisał(a):Czekam aż kolega pojawi się na spocie i przywiezie mnie bagietką :)


Pojawi, przewiezie :D

Wiele jeszcze zostało do zrobienia, nie mniej jednak nie zamierzam rezygnować. ostatnio znajomek mówi do mnie, "no to włożyłeś w nią więcej niż za nią dałeś, sprzedaj i kup coś nowszego" no i nie wiedziałem co mu powiedzieć, jedyne co cisnęło mi się na język, to "ocipiałeś" ? xD jesli auto nie zaskoczy mnie czymś w stylu "pękam w pół" to prędko się z nim nie rozstanę, jednak trochę magii BG potrafi wyprać mózg :D
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2016, 14:20
Posty: 78
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323 BG BP '94

Postprzez Jasoon » 8 maja 2016, 20:06

Fajnie ze udało Ci się zmontowac nowy silnik ;) i powiem Ci ze BG maja coś w sobie ze potrafią wyprać mozg :D może przez to że nie sa tak pospolite nie mówiąc juz o liczbie zadbanych sztuk ;) szybko z tego nie wyjdziesz :D silnik ogarnales teraz dbaj o blacharke bo z tego co zauważyłem to te roczniki strasznie gniją ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2013, 21:33
Posty: 244
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323 BG B3 / LOWERED BG

Postprzez Bartsan » 9 maja 2016, 12:11

Noo tak żeby było co do lodówki włożyć oczywiście, w tym roku to już tylko blacha i eksploatacyjne rzeczy. Jutro odbieram. Ufffffff
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2016, 14:20
Posty: 78
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323 BG BP '94

Postprzez Bartsan » 11 maja 2016, 00:27

Hmm, na zimnym silniku auto pali na dotyk, natomiast kiedy sie rozgrzeje i go zgaszę, nie odpali póki nie minie trochę czasu. Może jakaś sugestia lub ktoś miewał podobnie ? Nie chcę nic sugerować dlatego na razie zostawiam to pytanko u was. Heelp :)
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2016, 14:20
Posty: 78
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323 BG BP '94

Postprzez pawcio1017 » 11 maja 2016, 00:39

Przepływka? Czujnik temperatury?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Bartsan » 11 maja 2016, 00:45

No właśnie obstawiamy że czujnik położenia wału w aparacie. Znajomy dzisiaj w pracy mówi, żebym spróbował odpalić jak wrócę, na zimnym . Poszedłem po kluczyki, kręcę i pyk, pali. Nie pamiętam tylko jakich słów użył, że powiązał temp. z tym czujnikiem. Ja sądziłem że to niekompatybilność samego aparatu, no a czujnik jest w aparacie w tym przypadku.
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2016, 14:20
Posty: 78
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323 BG BP '94

Postprzez benq323 » 11 maja 2016, 01:38

Ja w B3 miałem padający aparat to właśnie gasł na ciepłym. Potrafiłem odpalić zostawić go żeby się rozgrzał a on gasł.
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy