MAZDA 323 BG B6-ME '92 – 1.6 16V 88KM
Moja historia miłosna z MAZDA zaczeła sie ogolnie 2.5 roku temu. Byla to ta sama co w temacie tylko, ze totalne truchło. Po najechaniu na tył niestety sprzedalem. Wtedy najwiekszym błedem jakim popelnilem byl zakup Toyoty Avensis I (nastepczyni Cariny), po peknieciu walka rozrzau opadly mi rece, postanowilem to naprawic co wiazalo sie z kosztem 1,5 tys zł i remontem calego silnika. Chcąc sprzedać ja zaczalem poszukiwania nowej Mazdy... i tak trafila sie moja slicznotka. Szukalem jej dluuuugo, aż poprzedni właściciel (Sebastian) wielki miłośnik motoryzacji i ulepiony z tej samej gliny co ja, wrzucił ja na allegro i tak ją ujrzalem.
Wystawiona zostala za 7.5 tyś zł. Cena mnie zszokowała, lecz wiedzialem, ze jest warta swojej ceny. Cene która zaplaciłem za ta Ślicznotkę to 6 tyś zł. Jak na moje warta swojej ceny, gdyż bedzie zyskiwać na wartosci, jezeli zostanie utrzymana w idealnym stanie jak teraz, a poza tym jest to juz "youngtimer", bardzo rzadki i cieżko spotkac go w takim stanie. Więc jestem chyba najszczesliwszym posiadaczem BaGietki
Korespondowałem z nim dobre 3 miesiące zanim doszło to kupna. Byly to maile o szczegołowe pytania co bylo robione itd.
Przesyłał mi zdjęcia co bylo zrobione, np : wymiana nagrzewnicy, przy tym wymienione wszystkie żarówki pod tapicerka i zegarami, malowane zderzaki, lusterka+nowe wkłady, zakrywka od wlewu paliwa, klamki i grill. Felgi stalowe zrobione na styl JDM, tylna lotka tez malowana i dokupiona, która ciezko zdobyc, takze dokładki progowe JDM nowe i malowane pod kolor nadwozia. W prezencie od Seby dostałem jeszcze nowe przednie amortyzatory firmy HNL, moze nie jakies super, ale dają rade. Nie narzekam na prowadzenie i komfort. Co najbardziej mnie ujęło to oryginalna kierownica MOMO z nakładką MAZDY , dedykowana do wersji GTX – GTR.
Posiada tez nowy robiony na zamowienie wydech z nieziemskim wygarem rasowego GTR'a o cichym nie pierdzącym brzmieniu.
Gdy udało mi się sprzedac Toyote, nie zwłocznie zadzwonilem do poprzedniego właściciela, ze chce kupic Madzie. Wystawiona byla na aukcji tylko raz. Czekał ze sprzedaża specjalnie na mnie, wiedzac, ze wpadnie w dobre rece. I tak tez sie stało.
Podróż wymagała poswiecenia, ale co sie nie robi dla takiej miłości. Gdyż 16 stycznia obchodziłem urodziny, postanowiłem zrobic sobie genialny i najlepszy prezent jaki dostałem i sam sobie sprawilem, 18 stycznia o 22 wyjechałem pociągiem z Torunia do Wałbrzycha. Na miejscu bylem o 9 rano ( o dziwo punktualnie ) , czekał tam juz na mnie w/w fan motoryzacji Po miłym i goscinnym przyjeciu z goraca herbata i potrzymaniu mnie w napieciu przed obejrzeniem auta, ktory stał w garażu nadszedł czas... otwierając brame garazowa serce stanelo mi w gardle... łezka sie zakreciła w oku przyznając sie bez bicia. Dzien wczesnij poswiecił wolny czas i latał z gorąca woda aby ją umyć, zeby sie lepiej prezentowała i fakt udało mu się. Posiada oryginalny lakier jeszcze fabryczny, widzac ja na wlasne oczy zdębiałem.
Kupując ją miała przebieg 214 852 km. W posiadaniu Seby była 2 lata i przejechane 2 tys km. Sprowadzana z niemiec.
Po meczącej podrozy pociagiem czekała mnie jeszcze podroz powrotna do Torunia, prawie rowne 400km... wyjechalem o 11 z Wałbrzycha dociarajac o 20 na miejsce przy strasznych warunkach pogodowych, to w tedy sie pierwszy raz z Nia obeznałem.
Tak wyglada moja historia miłosci z tym modelem MAZDY. W planach jest jeszcze duzo rzeczy miedzy innymi : silnik 1.8 DOHC , nowe felgi z rantem, nowe profesjonalne nagłosnienie bez przesady, sportowe fotele, lecz wygodne, klimatyzacja, elektryczne szyby i poprawki lakiernicze. To z takich podstawowych rzeczy nie liczac bajerów bez wiejskiego tuningu oczywiscie, tylko JDM.
Wyposażenie z humorem :
-el. przeszklony szyberdach
-ręczne lusterka
-szyby na korbkę
-wspomaganie kierownicy
-silnik
-regulowana kierownica
-radio MANTA + tuba basowa MANTA + 2 głosniki LG + 2 nie znanej filmy
praktycznie goła wersja bez elektryki i to jest piekne!
Motor i model :
-Marka : MAZDA
-Model : 323
-Wersja nadwozia : BG
-Silnik : 1.6 16V, 88KM, B6-ME
-Rocznik : 1992r.
Planowane modyfikacje :
-silnik 1.8 bp
-zabudowa podłogi bagażnika pod audio
-el. szyby
-el. lusterka
-klimatyzacja
-tylna dolna lotka na klape bagażnika
-zderzaki z wersji GTR
-ładne felgi 16"
Akcesoria :
-dokładki progowe JDM
-tylna górna lotka JDM
-dedykowana skórzana kierownica MOMO z wersji GTR
Naprawy :
Naprawy wykonane :
-11.04.2013 – planowanie głowicy
-13.04.2013 :
– wymiana pierścieni olejowych
– wymiana uszczelek : pod głowicą, pokrywą, na rozrzadzie, aparacie zapłonowym
– wymiana uszczelniaczy zaworów
– szlif zaworów
– wymiana oleju na Castrol Magnatec 10w40 + filtr
– wymiana prawego swożnia wahacza DECKERMAN
-18.07.2013 – pospawany wydech
-06.08.2013 – nowe świece NGK
-13.10.2013 – nowy lewy swożen wahacza BLUE PRINT
-16.11.2013 – nowe miedziane przedowy paliwowe i hamulcowe(zdjęcia w krótce)
-16.11.2013 – nowy filtr paliwa(zdjęcia w krótce)
-26.11.2013 – nowy akumulator Centra Plus 55Ah(zdjęcia w krótce)
-05.12.2013 – nowa chłodnica cieczy(zdjęcia w krótce)
-11.02.2014 – nowe przewody WN BOSCH
-13.06.2014:
– nowe tarcze hamulcowe
– nowe klocki hamulcowe przód
– przetoczone bębny tył
Planowane :
-likwidacja bębnów i wstawić tarcze
-rozrząd
-kompletny wydech
-amortyzatory tył
-komplet nowych sprężyn
A tutaj troche historii fotograficznej
Z sesji zdjęciowej :
Tutaj przed kupnem i prace poprzedniego własciciela , ja niestety zakupilem ją bez tych felg aluminiowych, ale stalówki i tak sa przepiekne :
Wymiana nagrzewnicy :
Ja z Sebastianem na pamiątkowej fotografii
Ta naprawa rozpoczęta 7 kwietnia 2013, planowane oddanie auta niedziela 14 kwiecień.
Objawem tego, ze zauwazylem, iz jest cos nie tak, byly na zimnym silniku nie rowne obroty, ktore podczas dodawania gazu, silnik zaczynał przerywać – to trwalo do 10sekund. Towarzyszył temu niebieski dymek z rury wydechowej.
Co sie okazało po rozebraniu silnika :
-pokrywa i termostat na silikon
-uszczelka pod glowica zdezelowana, cienka i jedna z tanszych
-twarde i popękane zimeringi
-czarne zawory wydechowe i góry tłoków od nadmiaru nagaru (nie bylo widać nawet metalu)
-pourywane uszczelniacze zaworow , jak widac na zdjeciu, (zakupione nowe)
-czarne swiece zaplonowe
-nie spężynujące pierscienie olejowe (o dziwo w dobrym stanie)
-lekko przetarty tłok
Mazda bez serduszka :
Stara uszczelka pod głowicą :
Wszystkie nowe czesci i reszta silnika :
Nowe uszczelki firmy "elring" :
Głowica po planowaniu , do przeszlifowania jeszcze gniazda zaworowe :
Zawory, wałek i popychacze :
Nowe uszczelniacze zaworów :
Stare pourywane uszczelniacze zaworów :
Stare, nowe pierscienie olejowe/tłokowe i jeden z tłoków :
Świece, miska olejowa, kolektor dolotowy i termostat :
Nowe świece zapłonowe :
Silnik po remoncie i lekkiej polerce :
Wystawiona zostala za 7.5 tyś zł. Cena mnie zszokowała, lecz wiedzialem, ze jest warta swojej ceny. Cene która zaplaciłem za ta Ślicznotkę to 6 tyś zł. Jak na moje warta swojej ceny, gdyż bedzie zyskiwać na wartosci, jezeli zostanie utrzymana w idealnym stanie jak teraz, a poza tym jest to juz "youngtimer", bardzo rzadki i cieżko spotkac go w takim stanie. Więc jestem chyba najszczesliwszym posiadaczem BaGietki
Korespondowałem z nim dobre 3 miesiące zanim doszło to kupna. Byly to maile o szczegołowe pytania co bylo robione itd.
Przesyłał mi zdjęcia co bylo zrobione, np : wymiana nagrzewnicy, przy tym wymienione wszystkie żarówki pod tapicerka i zegarami, malowane zderzaki, lusterka+nowe wkłady, zakrywka od wlewu paliwa, klamki i grill. Felgi stalowe zrobione na styl JDM, tylna lotka tez malowana i dokupiona, która ciezko zdobyc, takze dokładki progowe JDM nowe i malowane pod kolor nadwozia. W prezencie od Seby dostałem jeszcze nowe przednie amortyzatory firmy HNL, moze nie jakies super, ale dają rade. Nie narzekam na prowadzenie i komfort. Co najbardziej mnie ujęło to oryginalna kierownica MOMO z nakładką MAZDY , dedykowana do wersji GTX – GTR.
Posiada tez nowy robiony na zamowienie wydech z nieziemskim wygarem rasowego GTR'a o cichym nie pierdzącym brzmieniu.
Gdy udało mi się sprzedac Toyote, nie zwłocznie zadzwonilem do poprzedniego właściciela, ze chce kupic Madzie. Wystawiona byla na aukcji tylko raz. Czekał ze sprzedaża specjalnie na mnie, wiedzac, ze wpadnie w dobre rece. I tak tez sie stało.
Podróż wymagała poswiecenia, ale co sie nie robi dla takiej miłości. Gdyż 16 stycznia obchodziłem urodziny, postanowiłem zrobic sobie genialny i najlepszy prezent jaki dostałem i sam sobie sprawilem, 18 stycznia o 22 wyjechałem pociągiem z Torunia do Wałbrzycha. Na miejscu bylem o 9 rano ( o dziwo punktualnie ) , czekał tam juz na mnie w/w fan motoryzacji Po miłym i goscinnym przyjeciu z goraca herbata i potrzymaniu mnie w napieciu przed obejrzeniem auta, ktory stał w garażu nadszedł czas... otwierając brame garazowa serce stanelo mi w gardle... łezka sie zakreciła w oku przyznając sie bez bicia. Dzien wczesnij poswiecił wolny czas i latał z gorąca woda aby ją umyć, zeby sie lepiej prezentowała i fakt udało mu się. Posiada oryginalny lakier jeszcze fabryczny, widzac ja na wlasne oczy zdębiałem.
Kupując ją miała przebieg 214 852 km. W posiadaniu Seby była 2 lata i przejechane 2 tys km. Sprowadzana z niemiec.
Po meczącej podrozy pociagiem czekała mnie jeszcze podroz powrotna do Torunia, prawie rowne 400km... wyjechalem o 11 z Wałbrzycha dociarajac o 20 na miejsce przy strasznych warunkach pogodowych, to w tedy sie pierwszy raz z Nia obeznałem.
Tak wyglada moja historia miłosci z tym modelem MAZDY. W planach jest jeszcze duzo rzeczy miedzy innymi : silnik 1.8 DOHC , nowe felgi z rantem, nowe profesjonalne nagłosnienie bez przesady, sportowe fotele, lecz wygodne, klimatyzacja, elektryczne szyby i poprawki lakiernicze. To z takich podstawowych rzeczy nie liczac bajerów bez wiejskiego tuningu oczywiscie, tylko JDM.
Wyposażenie z humorem :
-el. przeszklony szyberdach
-ręczne lusterka
-szyby na korbkę
-wspomaganie kierownicy
-silnik
-regulowana kierownica
-radio MANTA + tuba basowa MANTA + 2 głosniki LG + 2 nie znanej filmy
praktycznie goła wersja bez elektryki i to jest piekne!
Motor i model :
-Marka : MAZDA
-Model : 323
-Wersja nadwozia : BG
-Silnik : 1.6 16V, 88KM, B6-ME
-Rocznik : 1992r.
Planowane modyfikacje :
-silnik 1.8 bp
-zabudowa podłogi bagażnika pod audio
-el. szyby
-el. lusterka
-klimatyzacja
-tylna dolna lotka na klape bagażnika
-zderzaki z wersji GTR
-ładne felgi 16"
Akcesoria :
-dokładki progowe JDM
-tylna górna lotka JDM
-dedykowana skórzana kierownica MOMO z wersji GTR
Naprawy :
Naprawy wykonane :
-11.04.2013 – planowanie głowicy
-13.04.2013 :
– wymiana pierścieni olejowych
– wymiana uszczelek : pod głowicą, pokrywą, na rozrzadzie, aparacie zapłonowym
– wymiana uszczelniaczy zaworów
– szlif zaworów
– wymiana oleju na Castrol Magnatec 10w40 + filtr
– wymiana prawego swożnia wahacza DECKERMAN
-18.07.2013 – pospawany wydech
-06.08.2013 – nowe świece NGK
-13.10.2013 – nowy lewy swożen wahacza BLUE PRINT
-16.11.2013 – nowe miedziane przedowy paliwowe i hamulcowe(zdjęcia w krótce)
-16.11.2013 – nowy filtr paliwa(zdjęcia w krótce)
-26.11.2013 – nowy akumulator Centra Plus 55Ah(zdjęcia w krótce)
-05.12.2013 – nowa chłodnica cieczy(zdjęcia w krótce)
-11.02.2014 – nowe przewody WN BOSCH
-13.06.2014:
– nowe tarcze hamulcowe
– nowe klocki hamulcowe przód
– przetoczone bębny tył
Planowane :
-likwidacja bębnów i wstawić tarcze
-rozrząd
-kompletny wydech
-amortyzatory tył
-komplet nowych sprężyn
A tutaj troche historii fotograficznej
Z sesji zdjęciowej :
Tutaj przed kupnem i prace poprzedniego własciciela , ja niestety zakupilem ją bez tych felg aluminiowych, ale stalówki i tak sa przepiekne :
Wymiana nagrzewnicy :
Ja z Sebastianem na pamiątkowej fotografii
Ta naprawa rozpoczęta 7 kwietnia 2013, planowane oddanie auta niedziela 14 kwiecień.
Objawem tego, ze zauwazylem, iz jest cos nie tak, byly na zimnym silniku nie rowne obroty, ktore podczas dodawania gazu, silnik zaczynał przerywać – to trwalo do 10sekund. Towarzyszył temu niebieski dymek z rury wydechowej.
Co sie okazało po rozebraniu silnika :
-pokrywa i termostat na silikon
-uszczelka pod glowica zdezelowana, cienka i jedna z tanszych
-twarde i popękane zimeringi
-czarne zawory wydechowe i góry tłoków od nadmiaru nagaru (nie bylo widać nawet metalu)
-pourywane uszczelniacze zaworow , jak widac na zdjeciu, (zakupione nowe)
-czarne swiece zaplonowe
-nie spężynujące pierscienie olejowe (o dziwo w dobrym stanie)
-lekko przetarty tłok
Mazda bez serduszka :
Stara uszczelka pod głowicą :
Wszystkie nowe czesci i reszta silnika :
Nowe uszczelki firmy "elring" :
Głowica po planowaniu , do przeszlifowania jeszcze gniazda zaworowe :
Zawory, wałek i popychacze :
Nowe uszczelniacze zaworów :
Stare pourywane uszczelniacze zaworów :
Stare, nowe pierscienie olejowe/tłokowe i jeden z tłoków :
Świece, miska olejowa, kolektor dolotowy i termostat :
Nowe świece zapłonowe :
Silnik po remoncie i lekkiej polerce :
Ostatnio edytowano 30 cze 2014, 14:25 przez patrzyk, łącznie edytowano 31 razy
Ciekawa historia... i świetna bagietka
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
No to już wiem gdzie trafiła Madzia. Widzałem ją na jakiś czas temu na Allegro za kosmiczne pieniądze.
Odpicowana i bardzo zadbana ale tak to jest jak w auto wkłada sie 2,3 razy więcej niż kosztuje i wtedy sa takie efekty. Piękny Kolor aż razi. Jak dla mnie to tylko ładne 15 Cali Alusy i autko miodzio.
Są powody do dumy Pzdr 3 mam kciuki za dalsze inwestowanie w projekt.
Odpicowana i bardzo zadbana ale tak to jest jak w auto wkłada sie 2,3 razy więcej niż kosztuje i wtedy sa takie efekty. Piękny Kolor aż razi. Jak dla mnie to tylko ładne 15 Cali Alusy i autko miodzio.
Są powody do dumy Pzdr 3 mam kciuki za dalsze inwestowanie w projekt.
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Też ją kojarzę z allegro, cena wydawała się kosmiczna, pamiętam długi opis.
Jest rzeczywiście ładna, niemniej ja bym tyle nie dał za 1.6 ale zależy jakie kto ma podejście. Życzę ci by niekt ci nie wiksnął na drodze, bo szkoda by była ogromna to skasować. Ja po ostatnim razie mam już wątpliwości co do kupowania starych rodzynków, bo debili na drodze nie brakuje. Albo ewentualnie kupić po to by stała w garażu i wyjeżdżać tylko na puste drogi
Powodzenia w modach!
Jest rzeczywiście ładna, niemniej ja bym tyle nie dał za 1.6 ale zależy jakie kto ma podejście. Życzę ci by niekt ci nie wiksnął na drodze, bo szkoda by była ogromna to skasować. Ja po ostatnim razie mam już wątpliwości co do kupowania starych rodzynków, bo debili na drodze nie brakuje. Albo ewentualnie kupić po to by stała w garażu i wyjeżdżać tylko na puste drogi
Powodzenia w modach!
- Od: 13 maja 2011, 15:57
- Posty: 146
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323 BG GTX '90
Focus MK1 1.8 TDDi '00
DARO MAZDA 323 napisał(a):No to już wiem gdzie trafiła Madzia. Widzałem ją na jakiś czas temu na Allegro za kosmiczne pieniądze.
Odpicowana i bardzo zadbana ale tak to jest jak w auto wkłada sie 2,3 razy więcej niż kosztuje i wtedy sa takie efekty. Piękny Kolor aż razi. Jak dla mnie to tylko ładne 15 Cali Alusy i autko miodzio.
Są powody do dumy Pzdr 3 mam kciuki za dalsze inwestowanie w projekt.
tak opis dlugi i dedykowany tylko fanom marki duzo korespondencji miedzy nami bylo do 20mailow tygodniowo ze szczegolami co , jak i gdzie. nie chcialem kupowac pod wplywem chwili bo ladna itd. a ze obejrzec nie moglem sobie tylko trzeba bylo jechac ponad 400km to obejrzalem na miejscu. ale uwierzcie, ze warto bylo narazie zostaje przy stalowkach na ten sezon bo kasy brak, ale plany sa duze, ladne z lekkim rantem napewno bede aktualizował kolejne mody. dzieki za dobre zdanie
Nie powiem, zdrowy egzemplarz piękne auto w pięknej kondycji.. ale i cena adekwatna do stanu. U Niemca nie sypią tak solą to i fury się lepiej trzymają. Gratulacje, fajny zakup pzdr.
-
elCamillo
wojti napisał(a):ładny sprzęt. progi sam montowałeś, czy były? jak pasują do nadwozia? pytam bo sam chce takie założyć
progi montował poprzedni wlasciciel i je malował. sa idealnie pomalowane. a pasuja i wygladaja bajecznie ^^ zamontuj polecam. poprawia wyglad auta naprawde profesjonalnie uszczelnione zeby woda sie nie wdawala i gitara
Widziałem na żywo zaraz po zakupie i rzeczywiście robi wrażenie bardzo zadbanej, silnik też chodził idealnie. I wyróżnia się tymi stalówkami, IMO o wiele lepiej niż niejedne auto na kiepskich alufelgach. A jak już miałyby wpaść alufelgi, to myślę, że w ciemnym kolorze (czarny, grafitowy) bardzo by do niej pasowały.
-
ZdzichuZ
Widziałem na żywo – piękna sztuka. Chyba najbardziej zadbana bagietka w klubie. Co do alu – tak jak piszą inni tylko czarne Ale na stalówkach rzeczywiście nie ma tragedii. Co do drobiazgów – znaczek na grillu bym dał na czarno U mnie możesz zobaczyć jak to mniejwiecej wygląda – do czerwonego pasuje idealnie
Bardzo ładnie się prezentuje, kolor aż wali po oczach!!!
Dbaj o nią bo BG w stanie bardzo dobrym jest co raz mniej.
jedna z najbardziej zadbanych... bo jeszcze nie wszystkie skończone :–)
fajnie może wyglądać twoja krwisto czerwona z moją B6T z pakietem GTR gdy będzie pomalowana na białą perłę
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=474020872668725&set=a.387661061304707.90169.100001824495943&type=1&theater
teraz już na kołach :–)
http://imageshack.us/photo/my-images/163/20130410160832.jpg/
Dbaj o nią bo BG w stanie bardzo dobrym jest co raz mniej.
pawcio1017 napisał(a):Chyba najbardziej zadbana bagietka w klubie.
jedna z najbardziej zadbanych... bo jeszcze nie wszystkie skończone :–)
fajnie może wyglądać twoja krwisto czerwona z moją B6T z pakietem GTR gdy będzie pomalowana na białą perłę
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=474020872668725&set=a.387661061304707.90169.100001824495943&type=1&theater
teraz już na kołach :–)
http://imageshack.us/photo/my-images/163/20130410160832.jpg/
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
pawcio1017 napisał(a): Co do drobiazgów – znaczek na grillu bym dał na czarno U mnie możesz zobaczyć jak to mniejwiecej wygląda – do czerwonego pasuje idealnie
ja chce zlikwidować w ogole ten znaczek i dostać grill taki jaki mialem w poprzedniej mojej BG cały czarny plaster miodu w grillu a po prawej stronie biały napis "MAZDA" tylko to mnie interere, na pewno nie bede malowac na czarno
Cukierek napisał(a):Bardzo ładnie się prezentuje, kolor aż wali po oczach!!!
Dbaj o nią bo BG w stanie bardzo dobrym jest co raz mniej.
jedna z najbardziej zadbanych... bo jeszcze nie wszystkie skończone :–)
fajnie może wyglądać twoja krwisto czerwona z moją B6T z pakietem GTR gdy będzie pomalowana na białą perłę
wiem, ze jest coraz mniej ich trzeba dbac o nie ^^
jest troche do zrobienia jeszcze hehe. moze jak kiedys zbiore konkretna kase to mam w planach rozebrać ją tez do kazdej srubki i odrestaurowac od podstaw
jak skonczysz projekt zapraszam do Torunia na spot , staniemy obok i popatrzymy na te pieknosci
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości