Mazda 323F KF-ZE Ferrari Rosso Corsa
Napisane: 4 gru 2006, 00:44
Witam
Jako ze zaszlo baaardzo duzo zmian w mazdzie, postanowilem troche tutaj poukladac.
Najnowsze zdjecia sa teraz na gorze, stare na dole tego posta.
Jako ze juz rowno rok minal od zakupu mazdy to ten post przedstawia idealnie zmiany jakie w niej zaszly przez ten czas
Podstawowe dane:
Mazda 323F oryginalnie 2.0 V6 KF, teraz po swapie na 2.0 V6 KF (moze i to -ZE, kto wie...)
Przebieg: aktualnie ok. 170tys km, ale nowy silnik ma ok. 115tys km.
Moc: tego nadal nie wiem... zobaczymy na hamowni po wystrojeniu wreszcie...
No i najwazniejsze, czyli zmiany:
Zmiany na zewnatrz
– lakier Rosso Corsa z Ferrari na calym samochodzie Lakierowany lacznie ze wszystkimi zakamarkami, po totalnym rozebraniu na czesci pierwsze
– felgi AEZ 18" z oponami Dunlop SP Sport Maxx 225/40 ZR18
– magiczna tablica rejestracyjna...
– pomalowana czesc tylnego zderzaka na czarno
– klamki w kolorze nadwozia, usuniete listwy boczne z drzwi
– usunieta calkowicie antena elektryczna (radio bedzie w Carcomputerze, wiec nie jest potrzebna)
Zmiany pod maska:
– swap silnika na 2.0 v6 moze i KF-ZE a moze jednak zwykly KF, mi to obojetne, wazne ze fajnie jezdzi
– kolektor dolotowy od KL-ZE wypolerowany
– pomalowana pokrywa zaworow na kolor czerwony ze struktura
– filtr powietrza gabkowy
– regulator cisnienia paliwa
– pompa paliwa Walbro 255
Jako ze mazda jest naszym firmowym democarem dla CarComputer.pl wiec we wnetrzu zaszlo troche wiecej zmian...
Zmiany w srodku:
– zaczelo sie niewinnie – zegary Indiglo
– CarComputer, czyli wszystko co sie da wlozyc w jednym, m.in. DVD, TV analogowa i cyfrowa, teledyski, mp3, nawigacja, internet, wifi, kamera cofania, sterowanie komputerem za pomoca glosu, telefon przez Bluetooth, gadu gadu i wiele wiele innych funkcji wciaz rozwijanych i wymyslanych
– SMT6 podlaczone do carcomputera, wiec jest mozliwosc na bierzaco zmieniania ustawien
– System NightView czyli kamera termowizyjna do jazdy w nocy, pokazujaca ludzi w totalnej ciemnosci z ponad 0,5km! Zdjecia ponizej...
Plany na przyszlosc:
To juz jest wielka zagadka i tajemnica Juz sporo planow sie zrealizowalo
Z takich podstawowych do realizacji w najblizszym czasie to: gleba ale na tych felgach to tylko lekka i najbardziej z przodu, biala skora w srodku z monitorami w zaglowkach...
Reszty nie ujawnie
-----------------------------------------------------------------------------
Aktualizacja 24.02.2008
NO I MAZDA WROCILA DO ZYCIA JUZ TYDZIEN TEMU
Nie bylo latwo, ale jednego jestem pewien – bylo warto
Sporo zdjec bylo wrzucanych na roznych stronach, tak jak mazda sie naprawiala. Teraz postanowilem zauktualizowac pierwsza strone.
Po zlocie zimowym kilka zdjec mazdy po dosc sporych zmianach... Wiecej zdjec dojdzie pozniej, jak bedzie znow ladna pogoda.
Tym razem to ja holowalem... Ale na tym zdjeciu widac dosc dobrze jak sie rozni mazda teraz od takiej bez wiekszych zmian i na stalowkach
I jeszcze na 16" zimowkach...
-----------------------------------------------------------------------------
Aktualizacja 4.01.2008
Zdjecia po wypadku... Idiota zajechal mi droge, odbilem i okazalo sie ze byl czysty lod... Trafilem prosto w latarnie, wyjatkowo wielka... ABS walil, ale totalnie nic to nie dawalo, samochod pojechal prosto. A wszystko to przy predkosci ok. 15-20km/h, chwile po ruszeniu na swiatlach.
No i samochod zastepczy z warsztatu... Fiat Uno Fire 1.0...
i silnik po wypadku...
No i przenieslismy na szybko system NightView z mazdy do Toyoty, bo bez tego nie moglibysmy pokazywac klientom jak to dziala. Cale szczescie ze kamery nei mialem w dniu wypadku zamontowanej bo by bylo naprawde nieciekawie...
No wiec teraz Toyota zyskala troche na wartosci, jakies 2 razy
To tylko monitor zamontowany w miejsce radia z ladna obudowa i kamera ladnie wbudowana w znaczek Toyoty Teraz jeszcze doszedl monitor maly pod szyba przed kierowca, ale niestety jeszcze nie mam fotek.
-----------------------------------------------------------------------------
Aktualizacja 11.12.2007
SYSTEM NIGHTVIEW:
No dobra, czas ujawnic conieco...
System nie jest jeszcze skonczony, narazie jest podlaczony pod zwykly monitor, lecz jestem w trakcie tworzenia wyswietlania obrazu z kamery na szybie, czyli tzw. HUDa. Teraz jest podlaczone pod monitor od carcomputera, wiec aby spojrzec na obraz trzeba oderwac wzrok od drogi, ale i tak zdecydowanie poprawia jazde w nocy!
System o nazwie NightView (jest to nasza nazwa dla tego systemu, pod ktora bedzie on sprzedawany w Polsce) jest to kamera termowizyjna (a raczej termograficzna) ktora zimne obiekty pokazuje na czarno lub szaro, a cieple na bialo. Czyli wszystkich ludzi, zwierzeta i samochody (a raczej ich cieple czesci) widzimy w kolorze bialym na prawie czarnym tle.
Co najwazniejsze: czlowieka w calkowitych ciemnosciach, we mgle, w deszczu, przy oslepiajacych nas samochodach itd. widzimy na ekranie nawet z odleglosci 0,5km Czyli nie mamy absolutnie zadnej szansy zeby nie zauwazyc kogos na poboczu, nawet jesli nas bardzo oslepiaja samochody i ten ktos jest ubrany na czarno!
Tutaj pare fotek obrazu jaki daje system NightView:
Jak pare osob juz sie przejechalo na dluzszej trasie ze mna (ostatnio Wawa-Wroclaw-Wawa, w tym powrot w nocy caly czas z wlaczonym systemem) to pozniej jak wsiedli do swojego samochodu to strasznie narzekali ze nic nie widza na drodze Jednak do dobrego czlowiek sie szybko przyzwyczaja
System jest niesamowity, jazda z nim zwieksza bezpieczenstwo prawie o 100% (oczywiscie to zalezy od kierowcy). Ale na pewno mamy 100% pewnosci ze nie potracimy czlowieka ktorego normalnie bysmy nawet nie zobaczyli!
I jak sie podoba teraz mazda?
Wszystkim ktorzy chcieli by przypadkiem sobie wymontowac taki system z mojego samochodu (a tacy ludzie tez moga czasami zajrzec na nasze forum...) od razu musze zaznaczyc, ze nie ma sensu sie meczyc. System i kamera sa demontowane jak nie sa uzywane, wiec praktycznie sa w samochodzie tylko w czasie pokazow. Na pewno na parkingu jej nie spotkacie
---------------------------------------------------------------------------------------
AKTUALIZACJA 7.10.2007
Weekendowe malowanie pokrywy:
Farba to VHT strukturalna, wiec powoli sie robi chropowata. I tak bede musial to jeszcze raz pomalowac juz bez zdejmowania. Farba powinna schnac minimum 24 godziny, ale ja musialem zalozyc pokrywe po nocy od razu, bo musialem jechac. Ale wyschlo i sie nic nie zepsulo. Najwyzej powierzchnia bedzie mniej chropowata.
Jeszcze tylko zrobic ogolny porzadek w komorze silnika, wyczyscic wszystko, a aluminiowe rurki wypolerowac ladnie i bedzie ciekawie
Mysle co jeszcze moge pomalowac ta farba... hmm. cos sie znajdzie jeszcze na pewno
No i oczywiscie rozporka do wypolerowania koniecznie pojdzie.
--------------------------------------------------------------------------------------
AKTUALIZACJA 31.08.2007
Najwyzszy czas pokazac jak wyglada caly CarComputer ktory zamontowalem juz jakis czas temu. Ciagle jest jeszcze zmieniany i ulepszany, ale ogolny wyglad raczej sie juz nie zmienia. Ostatnio doszlo np. sterowanie komputerem glosem, czyli zamiast klikac na ekranie to tylko mozna powiedziec "dalej", "glosniej", "ciszej" itd Normalnie jak w Nieustraszonym A na slowo "Mazda" odpowiada grzecznie "Yes my lord"
No i oczywiscie skora z deski rozdzielczej poleciala do kosza. Jednak pomysl ze skora byl niezbyt szczesliwy, no ale trzeba bylo sprobowac i przekonac sie samemu.
Duzo fotek, ale w nocy mi sie nudzilo wiec siedzialem w samochodzie z aparatem.
A tak to wyglada na parkingu (naprawde ciezko sie zorientowac przez szybe ze to nie prawdziwe radio):
No i program do obslugi calego CarComputera:
Czesc do obslugi muzyki i filmow:
Teledyski:
Film DVD (tutaj akurat Gone in 60 seconds):
Galeria zdjec z mozliwoscia pokazania na pelnym ekranie i pokazu slideshow:
Nawigacja (wgrana AutoMapa 4.0 z mapami Polski i Europy, z widokiem 3D):
Widok centrum Londynu:
No i normalny Windows XP, na ktorym opiera sie caly system:
I GaduGadu (internet w tej chwili przez komorke z bluetoothem oraz przez wifi, ale bedzie normalny iPlus):
No i jeszcze jeden program do obslugi CarComputera, tez bardzo przyjemny, ale wada jest nawigacja, ktora ma bardzo slaba mape polski:
To by bylo na tyle Sporo zdjec, ale mam nadzieje ze oddaja przynajmniej czesciowo funkcje CarComputera.
Moze niedlugo nagram film w trakcje obslugi komputera glosem.
--------------------------------------------------------------------------------------
AKTUALIZACJA 25.06.2007 [b]
[b]No to juz czas pokazac co wykombinowalem z deska rozdzielcza. Przed chwila odebralem ja od tapicera, jeszcze musze samemu pare rzeczy poprawic i dokonczyc. W niektorych miejscach jest niestety dosc brzydko, ale za taka kase to i tak jest rewelacja! A nikt inny wogole nie chcial sie podjac zrobienia deski rozdzielczej w skorze, wiec latwe to na pewno nie bylo. Za duzo zagiec ma ta deska i bardzo ciezko zrobic to tak zeby bylo jak najwiecej z jednego kawalka. Ale mysle ze efekt nie jest zly.
Deska jest w czerwonej skorze z bialymi nicmi, meszek jest w bialej/bezowej skorze (najlepiej kolor widac na ostatnim zdjeciu) i tak samo podlokietnik. Reczny i obudowa od niego tez beda obszyte ale teraz nie zdarzyl facet tego skonczyc.
No i oczywiscie wszystkie nawiewy bede musial przemalowac na jakis jasny kolor, bo czarny ochydnie wyglada teraz.
No i troche najnowszych fotek silnika z nowym filtrem powietrza (PiperCross), dolotem z kwasowki, regulatorem cisnienia paliwa i kolektorem od KL-ZE
-------------------------------------------------------------------------------
8.06.2007 – aktualizacja
No wiec chyba pora troche pokazac z postepow prac, zeby nie bylo ze nic nie robie
Jeszcze przed zlotem w Koninie:
zamontowana kamera cofania
i widok przez ta kamere (pionowo w dol, bo wtedy idealnie mozna ocenic odleglosc, a widzi na jakies 1,5-2m od samochodu)
Lekka demolka w celu wygluszenia drzwi...
Na zlocie w Koninie (pare fotek dla tych ktorzy nie byli i nie slyszeli o moich przygodach):
moja trasa na zlot...
i moj wjazd na zlot
i moj powrot ze zlotu...
No i po ponad 3 tygodniach udalo sie znowu ozywic mazde!! Tylko teraz z lekkimi zmianami...
przede wszystkim zmienilem.... kierunkowskazy
z takich brzydkich i wogole beee:
na biale:
Poza tym doszla jeszcze jedna drobna zmiana... a mianowicie nowy silnik
Nie widac tego za bardzo w praktycznie z zewnatrz niczym sie nie rozni (a kolektor jest nawet jeszcze moj stary bo do nowego musze przerobic dolot no i chce go wypolerowac lub pomalowac).
A wiec mowie wszem i wobec: jest to KF-ZE Oryginalny, japonski KF-ZE pochodzacy oryginalnie z mx-6.
Mial byc podlaczony razem z komputerem od niego, ale niestety okazalo sie to niemozliwe. Wiec komputer zostal od KFa, ale i tak roznica jest niesamowita!! Ale oczywiscie do tego bedzie teraz SMT6, tylko musze go gdzies kupic i dostroic. A wtedy to juz powinna byc ladna rakieta
Niestety jeszcze nie udalo mi sie znalezc chlodnicy nowej wiec jezdze na starej zaklejonej i bez wentylatora (podlaczony jest ten od klimy i wlaczam go samemu kabelkami doprowadzonymi do kabiny ), dlatego nie sprawdzalem jeszcze osiagow bo musze bardzo uwazac zeby go nie przegrzac.
