Mazda 323 BG 1.3 16V 1991
Napisane: 20 gru 2006, 17:31
Witam wszystkich!
Wczoraj stałem sie posiadaczem Mazdy 323 Bg z roku 1991. Silniczek to 1,3 16V na wtrysku (nieskażony gazem) Przebieg to 261 kkm. Odpala za pierwszym dotknięciem. Do przebiegu 170 kkm był serwisowany w Niemczech przez pierwszego właściciela .Z przebiegiem ponad 200kkm kupił go mój znajomy. Pierwszy właściciel cały przebieg zrobił praktycznie w trasie Norymberga-Brodnica. Natomiast znajomy dojeżdzał nim do pracy kilkanascie km. Ja jestem trzecim właścicielem w całej historii autka.Kolorek biały jak Borysa. Jesli chodzi o wnętrze to jest troche zaniedbane ale z czasem doprowadze go do takiego stanu jakiego oczekuje.Siedzenia przednie zostały wymienione na oryginalne (pół)kubełkowe siedzenia Mazdy z mocniejszych wersji. Posiada alufelgi MOMO 15 cali.
Jest to moje pierwsze autko Brat miał kiedys taką i bardzo zżylem sie z mazda i gdy zdałem egzamin na prawko postanowilem tez taką kupic.Licze na pozytywne opinie mojego autka.To mój najlepszy prezent w życiu jaki mogłem sobie kupić
Pozdrawiam
Aktualizacja 14.02.2007
Autko obecnie stoi na zimówkach 13 cali.Przebieg ponad 263 kkm.Autko otrzymało:
– nowe amorki tylne + sprężyny od F-ki (troche twardsze niż te stare oryginalne)
– nowe osłony i odboje amortyzatorów
– nowe gumy na łącznikach stabilizatora – tył
– nowe szczęki hamulcowe
– lewy drążek kierowniczy+ końcówka
– nowe sworznie [waaaczego?]
– uszczelniacz prawej półosi (oryginał z ASO)
– nowy silniczek tylnego zbiorniczka płynu spryskiwaczy
– po długich poszukiwaniach kupiłem i założyłem listwę zewnętrzną na słupek od strony kierowcy
Pewnie i tak o czymś zapomniałem Ale teraz moge spokojnie jeździć autkiem i nie słyszę żadnych stuków w zawieszeniu Mimo tego że troche kasy włożyłem w Mazdeczke to jestem zadowolony:) Silniczek wciąż odpala na dotyk Na zimnym nie kopci... nie pije oleju bo jeszcze nie pełnoletnia Autko oczywiście garażuje odkąd je kupiłem Moja Madzia ciągle jest garażowana Natomiast Toyka ojca i Corsa brata były na zmiane hehe ...ale Corsy się pozbylismy i teraz obie japonki są garażowane...no i jest teraz 3 japonka w rodzince 323F BG
W Madzi po zakupie musiałem wyczyścic sufitówke gdyż znajomy palił w niej i była dosłownie CZARNA!!!! Ale teraz znowu jest kremowa i pozbyłem sie tego brzydkiego zapachu za pomocą neutralizatora
AUDIO: GRA narazie tylko przednie głośniki magnata po poprzednim właścicielu + założone radio na kasety z panelem i pilotem spadek po bracie niedługo będzie więcej głośników
TUNING: podkładki klubowe pod tablice ,mała naklejeczka "MAZDAspeed" pod blendą, i smyczka klubowa do kluczyków
AKTUALIZACJA 1.06.07r.
Autko stoi ponownie na aluskach Momo które otrzymały oponki Pirelli P5000 (tył) i jakieś inne nie pamiętam nazwy na przód.
Został także założony końcowy tłumik motocyklowy (trochę wybebeszony – ale będzie robione wyciszenie w tłumiku) od Suzuki. Dodam zdjęcia tłumika i na komórkę postaram się nagrać dźwięk tłumika i umieścić go żeby każdy mógł posłuchać jego dźwięk przed wyciszeniem go w środku.
taki dźwięk daje tłumiczek (słaba jakość amr przerabiałem na wav)
http://rapidshare.com/files/34759103/Mazda.wav.html
Aktualizacja
Oto fotki hamulców:
I nowe zegary z obrotomierzem (sorki za słabe zdjęcie)
Autko zostało zmierzone na hamowni
Oto wynik:
EDIT 10.03.08
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/iBaBfOLeC8E"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/iBaBfOLeC8E" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
a tu filmik ze zlotu Tuneball Toruń 2007 Wygrałem klasę (objechałem także klasę wyższą przegrywając tylko z jej zwycięzcą ) w dużej mierze dzięki gejowi jacobsowi... wyobraziłem sobie że mnie goni i chce mi coś zrobić... więc cisnąłem gaz do dechy.. nie licząc startów które były spokojne ze względu na oszczędzanie układu przeniesienia napędu (głównie fabrycznego sprzęgła )
Ps. Wyścig Mazda 323 1,3 vs Opel Corsa 1,4
EDIT:12.03.08
PS. Zderzaki są tylko założone bez przykręcania po bokach więc odstają trochę
Nowe:
tak wyglądała:
A tak wygląda teraz:
Nowe:
ze zderzakiem od 323 GTX
Tak wygląda obecnie
28.08:
PS. Zderzaki są tylko założone bez przykręcania po bokach więc odstają trochę
16.09
No i na początku 2009 roku padła decyzja o zwiększeniu mocy, no więc korzystając z okazji, że pod ręką była Mazda 323 BF GTX 4x4 na części postanowiłem użyć jej silnika jako dawcy
Silnik został rozebrany na części pierwsze i poddany kuracji odmładzającej
Zostały wymienione wszystkie uszczelki na nowe oryginały MAZDA (łącznie z pierścieniami) oprócz uszczelniaczy zaworowych które są produkcji TAKOMY, założyliśmy zapasową głowicę od B6T która była wolna od nagaru (wcześniej ją planując, i poddając odpowiednim czynnościom gniazda zaworowe i zawory), nowy rozrząd na częściach m.in NTN, filtry MAZDA, nowe świece NGK, nowa pompa wody, uszczelniacz aparatu... Generalnie silnik od podstaw złożony na nowo
Przy okazji rozbierania auta została założona kierownica MOMO z 323 GTR
To silnik po wyjęciu z BF
Pierwszy etap swapa to rozbieranie BG...
Po wyspawaniu komory silnika i pomalowaniu przyszedł czas na przymiarkę silnika, a przy okazji zostało założone wspomaganie kierownicy którego nie było w moim egzemplarzu
Potem w ruch poszedł TIG
Z czasem będzie założony IC wykonany w całości w aluminium i troszeczkę większy
Wydech przelotowy 2,5 cala z dwoma tłumikami przelotowymi
Przed odwiezieniem auta do elektryka trzeba było poskładać trochę przód i zrobić przymiarkę halogenów do otworów w zderzaku
Tak, tak to oryginalny zderzak od GTR Pozostaje dorobić nowe mocowanie zderzaka A halogeny to dobrej jakości wyrób polski WESEM
Auto bez zderzaka i z halogenami we wnętrzu pojechało sobie do elektryka (jedynego który nie trząsł portkami ) i po kilku dniach pracy (bez schematów) z doskoku silnik zawarczał
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/FH7bRi-ezeo&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/FH7bRi-ezeo&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Generalnie nie podliczałem ile wydałem na tego swapa, i nie wspomnę o chwilach zwątpienia w powodzenie tego... ale zawsze mogłem liczyć na wujka który pomagał w tym przedsięwzięciu swoim doświadczeniem, sprzętem i stanowiskiem pracy przez tak długi okres spowodowany moją nową pracą (mam wielki dług wobec Ciebie! )
Podsumowując silnik został od nowa złożony, głowica po planowaniu docieraniu zaworów i obróbce gniazd, orurowanie do IC i wydech został wyspawany z kwasiaka (dzięki Lukster za namiary ), został zamontowany BOV Properfekt, łączniki SAMCO i Siliconhoses, zostało zamontowane wspomaganie kierownicy, o wielu duperelach pewnie zapomniałem. Silnik został spięty ze skrzynią od BF Turbo FWD (dzięki Adam! – kto by pomyślał że możesz coś takiego mieć!i dzięki za transport auta lawetą poza miasto do elektryka, jesteś WIELKI! ), do kompletu zostały zamontowane półosie z BG GT z nową dorobioną pod ten projekt podporą półosi Tarcza sprzęgłowa została zregenerowana na Pomorzu (Dzięki waldii za rozmowy i twój stracony czas), powierzchnia docisku i zamachu została leciutko przetoczona w celu wyrównania powierzchni za radą waldiiego – jeśli będzie bić to mam twój adres Na pierwsze kilometry zostanie zamontowany tylko zegar boost , potem dokupię AFR i EGT i zapewne będzie jakieś strojenie na wyższym doładowaniu MBC także jest by properfekt (jeszcze nie zamontowane)
Na zamontowanie czekają jeszcze boczki od BG GTX'a (dzięki podmuch jakoś je odbiorę ) całe silniczki itp muszę jeszcze dokupić... nie było czasu o tym myśleć, elektryczne lusterka (thx! davidoff)... , rozpórka tył (dzieki Spoon interesy z tobą to przyjemność ), i wiele innych gratów
Wiele osób w mniejszym lub większym stopniu pomagało przy swapie, czy to swoją włożoną pracą, czy to załatwiając jakieś rzeczy dla mnie tracąc swój cenny czas... Dziwię się tylko, że mnie z domu nie wyrzucili ale widocznie już się przyzwyczaili...
<object width="640" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/1Oo8VnFZZLo&hl=pl&fs=1&color1=0xe1600f&color2=0xfebd01"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/1Oo8VnFZZLo&hl=pl&fs=1&color1=0xe1600f&color2=0xfebd01" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>
Trochę fotek wykonanych przez Cukierka Podczas oględzin 323 BG GT na sprzedaż z Brodnicy
Wczoraj stałem sie posiadaczem Mazdy 323 Bg z roku 1991. Silniczek to 1,3 16V na wtrysku (nieskażony gazem) Przebieg to 261 kkm. Odpala za pierwszym dotknięciem. Do przebiegu 170 kkm był serwisowany w Niemczech przez pierwszego właściciela .Z przebiegiem ponad 200kkm kupił go mój znajomy. Pierwszy właściciel cały przebieg zrobił praktycznie w trasie Norymberga-Brodnica. Natomiast znajomy dojeżdzał nim do pracy kilkanascie km. Ja jestem trzecim właścicielem w całej historii autka.Kolorek biały jak Borysa. Jesli chodzi o wnętrze to jest troche zaniedbane ale z czasem doprowadze go do takiego stanu jakiego oczekuje.Siedzenia przednie zostały wymienione na oryginalne (pół)kubełkowe siedzenia Mazdy z mocniejszych wersji. Posiada alufelgi MOMO 15 cali.
Jest to moje pierwsze autko Brat miał kiedys taką i bardzo zżylem sie z mazda i gdy zdałem egzamin na prawko postanowilem tez taką kupic.Licze na pozytywne opinie mojego autka.To mój najlepszy prezent w życiu jaki mogłem sobie kupić
Pozdrawiam
Aktualizacja 14.02.2007
Autko obecnie stoi na zimówkach 13 cali.Przebieg ponad 263 kkm.Autko otrzymało:
– nowe amorki tylne + sprężyny od F-ki (troche twardsze niż te stare oryginalne)
– nowe osłony i odboje amortyzatorów
– nowe gumy na łącznikach stabilizatora – tył
– nowe szczęki hamulcowe
– lewy drążek kierowniczy+ końcówka
– nowe sworznie [waaaczego?]
– uszczelniacz prawej półosi (oryginał z ASO)
– nowy silniczek tylnego zbiorniczka płynu spryskiwaczy
– po długich poszukiwaniach kupiłem i założyłem listwę zewnętrzną na słupek od strony kierowcy
Pewnie i tak o czymś zapomniałem Ale teraz moge spokojnie jeździć autkiem i nie słyszę żadnych stuków w zawieszeniu Mimo tego że troche kasy włożyłem w Mazdeczke to jestem zadowolony:) Silniczek wciąż odpala na dotyk Na zimnym nie kopci... nie pije oleju bo jeszcze nie pełnoletnia Autko oczywiście garażuje odkąd je kupiłem Moja Madzia ciągle jest garażowana Natomiast Toyka ojca i Corsa brata były na zmiane hehe ...ale Corsy się pozbylismy i teraz obie japonki są garażowane...no i jest teraz 3 japonka w rodzince 323F BG
W Madzi po zakupie musiałem wyczyścic sufitówke gdyż znajomy palił w niej i była dosłownie CZARNA!!!! Ale teraz znowu jest kremowa i pozbyłem sie tego brzydkiego zapachu za pomocą neutralizatora
AUDIO: GRA narazie tylko przednie głośniki magnata po poprzednim właścicielu + założone radio na kasety z panelem i pilotem spadek po bracie niedługo będzie więcej głośników
TUNING: podkładki klubowe pod tablice ,mała naklejeczka "MAZDAspeed" pod blendą, i smyczka klubowa do kluczyków
AKTUALIZACJA 1.06.07r.
Autko stoi ponownie na aluskach Momo które otrzymały oponki Pirelli P5000 (tył) i jakieś inne nie pamiętam nazwy na przód.
Został także założony końcowy tłumik motocyklowy (trochę wybebeszony – ale będzie robione wyciszenie w tłumiku) od Suzuki. Dodam zdjęcia tłumika i na komórkę postaram się nagrać dźwięk tłumika i umieścić go żeby każdy mógł posłuchać jego dźwięk przed wyciszeniem go w środku.
taki dźwięk daje tłumiczek (słaba jakość amr przerabiałem na wav)
http://rapidshare.com/files/34759103/Mazda.wav.html
Aktualizacja
Oto fotki hamulców:
I nowe zegary z obrotomierzem (sorki za słabe zdjęcie)
Autko zostało zmierzone na hamowni
Oto wynik:
EDIT 10.03.08
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/iBaBfOLeC8E"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/iBaBfOLeC8E" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
a tu filmik ze zlotu Tuneball Toruń 2007 Wygrałem klasę (objechałem także klasę wyższą przegrywając tylko z jej zwycięzcą ) w dużej mierze dzięki gejowi jacobsowi... wyobraziłem sobie że mnie goni i chce mi coś zrobić... więc cisnąłem gaz do dechy.. nie licząc startów które były spokojne ze względu na oszczędzanie układu przeniesienia napędu (głównie fabrycznego sprzęgła )
Ps. Wyścig Mazda 323 1,3 vs Opel Corsa 1,4
EDIT:12.03.08
PS. Zderzaki są tylko założone bez przykręcania po bokach więc odstają trochę
Nowe:
tak wyglądała:
A tak wygląda teraz:
Nowe:
ze zderzakiem od 323 GTX
Tak wygląda obecnie
28.08:
PS. Zderzaki są tylko założone bez przykręcania po bokach więc odstają trochę
16.09
No i na początku 2009 roku padła decyzja o zwiększeniu mocy, no więc korzystając z okazji, że pod ręką była Mazda 323 BF GTX 4x4 na części postanowiłem użyć jej silnika jako dawcy
Silnik został rozebrany na części pierwsze i poddany kuracji odmładzającej
Zostały wymienione wszystkie uszczelki na nowe oryginały MAZDA (łącznie z pierścieniami) oprócz uszczelniaczy zaworowych które są produkcji TAKOMY, założyliśmy zapasową głowicę od B6T która była wolna od nagaru (wcześniej ją planując, i poddając odpowiednim czynnościom gniazda zaworowe i zawory), nowy rozrząd na częściach m.in NTN, filtry MAZDA, nowe świece NGK, nowa pompa wody, uszczelniacz aparatu... Generalnie silnik od podstaw złożony na nowo
Przy okazji rozbierania auta została założona kierownica MOMO z 323 GTR
To silnik po wyjęciu z BF
Pierwszy etap swapa to rozbieranie BG...
Po wyspawaniu komory silnika i pomalowaniu przyszedł czas na przymiarkę silnika, a przy okazji zostało założone wspomaganie kierownicy którego nie było w moim egzemplarzu
Potem w ruch poszedł TIG
Z czasem będzie założony IC wykonany w całości w aluminium i troszeczkę większy
Wydech przelotowy 2,5 cala z dwoma tłumikami przelotowymi
Przed odwiezieniem auta do elektryka trzeba było poskładać trochę przód i zrobić przymiarkę halogenów do otworów w zderzaku
Tak, tak to oryginalny zderzak od GTR Pozostaje dorobić nowe mocowanie zderzaka A halogeny to dobrej jakości wyrób polski WESEM
Auto bez zderzaka i z halogenami we wnętrzu pojechało sobie do elektryka (jedynego który nie trząsł portkami ) i po kilku dniach pracy (bez schematów) z doskoku silnik zawarczał
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/FH7bRi-ezeo&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/FH7bRi-ezeo&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Generalnie nie podliczałem ile wydałem na tego swapa, i nie wspomnę o chwilach zwątpienia w powodzenie tego... ale zawsze mogłem liczyć na wujka który pomagał w tym przedsięwzięciu swoim doświadczeniem, sprzętem i stanowiskiem pracy przez tak długi okres spowodowany moją nową pracą (mam wielki dług wobec Ciebie! )
Podsumowując silnik został od nowa złożony, głowica po planowaniu docieraniu zaworów i obróbce gniazd, orurowanie do IC i wydech został wyspawany z kwasiaka (dzięki Lukster za namiary ), został zamontowany BOV Properfekt, łączniki SAMCO i Siliconhoses, zostało zamontowane wspomaganie kierownicy, o wielu duperelach pewnie zapomniałem. Silnik został spięty ze skrzynią od BF Turbo FWD (dzięki Adam! – kto by pomyślał że możesz coś takiego mieć!i dzięki za transport auta lawetą poza miasto do elektryka, jesteś WIELKI! ), do kompletu zostały zamontowane półosie z BG GT z nową dorobioną pod ten projekt podporą półosi Tarcza sprzęgłowa została zregenerowana na Pomorzu (Dzięki waldii za rozmowy i twój stracony czas), powierzchnia docisku i zamachu została leciutko przetoczona w celu wyrównania powierzchni za radą waldiiego – jeśli będzie bić to mam twój adres Na pierwsze kilometry zostanie zamontowany tylko zegar boost , potem dokupię AFR i EGT i zapewne będzie jakieś strojenie na wyższym doładowaniu MBC także jest by properfekt (jeszcze nie zamontowane)
Na zamontowanie czekają jeszcze boczki od BG GTX'a (dzięki podmuch jakoś je odbiorę ) całe silniczki itp muszę jeszcze dokupić... nie było czasu o tym myśleć, elektryczne lusterka (thx! davidoff)... , rozpórka tył (dzieki Spoon interesy z tobą to przyjemność ), i wiele innych gratów
Wiele osób w mniejszym lub większym stopniu pomagało przy swapie, czy to swoją włożoną pracą, czy to załatwiając jakieś rzeczy dla mnie tracąc swój cenny czas... Dziwię się tylko, że mnie z domu nie wyrzucili ale widocznie już się przyzwyczaili...
<object width="640" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/1Oo8VnFZZLo&hl=pl&fs=1&color1=0xe1600f&color2=0xfebd01"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/1Oo8VnFZZLo&hl=pl&fs=1&color1=0xe1600f&color2=0xfebd01" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>
Trochę fotek wykonanych przez Cukierka Podczas oględzin 323 BG GT na sprzedaż z Brodnicy