Mazda 323C BH Z5 96/97r 1,5 88KM
Nadszedł w końcu czas aby przedstawić moją mazdunię . Wiem, że nie dorasta większosci tu mazd przedstawionych do pięt ale i tak jest to najwsapanialszy samochodzik :–). Jeżdżę nią od lutego bo dopiero zrobiłam prawko ale jest z nami już jakieś 1,5 roku. Sprowadzona z Niemiec z rozbitym zderzakiem i z przebiegiem 150 tys. W wyposażeniu brak klimy i nad tym ubolewam, a po za tym to ma el. szyby i lusterka centralny zamek, wspomaganie. Więc chyba standard.
Pierwsza rejestracja w 97r, ale z tego co mi wiadomo to produkcja 96r? W papierach ma wpisane 97r, chodź celnik nie chciał mi tego przepuścić i upierał się, że powinno być 96, ale w końcu się poddał i tak zostało
Zdjęcia niezbyt dobrej jakości, więc od razu przepraszam ale robione telefonem. Myślę, że wątek będzie rozszeszany o nowe zdjęcia :–)
A oto ona:
Parę rzeczy już w niej jest zrobione ale jeeeszcze sporo trzeba zrobić. Stopniowo, stopniowo i będzie ok :–)
Od kąd jest z nami zrobiono w niej:
-wymiana rozrządu
-szczęki tylne + pomalowanie bębnów (ost marzec 2012r)
-klocki przednie (ost marzec 2012r), luty 2014r (178000 km)
-tarcze przednie (ost marzec 2012r)
– filtr paliwa (ost marzec 2012r)
-świece (ost marzec 2012r)
-filtr powietrza (ost marzec 2012r)
-olej z filtrem (ost marzec 2012r), luty 2014 r (178000 km)
-wyczyszczony rozrusznik (ost marzec 2012r)
-błotnik lewy przedni
-lampa lewa przednia
-trzecie światło stopu
-wymiana pokrowców na tymczasowe bo docelowo chcę szyte na miarę
– wymiana oleju od skrzyni biegów (maj 2012r)
-regeneracja rozrusznika-wymiana bendiksu i tulejek (czerwiec 2012)
-kompleksowe czyszczenie wnętrza metodą parową: tapicerka, podsufitka (marzec 2013)
-i kilka drobnostek, o których nawet nie opłaca się pisać
– wymiana sworzni L i P : luty 2014 (178000 km)
– łączniki stabilizatora tył i przód – L i P: luty 2014 (178000 km)
– osłona przegubu zew L i P: luty 2014 (178000 km)
– ustawienie zbieżności: luty 2014 (178000 km) i kwiecień 2014
– wymiana części wydechu: luty 2014
– wymiana prawe przednie łożysko – kwiecień 2014 (ok. 180000 km)
– wymiana przegubu lewy zewnętrzny – październik 2014 (ok. 186000 km)
– wymiana amortyzatorów tył L i P – październik 2014 (ok. 186000 km)
W planach sporo do zrobienia ale najważniejsze:
– pozbyc się rdzy na prawym tylnym nadkolu bo się pojawiła po zimie
– wymiana tulejek od skrzyni biegów
– wymiana kabli od świec
– znalezienie przyczyny lekko falujących obrotów
Pierwsza rejestracja w 97r, ale z tego co mi wiadomo to produkcja 96r? W papierach ma wpisane 97r, chodź celnik nie chciał mi tego przepuścić i upierał się, że powinno być 96, ale w końcu się poddał i tak zostało
Zdjęcia niezbyt dobrej jakości, więc od razu przepraszam ale robione telefonem. Myślę, że wątek będzie rozszeszany o nowe zdjęcia :–)
A oto ona:
Parę rzeczy już w niej jest zrobione ale jeeeszcze sporo trzeba zrobić. Stopniowo, stopniowo i będzie ok :–)
Od kąd jest z nami zrobiono w niej:
-wymiana rozrządu
-szczęki tylne + pomalowanie bębnów (ost marzec 2012r)
-klocki przednie (ost marzec 2012r), luty 2014r (178000 km)
-tarcze przednie (ost marzec 2012r)
– filtr paliwa (ost marzec 2012r)
-świece (ost marzec 2012r)
-filtr powietrza (ost marzec 2012r)
-olej z filtrem (ost marzec 2012r), luty 2014 r (178000 km)
-wyczyszczony rozrusznik (ost marzec 2012r)
-błotnik lewy przedni
-lampa lewa przednia
-trzecie światło stopu
-wymiana pokrowców na tymczasowe bo docelowo chcę szyte na miarę
– wymiana oleju od skrzyni biegów (maj 2012r)
-regeneracja rozrusznika-wymiana bendiksu i tulejek (czerwiec 2012)
-kompleksowe czyszczenie wnętrza metodą parową: tapicerka, podsufitka (marzec 2013)
-i kilka drobnostek, o których nawet nie opłaca się pisać
– wymiana sworzni L i P : luty 2014 (178000 km)
– łączniki stabilizatora tył i przód – L i P: luty 2014 (178000 km)
– osłona przegubu zew L i P: luty 2014 (178000 km)
– ustawienie zbieżności: luty 2014 (178000 km) i kwiecień 2014
– wymiana części wydechu: luty 2014
– wymiana prawe przednie łożysko – kwiecień 2014 (ok. 180000 km)
– wymiana przegubu lewy zewnętrzny – październik 2014 (ok. 186000 km)
– wymiana amortyzatorów tył L i P – październik 2014 (ok. 186000 km)
W planach sporo do zrobienia ale najważniejsze:
– pozbyc się rdzy na prawym tylnym nadkolu bo się pojawiła po zimie
– wymiana tulejek od skrzyni biegów
– wymiana kabli od świec
– znalezienie przyczyny lekko falujących obrotów
Ostatnio edytowano 31 paź 2014, 12:21 przez tigresse, łącznie edytowano 11 razy
- Od: 10 lut 2012, 15:26
- Posty: 98
- Skąd: Szczecinek
- Auto: Wcześniej: Mazda 323C 1,5, 96r.
Obecnie: Ford Focus cmax 1,8 benzyna, 2005r.
s i w y napisał(a):za ubogi opis kolego no i zdjęć przydałoby się więcej
koleżanko ;–)
Nie wiem co więcej dać w opisie, a zdjęć póki co nie mam więcej i dopóki nie zrobię to nie wstawię.
- Od: 10 lut 2012, 15:26
- Posty: 98
- Skąd: Szczecinek
- Auto: Wcześniej: Mazda 323C 1,5, 96r.
Obecnie: Ford Focus cmax 1,8 benzyna, 2005r.
jarsoN napisał(a):Wyposażenie, mody, plany i swoje zdjęcie
Uzupełniono, oprócz mojego zdjęcia bo to wątek o mazdzie a nie o mnie
- Od: 10 lut 2012, 15:26
- Posty: 98
- Skąd: Szczecinek
- Auto: Wcześniej: Mazda 323C 1,5, 96r.
Obecnie: Ford Focus cmax 1,8 benzyna, 2005r.
jarsoN napisał(a):tigresse napisał(a):znalezienie przyczyny lekko falujących obrotów
Poszukaj jej w okolicach przepustnicy
To teraz musisz dac swoje zdjęcie
Tam już dawno szukałam, przepustnica i krokowiec wyczysczony P
Do planów dodaje wymiana oleju skrzyni biegów bo się okazuję, że muszę to zrobić...
Wie ktoś jaki najlepszy??
andrzej-w dziękuję bardzo, miło słyszeć tym bardziej, że nie jestem dobrze zorientowana w motoryzacji i mam bardzo subiektywne spojrzenie na moją mazdę
Ostatnio edytowano 13 lis 2017, 15:05 przez tigresse, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 10 lut 2012, 15:26
- Posty: 98
- Skąd: Szczecinek
- Auto: Wcześniej: Mazda 323C 1,5, 96r.
Obecnie: Ford Focus cmax 1,8 benzyna, 2005r.
Wlej jakiegoś ELF'a transmisyjnego z dużym zakresem lepkości i temparatury i będzie ok. Nic jej więcej niepotrzeba.
Andrzej414 napisał(a):Wlej jakiegoś ELF'a transmisyjnego z dużym zakresem lepkości i temparatury i będzie ok. Nic jej więcej niepotrzeba.
dzięki :–)
- Od: 10 lut 2012, 15:26
- Posty: 98
- Skąd: Szczecinek
- Auto: Wcześniej: Mazda 323C 1,5, 96r.
Obecnie: Ford Focus cmax 1,8 benzyna, 2005r.
Ja pracuję a Madzia grzecznie czeka
- Od: 10 lut 2012, 15:26
- Posty: 98
- Skąd: Szczecinek
- Auto: Wcześniej: Mazda 323C 1,5, 96r.
Obecnie: Ford Focus cmax 1,8 benzyna, 2005r.
No i będzie post pod postem ale nikt nic nie pisze
Dziś troszkę pierdółek porobione w Madzi:
-Naprawa/uszczelnienie wiązki kabli w tylnej klapie bo to była prawdopodobnie przyczyna podmokłego sufitu (okaże się teraz )
-Sklejenie listwy progowej prawej, bo Madzia miała ułamne tam jakieś mocowanie i listwa spadała po zaheczeniu np nogą
-Uzupełnienie spinek w nadkolu przeciwbłotnym bo chyba trzymało się na 3 spinkach :o
-Ogólne czyszczenie środka hihi
-wymiana tylnej wycieraczki
Focie:
Czas na kapiel:
Pod domkiem po dzisiejszych robótkach
Dziś troszkę pierdółek porobione w Madzi:
-Naprawa/uszczelnienie wiązki kabli w tylnej klapie bo to była prawdopodobnie przyczyna podmokłego sufitu (okaże się teraz )
-Sklejenie listwy progowej prawej, bo Madzia miała ułamne tam jakieś mocowanie i listwa spadała po zaheczeniu np nogą
-Uzupełnienie spinek w nadkolu przeciwbłotnym bo chyba trzymało się na 3 spinkach :o
-Ogólne czyszczenie środka hihi
-wymiana tylnej wycieraczki
Focie:
Czas na kapiel:
Pod domkiem po dzisiejszych robótkach
Ostatnio edytowano 5 maja 2012, 17:30 przez tigresse, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 10 lut 2012, 15:26
- Posty: 98
- Skąd: Szczecinek
- Auto: Wcześniej: Mazda 323C 1,5, 96r.
Obecnie: Ford Focus cmax 1,8 benzyna, 2005r.
Dzięki bardzo
- Od: 10 lut 2012, 15:26
- Posty: 98
- Skąd: Szczecinek
- Auto: Wcześniej: Mazda 323C 1,5, 96r.
Obecnie: Ford Focus cmax 1,8 benzyna, 2005r.
ogr85 napisał(a):Czym to koleżanko uszczelniałaś??? I oczywiście napisz czy pomogło...
U mnie ostatnio też przecieka z tyłu, trzeba byłoby coś z tym zrobić...
Po za tym piękna madzia, życzę pięknego użytkowania...
Sylikonem dekarskim, i chyba pomogło, bo dziś u nas w nocy i w ciągu dnia padało i póki co jest teraz sucho... Zobaczymy czy na dalszą metę będzie skuteczne
I dzięki bardzo
- Od: 10 lut 2012, 15:26
- Posty: 98
- Skąd: Szczecinek
- Auto: Wcześniej: Mazda 323C 1,5, 96r.
Obecnie: Ford Focus cmax 1,8 benzyna, 2005r.
Z nowych wieści:
-okazało się, że uszczelnienie nie pomogło do końca, trzeba będzie czynność powtórzyć, może gdzieś silikon "nie złapał" bo dziś zauważyłam lekko wilgotny sufit dokładnie w tym miejscu gdzie jest ta wiązka kabli... To zła wiadomość.
-Dobra wiadomość to wymieniliśmy olej w skrzyni biegów . Biegi chodzą o niebo lepiej Choć planuję jeszcze wymienić tulejki ale to już się nie spieszy bo olej okazał się główną przyczyną złej pracy biegów po rozgrzaniu...
A oto krótka fotorelacja
Tak wyglądał brzydki wylany olej, praktycznie nie był lepki, leciał jak woda, i nie było go na pewno 2,8l...
Największy problem był z wykombinowaniem sposobu by jak najłatwiej wlać olej Ale się udało, tu jakaś butelka, tu jakiś wężyk i wszystko jak pod wymiar
-okazało się, że uszczelnienie nie pomogło do końca, trzeba będzie czynność powtórzyć, może gdzieś silikon "nie złapał" bo dziś zauważyłam lekko wilgotny sufit dokładnie w tym miejscu gdzie jest ta wiązka kabli... To zła wiadomość.
-Dobra wiadomość to wymieniliśmy olej w skrzyni biegów . Biegi chodzą o niebo lepiej Choć planuję jeszcze wymienić tulejki ale to już się nie spieszy bo olej okazał się główną przyczyną złej pracy biegów po rozgrzaniu...
A oto krótka fotorelacja
Tak wyglądał brzydki wylany olej, praktycznie nie był lepki, leciał jak woda, i nie było go na pewno 2,8l...
Największy problem był z wykombinowaniem sposobu by jak najłatwiej wlać olej Ale się udało, tu jakaś butelka, tu jakiś wężyk i wszystko jak pod wymiar
- Od: 10 lut 2012, 15:26
- Posty: 98
- Skąd: Szczecinek
- Auto: Wcześniej: Mazda 323C 1,5, 96r.
Obecnie: Ford Focus cmax 1,8 benzyna, 2005r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości