Strona 1 z 3

Mazda 323 GT turbo BF B6T 1988

PostNapisane: 31 lip 2021, 17:20
przez Sturmir
Witam wszystkich.
Kupiłem auto na które polowałem od kilku lat aż w końcu się udało dostać coś w dobrych pieniądzach.
Nie jestem mechanikiem ani wielkim fanem motoryzacji ale ten model stał się moim ulubionym. Zaczynałem od 1.3 na gaźniku w gazie ech to były czasy.

Dane
Silnik: 1.6 (B6-T)
Przebieg: 120.000
Wyposażenie: wspomaganie, kierownica momo mam papiery ze ma tyle samo lat co auto i ma homologację, to samo tyczy się fioletowej przyciemy tył i boki.
Audio: brak panela od radia, poprzednik miał fantazje mam manualny equalizer i kilka głośników w podsufitce :)
Body kit: zderzaki seria GT tylna lotka czarna chyba tez poddana fantazji (zrobię zdjęcie)
Modyfikacje/naprawy/plany: brak/czytaj poniżej/ 200Km a może nawet z plusem

Plan to uruchomić, zrobić serie(140km) na hamowni, potem dłubać posiłkując się forum, Daro ,Adriano i innych.

24247D71-F48A-47A7-826B-AF8C2BDFBAA6.jpeg
W końcu udało się kupić pora zacząć działać.

CA6E5B6B-8670-47E4-8251-7ADA5260AAF0.jpeg

D941012A-26E9-4508-8ACE-AEA3C3B5C17D.jpeg

Mazda stała na hali w towarzystwie innych klasyków aż w końcu musiała ustąpić innym miejsca i wyjechać na lawecie ponieważ właściciel nie zajmował się nią od kilkunastu lat.
Jak się domyślacie jest co robić w takim aucie. Syn właściciela stracił prawko przez to auto wiec poszło w odstawkę a potem już nie wróciło na drogę.

Auto jeszcze nie odpalane wciąż dokonuje rewizji i znajduje różne rzeczy które trzeba zrobić lub wymienić.

Środek niezniszczony pod maską super, stan blacharski idealny, jak widziałem koło 15 sztuk BF to zawsze był problem z blachą, tu jest świetnie już wiem, że w zimę nią na drogę nie wyjadę.

Na dzień dzisiejszy:
Zbiornik paliwa – kilka litrów czegoś co kiedyś było benzyną.
8CCC3DD3-0A1A-4A2B-B861-DF8457759CFA.jpeg

Ale udało mi się w Estonii dostać nowy zbiornik za 115€ z przesyłką czekam aż przyjdzie.
Pompę paliwa udało się odblokować i uruchomić ale nie będę na niej nic próbował, jak przyjdzie zbiornik zamówię Wolbro 255.

Chłodnica wody – na moje oko szczelna nie jest, syfu z niej wyleciało pokaźna ilość.
78D52CC1-3376-4F54-9385-284C0E35D11D.jpeg

Ale na odpalenie i jako odstojnik reszty badziewia które stoi gdzieś w układzie się nada. Tak samo jak stara pompa wody która obraca się bez problemu.
Chłodnice udało się dostać, nowy oryginał czeka na ostateczny moment, kiedy cały układ będzie wolny od rdzy itp.

Termostat zdjęty i zostawiam silnik bez termostatu niech syf się na nim nie zatrzymuje, póki się dobrze nie przepłuka.

Magistrala wody ByPass jak by się to nie nazywało nie mogę znaleźć nowej
FEA30C25-2926-4186-AAFB-37E1977BC8DD.jpeg

Stara przerdzewiała dziura przy króćcu i miękka ze palcem ja można wgniatać. Wysłana do zaprzyjaźnionego spawacza żeby zrobił ze stali nierdzewnej.

Zmiana oleju najpierw 300-400ml wody potem brązowa zupa o zapachu benzyny i oleju w sumie zleciało 6 litrów.
Pytanie czy uszczelka, głowica czy motor katowany. Okaże się, po odpaleniu i sprawdzeniu kompresji.


Turbina – wyglada ładnie kręci się lekko luzu nie wyczuwam.
43199EC0-48D5-444F-AA6F-E71FE5F0E977.jpeg

Jak dostanie temperatury i nowego smarowania wtedy się okaże czy się nadaje do czegoś więcej jak regeneracji :)
Żeby się jej lżej ruszało po tak długim postoju podlałem jej świeżego oleju.
24CDAA1C-B714-42DD-9730-56D1D29271BB.jpeg


Narazie robót starczy, teraz był czas na jakieś zakupy. Części jest coraz mniej ale co potrzebuje udaje się znaleźć:
Przewody Ngk
Świece febi
Pompa wody Hepu
Komplet rozrządu nie pamietam marki
Pasek klinowy
Wszystkie simeringi korbowodu
Termostat 82 stopnie
Hamulce przód i tył tarcze i klocki 2 komplety była dobra cena
Filtr oleju i powietrza po pare sztuk
Amortyzatory monroe przód
I jakieś graty do zawiasu
Jak się coś trafia ciekawego to kupuje na zapas bo napewno się kiedyś przyda jak nie mi to może właśnie Tobie :)

Rozglądam się również za gratami do podniesienia mocy
Turbina Ford probe 2,2 oraz wtryski
Jakiś fajny Intercooler
Sonda lambda szerokopasmowa nie wiem czy jest konieczna, to temat do konsultacji z kimś kto będzie mi te moc podnosił.
Wskaźniki
Boost / ładowanie alternator/ temperatura spalin / temp powietrza w dolocie / temperatura oleju / oryginalne ciśnienie oleju dla pasażera mnie rozwala, dlaczego tam…. Dużo tego wiem ale nie wszystko będzie na totalnym widoku, tylko najważniejsze rzeczy żebym nie zrobił krzywdy dla silnika.
Chłodnica oleju silnik, skrzynia nie wiem.

Re: Mazda 323 GT turbo BF B6T 1988

PostNapisane: 15 sie 2021, 21:20
przez Sturmir
Przy demontażu starego zbiornika paliwa ułamałem końcówkę od zaworu paliwa (przeciwzwrotny) jeśli mnie pamięć nie myli.

F826AF44-7B92-41D4-A6F2-87CB57357256.jpeg
0BA91936-EFF1-469E-B824-A8987EDEA91E.jpeg

Urwany króciec odpowiada za powrót do baku, jeśli ktoś może posiada taka cześć proszę o wiadomość priv. BF oraz BG na wtrysku maja to ustrojstwo.

Re: Mazda 323 GT turbo BF B6T 1988

PostNapisane: 16 sie 2021, 08:25
przez DARO MAZDA 323
no witam
Ale fajne auto . ładny alusek . pamiętaj dużo czesci pasuje z modelu BG
jak coś to śmiało pisz.

Zbiornik paliwa i pompa paliwa do wyczyszczenia . \z tego co pamiętam to 1.6 BG miało tą samą pompę paliwa , Mazdy mają duży zapas w pompie.
co do chłodnicy wody wymyć opłukać ze 3 razy jak będzie lipa to zamówić tuningową aluminiową za 600 zł będzie na zaś pod większe moce

Re: Mazda 323 GT turbo BF B6T 1988

PostNapisane: 18 sie 2021, 13:34
przez Sturmir
Jeszcze nie znalazłem tego plastikowego zaworu. Zbiornik paliwa już przyszedł, czeka na konserwacje barankiem.
Tak z grubsza policzyłem koszty i żeby zrobić MOC potrzebuje +– 20 koła :) chyba wyrobie się w dwa lata.

Re: Mazda 323 GT turbo BF B6T 1988

PostNapisane: 20 sie 2021, 15:56
przez Sturmir
Będę tam, mam nadzieje ze trafię jakieś ciekawe graty.

