Strona 1 z 36

Mazda 323 BG 1.3 16V 1991

PostNapisane: 20 gru 2006, 17:31
przez BratCukierka
Witam wszystkich!
Wczoraj stałem sie posiadaczem Mazdy 323 Bg z roku 1991. Silniczek to 1,3 16V na wtrysku (nieskażony gazem) :) Przebieg to 261 kkm. Odpala za pierwszym dotknięciem. Do przebiegu 170 kkm był serwisowany w Niemczech przez pierwszego właściciela .Z przebiegiem ponad 200kkm kupił go mój znajomy. Pierwszy właściciel cały przebieg zrobił praktycznie w trasie Norymberga-Brodnica. Natomiast znajomy dojeżdzał nim do pracy kilkanascie km. Ja jestem trzecim właścicielem w całej historii autka.Kolorek biały jak Borysa. Jesli chodzi o wnętrze to jest troche zaniedbane ale z czasem doprowadze go do takiego stanu jakiego oczekuje.Siedzenia przednie zostały wymienione na oryginalne (pół)kubełkowe siedzenia Mazdy z mocniejszych wersji. Posiada alufelgi MOMO 15 cali.
Jest to moje pierwsze autko :) Brat miał kiedys taką i bardzo zżylem sie z mazda i gdy zdałem egzamin na prawko postanowilem tez taką kupic.Licze na pozytywne opinie mojego autka.To mój najlepszy prezent w życiu jaki mogłem sobie kupić :)

Pozdrawiam

Aktualizacja 14.02.2007 :)

Autko obecnie stoi na zimówkach 13 cali.Przebieg ponad 263 kkm.Autko otrzymało:
– nowe amorki tylne + sprężyny od F-ki (troche twardsze niż te stare oryginalne)
– nowe osłony i odboje amortyzatorów
– nowe gumy na łącznikach stabilizatora – tył
– nowe szczęki hamulcowe
– lewy drążek kierowniczy+ końcówka
– nowe sworznie [waaaczego?]
– uszczelniacz prawej półosi (oryginał z ASO)
– nowy silniczek tylnego zbiorniczka płynu spryskiwaczy
– po długich poszukiwaniach kupiłem i założyłem listwę zewnętrzną na słupek od strony kierowcy :)
Pewnie i tak o czymś zapomniałem :) Ale teraz moge spokojnie jeździć autkiem i nie słyszę żadnych stuków w zawieszeniu :) Mimo tego że troche kasy włożyłem w Mazdeczke to jestem zadowolony:) Silniczek wciąż odpala na dotyk :) Na zimnym nie kopci... nie pije oleju bo jeszcze nie pełnoletnia ;) Autko oczywiście garażuje odkąd je kupiłem :) Moja Madzia ciągle jest garażowana :) Natomiast Toyka ojca i Corsa brata były na zmiane :) hehe ...ale Corsy się pozbylismy i teraz obie japonki są garażowane...no i jest teraz 3 japonka w rodzince 323F BG :)
W Madzi po zakupie musiałem wyczyścic sufitówke gdyż znajomy palił w niej i była dosłownie CZARNA!!!! <killer> Ale teraz znowu jest kremowa :) i pozbyłem sie tego brzydkiego zapachu za pomocą neutralizatora :)

AUDIO: GRA :) narazie tylko przednie głośniki magnata po poprzednim właścicielu :( + założone radio na kasety z panelem i pilotem :) spadek po bracie :) niedługo będzie więcej głośników :)

TUNING: podkładki klubowe pod tablice :D ,mała naklejeczka "MAZDAspeed" pod blendą, i smyczka klubowa do kluczyków :D

AKTUALIZACJA 1.06.07r.

Autko stoi ponownie na aluskach Momo które otrzymały oponki Pirelli P5000 (tył) i jakieś inne nie pamiętam nazwy na przód.

Został także założony końcowy tłumik motocyklowy (trochę wybebeszony – ale będzie robione wyciszenie w tłumiku) od Suzuki. Dodam zdjęcia tłumika i na komórkę postaram się nagrać dźwięk tłumika i umieścić go żeby każdy mógł posłuchać jego dźwięk przed wyciszeniem go w środku.
taki dźwięk daje tłumiczek (słaba jakość amr przerabiałem na wav)

http://rapidshare.com/files/34759103/Mazda.wav.html

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Aktualizacja

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Oto fotki hamulców:

Obrazek

Obrazek

I nowe zegary :) z obrotomierzem (sorki za słabe zdjęcie)

Obrazek

Autko zostało zmierzone na hamowni :)
Oto wynik:
Obrazek

EDIT 10.03.08

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/iBaBfOLeC8E"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/iBaBfOLeC8E" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

a tu filmik ze zlotu Tuneball Toruń 2007 :P Wygrałem klasę (objechałem także klasę wyższą przegrywając tylko z jej zwycięzcą :D ) w dużej mierze dzięki gejowi jacobsowi... :D wyobraziłem sobie że mnie goni i chce mi coś zrobić... więc cisnąłem gaz do dechy.. :P <lol> nie licząc startów które były spokojne ze względu na oszczędzanie układu przeniesienia napędu (głównie fabrycznego sprzęgła :P )
Ps. Wyścig Mazda 323 1,3 vs Opel Corsa 1,4

EDIT:12.03.08

Obrazek


PS. Zderzaki są tylko założone bez przykręcania po bokach więc odstają trochę :)


Nowe:

tak wyglądała:

Obrazek

A tak wygląda teraz:

Obrazek

Obrazek

Nowe:

ze zderzakiem od 323 GTX

Obrazek

Tak wygląda obecnie :|

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

28.08:

Obrazek

Obrazek

PS. Zderzaki są tylko założone bez przykręcania po bokach więc odstają trochę :)

16.09

Obrazek

No i na początku 2009 roku padła decyzja o zwiększeniu mocy, no więc korzystając z okazji, że pod ręką była Mazda 323 BF GTX 4x4 na części postanowiłem użyć jej silnika jako dawcy :)

Obrazek

Silnik został rozebrany na części pierwsze i poddany kuracji odmładzającej :)

Zostały wymienione wszystkie uszczelki na nowe oryginały MAZDA (łącznie z pierścieniami) oprócz uszczelniaczy zaworowych które są produkcji TAKOMY, założyliśmy zapasową głowicę od B6T która była wolna od nagaru (wcześniej ją planując, i poddając odpowiednim czynnościom gniazda zaworowe i zawory), nowy rozrząd na częściach m.in NTN, filtry MAZDA, nowe świece NGK, nowa pompa wody, uszczelniacz aparatu... Generalnie silnik od podstaw złożony na nowo :)

Przy okazji rozbierania auta została założona kierownica MOMO z 323 GTR :)

To silnik po wyjęciu z BF

Obrazek

Pierwszy etap swapa to rozbieranie BG...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po wyspawaniu komory silnika i pomalowaniu przyszedł czas na przymiarkę silnika, a przy okazji zostało założone wspomaganie kierownicy którego nie było w moim egzemplarzu :)

Obrazek

Potem w ruch poszedł TIG :)

Obrazek

Z czasem będzie założony IC wykonany w całości w aluminium i troszeczkę większy :)

Wydech przelotowy 2,5 cala z dwoma tłumikami przelotowymi :)

Obrazek

Obrazek

Przed odwiezieniem auta do elektryka trzeba było poskładać trochę przód :) i zrobić przymiarkę halogenów do otworów w zderzaku

Obrazek

Obrazek

Tak, tak to oryginalny zderzak od GTR :) Pozostaje dorobić nowe mocowanie zderzaka :) A halogeny to dobrej jakości wyrób polski WESEM :)

Auto bez zderzaka i z halogenami we wnętrzu pojechało sobie do elektryka (jedynego który nie trząsł portkami :P ) i po kilku dniach pracy (bez schematów) z doskoku silnik zawarczał :)

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/FH7bRi-ezeo&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/FH7bRi-ezeo&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>


Generalnie nie podliczałem ile wydałem na tego swapa, i nie wspomnę o chwilach zwątpienia w powodzenie tego... ale zawsze mogłem liczyć na wujka który pomagał w tym przedsięwzięciu swoim doświadczeniem, sprzętem i stanowiskiem pracy przez tak długi okres spowodowany moją nową pracą (mam wielki dług wobec Ciebie! ) :)

Podsumowując silnik został od nowa złożony, głowica po planowaniu docieraniu zaworów i obróbce gniazd, orurowanie do IC i wydech został wyspawany z kwasiaka (dzięki Lukster za namiary :) ), został zamontowany BOV Properfekt, łączniki SAMCO i Siliconhoses, zostało zamontowane wspomaganie kierownicy, o wielu duperelach pewnie zapomniałem. Silnik został spięty ze skrzynią od BF Turbo FWD (dzięki Adam! – kto by pomyślał że możesz coś takiego mieć!i dzięki za transport auta lawetą poza miasto do elektryka, jesteś WIELKI! ), do kompletu zostały zamontowane półosie z BG GT z nową dorobioną pod ten projekt podporą półosi :) Tarcza sprzęgłowa została zregenerowana na Pomorzu (Dzięki waldii za rozmowy i twój stracony czas), powierzchnia docisku i zamachu została leciutko przetoczona w celu wyrównania powierzchni za radą waldiiego – jeśli będzie bić to mam twój adres <lol> ;) Na pierwsze kilometry zostanie zamontowany tylko zegar boost , potem dokupię AFR i EGT i zapewne będzie jakieś strojenie na wyższym doładowaniu :D MBC także jest by properfekt (jeszcze nie zamontowane)

Na zamontowanie czekają jeszcze boczki od BG GTX'a (dzięki podmuch jakoś je odbiorę <lol> ) całe silniczki itp muszę jeszcze dokupić... nie było czasu o tym myśleć, elektryczne lusterka (thx! davidoff)... , rozpórka tył (dzieki Spoon interesy z tobą to przyjemność :D ), i wiele innych gratów :)

Wiele osób w mniejszym lub większym stopniu pomagało przy swapie, czy to swoją włożoną pracą, czy to załatwiając jakieś rzeczy dla mnie tracąc swój cenny czas... Dziwię się tylko, że mnie z domu nie wyrzucili <lol> ale widocznie już się przyzwyczaili... :)

<object width="640" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/1Oo8VnFZZLo&hl=pl&fs=1&color1=0xe1600f&color2=0xfebd01"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/1Oo8VnFZZLo&hl=pl&fs=1&color1=0xe1600f&color2=0xfebd01" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>

Trochę fotek wykonanych przez Cukierka :P Podczas oględzin 323 BG GT na sprzedaż z Brodnicy :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

PostNapisane: 20 gru 2006, 17:33
przez Pit
Gratuluję :) kiedy będą fotki??

PostNapisane: 20 gru 2006, 17:36
przez Jacol
Dołączam się do gratulacji :) Fotkiii, zapodaj fotkiiii :)

PostNapisane: 20 gru 2006, 17:37
przez Adaś
i uzupelnij profil juz:)

PostNapisane: 20 gru 2006, 17:39
przez Jacol
Jacol napisał(a):Fotkiii, zapodaj fotkiiii

Hehe, minute poczekałem i fotki są :) Ładne autko, dbaj o nie...

PostNapisane: 20 gru 2006, 17:40
przez BratCukierka
jutro zrobie nowe fotki....i wtedy wrzuce je tutaj...narazie tylko wrzucam te dwie z wakacji kiedy wlascicielem byl znajomy...
pozdrawiam

PostNapisane: 20 gru 2006, 21:49
przez Łukasz
Bardzo fajna z bardzo słusznym kolorem ... :]

PostNapisane: 21 gru 2006, 22:19
przez BratCukierka
Dzięki za pozytywne opinie.
Łukasz gdzie i za ile mozna dostac takie białe kierunki jak u ciebie?

PostNapisane: 22 gru 2006, 00:00
przez sanders
Gratuluje bardzo sympatyczne autko!!

PostNapisane: 22 gru 2006, 00:53
przez farciarz
Hehe...no wkońcu się doczekałem....bardzo milutkie autko....choć szkoda, że ma tak malutko pod maską ;) ...ja mam niewiele więcej. Faktycznie autko jak Boryska...więc dbaj o nie...a będzie Ci za to wdzięczne :D

PostNapisane: 22 gru 2006, 10:18
przez Łukasz
BratCukierka napisał(a):Łukasz gdzie i za ile mozna dostac takie białe kierunki jak u ciebie?

Overkill -to on Ci je może załatwić :) Byłbyś jednym z naprawdę nielicznych,którzy mają białe kierunki w 323 BG.

PostNapisane: 22 gru 2006, 18:18
przez BratCukierka
a ile taka przyjemność ciebie kosztowała?

PostNapisane: 23 gru 2006, 00:20
przez Łukasz
Coś koło 150zł

PostNapisane: 23 gru 2006, 01:27
przez Grzyby
No i w końcu masz swój samochodzik. Swoją MAZDĘ :)

Gratulacje!

Jeden ze zgrabniejszych modeli 323 – szczególnie w wersji 3d.

P.S. To chyba jakaś bogatsza wersja, bo widzę poduchę z tyłu <diabełek> :P

PostNapisane: 23 gru 2006, 16:50
przez dizzi
spoko autko a gdzie zgubiłes listwy na słupkach :D

PostNapisane: 23 gru 2006, 17:24
przez Pyton162
dobry materiał na JDM, pozdro

PostNapisane: 23 gru 2006, 23:11
przez BratCukierka
dizzi napisał(a):spoko autko a gdzie zgubiłes listwy na słupkach

listwa od strony kierowcy jest urwana...poszukuje takiej do kupienia...
od strony pasażera listwa na słupku jest na swoim miejscu...

PostNapisane: 23 gru 2006, 23:15
przez BratCukierka
Aktualizacja opisu na 1 stronie :)

PostNapisane: 14 lut 2007, 15:10
przez Cukierek
no no po wymianie tych części to naprawde teraz jest super :) po zmianie sprężyn z tyłu na te od F-ki naprawde jest dużo twardsza :) heh i i ta kultura pracy silnika jak na ten przebieg :) miodzio :)
po sprzedaży corsy kilka dni będe jeździł tą mazdą :) a potem na 99% będe cieszyć sie z jazdy Mazdą 626GE...:D ach tam....a ta 323 rwie do przodu aż miło :)szkoda tylko ze.... to nie 1,8 Dohc :P

BratCukierka

PostNapisane: 14 lut 2007, 16:35
przez piszczyk
Ja miałem 626 GE 1.8 DOHC i bardzo ładnie chodziła , ale miałem również 323F z 1.8 SOHC i bardziej była zrywna od GE ale nie wiem co by było na trasie... :),jak na miasto to 323F lepsza a ta twoja tez bardzo ładna naprawde ,nie tuningowana naprawde ładne zgrabne auto :)