To co zmierzylem:
0-100km/h krecac tylko do 4tys obr czas jaki zmierzylem to 9sekund (wydaje mi sie ze rewelacyjny wynik), jutro postaram sie zmierzyc juz normalnie
80-120 na IV biegu – ok. 7 sekund
100-140 na V biegu i benzynie 95 (a moze jezdzic tylko na 98, ale musialem wyjezdzic resztki 95) – ok. 14 sekund
Dopiero nim wrocilem do domu wiec nawet nie mialem czasu sie nacieszyc jeszcze.
Wielkie podziekowania i gratulacje dla Noviceer'a od ktorego kupilem ten silnik i ktory go zamontowal. Bylo ciezko i duuuzo pracy, ale w koncu sie udalo. Niestety bez nowego komputera, ale okazalo sie to niemozliwe do zrobienia. Mam nadzieje ze z SMT6 bedzie jeszcze lepiej
Oby tylko nie okazalo sie ze silnik bierze olej... Ale wedlug zapewnien Noviceer'a jest w stanie idealnym i na taki mi jak narazie wyglada
--------------------------------------------------------------------------------------------
Nowe fotki (26.12.2006):
Przed montazem tarcz (gdyby ktos nie pamietal jak wygladaja oryginalne tarcze):
I po montazu tarcz Indiglo:
TU NAPRAWDE SĄ WSKAZÓWKI!! Tylko trzeba sie lepiej przyjrzec /b]
Uwazam ze tarcze Indiglo w tym samochodzie wygladaja super. Naprawde efekt jest niesamowity.
U mnie dodatkowo wymontowalem wszystkie zarowki ktore podswietlaly tarcze, bo maja one zielone gumki zalozone (dlatego swieca na zielono) ale nawet po zdjeciu tych zielonych gumek swiecily na ochydny zolty. Nie znalazlem zadnych zarowek tego typu innego koloru, a diod nie mialem gdzie kupic bo sklepy byly zamkniete. I co najlepsze, okazalo sie ze bez oswietlenia tablicy teraz te tarcze wygladaja duzo lepiej!
Te zarowki pod tablica oswietlaja nie tylko licznik z przebiegiem, ale tez wskazowki na calej dlugosci, wiec zolty czy zielony kompletnie nie pasowal. Teraz w nocy wyglada jak by wogole nie bylo wskazowek w licznikach. Ale ja juz sie przyzwyczailem i odczytanie predkosci czy obrotow nie sprawia zadnych problemow.
-----------------------------------------------------------------------------------------
[b]Grudzien 2006 – pierwszy post, czyli jak to sie wszystko zaczelo...
Oto moj nowy nabytek sprzed 3 dni.
Wedlug mnie cudo. Takiej wlasnie szukalem: v6 i czerwonej.
Sprowadzona przez komis ze szwajcarii, dlatego w prawie idealnym stanie. Z prawdziwa ksiazka serwisowa, serwisowana co 15 tys km. Jezdzona przez kobiete (co jest tez wada – widac na tylnym zderzaku...).
Przebieg – 142tys km
Uszkodzenia: Wgnieciony blotnik (widac na fotce, nawet nie warto na zime klepac) i porysowany zderzak z tylu (jak to po kobiecie). Nie bity! No i antena sie nie wysuwa bo jest zgnieciona, ale koles ma wymienic jeszcze.
Wyposazenie: full opcja bez skory, z klima, elektryka, szyberdachem...
Zalozylem juz cb radio (narazie pozyczone, musze kupic zaraz swoje), nawigacje (mialem z poprzedniego auta) i radyjko JVC. Glosniki oryginalne chyba, ale pieknie graja i maja baaardzo mocny bas. Bede musial sprawdzic czy przypadkiem nie byly wstawione jakies inne. Ale i tak kupie w koncu subwoofer jakis.
Plany modyfikacji: Chce zmienic tarcze zegarow na Indiglo, bo sa piekne (te biale). A tak to na przyszly sezon felgi 17 albo 18 jak kase uzbieram. I bedzie piekne autko.
Jeszcze jezdze na blachach szwajcarskich i dzisiaj na trasie Lublin-Wawa nawet ktos do mnie po niemiecku zagadal
Na fotkach widac rodzicow (mnie na nich nie ma), w koncu musieli obejrzec dokladnie samochod
Ladniejsze fotki wrzuce niedlugo, jak bedzie troche ladnej pogody jeszcze. Teraz tylko takie pierwsze fotki jakie jej zrobilem.
Czekam na opinie.
Pozdrawiam
Darek
Jako ze zaszlo baaardzo duzo zmian w mazdzie, postanowilem troche tutaj poukladac.
Najnowsze zdjecia sa teraz na gorze, stare na dole tego posta.
Jako ze juz rowno rok minal od zakupu mazdy to ten post przedstawia idealnie zmiany jakie w niej zaszly przez ten czas
Podstawowe dane:
Mazda 323F oryginalnie 2.0 V6 KF, teraz po swapie na 2.0 V6 KF (moze i to -ZE, kto wie...)
Przebieg: aktualnie ok. 170tys km, ale nowy silnik ma ok. 115tys km.
Moc: tego nadal nie wiem... zobaczymy na hamowni po wystrojeniu wreszcie...
No i najwazniejsze, czyli zmiany:
Zmiany na zewnatrz
– lakier Rosso Corsa z Ferrari na calym samochodzie Lakierowany lacznie ze wszystkimi zakamarkami, po totalnym rozebraniu na czesci pierwsze
– felgi AEZ 18" z oponami Dunlop SP Sport Maxx 225/40 ZR18
– magiczna tablica rejestracyjna...
– pomalowana czesc tylnego zderzaka na czarno
– klamki w kolorze nadwozia, usuniete listwy boczne z drzwi
– usunieta calkowicie antena elektryczna (radio bedzie w Carcomputerze, wiec nie jest potrzebna)
Zmiany pod maska:
– swap silnika na 2.0 v6 moze i KF-ZE a moze jednak zwykly KF, mi to obojetne, wazne ze fajnie jezdzi
– kolektor dolotowy od KL-ZE wypolerowany
– pomalowana pokrywa zaworow na kolor czerwony ze struktura
– filtr powietrza gabkowy
– regulator cisnienia paliwa
– pompa paliwa Walbro 255
Jako ze mazda jest naszym firmowym democarem dla CarComputer.pl wiec we wnetrzu zaszlo troche wiecej zmian...
Zmiany w srodku:
– zaczelo sie niewinnie – zegary Indiglo
– CarComputer, czyli wszystko co sie da wlozyc w jednym, m.in. DVD, TV analogowa i cyfrowa, teledyski, mp3, nawigacja, internet, wifi, kamera cofania, sterowanie komputerem za pomoca glosu, telefon przez Bluetooth, gadu gadu i wiele wiele innych funkcji wciaz rozwijanych i wymyslanych
– SMT6 podlaczone do carcomputera, wiec jest mozliwosc na bierzaco zmieniania ustawien
– System NightView czyli kamera termowizyjna do jazdy w nocy, pokazujaca ludzi w totalnej ciemnosci z ponad 0,5km! Zdjecia ponizej...
Plany na przyszlosc:
To juz jest wielka zagadka i tajemnica Juz sporo planow sie zrealizowalo
Z takich podstawowych do realizacji w najblizszym czasie to: gleba ale na tych felgach to tylko lekka i najbardziej z przodu, biala skora w srodku z monitorami w zaglowkach...
Reszty nie ujawnie
-----------------------------------------------------------------------------
Aktualizacja 24.02.2008
NO I MAZDA WROCILA DO ZYCIA JUZ TYDZIEN TEMU
Nie bylo latwo, ale jednego jestem pewien – bylo warto
Sporo zdjec bylo wrzucanych na roznych stronach, tak jak mazda sie naprawiala. Teraz postanowilem zauktualizowac pierwsza strone.
Po zlocie zimowym kilka zdjec mazdy po dosc sporych zmianach... Wiecej zdjec dojdzie pozniej, jak bedzie znow ladna pogoda.
Tym razem to ja holowalem... Ale na tym zdjeciu widac dosc dobrze jak sie rozni mazda teraz od takiej bez wiekszych zmian i na stalowkach
I jeszcze na 16" zimowkach...
-----------------------------------------------------------------------------
Aktualizacja 4.01.2008
Zdjecia po wypadku... Idiota zajechal mi droge, odbilem i okazalo sie ze byl czysty lod... Trafilem prosto w latarnie, wyjatkowo wielka... ABS walil, ale totalnie nic to nie dawalo, samochod pojechal prosto. A wszystko to przy predkosci ok. 15-20km/h, chwile po ruszeniu na swiatlach.
No i samochod zastepczy z warsztatu... Fiat Uno Fire 1.0...
i silnik po wypadku...
No i przenieslismy na szybko system NightView z mazdy do Toyoty, bo bez tego nie moglibysmy pokazywac klientom jak to dziala. Cale szczescie ze kamery nei mialem w dniu wypadku zamontowanej bo by bylo naprawde nieciekawie...
No wiec teraz Toyota zyskala troche na wartosci, jakies 2 razy
To tylko monitor zamontowany w miejsce radia z ladna obudowa i kamera ladnie wbudowana w znaczek Toyoty Teraz jeszcze doszedl monitor maly pod szyba przed kierowca, ale niestety jeszcze nie mam fotek.
-----------------------------------------------------------------------------
Aktualizacja 11.12.2007
SYSTEM NIGHTVIEW:
No dobra, czas ujawnic conieco...
System nie jest jeszcze skonczony, narazie jest podlaczony pod zwykly monitor, lecz jestem w trakcie tworzenia wyswietlania obrazu z kamery na szybie, czyli tzw. HUDa. Teraz jest podlaczone pod monitor od carcomputera, wiec aby spojrzec na obraz trzeba oderwac wzrok od drogi, ale i tak zdecydowanie poprawia jazde w nocy!
System o nazwie NightView (jest to nasza nazwa dla tego systemu, pod ktora bedzie on sprzedawany w Polsce) jest to kamera termowizyjna (a raczej termograficzna) ktora zimne obiekty pokazuje na czarno lub szaro, a cieple na bialo. Czyli wszystkich ludzi, zwierzeta i samochody (a raczej ich cieple czesci) widzimy w kolorze bialym na prawie czarnym tle.
Co najwazniejsze: czlowieka w calkowitych ciemnosciach, we mgle, w deszczu, przy oslepiajacych nas samochodach itd. widzimy na ekranie nawet z odleglosci 0,5km Czyli nie mamy absolutnie zadnej szansy zeby nie zauwazyc kogos na poboczu, nawet jesli nas bardzo oslepiaja samochody i ten ktos jest ubrany na czarno!
Tutaj pare fotek obrazu jaki daje system NightView:
Jak pare osob juz sie przejechalo na dluzszej trasie ze mna (ostatnio Wawa-Wroclaw-Wawa, w tym powrot w nocy caly czas z wlaczonym systemem) to pozniej jak wsiedli do swojego samochodu to strasznie narzekali ze nic nie widza na drodze Jednak do dobrego czlowiek sie szybko przyzwyczaja
System jest niesamowity, jazda z nim zwieksza bezpieczenstwo prawie o 100% (oczywiscie to zalezy od kierowcy). Ale na pewno mamy 100% pewnosci ze nie potracimy czlowieka ktorego normalnie bysmy nawet nie zobaczyli!
I jak sie podoba teraz mazda?
Wszystkim ktorzy chcieli by przypadkiem sobie wymontowac taki system z mojego samochodu (a tacy ludzie tez moga czasami zajrzec na nasze forum...) od razu musze zaznaczyc, ze nie ma sensu sie meczyc. System i kamera sa demontowane jak nie sa uzywane, wiec praktycznie sa w samochodzie tylko w czasie pokazow. Na pewno na parkingu jej nie spotkacie
---------------------------------------------------------------------------------------
AKTUALIZACJA 7.10.2007
Weekendowe malowanie pokrywy:
Farba to VHT strukturalna, wiec powoli sie robi chropowata. I tak bede musial to jeszcze raz pomalowac juz bez zdejmowania. Farba powinna schnac minimum 24 godziny, ale ja musialem zalozyc pokrywe po nocy od razu, bo musialem jechac. Ale wyschlo i sie nic nie zepsulo. Najwyzej powierzchnia bedzie mniej chropowata.
Jeszcze tylko zrobic ogolny porzadek w komorze silnika, wyczyscic wszystko, a aluminiowe rurki wypolerowac ladnie i bedzie ciekawie
Mysle co jeszcze moge pomalowac ta farba... hmm. cos sie znajdzie jeszcze na pewno
No i oczywiscie rozporka do wypolerowania koniecznie pojdzie.
--------------------------------------------------------------------------------------
AKTUALIZACJA 31.08.2007
Najwyzszy czas pokazac jak wyglada caly CarComputer ktory zamontowalem juz jakis czas temu. Ciagle jest jeszcze zmieniany i ulepszany, ale ogolny wyglad raczej sie juz nie zmienia. Ostatnio doszlo np. sterowanie komputerem glosem, czyli zamiast klikac na ekranie to tylko mozna powiedziec "dalej", "glosniej", "ciszej" itd Normalnie jak w Nieustraszonym A na slowo "Mazda" odpowiada grzecznie "Yes my lord"
No i oczywiscie skora z deski rozdzielczej poleciala do kosza. Jednak pomysl ze skora byl niezbyt szczesliwy, no ale trzeba bylo sprobowac i przekonac sie samemu.
Duzo fotek, ale w nocy mi sie nudzilo wiec siedzialem w samochodzie z aparatem.
A tak to wyglada na parkingu (naprawde ciezko sie zorientowac przez szybe ze to nie prawdziwe radio):
No i program do obslugi calego CarComputera:
Czesc do obslugi muzyki i filmow:
Teledyski:
Film DVD (tutaj akurat Gone in 60 seconds):
Galeria zdjec z mozliwoscia pokazania na pelnym ekranie i pokazu slideshow:
Nawigacja (wgrana AutoMapa 4.0 z mapami Polski i Europy, z widokiem 3D):
Widok centrum Londynu:
No i normalny Windows XP, na ktorym opiera sie caly system:
I GaduGadu (internet w tej chwili przez komorke z bluetoothem oraz przez wifi, ale bedzie normalny iPlus):
No i jeszcze jeden program do obslugi CarComputera, tez bardzo przyjemny, ale wada jest nawigacja, ktora ma bardzo slaba mape polski:
To by bylo na tyle Sporo zdjec, ale mam nadzieje ze oddaja przynajmniej czesciowo funkcje CarComputera.
Moze niedlugo nagram film w trakcje obslugi komputera glosem.
--------------------------------------------------------------------------------------
AKTUALIZACJA 25.06.2007 [b]
[b]No to juz czas pokazac co wykombinowalem z deska rozdzielcza. Przed chwila odebralem ja od tapicera, jeszcze musze samemu pare rzeczy poprawic i dokonczyc. W niektorych miejscach jest niestety dosc brzydko, ale za taka kase to i tak jest rewelacja! A nikt inny wogole nie chcial sie podjac zrobienia deski rozdzielczej w skorze, wiec latwe to na pewno nie bylo. Za duzo zagiec ma ta deska i bardzo ciezko zrobic to tak zeby bylo jak najwiecej z jednego kawalka. Ale mysle ze efekt nie jest zly.
Deska jest w czerwonej skorze z bialymi nicmi, meszek jest w bialej/bezowej skorze (najlepiej kolor widac na ostatnim zdjeciu) i tak samo podlokietnik. Reczny i obudowa od niego tez beda obszyte ale teraz nie zdarzyl facet tego skonczyc.
No i oczywiscie wszystkie nawiewy bede musial przemalowac na jakis jasny kolor, bo czarny ochydnie wyglada teraz.
No i troche najnowszych fotek silnika z nowym filtrem powietrza (PiperCross), dolotem z kwasowki, regulatorem cisnienia paliwa i kolektorem od KL-ZE
-------------------------------------------------------------------------------
8.06.2007 – aktualizacja
No wiec chyba pora troche pokazac z postepow prac, zeby nie bylo ze nic nie robie
Jeszcze przed zlotem w Koninie:
zamontowana kamera cofania
i widok przez ta kamere (pionowo w dol, bo wtedy idealnie mozna ocenic odleglosc, a widzi na jakies 1,5-2m od samochodu)
Lekka demolka w celu wygluszenia drzwi...
Na zlocie w Koninie (pare fotek dla tych ktorzy nie byli i nie slyszeli o moich przygodach):
moja trasa na zlot...
i moj wjazd na zlot
i moj powrot ze zlotu...
No i po ponad 3 tygodniach udalo sie znowu ozywic mazde!! Tylko teraz z lekkimi zmianami...
przede wszystkim zmienilem.... kierunkowskazy
z takich brzydkich i wogole beee:
na biale:
Poza tym doszla jeszcze jedna drobna zmiana... a mianowicie nowy silnik
Nie widac tego za bardzo w praktycznie z zewnatrz niczym sie nie rozni (a kolektor jest nawet jeszcze moj stary bo do nowego musze przerobic dolot no i chce go wypolerowac lub pomalowac).
A wiec mowie wszem i wobec: jest to KF-ZE Oryginalny, japonski KF-ZE pochodzacy oryginalnie z mx-6.
Mial byc podlaczony razem z komputerem od niego, ale niestety okazalo sie to niemozliwe. Wiec komputer zostal od KFa, ale i tak roznica jest niesamowita!! Ale oczywiscie do tego bedzie teraz SMT6, tylko musze go gdzies kupic i dostroic. A wtedy to juz powinna byc ladna rakieta
Niestety jeszcze nie udalo mi sie znalezc chlodnicy nowej wiec jezdze na starej zaklejonej i bez wentylatora (podlaczony jest ten od klimy i wlaczam go samemu kabelkami doprowadzonymi do kabiny ), dlatego nie sprawdzalem jeszcze osiagow bo musze bardzo uwazac zeby go nie przegrzac.
To co zmierzylem:
0-100km/h krecac tylko do 4tys obr czas jaki zmierzylem to 9sekund (wydaje mi sie ze rewelacyjny wynik), jutro postaram sie zmierzyc juz normalnie
80-120 na IV biegu – ok. 7 sekund
100-140 na V biegu i benzynie 95 (a moze jezdzic tylko na 98, ale musialem wyjezdzic resztki 95) – ok. 14 sekund
Dopiero nim wrocilem do domu wiec nawet nie mialem czasu sie nacieszyc jeszcze.
Wielkie podziekowania i gratulacje dla Noviceer'a od ktorego kupilem ten silnik i ktory go zamontowal. Bylo ciezko i duuuzo pracy, ale w koncu sie udalo. Niestety bez nowego komputera, ale okazalo sie to niemozliwe do zrobienia. Mam nadzieje ze z SMT6 bedzie jeszcze lepiej
Oby tylko nie okazalo sie ze silnik bierze olej... Ale wedlug zapewnien Noviceer'a jest w stanie idealnym i na taki mi jak narazie wyglada
--------------------------------------------------------------------------------------------
Nowe fotki (26.12.2006):
Przed montazem tarcz (gdyby ktos nie pamietal jak wygladaja oryginalne tarcze):
I po montazu tarcz Indiglo:
TU NAPRAWDE SĄ WSKAZÓWKI!! Tylko trzeba sie lepiej przyjrzec /b]
Uwazam ze tarcze Indiglo w tym samochodzie wygladaja super. Naprawde efekt jest niesamowity.
U mnie dodatkowo wymontowalem wszystkie zarowki ktore podswietlaly tarcze, bo maja one zielone gumki zalozone (dlatego swieca na zielono) ale nawet po zdjeciu tych zielonych gumek swiecily na ochydny zolty. Nie znalazlem zadnych zarowek tego typu innego koloru, a diod nie mialem gdzie kupic bo sklepy byly zamkniete. I co najlepsze, okazalo sie ze bez oswietlenia tablicy teraz te tarcze wygladaja duzo lepiej!
Te zarowki pod tablica oswietlaja nie tylko licznik z przebiegiem, ale tez wskazowki na calej dlugosci, wiec zolty czy zielony kompletnie nie pasowal. Teraz w nocy wyglada jak by wogole nie bylo wskazowek w licznikach. Ale ja juz sie przyzwyczailem i odczytanie predkosci czy obrotow nie sprawia zadnych problemow.
-----------------------------------------------------------------------------------------
[b]Grudzien 2006 – pierwszy post, czyli jak to sie wszystko zaczelo...
Oto moj nowy nabytek sprzed 3 dni.
Wedlug mnie cudo. Takiej wlasnie szukalem: v6 i czerwonej.
Sprowadzona przez komis ze szwajcarii, dlatego w prawie idealnym stanie. Z prawdziwa ksiazka serwisowa, serwisowana co 15 tys km. Jezdzona przez kobiete (co jest tez wada – widac na tylnym zderzaku...).
Przebieg – 142tys km
Uszkodzenia: Wgnieciony blotnik (widac na fotce, nawet nie warto na zime klepac) i porysowany zderzak z tylu (jak to po kobiecie). Nie bity! No i antena sie nie wysuwa bo jest zgnieciona, ale koles ma wymienic jeszcze.
Wyposazenie: full opcja bez skory, z klima, elektryka, szyberdachem...
Zalozylem juz cb radio (narazie pozyczone, musze kupic zaraz swoje), nawigacje (mialem z poprzedniego auta) i radyjko JVC. Glosniki oryginalne chyba, ale pieknie graja i maja baaardzo mocny bas. Bede musial sprawdzic czy przypadkiem nie byly wstawione jakies inne. Ale i tak kupie w koncu subwoofer jakis.
Plany modyfikacji: Chce zmienic tarcze zegarow na Indiglo, bo sa piekne (te biale). A tak to na przyszly sezon felgi 17 albo 18 jak kase uzbieram. I bedzie piekne autko.
Jeszcze jezdze na blachach szwajcarskich i dzisiaj na trasie Lublin-Wawa nawet ktos do mnie po niemiecku zagadal
Na fotkach widac rodzicow (mnie na nich nie ma), w koncu musieli obejrzec dokladnie samochod
Ladniejsze fotki wrzuce niedlugo, jak bedzie troche ladnej pogody jeszcze. Teraz tylko takie pierwsze fotki jakie jej zrobilem.
Czekam na opinie.
Pozdrawiam
Darek