Mazda 323F BA Z5 96r. – swap na 1.8

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez wvx » 4 lut 2009, 06:11

TomK napisał(a):zalej pb98 i słuchaj

tak zrobię...dzięki za poradę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez wvx » 7 lut 2009, 17:16

właśnie opóźniłem trochę zapłon i dźwięk ucichł lub nawet całkowicie zaniknął (sprawdzę to jak dłużej pojeżdżę) więc TomK chyba miałeś rację ;) mam tylko nadzieję że nic strasznego z silnikiem się nie stało przez to :| I co jeszcze to aparat jest już tak przekręcony że prawie wychodzi poza skalę tych widełek co są wyżłobione na nim, może tak być?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez wvx » 9 lut 2009, 01:16

Podliczyłem sobie koszta, jakie poniosłem podczas całej operacji:

Koszta niezbędne do SWAPA(z silnikiem do remontu) – 3240 zł
– kupno i transport anglika – 1600
– remont silnika – 832
– uszczelniacze zaworowe – 72
– komplet pierścieni Prima – 230
– szlif głowicy i gniazd zaworowych – 300
– uszczelka pod głowicę, ori – 174
– uszczelka pod pokrywę zaworów, ori – 56
– rozrząd – 256 (tyle zapłaciłem w InterCarsie, nie pamiętam dokładnie, co ile kosztowało...)
– pasek rozrządu Mitsuboshi – 50
– rolka napinająca GMB – 30
– rolka zwrotna GMB – 40
– pompa wody GMB – 130
– olej Mobil 5W50 + filtr – 137
– elementy, których zabrakło w kupionym Angliku, a były niezbędne –; 415
– aparat zapłonowy P5
– zwrotnica
– łapa przednia skrzyni
– wysprzęglik

Dodatkowo zrobione zostało:
– regeneracja tarczy i docisku sprzęgła – 120
– szlif tarcz hamulcowych – 40
– łożysko sprzęgła SKF – 80
– spawanie miski olejowej (pękła gdzieś podczas transportu) – 50
– sprężyny Jamexa – 376
– klocki hamulcowe + 2 gumy amorów – 105
– nowy płyn chłodniczy – 64

Rzeczy, które zostały przełożone z anglika, bo moje się już nie nadawały do użytku lub musiały zostać przełożone:
– zaciski hamulcowe (przeczyszczone i pomalowane)
– bębny (przeczyszczone i pomalowane)
– linka ręcznego
– kompletny wydech (bez tłumika końcowego)
– amortyzatory przednie
– mocowania amorków i sprężyn (moje się rozleciały przy demontażu..:/)
– półosie wraz z przegubami
– skrzynia biegów
– komputer + immobilizer + wiązka
– zbiorniczek tylnego spryskiwacza z silniczkiem

Mechanik za mniej więcej 14 pełnych dni roboczych wziął 1900
Elektryk, który spędził w moim garażu dobre 5h(ładne podłączenie tego brakującego kabelka oraz porobienie jeszcze paru pierdołek) wziął 100

Chyba wszystko...niedługo zacznę sprzedawać rzeczy, które mi zostały ze starej mazdeczki i anglika i inwestycja zacznie się zwracać, na półosie mam już chętnego :)

W planach do przełożenia jest jeszcze:
– elektryczne lusterka
– elektryczne tylne szyby
– fotel kierowcy/pasażera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez kamil201987 » 9 lut 2009, 10:05

piękna madzia ale widzę że kolega kupę zainwestował w swoje autko ale warto było :) pozdro
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 cze 2008, 18:06
Posty: 16
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GG 2.0 benzyna 2003 rok

Postprzez fuksss » 9 lut 2009, 15:11

Bardzo ładna Madzia!! Super efekt z tym usunięciem zamków , może i ja się skusze na taka modyfikacje :) Powodzenia i bezawaryjności życzę !!
Moja Madzia http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=68387

Panie Boże pomóż mi pamiętać:
Kiedy mam naprawdę zły dzień, i zdaje mi się, że wszyscy dookoła chcą mnie [tiiit], niech nie zapomnę, że do zrobienia smutnego grymasu potrzeba aż 42 mięśni, a tylko 4 do wyprostowania środkowego palca i powiedzenia im, "że mogą mi skoczyć" !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2008, 08:31
Posty: 46
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: 323 C 1.3 16v BA

Postprzez mati5346 » 9 lut 2009, 16:04

bardzo ładnie się prezentuje
Początkujący
 
Od: 5 sie 2008, 11:58
Posty: 15

Postprzez mati5346 » 9 lut 2009, 16:05

bardzo ładnie się prezentuje
Początkujący
 
Od: 5 sie 2008, 11:58
Posty: 15

Postprzez wvx » 10 lut 2009, 22:33

dzięki <faja> :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez wvx » 16 lut 2009, 02:28

parę dni temu zakupiłem nowe aluski <jem>
Enzo R 6,5"
Obrazek
ale zastanawiam się jeszcze nad zamianą ich na Enzo H, tylko nie wiem czy będą o odpowiednich parametrach i czy będzie możliwa zamiana...
Obrazek
real foto dopiero jak założę na auto ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez wesoly75 » 16 lut 2009, 03:06

Miodzio wersja H bardziejsza!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:58
Posty: 207
Skąd: Dublin/Opole
Auto: Mazda 323F BA1.8

Postprzez wvx » 19 lut 2009, 19:03

niestety wersji H nie ma w rozstawie 4x100, zostają R ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez wvx » 21 lut 2009, 12:14

wczoraj wymieniłem olej, wyregulowałem parę rzeczy i można już [tiiit] <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez Adamos » 21 lut 2009, 12:44

super sprawa z tym kosztorysem. też sie przemierzam do jakiegos SWAPa w swojej 323c. z Z5 na BP. Koszty spore widze lecz jak auto bedzie mi służyc to można kombinować :)

Gratuluje super auta :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2008, 10:03
Posty: 2280 (4/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Ford Focus C-MAX mk1

Postprzez wvx » 27 lut 2009, 01:35

Adamos napisał(a):Gratuluje super auta

dzięki :)
dzisiaj niestety na naszych kochanych drogach wpadłem w dziurę...dokładnie zapadniętą studzienkę...[jaki?] amortyzator wskoczył mi do bagażnika <killer> :| :(
mazdeczka znowu stoi, a już było tak pięknie :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez xXx » 27 lut 2009, 04:17

Gorne mocowanie amortyzatora masz, wiec nie przejmuj sie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez wvx » 28 lut 2009, 13:59

no właśnie nie mam :| przy wymianie sprężyn okazało się że te moje to się nadawały tylko na śmietnik, więc założyliśmy z anglika...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez bednar90 » 28 lut 2009, 17:53

niezły wydech, jeszcze tylko białe kierunki i już :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2008, 17:23
Posty: 24
Skąd: Nysa
Auto: 323S (BA) 1.5l 16V '95

Postprzez xXx » 28 lut 2009, 19:51

wvx napisał(a):no właśnie nie mam :| przy wymianie sprężyn okazało się że te moje to się nadawały tylko na śmietnik, więc założyliśmy z anglika...



Już masz, dokladnie jest teraz w drodze, jakies 80km od Ciebie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez wvx » 28 lut 2009, 20:35

mam nadzieje ze szybko pójdzie uruchomienie mazdeczki, bo nie zdążyłem się nacieszyć...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez wvx » 11 mar 2009, 01:57

obiecany wcześniej filmik z przyspieszania;)
http://www.youtube.com/watch?v=IkfmWwKLESM
wydaje mi się że wychodzi około 10sek, może troszkę poniżej, a więc tyle ile powinno :]
dopracuje jeszcze zmianę biegów z 1 na 2 i będzie git :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy