Mazda 323F BA Z5 96r. – swap na 1.8

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez wvx » 12 gru 2008, 00:30

sprężyki już przyszły, stoją i czekają na montaż :]
Obrazek

a tutaj bębny i zaciski wyśmigane:
Obrazek
Obrazek

zastanawiałem się nad kolorem i mam nadzieję że na samochodzie wyjdzie ładnie :)

a tak na marginesie, malowałem farbą wysokotemperaturową i na tyle napisane jest że po 30 min trzeba podgrzać do 160 stopni, nie zrobiłem tego bo niby jak, do pieca miałem wrzucić :| ktoś coś wie coś na ten temat?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez farciarz » 12 gru 2008, 01:24

wvx napisał(a):a tak na marginesie, malowałem farbą wysokotemperaturową i na tyle napisane jest że po 30 min trzeba podgrzać do 160 stopni, nie zrobiłem tego bo niby jak, do pieca miałem wrzucić ktoś coś wie coś na ten temat?


Czyli piekarnik rozgrzany nie dał by rady ?? Farba tzw...piecówka...tak ??
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez wvx » 12 gru 2008, 02:41

napisane na niej jest wysokotemperaturowa. A co do piekarnika to nie chciałem wkładać, bo jakoś mi się nie widzi potem jeść pieczyste z piekarnika w którym piekły się bębny i zaciski :] przy pierwszym rozgrzaniu się hamulców będzie podobny efekt myślę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez andrzej-w » 12 gru 2008, 08:46

pozdrawiam kolege z moich okolic :)
piekna, dopieszczona Mazda !
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez wvx » 12 gru 2008, 13:05

a witam i pozdrawiam i dziękuję ;)
jeszcze trochę i będzie można zrobić spota w ndm :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez wvx » 16 gru 2008, 21:40

no to zaczęliśmy działać...w końcu :]

pierwsze pierdółki wymontowane:
Obrazek

i kolejne:
Obrazek

nowa stacyjka i komputer już na miejscu:
Obrazek

dalsza część jutro...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez wvx » 18 gru 2008, 18:43

niestety prace znowu się przeciągnęły...ale silnik już na wierzchu:
Obrazek

a tutaj pustka...tak smutno bez serducha :(
Obrazek

przy okazji wyszedł mały problem, otóż z silnikiem 1.8 nie miałem aparatu zapłonowego, w Z5 mam aparat o oznaczeniu M3, a problem polega na tym że wtyczka z instalacji od 1.8 jest inna niż wtyczka na tym aparacie. Kabelki te same, ale wtyczka jest szersza :| i tutaj pytanie, czy wystarczy że przeszczepię wtyczkę, czy muszę kupić nowy aparat? :(

dzisiaj razem z mechanikiem wpadłem na ciekawy pomysł, żeby zamiast przedłużać wiązkę z anglika, to puścić ją tak jak w angliku, czyli przy nogach kierowcy. Patrzyłem koło maglownicy jest miejsce żeby zrobić dziurę w grodzi...dzięki temu zaoszczędziłoby się sporo czasu i nie trzeba by było ciąć żadnej wiązki :) co myślicie o takim pomyśle, wydaje się sensowny :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez andy68 » 19 gru 2008, 00:41

ZAJEFAJNA!!! Gratulacje!!!
Początkujący
 
Od: 31 lip 2006, 00:30
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda tribute 2.0

Postprzez wvx » 24 gru 2008, 20:40

andy68 napisał(a):ZAJEFAJNA!! Gratulacje!!

a dziękuję ;)

kolejne prace prezentują się następująco:

1.8 wisi i czeka na montaż :] :
Obrazek

nowe serducho już na miejscu:
Obrazek

aby nie ciąć wiązki od anglika, wymyśliliśmy taki o to patent:
Obrazek
Obrazek
wiązka zmieściła się koło maglownicy i została puszczona jak w oryginale angielskim :]

wymienione sprężyny na obniżające Jamexa, z jednej strony:
przód
Obrazek
tył
Obrazek

druga strona czeka na wymianę:
Obrazek

reszta działań po świętach, czekam na aparat zapłonowy, jedną łapę skrzyni, wysprzęglik i zwrotnicę, bo od Z5 nie pasują :|
jak dobrze pójdzie to na sylwka będę mógł pośmigać nową, obniżoną mazdeczką :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez marcinkosky » 25 gru 2008, 14:47

a amorki tez wymieniasz??
z tego co mi sie wydaje to w 1.8 BP sa wieksze tarcze hamulcowe niz w 1.5 Z5...
mam nadzieje ze napiszesz jaka jest roznica miedzy 1.5 a 1.8....
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 15:14
Posty: 1462
Skąd: Warszawa
Auto: Prius P2

Postprzez Globy » 25 gru 2008, 15:18

Fajna, fajna :D Bardzo mi się podoba ze srebrnymi klamkami i tymi felasiami... Polerowany rant, mmmm <jem> Powodzenia!
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez wvx » 26 gru 2008, 00:04

marcinkosky napisał(a):a amorki tez wymieniasz??
z tyłu wymieniałem w tym roku, więc są prawie nówki, z przodu biorę z anglika bo są w lepszej kondycji :D

marcinkosky napisał(a):z tego co mi sie wydaje to w 1.8 BP sa wieksze tarcze hamulcowe niz w 1.5 Z5...
tak są większe, dlatego czekam na drugą zwrotnicę, bo nie pasuje od 1.5 :|

marcinkosky napisał(a):mam nadzieje ze napiszesz jaka jest roznica miedzy 1.5 a 1.8....
sam się nie mogę doczekać <jem>

Globy napisał(a):Fajna, fajna zeby Bardzo mi się podoba ze srebrnymi klamkami i tymi felasiami... Polerowany rant, mmmm
a dziękuje, ale na wiosnę szykuje nówki felgi...jakieś 16" :) opony już mam, kupiłem od kolegi z klubu 205/50/16
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez wvx » 11 sty 2009, 23:16

wszystko zmontowane i ...*upa
nie ma iskry na świecach, aparat zapłonowy sprawny, sprawdzony w innej maździe :|
coś z elektryką się pochrzaniło :(
macie jakieś pomysły??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez gadula » 11 sty 2009, 23:35

Ale nie odpala wogóle? Czy tak na sekundę?
Aparat zapłonowy zmieniałeś na ten pasujący, czy zmieniałeś wtyczki tak, aby pasował ten od Z5?

PS. Gratuluję SWAPu :)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez wvx » 11 sty 2009, 23:44

nie odpala wcale, bo nie ma iskry na świecach...mechanik który to składał powiedział że prawdopodobnie czujnik obrotów czy coś podobnego może powodować takie cuda :| niestety na silniku który kupiłem ucięte były kabelki wychodzące ze skrzyni (dwie sztuki) i jedne przy wiązce i za cholerę nie wiadomo jak to połączyć. Jeden to pewnie czujnik wstecznego, drugi to chyba ten czujnik obrotów...z tym że mój mechanik nie bawi się w elektrykę i we wtorek znajomy elektryk ma przyjechać i oblookać sprawę...

aparat w końcu załatwiłem pasujący ;)

gadula napisał(a):PS. Gratuluję SWAPu

dzięki, ale na razie się nie cieszę, póki nie będzie maździnkna śmigała :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez gadula » 11 sty 2009, 23:53

No dokładnie takie objawy by były przy czujniku położenia wału. Ten czujnik znajduje się w aparacie zapłonowym, jeśli masz możliwość to podmień na jeszcze jakiś inny.
A wtyczek tam więcej niż trzeba nie będziesz miał, więc szukaj czego jeszcze nie podłączyłeś, bo może brakuje czegoś jeszcze.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez xXx » 12 sty 2009, 01:54

Wojtek, na skrzyni nie ma niczego co jest związane bezpośrednio z pracą silnika...

Czy z immo jest wszystko OK ?? Czujnik masz jeden w aparacie zapłonowym, czasem dwa, a drugi lub trzeci masz przy kole pasowym od strony rozrządu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez wvx » 12 sty 2009, 03:34

czy z immo wszystko ok to nie wiem do końca, przełożyłem stacyjkę przy której jest taka czarna kosteczka na której jest numer, a nigdzie indziej nie znalazłem immo. Zresztą jak opisywał to gadula to pomimo braku immo samochód odpalał, potem gasł, u mnie nie odpalił nawet na chwilę...
co do tego czujnika przy kole pasowym to jutro popatrzę czy jest wpięty...

przy wstępnej rozmowie przez telefon z elektrykiem powiedział że prawdopodobnie gdzieś ucieka masa, ale więcej powie jak przyjedzie...

a i Patryk przypomniało mi się że przy kolektorze dolotowym, tam gdzie jest dużo takich cienkich gumowych rurek od strony rozrządu coś tam było poucinane, a jako że przy Z5 jest inaczej to mechanik tego nie ruszał dopóki nie odpali się silnika i nie zobaczy co i jak...z tym że teraz już nie zobaczy bo mazdę zholowałem do garażu i sam będę musiał dojść co i jak...może jakieś wskazówki w tej sprawie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez gadula » 12 sty 2009, 07:31

wvx napisał(a):przełożyłem stacyjkę przy której jest taka czarna kosteczka na której jest numer

I od którego odchodzi przewód do tego pierścienia na stacyjce? Jeśli tak, to to nie jest ten moduł, potrzebny jest drugi moduł wielkości paczki papierosów z kodem kreskowym i długim ciągiem cyfr.
No i samochód u mnie wtedy zapalał normalnie, tylko gasł po kilku sekundach.

PS. Te pudełko wygląda podobnie: http://www.allegro.pl/item525347374_maz ... lizer.html
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez wvx » 13 sty 2009, 01:20

chyba znalazłem kostkę immo, była przykręcona pod radiem a nad komputerem...a wygląda tak:
Obrazek
to chyba to?

no ale problem iskry na świecach dalej nierozwiązany...nie znalazłem też tego czujnika o którym pisał Patryk przy rozrządzie...może jakieś dokładniejsze wskazówki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy