Mazda 323F BA Z5 96r. – swap na 1.8

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez gadula » 13 sty 2009, 06:26

Tak to jest właśnie moduł immo który trzeba również zmienić na ten z który był z kompem.

A czujnika przy rozrządzie w BP nie ma, jest tylko Hall w aparacie zapłonowym.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez wvx » 20 sty 2009, 00:28

mazda odpalona!! <jupi> <jupi> <jupi> <jupi>
później napisze dokładnie o co chodziło, tak dla potomności :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez Gość » 20 sty 2009, 15:33

wvx napisał(a):mazda odpalona!! jupi jupi jupi jupi



Brawo :D !!A pierwsza jazda już była??

Co było przyczyną braku iskry??

Jaki był całkowity koszt swapa??
Gość
 

Postprzez gadula » 20 sty 2009, 16:48

Jeszcze raz napiszę: Oby długo i bezawaryjnie służyła :)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez wvx » 22 sty 2009, 00:43

No więc od początku...
Iskry nie było, bo na aparacie zapłonowym nie było napięcia, a wszystko przez jeden kabel, który jak samochód ma aparat M3 nie występuje w instalacji pod deską rozdzielczą. Owy niebieski gruby kabel idzie od jednej z 3 wtyczek za kompem (w które wpina się wiązkę) do skrzynki bezpieczników koło nóg kierowcy (swoją drogą, dziwne że nie pobiera napięcia z jakiegoś bliższego miejsca :|). Wtyczki są takie same, tylko po prostu nie ma tego nieszczęsnego kabla. Po małych pomiarach na innej maździe z aparatem P5, i konsultacjach gadu-gadowych z gadula :D (za co mu serdecznie dziękuję <piwo>) podpiąłem pod ten niebieski kabel będący we wiązce anglika 12V bezpośrednio z aku (dla bezpieczeństwa poprzez 10 amperowy bezpiecznik) i maździnka odpaliła od pierwszego kopnięcia <jupi>

były jeszcze małe problemy z płynem chłodzącym, ale wynikały z mojej niewiedzy i braku doświadczenia, więc szybko zostały pokonane ;)

dzisiaj odbyłem pierwszą jazdę i dopóki nie zrobię porządnie tej instalacji i nie upcham lepiej wiązki to nie mogę jeździć bo noga nie mieści mi się na pedale gazu :]

oczywiście zostały jeszcze drobne regulacje(sprzęgła, aparatu zapłonowego, ustawienie geometrii), naprawienie jednego kabelka podciśnienia przy kolektorze dolotowym no i chyba od razu sobie zamontuje kolejny pstryczek antykradzieżowy na tym niebieskim kablu i będzie można śmigać bez ograniczeń

Z takich spostrzeżeń to dodam jeszcze takie że wiązka anglika różni się od mojej poza tym niebieskim kablem(ale to myślę zależy od aparatu a nie od wersji silnika czy kraju pochodzenia) dwoma cienkimi kabelkami, ale nie mają one znaczenia przy jeździe, bo idą do złącza diagnostycznego. Reszta instalacji jest identyczna.
Stąd wniosek, że jak robicie SWAPA, to koniecznie dawce bierzcie z takim samym aparatem zapłonowym, bo tylko problemy przez to są ;)

Na razie tyle, jak podliczę sobie co ile mnie kosztowało to po krótce i o tym napiszę...chociaż już wiem że wyszło nie mało, ale właściwie to wymieniłem, zregenerowałem lub przełożyłem prawie całą mechaniczną część samochodu więc liczyłem się z tym :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez skorpek » 22 sty 2009, 00:54

hehe ladnie :) wlasnie przerabiam to samo ;) i gadula jak zawsze nie oceniony rowniez mi sluzy dobra, cenna rada ;) <lol> mialem podobne problemy bo nie zauwazylismy ze instalacja inna i aparat, ale jakos pomalu do porzodu ;)
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez gadula » 22 sty 2009, 16:41

A ja mam mały pomysł :)
Sam nie porobiłem wielu zdjęć, z samej wymiany silnika. Ale jeszcze nic straconego :P Chodzi mi o napisanie małego poradnika na temat SWAPu Z5 na BP, dorzucając trochę zdjęć, taką fotorelację z FAQ ;)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez MariuS » 22 sty 2009, 17:41

przyda sie bo ja mocno o takim swapie myślę ale to latem
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez wvx » 23 sty 2009, 00:52

Oczywiście że mogę udostępnić moje zdjęcia, mam ich sporo, ale głównie z początku prac, bo jak się okazało że nie odpaliła to już nie miałem do tego głowy :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez skorpek » 23 sty 2009, 02:30

no ja tez o tym pomyslalem ale niestety nie mam fotek.. Za to postaram sie odpowiedziec na pytania w razie czego ;) Jak narazie utknelismy w martwym punkcie, poskladalismy serducho i madzia nie odpalila. Chyba aparat zaplonowy zawiodl bo iskry nie ma ale to sie okaze jutro prawdopodobnie jak przyjedzie fachowiec.
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez wvx » 26 sty 2009, 17:47

wczoraj poskładałem maździnkę do końca, wiązkę upchałem tak że już nie przeszkadza...
Obrazek
muszę jeszcze tylko jakoś uszczelnić/załatać tą dziurę przez która przechodzi wiązka, macie jakieś propozycję jak to najlepiej zrobić. Pianka montażowa może być?
Obrazek
a tak wygląda pod maską (jeszcze muszę kupić nowe śruby mocujące osłonę kolektora i wypolerować kolektor dolotowy ;)):
Obrazek
i jeszcze fotki jak autko wygląda na sprężynach Jamexa:
Obrazek
Obrazek
dla porównania na tych samych kołach przed obniżeniem (zdjęcie sprzed dwóch lat):
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez gadula » 26 sty 2009, 17:57

A jak się jeździ?
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez wvx » 26 sty 2009, 18:02

no nie ma co ukrywać, każdą dziurę i nierówność czuć, ale mi to nie przeszkadza :] Za to autko prowadzi się jak po szynach, ale jeszcze w pełni nie sprawdziłem co potrafi, raz że pogoda nie taka, dwa nie przekraczam 3 tys... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez rufens » 3 lut 2009, 14:37

Witam

Gratuluję SWAP-a i czekam aż podzielisz się z nami wrażeniami z jazdy :)
pozdro
A na samochodach wcale się nie znam.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=63761
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 20:07
Posty: 60
Skąd: ŁÓDŹ
Auto: 323F (BA) '98

Postprzez wvx » 3 lut 2009, 22:30

rufens napisał(a):Gratuluję SWAP-a

dzięki ;)

już 500km przejechałem i parę razy pozwoliłem sobie mazdeczkę przeciągnąć na wyższe obroty i powiem że różnica jest odczuwalna, również z tych niższych obrotów czuję jakby miała więcej do powiedzenia niż poprzedniczka (oczywiście to może być sugestia, ale jak tylko wymienię olej to nagram filmik i porównam z tym co nagrałem sprzed SWAPA...)

jako iż wymieniłem prawie cały wydech (poza końcowym) to nie wiem czy to z jego czy z silnika powodu mazdeczka wydaje zupełnie inny dźwięk, taki jakby bardziej basowy, mruczący... :]

z rana pali bez najmniejszego dymka (no poza białym oczywiście) jak również na bagnecie nie widać żadnych ubytków

silnik pracuje równo, bez szarpań ani wahań obrotów, ładnie się wkręca

w końcu hamulce działają porządnie, bez czkawki która była wcześniej. ręczny również bez zarzutów

jedyne co mnie niepokoi i przeszkadza to:
– w momencie przyspieszania słychać taki jakby metaliczny klekot z silnika(nie głośny, ale słyszalny), z tym że jak się kręci na postoju to tego nie słychać (czyżby skrzynia?) mechanik powiedział że takie coś może zniknąć jak się opóźni trochę zapłon...
– wydech jakoś w końcowej części w momencie schodzenia z wyższych obrotów wpada w rezonans i jakby był jakiś kawałek blaszki urwany i się telepał...

Generalnie najważniejsze że jeździ i inwestycja powoli się zwraca, już mam kupca na półosie ze starej mazdy :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez rufens » 3 lut 2009, 22:45

A ja na początek w swojej zrobię przeszczep hamulców przednich z BP bo trochę mocy brakuje.
Czy oprócz zacisków, zwrotnic i oczywiście tarcz coś jeszcze trzeba zmieniać? Chyba można na starych kablach?
A na samochodach wcale się nie znam.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=63761
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 20:07
Posty: 60
Skąd: ŁÓDŹ
Auto: 323F (BA) '98

Postprzez MariuS » 3 lut 2009, 22:51

gratulacje SWAP-u. ładnie usiadła na sprężynach. Może i ja się doczekam SWAP-u, fajnie ze kolejna osoba to zrobiła, będzie od kogo pobierać porady ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez gadula » 4 lut 2009, 00:04

wvx napisał(a):wydaje zupełnie inny dźwięk, taki jakby bardziej basowy, mruczący...

To chyba raczej głos silnika ;) Pamiętam że też miałem takie wrażenie, że silnik brzmiał bardziej masywnie.

wvx napisał(a):– wydech jakoś w końcowej części w momencie schodzenia z wyższych obrotów wpada w rezonans i jakby był jakiś kawałek blaszki urwany i się telepał...

Zobacz osłonę termiczną nad ostatnim tłumikiem, ja miałem ją przygiętą i przy 120km/h po puszczeniu gazu czułem się niczym w WRC <lol>
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez wvx » 4 lut 2009, 00:07

rufens napisał(a):Czy oprócz zacisków, zwrotnic i oczywiście tarcz coś jeszcze trzeba zmieniać?

wystarczy, a no i oczywiście klocki...ale to oczywiste :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez TomK » 4 lut 2009, 01:47

Przede wszystkim gratulacje SWAPa :) super autko :)

wvx napisał(a):w momencie przyspieszania słychać taki jakby metaliczny klekot z silnika(nie głośny, ale słyszalny), z tym że jak się kręci na postoju to tego nie słychać (czyżby skrzynia?) mechanik powiedział że takie coś może zniknąć jak się opóźni trochę zapłon...

Najpewniej słyszysz spalani stukowe – niezbyt dobre dla silnika. Jakie paliwo zalałeś? jeśli pb95 to zalej pb98 i słuchaj. Jeśli nie będzie tego dźwięku lub będzie go słabiej słychać znaczy, że za trzeba opóźnić zapłon.
http://superslub.blogspot.com/

http://koryszko.blogspot.com/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2007, 01:23
Posty: 449
Skąd: Lublin
Auto: Civic EJ9 D16Z6+

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy