Mazda MX-3 EC B6 1993 rok
Teraz z new lampami to bajeczka Mimo sie czyta poczynania o modyfikacjach . Najbardziej rozbawił mnie wiatraczek
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Erastotenes napisał(a):Najbardziej rozbawił mnie wiatraczek
Wiatraczek zdemontowany. Używanie tego gadzetu nie ma sensu przy bardzo wysokich temperaturach.
Jezeli temp w samochodzie ma ok 30 stopni C to i tak bedzie on dmuchal cieplym powietrzem. Gdyby mial wieksza srednice to moze bylo by ok (wyglad jednak byl by komiczny).
loockas napisał(a):Dareczeq napisał(a):Obecnie wynosi 7000 obr/min.
Czy czasem i tak nie zablokuje Cię ogranicznik z ECU, który chyba jest ustawiony na 6300 o ile pamiętam?
Tak naprawde ta opcja, ktora jest ustawiona na 7000 obr to nic innego jak informacja przy jakich obrotach komputer sterujacy LPG ma sie przelaczyc na benzyne przy duzych obciazeniach. Ustawilem ja tak wysoko bo standardowo po kalibracji wynosi ona 6000 obr. W takiej sytuacji przy przyduszeniu obrotow na LPG powyzej 6000 nastapilo by przelaczenie na benzyne (a tego wlasnie chcialem uniknac).
Oczywiscie masz racje, ze to nie spowoduje, ze bede mogl wyzej krecic silnik az do 7000 obrotow, odciecie nastapi szybciej przy ok 6300. Zatem czy ustawil bym 6400 lub 7000 obr efekt bedzie taki sam (w przypadku silnika B6).
Parametr ten zmienialem wlasnie miedzy innymi po to aby upewnic sie w tym co napisales ale zapomnialem wspomniec na forum o wynikach testu. Wiec super, ze o tym nadmieniles.
Na poczatku mialem ustawione na standard 6000 obr.
Potem zmienilem na 6600 i mialem wrazenie jakby krecil sie wyzej (zludzenie).
Po zmianie na 7000 upewnilem sie, ze odcinka pozostaje taka sama jak na benzynie.
Z ostatnich nowosci – zakupiono
- Od: 8 kwi 2008, 09:00
- Posty: 237
- Skąd: Pleszew
- Auto: BMW X3 E83 3.0 i
Ho ho ho ... święta minęły ... dzisiaj mamy juz nowy 2012 rok.
Na zakończenie starego roku podjąłem decyzje o zakupie opon letnich gdyż stare juz powoli Pan zaczął powoływać na swe zielone łąki. Choć czasu do wiosny miałem dość sporo zrobiłem dość szybki zakup. Powodem była dość okazyjna cena oraz dokładnie taki rozmiar jak szukałem czyli 205/45/16.
Opony nie są nowe (wiem wiem, zaraz będą mnie biczować za kupno używanych) ale są w dobrym stanie. Mają od 6,0 do 6,4 milimetrów bieżnika więc wydaje mi się, że spokojnie conajmniej 3 sezony letnie pojeżdzą.
Poniżej fotka poglądowa prezentująca typ bieżnika:
Goodyear eagle f1
Ale jak szaleć to szaleć ...
Zapewne pamiętacie moje felgi OZ Racing Anniversary 35. Już kiedyś nosiłem się z zamiarem odnowienia ich powłoki lakietniczej lub całkowitego wypolerowania. Z racji tego, ze wypolerowanie tego wzoru felgi było by wyczynem ponad moje siły oddałem je do piaskowania, lakierowania proszkowego i pokrycia lakierem ochronnym. Felgi zmienia kolor z czarnego na ... tego jeszcze nie zdradzę. Ale z pewniością pokaże Wam efekt po odebraniu i zamontowaniu felg wiosną w samochodzie.
Na koniec życzę Wam – SZCZĘSLIWEGO NOWEGO ROKU 2012 –
Na zakończenie starego roku podjąłem decyzje o zakupie opon letnich gdyż stare juz powoli Pan zaczął powoływać na swe zielone łąki. Choć czasu do wiosny miałem dość sporo zrobiłem dość szybki zakup. Powodem była dość okazyjna cena oraz dokładnie taki rozmiar jak szukałem czyli 205/45/16.
Opony nie są nowe (wiem wiem, zaraz będą mnie biczować za kupno używanych) ale są w dobrym stanie. Mają od 6,0 do 6,4 milimetrów bieżnika więc wydaje mi się, że spokojnie conajmniej 3 sezony letnie pojeżdzą.
Poniżej fotka poglądowa prezentująca typ bieżnika:
Goodyear eagle f1
Ale jak szaleć to szaleć ...
Zapewne pamiętacie moje felgi OZ Racing Anniversary 35. Już kiedyś nosiłem się z zamiarem odnowienia ich powłoki lakietniczej lub całkowitego wypolerowania. Z racji tego, ze wypolerowanie tego wzoru felgi było by wyczynem ponad moje siły oddałem je do piaskowania, lakierowania proszkowego i pokrycia lakierem ochronnym. Felgi zmienia kolor z czarnego na ... tego jeszcze nie zdradzę. Ale z pewniością pokaże Wam efekt po odebraniu i zamontowaniu felg wiosną w samochodzie.
Na koniec życzę Wam – SZCZĘSLIWEGO NOWEGO ROKU 2012 –
- Od: 8 kwi 2008, 09:00
- Posty: 237
- Skąd: Pleszew
- Auto: BMW X3 E83 3.0 i
- Od: 8 kwi 2008, 09:00
- Posty: 237
- Skąd: Pleszew
- Auto: BMW X3 E83 3.0 i
Z racji, że do tego czasu był to mój jedyny samochód, którym musiałem się przemieszczać non – stop nie mogłem sobie pozwolić na dłuższe przestoje aby coś dokładniej i więcej przy nim zrobić. Jednak od jakiegoś czasu zagoscił w stajni drugi, którym będę mógł się przemieszczać w czasie kiedy będą wykonywane jakieś prace przy MX'ie.
Teraz spokojnie będę mógł wykręcić halogeny i je odnowić (może nawet wstawić zamiast nich światła do jazdy dziennej) , potem skleic delikatnie pękniętą dokładkę pod przednim zderzakiem, rozebrać zderzak z tyłu aby wykonać mocowanie oświetlenia tablicy rejestracyjnej oraz wymienić żaróweczki podświetlenia licznika bo 2 już nie świecą.
To wszystko to duperelki, które nie stanowią większego nakładu finansowego ale wymagają czasu aby się nimi zająć.
PS. W związku, że podpytujecie mnie delikatnie o drugi samochód to pragnę Wam powiedzieć, iż troszkę nieprecyzyjnie się wyraziłem. Nie zakupiłem drugiego auta lecz mam możliwośc jego użyczenia, stąd nie ma się czym chwalić.
Teraz spokojnie będę mógł wykręcić halogeny i je odnowić (może nawet wstawić zamiast nich światła do jazdy dziennej) , potem skleic delikatnie pękniętą dokładkę pod przednim zderzakiem, rozebrać zderzak z tyłu aby wykonać mocowanie oświetlenia tablicy rejestracyjnej oraz wymienić żaróweczki podświetlenia licznika bo 2 już nie świecą.
To wszystko to duperelki, które nie stanowią większego nakładu finansowego ale wymagają czasu aby się nimi zająć.
PS. W związku, że podpytujecie mnie delikatnie o drugi samochód to pragnę Wam powiedzieć, iż troszkę nieprecyzyjnie się wyraziłem. Nie zakupiłem drugiego auta lecz mam możliwośc jego użyczenia, stąd nie ma się czym chwalić.
- Od: 8 kwi 2008, 09:00
- Posty: 237
- Skąd: Pleszew
- Auto: BMW X3 E83 3.0 i
Mazda w ostatnim czasie dostała nowe przeguby.
Dzisiaj także zaszalałem i sprawiłem jej nową chłodnicę wody firmy Thermotec o wymiarach 670x350x37.
Kupiłem oczywiście zamiennik i to w dość dobrej cenie udało się mojemu mechanikowi znależć.
Doraźne klejenie starej byłe bezsensowne gdyż puszczała już w kilku miejscach.
Mały update:
Wymieniono także górne poduszki amortyzatorów z tyłu. Jedna się rozsypała a druga już powoli umierała.
Teraz czas na wymiane klocków hamulcowych i tarcz z tyłu.
Cos mi sie wydaje, ze klocki dosc szybko padly. Wymienialem je dwa lata temu przy regeneracji zaciskow z tylu.
Dzisiaj także zaszalałem i sprawiłem jej nową chłodnicę wody firmy Thermotec o wymiarach 670x350x37.
Kupiłem oczywiście zamiennik i to w dość dobrej cenie udało się mojemu mechanikowi znależć.
Doraźne klejenie starej byłe bezsensowne gdyż puszczała już w kilku miejscach.
Mały update:
Wymieniono także górne poduszki amortyzatorów z tyłu. Jedna się rozsypała a druga już powoli umierała.
Teraz czas na wymiane klocków hamulcowych i tarcz z tyłu.
Cos mi sie wydaje, ze klocki dosc szybko padly. Wymienialem je dwa lata temu przy regeneracji zaciskow z tylu.
- Od: 8 kwi 2008, 09:00
- Posty: 237
- Skąd: Pleszew
- Auto: BMW X3 E83 3.0 i
Dnia 01.08.2014 roku Mazda MX-3 została sprzedana.
- Od: 8 kwi 2008, 09:00
- Posty: 237
- Skąd: Pleszew
- Auto: BMW X3 E83 3.0 i
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości