Strona 6 z 10

PostNapisane: 20 gru 2008, 19:15
przez Borys
NBR napisał(a):ramki zamontowane – niebyło się jednak bez pomocy ServiceManual

mogłbyś przybliżyć mi jak się zabrać za wyjęcie zegarów? planuje ramki takie jak twoje plus może białe (lub kremowe) tarcze

PostNapisane: 27 gru 2008, 15:06
przez NBR
wertopser dzięki za opinię :)

Borysss napisał(a):
NBR napisał(a):ramki zamontowane – niebyło się jednak bez pomocy ServiceManual

mogłbyś przybliżyć mi jak się zabrać za wyjęcie zegarów? planuje ramki takie jak twoje plus może białe (lub kremowe) tarcze

tu masz opisane jak wyjąć licznik z pulpitu: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 862#730862 – później trzeba zdjęć tę plastykową przezroczystą osłonę – z resztą jak będziesz miał licznik w rekach to sam się połapiesz co i jak :)

Polowałem trochę na chromowane klamki wewnętrzne i... udało się dzisiaj odebrałem komplet – wkrótce montaż – będą pasować do ramek ;)

Obrazek

teraz poluję na farbę w sprayu VHT WRINKLE PLUS do pomalowania pokrywy zaworów ;)

Pozdrawiam,
Norbert

PostNapisane: 28 gru 2008, 10:42
przez Mundek
18 zł za kawałeczek plastiku, nieźle. Też to muszę kupić, gdyż jacyś wandale w zeszłym roku buchnęli mi wszystkie 4 zaślepki pod uczelnią :(
W sumie nie powinienem się dziwić, że takie ceny panują w ASO. Za wymianę czujnika ABS-u tylnego koła zaśpiewali mi od 800 do 1000 zł – to dopiero była cena.
Czujnik kupiłem ORYGINALNY w cenie około 300zł u Smirnoffa, wymiana ( banalnie prosta) we własnym zakresie. 700 PLN w kieszeni :)

PostNapisane: 28 gru 2008, 13:39
przez NBR
To niekiepsko się cenią, ktoś kiedyś napisał na forum że wymiana w ASO to 100zł + koszt czujnika...
U mnie też padł niedawno któryś z czujników i czeka mnie wymiana :| tylko nie mam ostatnio czasu na diagnozę...

Pozdrawiam

PostNapisane: 28 gru 2008, 17:41
przez Borys
NBR napisał(a):Polowałem trochę na chromowane klamki wewnętrzne i... udało się dzisiaj odebrałem komplet – wkrótce montaż – będą pasować do ramek

też upolowałem <jupi> :D

NBR napisał(a):tu masz opisane jak wyjąć licznik z pulpitu: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 862#730862 – później trzeba zdjęć tę plastykową przezroczystą osłonę – z resztą jak będziesz miał licznik w rekach to sam się połapiesz co i jak

a możesz mi przybliżyć lokalizację tych 5 śrub o których piszesz? od czego zacząć, bo nie chce nic pourywać

a tak BTW będziemy mieć bardzo bliźniacze autka ;)

wyjmowanie / demontowanie licznika BJ

PostNapisane: 28 gru 2008, 20:35
przez NBR
Borysss napisał(a):a możesz mi przybliżyć lokalizację tych 5 śrub o których piszesz? od czego zacząć, bo nie chce nic pourywać

najpierw odkręcasz dwie śrubki od maskownicy – są umieszczone pod "daszkiem licznika". Następnie zdejmujesz górny plastyk z kolumny kierownicy (jest na wcisk i nie powinien stawiać dużego oporu). Kolejnym krokiem jest odkręcenie 3 śrub – jedna centralnie na górze licznika i 2 na dole po prawej i lewej stronie :)
Dalej lekko wychylasz górną część licznika i odpinasz 3 wtyczki i wyciągasz licznik...

To chyba tyle, jak coś jest nie jasne to pisz na PW...

Borysss napisał(a):a tak BTW będziemy mieć bardzo bliźniacze autka

będą podobne :)

Pozdrawiam.

PostNapisane: 18 sty 2009, 12:04
przez wertopser
NBR skad ty takie frykasy masz?? gdzie to kupujesz?? szukam od dawna bialych kierunkowskazow i nie moge znalezc :|

PostNapisane: 18 sty 2009, 15:35
przez Mako
biale boczne kierunkowskazy kupisz w mtuning.pl

PostNapisane: 18 sty 2009, 19:40
przez NBR
wertopser napisał(a):NBR skad ty takie frykasy masz?? gdzie to kupujesz?? szukam od dawna bialych kierunkowskazow i nie moge znalezc

Mako napisał(a):biale boczne kierunkowskazy kupisz w mtuning.pl

zgadza się – nawet tam jeszcze są :)

co do reszty to trzeba mieć cierpliwość :)

PostNapisane: 18 sty 2009, 20:18
przez wertopser
a duzo za te klameczki i alu rameczki dales?? no i gdzie udalo ci sie kupic?? bardzo ladnie to wyglada moze tez bym poszedl w ta strone co ty ;)

PostNapisane: 18 sty 2009, 20:30
przez NBR
klamki – 120zł komplet (allegro) – ciężko było znaleźć z czarnym plastykiem
ramki – 60zł (jakiś sklep internetowy – ale są też na allegro)

tak więc nie są to duże koszty :) a i Mazda lepiej wygląda :)

Pozdrawiam...

PostNapisane: 18 sty 2009, 20:34
przez wertopser
acha :) faktycznie po tych zmianach Mazda wyglada o wiele lepiej :)
jak bede mial pytania co do frykasow to ebde pisal na PW :]

BJ – hamownia; pomiar

PostNapisane: 31 sty 2009, 21:00
przez NBR
Zamieszczam wykres z hamowni z dzisiejszego pomiaru,
dla przypomnienia dodam katalogowo BJ z silnikiem FP ma moc: 114 KM i 161 Nm przy 4000 obr./min.
wynik pomiaru to – Moc: 126,8 KM przy 6214,0 rpm. i 159,9 Nm przy 3986,0 rpm.

Obrazek

i jestem mile zaskoczony tym wynikiem :) moment prawie seryjny a moc sporo większa

Skan w większej rozdzielczości: Tu

Pozdrawiam,
Norbert

PostNapisane: 31 sty 2009, 21:22
przez Borys
gratki NBR, też wiosną muszę wybrac się na rolki :)
moc wzrosła, ale max przesunął się sporo w górę, bo powinien być ok. 5500 RPM ale i tak przy 5500 RPM masz ok 120 KM. 13 koników bonusu od fabryki to i tak nieźle, to pewnie przez te klamki co wyżej ;)

PostNapisane: 31 sty 2009, 21:52
przez Jacekm_
No to niezły szał z tą mocą. Bardzo ładnie ;)

PostNapisane: 31 sty 2009, 22:39
przez wertopser
no wypas normalnie. a moze cos robiles przy silniczku?? bo az dziwne ze tylko pokazalo :)

PostNapisane: 31 sty 2009, 22:41
przez NBR
dzięki, ładnie pojechała i jestem zadowolony :)
przede mną na rolkach żadne auto nie zeszło poniżej 100 KM a nie wiem czemu tego się obawiałem :|
może dlatego że po raz pierwszy robiłem taki test... może dla pełnego obrazu sprawdzę ją jeszcze raz na innych rolkach...

Borysss napisał(a):to pewnie przez te klamki co wyżej
tia ;) jeszcze czekają na montaż :)

Borysss napisał(a):moc wzrosła, ale max przesunął się sporo w górę, bo powinien być ok. 5500 RPM ale i tak przy 5500 RPM masz ok 120 KM. 13 koników bonusu od fabryki to i tak nieźle
:D

wertopser napisał(a):a moze cos robiles przy silniczku?? bo az dziwne ze tylko pokazalo
nic czysta seria – taki bonus za dobre traktowanie auta :) – a hamownia jest OK tzn. powtarzalne są wyniki innych aut z innych hamowni...

Borysss napisał(a):gratki NBR

Jacekm_ napisał(a):No to niezły szał z tą mocą. Bardzo ładnie

wertopser napisał(a):no wypas normalnie.

dzięki Panowie :)

PostNapisane: 31 sty 2009, 22:52
przez Borys
NBR napisał(a):Borysss napisał:
to pewnie przez te klamki co wyżej

tia jeszcze czekają na montaż

To się ociągasz, bo u mnie dawno dodają mocy :D
Ja muszę koniecznie wybrać się na rolki, bo 0-100km/h nie schodzi mi poniżej 11,5s (mierzone stoperem ;) ), więc chyba coś nie halo. zmienię olej, f. paliwka i jadę się shamować :)

PostNapisane: 31 sty 2009, 23:09
przez NBR
na wiosnę klamki będą :) ...
sprawdź teraz Mazdę na rolkach i pojedź po wymianie zobaczysz czy jest zmiana...
Sprawdzanie stoperem przyśpieszenia zawsze jest niepewne...

PostNapisane: 31 sty 2009, 23:09
przez wertopser
nom moze i ja bym sei kiedys wybral bo chcialbym tez byc tak mile zaskoczony :D


Borysss napisał(a):Ja muszę koniecznie wybrać się na rolki, bo 0-100km/h nie schodzi mi poniżej 11,5s (mierzone stoperem oczko )



stoperem to zadno mierzenie no ale jezeli rzeczywiscie nie schodzi to jakas padaka :P :P
u mnie na 100% w granicach 10s ale jeszcze nie mierzylem dokladnie