Mazda 323F BJ FS-DE '01 Sportive Ropasowa
1, 2
Witajcie!
W końcu przedstawiam wam mojego "czerwonego" kruczka czyli Mazdę 323F Sportive. Naszukałem się jej przeokrutnie, na allegro/olx/otomoto było ich może z 7 (no, chyba, że liczyć te z LPG to z 20 by się nazbierało). Jednak cel był jeden – czysta 2 litrowa benzyna. I tak w końcu 3 tygodnia lipca trafiłem na nią... 500km od mojego miejsca zamieszkania. Zaryzykowałem i pojechałem w ciemno. Tak jak się spodziewałem do zrobienia była blacharka, ale wnętrze czy silnik to mistrzostwo, chodzi jak z fabryki Mazda jest sprowadzona z Niemiec, najpierw jeździł nią jakiś dziadek, kilka lat później na kilka miesięcy zmieniła właściciela na jakiegoś 26 letniego łebka, a ostatnim właścicielem w Niemczech znów był jakiś dziadek. I u niego chyba długo stała... rdza dała o sobie znać. U handlarza w Kłodzku stała 2-3 tygodnie, aż w końcu ją przygarnąłem Oj, było widać, że zastana, nigdy nie widziałem tak sztywnej gałki zmiany biegów. Po jeździe testowej zapadła decyzja – bierzem! Poszła za 5000zł, do tego 6 opon zimowych (+4 które były już zamontowane ), 4 felgi stalowe + kołpaki. Po drodze nie obyło się bez przygód, za Wrocławiem na S8 nadkole przednie postanowiło sobie odpaść i tak do najbliższej stacji je szorowałem (jakieś 200km ). Ale do domu dojechałem i dalszych przygód nie było. Od razu zabrałem się za przerejestrowanie, wymienienie rozrządu, filtrów i oleju + zakup 4 nowych opon letnich. Potem w październiku wymieniłem silniczek spryskiwacza (okazało się, że był cały zardzewiały i, aż go rozsadziło), a tydzień temu zostało wymienione prawe nadkole przednie (stare w końcu zawinęło się na autostradzie pod koło przy 140 km/h i było niezbyt ciekawie https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56DE7539 ). Teraz zostało już tylko zrobić blacharkę, a jest co robić...
Jeżeli chodzi o dane techniczne...
Mazda 323F Sportive '01
FS-DE 2.0 Pb 131KM
2001 rok
Przebieg (7.12.15r): 242 836km (kupiłem ją, gdy miała równo 237 000)
Najważniejsze modyfikacje:
Przy wymianie rozrządu okazało się, że są założone ostre wałki. Cóż, nie powiem, ucieszyło mnie to, bo zawsze to 3000zł w kieszeni Dodatkowo chyba przy tej wymianie ktoś ją na 98 przestroił, bo ostatnio zalałem i 2 litry mniej pali...
Nowe sprężyny -30mm (również były już założone, gdy ją kupiłem)
Plany:
BLACHARKA – oj, to jak najszybciej trzeba zrobić, niestety wolny termin blacharz ma dopiero na początku stycznia
Wykres na hamowni i dostrojenie ecu
Przelot na trójniku
Car-audio (jakaś zabudowa w bagażniku, wygłuszenie, zmiana radia na jakiegoś Kenwooda z BT)
Nowe felgi Japan Wheels 17', dystanse, opony Yokohama
Większe tarcze wentylowane na wszystkie 4 koła
Zdjęcia są jakie są, ponieważ sesje planowałem dopiero po blacharce...
W końcu przedstawiam wam mojego "czerwonego" kruczka czyli Mazdę 323F Sportive. Naszukałem się jej przeokrutnie, na allegro/olx/otomoto było ich może z 7 (no, chyba, że liczyć te z LPG to z 20 by się nazbierało). Jednak cel był jeden – czysta 2 litrowa benzyna. I tak w końcu 3 tygodnia lipca trafiłem na nią... 500km od mojego miejsca zamieszkania. Zaryzykowałem i pojechałem w ciemno. Tak jak się spodziewałem do zrobienia była blacharka, ale wnętrze czy silnik to mistrzostwo, chodzi jak z fabryki Mazda jest sprowadzona z Niemiec, najpierw jeździł nią jakiś dziadek, kilka lat później na kilka miesięcy zmieniła właściciela na jakiegoś 26 letniego łebka, a ostatnim właścicielem w Niemczech znów był jakiś dziadek. I u niego chyba długo stała... rdza dała o sobie znać. U handlarza w Kłodzku stała 2-3 tygodnie, aż w końcu ją przygarnąłem Oj, było widać, że zastana, nigdy nie widziałem tak sztywnej gałki zmiany biegów. Po jeździe testowej zapadła decyzja – bierzem! Poszła za 5000zł, do tego 6 opon zimowych (+4 które były już zamontowane ), 4 felgi stalowe + kołpaki. Po drodze nie obyło się bez przygód, za Wrocławiem na S8 nadkole przednie postanowiło sobie odpaść i tak do najbliższej stacji je szorowałem (jakieś 200km ). Ale do domu dojechałem i dalszych przygód nie było. Od razu zabrałem się za przerejestrowanie, wymienienie rozrządu, filtrów i oleju + zakup 4 nowych opon letnich. Potem w październiku wymieniłem silniczek spryskiwacza (okazało się, że był cały zardzewiały i, aż go rozsadziło), a tydzień temu zostało wymienione prawe nadkole przednie (stare w końcu zawinęło się na autostradzie pod koło przy 140 km/h i było niezbyt ciekawie https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56DE7539 ). Teraz zostało już tylko zrobić blacharkę, a jest co robić...
Jeżeli chodzi o dane techniczne...
Mazda 323F Sportive '01
FS-DE 2.0 Pb 131KM
2001 rok
Przebieg (7.12.15r): 242 836km (kupiłem ją, gdy miała równo 237 000)
Najważniejsze modyfikacje:
Przy wymianie rozrządu okazało się, że są założone ostre wałki. Cóż, nie powiem, ucieszyło mnie to, bo zawsze to 3000zł w kieszeni Dodatkowo chyba przy tej wymianie ktoś ją na 98 przestroił, bo ostatnio zalałem i 2 litry mniej pali...
Nowe sprężyny -30mm (również były już założone, gdy ją kupiłem)
Plany:
BLACHARKA – oj, to jak najszybciej trzeba zrobić, niestety wolny termin blacharz ma dopiero na początku stycznia
Wykres na hamowni i dostrojenie ecu
Przelot na trójniku
Car-audio (jakaś zabudowa w bagażniku, wygłuszenie, zmiana radia na jakiegoś Kenwooda z BT)
Nowe felgi Japan Wheels 17', dystanse, opony Yokohama
Większe tarcze wentylowane na wszystkie 4 koła
Zdjęcia są jakie są, ponieważ sesje planowałem dopiero po blacharce...
Ostatnio edytowano 12 gru 2015, 17:57 przez Ropasiak, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 12 lip 2015, 17:46
- Posty: 56
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: BMW E39 530D '00
Prośba o umieszczenie zdjęć na serwerze MS zgodnie z poradnikiem –> viewtopic.php?f=321&t=177089
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
-
Moderator EC/NM
- Od: 12 lip 2014, 15:21
- Posty: 865 (39/14)
- Skąd: Łódź
- Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE
Możliwe, że minęliśmy się kiedyś w Piasecznie?
Dbaj o sporta. To swietne auta, które odpłacają swoją bezawaryjnością.
Trasy po 1500km bez przerwy robią bez zająknięcia
Dbaj o sporta. To swietne auta, które odpłacają swoją bezawaryjnością.
Trasy po 1500km bez przerwy robią bez zająknięcia
W Piasecznie raczej nie, Mazda jeszcze tam nie była Może gdzieś okolicach... Spotkać ją można zazwyczaj w Grodzisku, na DW579 Grodzisk – Błonie, DW 719 Grodzisk – Wawa, A2 Grodzisk – Wawa, Pruszków, Piastów, Warszawa... Na S8... w tych okolicach sobie jeżdżę (często bez celu, taki już urok)
Na pocieszenie sesyjkę jej zrobiłem, szkoda, że nie zdążyłem w dzień...
Na pocieszenie sesyjkę jej zrobiłem, szkoda, że nie zdążyłem w dzień...
- Od: 12 lip 2015, 17:46
- Posty: 56
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: BMW E39 530D '00
Mazda 2001-2015 R.I.P. [*]
W Pruszkowie na wiadukcie bus wjechał mi w pupę, a ja przez to wjechałem w pupę busowi przede mną... poszła jak konserwa, tył + przód...
Ech... dokładnie w 5 miesiąc posiadania auta.
W Pruszkowie na wiadukcie bus wjechał mi w pupę, a ja przez to wjechałem w pupę busowi przede mną... poszła jak konserwa, tył + przód...
Ech... dokładnie w 5 miesiąc posiadania auta.
- Od: 12 lip 2015, 17:46
- Posty: 56
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: BMW E39 530D '00
Współczuję dobrze że nie po zrobieniu blacharki..większy byłby płacz ale i tak kiepska sytuacja
- Od: 15 gru 2013, 21:33
- Posty: 244
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323 BG B3 / LOWERED BG
moim zdaniem nie ma dramatu i jest do odratowania bo to jednak nie jest jakoś często spotykana wersja i warto to zrobić a za jedną robotą blacharka. tylko ciekawe ile kasy wyjdzie z ubezpieczenia bo z tym jest różnie
Problem w tym, że drzwi mi się przestawiły i teraz ciężko zamknąć prawe tylne drzwi. Za godzinę idzie na podnośnik i się okażę jak to wygląda spod spodu...
Oprócz tego przesunięty pas przedni, wszystkie mocowania lamp i zderzaka z przodu połamane, tył to widać... No trochę roboty by było
Chociaż co by nie było to i tak ją pewnie odratuje No, bo co? Jak nie ta... to w grę wchodzi tylko niebieska Mazda 3 z 2 litrową benzyną, ale to już jakieś 15000zł...
Oprócz tego przesunięty pas przedni, wszystkie mocowania lamp i zderzaka z przodu połamane, tył to widać... No trochę roboty by było
Chociaż co by nie było to i tak ją pewnie odratuje No, bo co? Jak nie ta... to w grę wchodzi tylko niebieska Mazda 3 z 2 litrową benzyną, ale to już jakieś 15000zł...
- Od: 12 lip 2015, 17:46
- Posty: 56
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: BMW E39 530D '00
https://www.youtube.com/watch?v=06Qo9b4DaXc
Tak to wygląda od spodu... Da się to jeszcze naprawić, żeby to bezpieczne było?
Tak to wygląda od spodu... Da się to jeszcze naprawić, żeby to bezpieczne było?
- Od: 12 lip 2015, 17:46
- Posty: 56
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: BMW E39 530D '00
Na złom to. Ta buda jest naprawdę nieźle przegnita, pewnie dlatego się tak złożyła.
Pewnie że można rzeźbić w g... i ratować, ale zadbaj o swoje bezpieczeństwo. Już lepiej w sumie byłoby Ci kupić budę i wszystko przełożyć.
Pewnie że można rzeźbić w g... i ratować, ale zadbaj o swoje bezpieczeństwo. Już lepiej w sumie byłoby Ci kupić budę i wszystko przełożyć.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Kruczek is death Może jeszcze odżyje. Ratuj go jeśli da radę za rozsądne sianko. Fakt bezpieczeństwo najważniejsze
Ostatnio edytowano 23 gru 2015, 11:11 przez Damian68, łącznie edytowano 1 raz
no to bedzie szkoda całkowita – mozna to robić tylko czy ma sens ?
Zgnita jak większość Mazd .
Zgnita jak większość Mazd .
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Doszła mi dzisiaj niespodzianka.... wszystkie żaróweczki do Mazdy, łącznie mi 130zł wyszło za nie... Ech, cholera, mam teraz tyle gratów do niej. Po świętach ma przyjechać rzeczoznawca, w środę dostałem auto zastępcze... Skodę Rapid 1.2 75KM, na tydzień... myślałem, że się popłaczę po pierwszych 10km. Prawda to, że jeżeli jest szkoda całkowita to auto zastępcze należy mi się, aż do kupna nowego? Jest w ogóle ktoś na forum kto siedzi w tych ubezpieczeniach?
- Od: 12 lip 2015, 17:46
- Posty: 56
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: BMW E39 530D '00
Zwykle auto dają max na 2 tyg a nawet krócej, nigdy nie słyszałem o takiej opcji jak piszesz. No ale ekspertem nie jestem
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Na części ją sprzedaj. Sam chętnie kupię trochę części z niej
- Od: 6 gru 2012, 12:20
- Posty: 196
- Skąd: Ozimek / Opole
- Auto: Mazda 323F BJ '01green "turbo klekot"
viewtopic.php?f=312&t=145523
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości