Mazda 323F BG B6 '92

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez danielsz » 29 lip 2015, 01:10

Tak więc, postanowiłem ukazać swoje autko światu, mam nadzieję, że nie będę się musiał później za nie wstydzić :) Kupiłem ją parę dni przed rozpoczęciem 2014 roku, praktycznie w ciemno (w zimie 18 to już wieczór). Jak to się stało, że mam takie niespotykane :D autko? Zaraz po zdaniu prawka (jak to w większości przypadków bywa) zacząłem rozglądać się za pierwszym samochodem. Jako uczeń dojeżdżający do szkoły ok. 80 km potrzebowałem czegoś z gazem: Corsa – nieee, Felicia – blee zabierzcie to ode mnie, Mazda – wow to jest to! i te oczy! <serduszka> jedziemy po nią! I tak zawitała w moim życiu.

Teraz troszkę o niej:
Rok 1992, czyli starszy niż ja
Silnik 1.6 88 KM zagazowany, instalacja od ok. 2 lat
Przebieg był 298 tyś. km, pewnie więcej, teraz 314 tyś. km
Wyposażenie golas, czyli wspomaganie, centralny, i to tyle

Jako fana rajdów świerzbiło mnie żeby wystartować w lokalnych ślizgawkach. W końcu pomimo głosu rozsądku w głowie – nie rób tego, zepsujesz ją – zdecydowałem przejechać się jako RAJDOWIEC <lol> akurat spadło dużo śniegu, więc jeszcze większa była potrzeba szaleństw. Efekt: nie byłem ostatni <jupi> , ale już wiedziałem, że jeszcze tu wrócę. Następnym razem (już na betonie) oparłem się o słupek przy nawrocie wgniatając prawy bok, ale za to byłem już 4. w klasie :D Może kiedyś jak już będę bogaty to złożę sobie porządną rajdówkę, ale na razie od czasu do czasu będę ujeżdżał Madzię (nie bijcie mnie).

Co zostało naprawione/wymienione za mojej kadencji:
– sworznie wahacza
– rozrząd, olej, filtry
– jakieś oringi na skrzyni
– amortyzatory i sprężyny tył
– koła letnie 195/50/R15 na aluskach
– centralny z pilota
– wyklepany przeze mnie (z pomocą Taty i Wujka) lewy błotnik z przodu (tak, mechanikiem ani blacharzem nie jestem, i chyba nie będę)
– odmalowałem zderzak przedni
– klocki przód
– świece i kable WN
– tłumik środkowy i końcowy na zwykły (a poprzedni tak fajnie buczał :( )
– opony zimówki tył
– znowu olej
– przewód hamulcowy, bo pękł
– ostatnio odwiedziłem blacharza, który naprawił co nieco pod kanapą, przy progu i podłużnicy

Modyfikacje:
– podłokietnik z MX-3 <spoko>
– wnętrze z GT <spoko>
– elektryka szyb i klima <spoko>

Plany (lub jak kto woli marzenia): jak skończy mi się obecny silnik to wpadnie BP, do tego jakiś fajny tłumik i sprężynki obniżające, jakieś dokładki, zobaczymy co przyniesie czas (i ogłoszenia w internecie).

Wiem, że wyglądem moje autko nie powala, a do tych z forum ma bardzo daleko, najważniejsze jest to że mechanicznie jest w porządku. Na razie musi tak zostać, bo są ważniejsze sprawy.

Nie przedłużając: oto moja Mazda :)
Załączniki
20150208_123930.jpg
Przed startem – tak, to przede mną to Quattro :)
DSC_0671.JPG
Mój pierwszy KJS – Kudowskie Ślizgawki
kud15_2_07.jpg
Mój drugi KJS – moment spotkania ze słupkiem
DSC_0086.JPG
20150602_200642.jpg
Z dawcą klimy, foteli, szyb i paru innych gratów
Ostatnio edytowano 11 kwi 2016, 19:45 przez danielsz, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2014, 15:32
Posty: 24
Skąd: Kudowa Zdrój, Wrocław
Auto: Audi A4 quattro B5 2.8 30v

Postprzez Agniess » 29 lip 2015, 16:41

O proszę! Kolejna 323F BG, kolejna czerwona i to niedaleko Wrocławia. Wpadnij kiedyś do nas na spota :)
Powodzenia w dalszych modyfikacjach <spoko>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 kwi 2010, 10:54
Posty: 530 (0/18)
Skąd: Wlkp.
Auto: 323f BG 1.8 90r

Postprzez aBartez » 29 lip 2015, 19:07

Wysyp bagietek co bardzo cieszy :–) Ale na KSJ takiego klasyka ?.... <nie>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2013, 21:21
Posty: 315 (0/2)
Auto: Mazda 323f Bg 1992r.
1.6 , 16v , 65kW,
BSD Racing Dune Racer 4x4 :)!

Postprzez Eklerek323f » 29 lip 2015, 19:12

Widziałem na MK wczoraj w nocy <spoko> Powodzenia w modach i sukcesów w KJSach <spoko>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2996 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez danielsz » 29 lip 2015, 23:52

Dzięki za miłe słowa :D A do Wrocławia za niedługo zawitam na stałe więc na pewno na jakiś spot się wybiorę. Dzisiaj udało mi się dokończyć fotele i zacząć zabawę z wiązkami elektrycznych szyb. Kierowca może już się bawić przełącznikami :)
EDIT: Następne będą jak będę miał wolny dzień
Załączniki
20150729_184924.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2014, 15:32
Posty: 24
Skąd: Kudowa Zdrój, Wrocław
Auto: Audi A4 quattro B5 2.8 30v

Postprzez Agniess » 30 lip 2015, 00:05

danielsz napisał(a):A do Wrocławia za niedługo zawitam na stałe więc na pewno na jakiś spot się wybiorę.


O to świetnie, to koniecznie daj znać. Teraz jak coś to robimy spota w środę o 19 na CH Borek.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 kwi 2010, 10:54
Posty: 530 (0/18)
Skąd: Wlkp.
Auto: 323f BG 1.8 90r

Postprzez danielsz » 20 sie 2015, 22:41

Dzisiaj zakończyłem swap wnętrza. Fotele, kanapa i boczki z elektrycznymi szybami są już na nowym miejscu <jupi> Parę fotek z telefonu (i tak wszyscy wiedzą jak wygląda wnętrze GT :D ) :
Załączniki
20150819_202622.jpg
Wiązkę na tylne drzwi też musiałem zmienić
20150820_211347.jpg
Efekt "prawie" końcowy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2014, 15:32
Posty: 24
Skąd: Kudowa Zdrój, Wrocław
Auto: Audi A4 quattro B5 2.8 30v

PostTen post został usunięty przez Danmazda 8 lut 2016, 17:56.
Powód: OT

Postprzez danielsz » 4 wrz 2015, 14:49

Dzisiaj (trochę późno bo się lato kończy, ale na przyszły sezon już będę miał z głowy) skończyłem prace związane z klimą i ogólnie wnętrzem <jupi> . Cała instalacja została przełożona w 3 dni, w międzyczasie wyszło parę nieciekawych spraw: płyn w chłodnicy w kolorze brązowo-czarnym, olej dookoła silnika i skrzyni, trochę pourywanych śrub <płacze> . Mimo wszystko jestem zadowolony z efektu i myślę co jeszcze można zrobić <spoko> . Kilka fotek:
Załączniki
20150827_115556_HDR.jpg
20150827_133851_HDR.jpg
czyżby pora na nowy silnik?
20150831_172421.jpg
Wpadła mi w ręce półeczka pod radio
20150831_172645_HDR.jpg
Gotowe do uruchomienia :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2014, 15:32
Posty: 24
Skąd: Kudowa Zdrój, Wrocław
Auto: Audi A4 quattro B5 2.8 30v

PostTen post został usunięty przez Danmazda 8 lut 2016, 17:57.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Danmazda 8 lut 2016, 17:57.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Danmazda 8 lut 2016, 17:57.
Powód: OT

Postprzez danielsz » 24 wrz 2015, 00:12

Dzisiaj po raz pierwszy sięgnąłem po pastę tempo i szmatkę. Efekt na żywo – duża różnica, zwłaszcza na starym lakierze, polecam wszystkim trochę roboty i nowe auto. Fotka dachu bo drzwi mam trochę pogniecione
Załączniki
20150923_164653_HDR.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2014, 15:32
Posty: 24
Skąd: Kudowa Zdrój, Wrocław
Auto: Audi A4 quattro B5 2.8 30v

Postprzez DARO MAZDA 323 » 24 wrz 2015, 08:07

Pasta tempo daje krótki efekt – przerabiałem temat. Po paście dobrze użyć mleczka i wypolerować wtedy efekt utrzyma się nawet rok . Warto poświęcić trochę czasu a bedziesz zadowolony <spoko>
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

PostTen post został usunięty przez Danmazda 8 lut 2016, 17:57.
Powód: OT

Postprzez danielsz » 12 lut 2016, 17:52

Z wielkim żalem, ale w końcu się zebrałem i napisałem ogłoszenie:
NA SPRZEDAŻ
viewtopic.php?f=78&t=190657
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2014, 15:32
Posty: 24
Skąd: Kudowa Zdrój, Wrocław
Auto: Audi A4 quattro B5 2.8 30v

Postprzez danielsz » 11 kwi 2016, 18:52

Auto sprzedane – proszę o zamknięcie tematu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2014, 15:32
Posty: 24
Skąd: Kudowa Zdrój, Wrocław
Auto: Audi A4 quattro B5 2.8 30v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy