Strona 1 z 3

Mazda 323 BG GTX 1991 rok 4 x 4 1.8 BPT

PostNapisane: 20 sty 2022, 09:13
przez DARO MAZDA 323
Witam

Zaczynamy 2022 rok nowym projektem .
Pacjent Mazda 323 BG GTX. Stały napęd 4 x 4 i silnik 1.8 BP + Turbo , Moc seryjna 165 KM. Pacjent z 1991 roku zakupiony w Belgii dzięki Piotr Gromek . Bije się cały czas z myślami czy zrobić z niego " ala GTR" czy zostawić w serii . Oto kilka zdjęć przedstawiających stan auta i blacharki.

Dane :
Mazda 323 BG GTX
Produkcja – 1991 r.
Przebieg 2022 r – 191326 km
Napęd 4 x4 LSD
Silnik BPT 1.8 BP + Turbo IHI
Zawias Spreżyna obniżająca do 4 x 4
Hamulce seria

Plany :
– poskładać brakujące elementy
– nowe opony
– nowe felgi
– kupić nowy dach ( podsufitkę )
– zmienić lampy na ori z GTX przedlifta
– nowe naklejki na karoserię DOHC Turbo
– wymienić świece i rozrząd
– wymienić filtry i oleje ( skrzynia , silnik , napędy )

i na pewno wyjdzie jeszcze 2 razy tyle w praniu

pozdrawiam

Re: Mazda 323 BG GTX 1991 rok 4 x 4 1.8 BPT

PostNapisane: 20 sty 2022, 17:38
przez Neonixos666
Jak zostawisz w oryginale to będzie nabierała wartości jak poprzerabiasz to wiadomo że ograniczasz sobie potem sprzedaż.

Re: Mazda 323 BG GTX 1991 rok 4 x 4 1.8 BPT

PostNapisane: 20 sty 2022, 17:56
przez faflak
Darek gratulje i zazdraszcam zakupu <serduszka> – kręcił bym srubki :D to na Silesie czy Poznań sie wyrobisz?

PostNapisane: 20 sty 2022, 22:59
przez Szyna
Jak będziesz sprzedawał to daj znać <rotfl>

PostNapisane: 21 sty 2022, 12:54
przez KUZAJ
Ładna sztuka, ale zapomniałeś napisać w planach na końcu sprzedać :) :)

Re: Mazda 323 BG GTX 1991 rok 4 x 4 1.8 BPT

PostNapisane: 21 sty 2022, 14:03
przez DARO MAZDA 323
Oj Panowie ale wy mnie znacie lepiej niż ja siebie sam
Był już klient wykładał 20.000 zł ale odmówiłem . Na razie robię ją na serię GTX bez tuningu .
Jak się wyrobię to pojedzie na 2,3 zloty w tym roku SAKURA – Tor Poznań i jak się da OSAKA i po drodze
Japfest – jak przejdzie eliminację jako 100 % seria GTX .

Na razie czekam na lepszą temperaturę i działam . Wszystko mam do poskładania auta tylko czas i pogoda.

PostNapisane: 21 sty 2022, 22:25
przez Janq
Szyna napisał(a):Jak będziesz sprzedawał to daj znać <rotfl>


Czekałem na taki post :]

DARO MAZDA 323 napisał(a):Na razie robię ją na serię GTX bez tuningu. (...) jak przejdzie eliminację jako 100 % seria GTX. (...)


Daro – trzymam za słowo :]

PostNapisane: 23 sty 2022, 21:46
przez Szyna
Chciałbym się tym kiedyś przejechać jak to chodzi na 4 łapy :D

PostNapisane: 24 sty 2022, 10:53
przez Płomień
Na japfest biorą byle co, byle by było obniżone i z dużym polerowanym kołem. <rotfl>

Jak się boisz czy przejdzie, to kup jakieś 17", złotego spraya i w jedno popołudnie masz gwarancję akceptacji.

Też jestem zwolennikiem zachowania serii, ewentualnie jakieś wysilenie mechaniki która już tam siedzi. Pompa paliwa, wtryski, turbo, to wszystko jest w stanie ogarnąć więcej niż seryjne 165km. Można pokazać na co stać to auto zostawiając oryginalne graty.

Re: Mazda 323 BG GTX 1991 rok 4 x 4 1.8 BPT

PostNapisane: 27 sty 2022, 08:24
przez DARO MAZDA 323
z najważniejszych informacji GTX żyje i jeździ
udało się odpalić auto :
– zalano 15 litrów paliwa bo susza w baku
– wszystkie bezpieczniki sprawdzone
– aparat zapłonowy wyczyszczony
– wszystkie styki , palec , kopułka , przewody sprawdzone
– wpadły nowe świece
No i auto odpaliło od strzała

dziś zmieniam opony , nowy płyn do chłodnicy wody i rozruszamy babcię

Re: Mazda 323 BG GTX 1991 rok 4 x 4 1.8 BPT

PostNapisane: 29 sty 2022, 16:53
przez Payorez
osobiście dopilnuje, żebyś nie wpadł na pomysł jej sprzedania :D

Re: Mazda 323 BG GTX 1991 rok 4 x 4 1.8 BPT

PostNapisane: 31 sty 2022, 08:54
przez DARO MAZDA 323
W końcu mogę wjechać do garażu

no to spędziłem miniony weekend na pracach majsterkowych
zaczynamy od tyłu auta

– zmieniłem lampy i blendę na przedliftową
– wymieniłem podnośniki tylnej klapy
– wymieniłem uszczelkę bagażnika
– uzupełniłem spinki , plastiki wnętrza
– zamontowałem pasy i lusterka
– wyczyszczone i odkurzone całe wnętrze nadkola , drzwi , bagażnik
– skompletowana i złożona tapicerka
– wymieniłem i uzupełniłem wszystkie żarówki

PostNapisane: 31 sty 2022, 10:56
przez Bartg
Ale to jest genialny sleeper w przeciwieństwie do GTR'a, z daleka lekko przybrudzony wyglądać będzie jak niedobitki BG z B3 pod maską <serduszka> Na Japfest się na miękko dostanie w stanie OEM+ bez cygańskiego koła.

PostNapisane: 31 sty 2022, 14:09
przez szkodnik_byd
Spoko temat, wygłaskać go tylko i będzie petarda

Dopisano 31 sty 2022, o 16:43:

Jak masz pusty bagażnik, warto sprawdzić łożyska amortyzatorów, lubiły się biodegradować

Re: Mazda 323 BG GTX 1991 rok 4 x 4 1.8 BPT

PostNapisane: 31 sty 2022, 18:25
przez DARO MAZDA 323
Dziś zabrakło czasu zmieniłem tylko 18 letnie opony z felgami na coś nowego
nie sparciałego i coś co trzyma ciśnienie
Wpadły alu z Mx5 słoneczka 6jx15 4 x 100 do tego 4 Semisliki 195 50 15
Do odkręcenia śrub podchodziłem 2 dni .
WD40 przegryzało rdzę na gwincie . Stary dobry sposób siła x ramię i poszło.

Jutro kolejny dzień walki ....

PostNapisane: 31 sty 2022, 19:05
przez szkodnik_byd
Dobry udar załatwi sprawę

Re: Mazda 323 BG GTX 1991 rok 4 x 4 1.8 BPT

PostNapisane: 1 lut 2022, 12:48
przez faflak
Te fele z mx5 są leciutkie i mocne, w mx3 mam na nich zimówki i przy silniku 1,6 czuć różnicę jak zdejmuje ciezkie letnie dezenty. Obserwuje i nie mogę się doczekać oblukania na żywo!

PostNapisane: 1 lut 2022, 15:27
przez Płomień
Z tym "mocne" bym nie przesadzał kiedyś już jedną załatwiłem przy kontakcie z krawężnikiem bokiem. Ale jak do lekkich aut, i nie do offroadu to sprawują się świetnie, też je zawsze polecam <spoko>

Re: Mazda 323 BG GTX 1991 rok 4 x 4 1.8 BPT

PostNapisane: 2 lut 2022, 15:42
przez DARO MAZDA 323
Kolejny wieczór w hali

– Montaż błotnika
– montaż nadkola
– wymiana obudowy filtra powietrza ( była pęknięta )
i co dziwne 1.3 bezyna ma ten sam wkład ( filter ) co 1.8 Turbo
– czyszczenie i konserwacja profili pod maską
– uzupełnianie połamanych spinek

PostNapisane: 3 lut 2022, 22:32
przez Szyna
Hamulce ori czy zakładasz większe ?