Re: Mazda 323 GT turbo BF B6T 1988

PostNapisane: 22 sie 2021, 19:24
przez Sturmir
Jest weekend to jest okazja coś zrobić.
Zbiornik fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne to taki pic na wodę.
FD5E8C97-70D3-431F-9B31-655252B00194.jpeg


Malowanie
E1F1D518-27F1-4A22-9FDC-0601F971A461.jpeg


Jeszcze wskoczę pod auto i zabezpieczę co się da korzystając z okazji zdjętego baku
9E2783F9-25A9-4371-9B6A-CD9C54F6B398.jpeg
EDFE0CE2-E042-482D-B329-521F37146E29.jpeg


Chociaż podłoga i tak jest super to będę odtłuszczał i zabezpieczał na kolejne 30lat :)

PostNapisane: 22 sie 2021, 19:41
przez Neonixos666
Sturmir napisał(a):Chociaż podłoga i tak jest super to będę odtłuszczał i zabezpieczał na kolejne 30lat


A moja Mazda z 2003 roku pewnie już dawno rozebrana i przetopiona. <lol>

Re: Mazda 323 GT turbo BF B6T 1988

PostNapisane: 23 sie 2021, 09:31
przez DARO MAZDA 323
duży centralny I-c z Iveco za 150 zł używka + 2 węże . Do tego MBC od Properfect za 99 zł i robisz większe doładowanie do 0,75 Bara i masz już170 KM +

Re: Mazda 323 GT turbo BF B6T 1988

PostNapisane: 23 sie 2021, 10:44
przez Sturmir
Taki kit startowy jak najbardziej mi odpowiada. Rozejrzę się za tym w necie. Dzisiaj czeka mnie druga warstwa farby na zbiornik. Muszę zamówić pompę paliwa i regulator ciśnienia paliwa ( jeśli ktoś poleca bo ma sprawdzony to dawać znać). Walbro 255 wleci ale ustawie 3 bar jak fabryka, żeby mieć zapas na przyszłość a nie robić dwa razy tej samej roboty.

Z innej beczki wczoraj zauważyłem ze tłumik jest oryginał firmy Walker ( jeśli dobrze pamietam) za to w ostatniej puszce musiała stać woda, w najniższym punkcie była ruda i po naciśnięciu palcem zrobiłem dziurę do środka.

Podejrzewam ze wydmuchało uszczelkę albo głowice szlak trafił i połowa płynu chłodniczego poszła przez wydech. Ale to narazie moje domysły.

Z odpaleniem jeszcze muszę poczekać bypass-u rurka jeszcze nie gotowa. A bez niej nie mogę zacząć składać.

Dopisano 23 sie 2021, 17:48:

Nie było czasu sprawdzić gratów które przyszły, większość pasuje.
663FD2DB-6D0C-46F5-9F27-00B52135AA2E.jpeg

Ale nie wszystko.
C1F52E24-142C-4913-BAC8-1A58D069BAB9.jpeg

Filtr paliwa to chyba nie od mojego auta. Mój wyglada tak.
C9B23901-10F4-49D0-AF89-549E63ACADC5.jpeg

Kopułka nie przyszła wcale (ale może to i dobrze ze jej nie mieli i zwrócili kasę) za to palce nie pasują :) fajna cena wezmę kilka przyda się. I tak mam od innego modelu trochę gratów :)

Re: Mazda 323 GT turbo BF B6T 1988

PostNapisane: 1 wrz 2021, 19:22
przez Sturmir
Montaż baku przeszedł pomyślnie dobrze ze ciepło na dworze to da się pracować.
Oryginalne śruba i podkładka oraz nowy komplet ze stali nierdzewnej.
23593C65-ED47-4F1E-8549-048A37658F5C.jpeg


Konserwa przed montażem
5404CDE4-D513-446F-AB89-DA9461140529.jpeg

Zbiornik na swoim miejscu

Re: Mazda 323 GT turbo BF B6T 1988

PostNapisane: 2 wrz 2021, 09:07
przez mlody1921
ale fajna ładna sztuka :) od razu fajny pakiet startowy podchodzi do niej fajnie <serduszka>

Daro prosze cie taka ładna mazda i MBC i IC z Iveco robić raz a dobrze, kup fmic jakiegoś chińczyka sprawdzają sie dobrze wymiar jaki ci pasuje, jeżeli zostaje ori sterownik z którym nic sie nie da normalnie zrobić to już kup jakieś EBC

za ładne auto na jakieś prehistorie MBC

Re: Mazda 323 GT turbo BF B6T 1988

PostNapisane: 2 wrz 2021, 17:50
przez Sturmir
Korzystając z chwili czasu
1F30E79A-233B-472C-A7F4-B084DAE17358.jpeg
C3DB5347-1F2D-43D2-B0A6-1D5D3D851AC1.jpeg

Doprowadziłem masy do stanu używalności plus kontakt spray na kostki, pod maską 3 takie grzebienie z masą znalazłem. Musi działać :)

Co do pierwszych modyfikacji w poszukiwaniu mocy, każda propozycja jest dobra w zależności od grubości portfela. Ale czego bym nie zrobił to na początek myśle o 4 kanałowym EGT i kontroli AFR. Silnik mam jeden (jak narazie) i chce widzieć co robię by możliwe wyeliminować błędy ale jak to wyjdzie okaże się niedługo.

Re: Mazda 323 GT turbo BF B6T 1988

PostNapisane: 3 wrz 2021, 10:04
przez mlody1921
Jak chcesz afr to polecam Innovate MTX-L u mnie działa super u kolegi tez, 4x egt , czy ja wiem czy teraz to az tak potrzebne jak i tak ze sterownikiem mazdy nic nie zrobisz, moze lepiej zainwestować w EE3+ albo emu classik, a kupując emu już AFR nie musisz kupować a dobry AFR to 900-1000zł

Re: Mazda 323 GT turbo BF B6T 1988

PostNapisane: 4 wrz 2021, 18:41
przez gt10r5
No Emu i kontroler tucan do egt :)
Pakiet premium ale masz kompleksowo.

Potem można elegancko gaziutek do też zaprosić :)

Re: Mazda 323 GT turbo BF B6T 1988

PostNapisane: 4 wrz 2021, 19:41
przez Sturmir
To ten emu Classic z Alledrogro za około 3 tys ? Jeśli go kupię to muszę znaleźć kogoś kto umie coś z nim zrobić, elektryka w aucie to temat jeszcze mi nie znany. Gaziutek jeśli mowa o lpg nie ma opcji może palić 20 na 100 przejażdżka tym autem ma być jak bilet do wesołego miasteczka. Mam wystarczająco innych gruzów do robienia kilometrów a i tak merc stoi od roku a galaxy od pół roku czeka na remont silnika :)

Re: Mazda 323 GT turbo BF B6T 1988

PostNapisane: 6 wrz 2021, 13:17
przez DARO MAZDA 323
Znalazłem manuala serwisowego i sam naprawiam 323 BF więc
pisz PW to wyślę Ci e mailem

pozdrawiam

Re: Mazda 323 GT turbo BF B6T 1988

PostNapisane: 6 wrz 2021, 15:05
przez Sturmir
Super dzięki, masz u mnie browara :)

Re: Mazda 323 GT turbo BF B6T 1988

PostNapisane: 10 wrz 2021, 13:10
przez Sturmir
Dzisiaj miałem chwile posiedzieć w papierach, ostatni przegląd techniczny Mazdy był w 99r udokumentowany przebieg to
B5C062EB-BB77-4A64-9883-871BD7FF40E0.jpeg

w obecnej chwili przebieg to
66AFC307-C568-4867-B0F3-42D606435945.jpeg

Moje pytanie brzmi, jak po tylu latach wziąć się możliwie poprawnie za 1 odpalenie. Czy jest jakiś zabieg na wtryski? Dzięki za rady, jeśli macie jakieś sprawdzone metody dajcie znać.

Re: Mazda 323 GT turbo BF B6T 1988

PostNapisane: 10 wrz 2021, 14:31
przez Neonixos666
o wtryski bym się nie martwił bardziej o film olejowy na cylindrach i ciśnienie oleju zaraz po odpaleniu.

Re: Mazda 323 GT turbo BF B6T 1988

PostNapisane: 10 wrz 2021, 22:11
przez rafał88
Zalac silnik swiezym olejem i kręcić silnikiem bez odpalania + manometrem sprawdzić cisnienie oleju.
Wtryski mozesz wyczyscic bez problemu to akurat najmniejszy problem.