Strona 1 z 6

MX-3 EC B6

PostNapisane: 28 gru 2008, 20:46
przez dawidoff82
Witam,

W końcu przyszedł czas bym i ja pochwalił się swoją Mazeczką. Autko jakie posiadam to:

Mazda MX-3

Dane:

-pojemność: 1598 cm3;
-motor: R4, 16 zaworowy, DOHC;
-moc: 107KM/79kW;
-rok produkcji: 1997;
-przebieg: ok. 125 000km
-kolor: krwisto czerwony – najszybszy! :)

Wyposażenie jedno z najbogatszych:

– ABS;
– wspomaganie kierownicy;
– 2 x Air Bag z systemem SRS;
– klimatyzacja;
– elektryczne szyby;
– elektryczne lusterka;
– centralny zamek;
– immobilizer;
– aluminiowe felgi Borbet;
– halogeny;
– i inne buzery

Co zostało zrobione:

– przegląd u mechanika przed i po kupnie : )

We własnym zakresie:

– wymienione świece (NGK BKR6E-11)
– kable WN (NGK RC ZE-36)
– filtr powietrza (K&N wkładka sportowa), coby nie tracić dobrodziejstw wynikających z doładowania rezonansowego;
– olej silnikowy półsyntetyczny Castrol Magnatec 10w-40 + filtr oleju
– olej w skrzyni biegów w pełni syntetyczny Castrol TAF-X 75W – 90, API GL-5;
– płyn hamulcowy Textar Super DOT-4
– filtr paliwowy
– wycieraczki szyb, przód i tył;
– końcówka tłumika zrobiona indywidualnie z nierdzewki;
– system antykorozyjny ESA;
– magnetyzery
– short shifter wraz z podświetlaną skórzaną gałką zmiany biegów,
– rozpórka (Pro Racing)
– lifty do maski (chrom)
– zegary Indiglo (niebiesko – czerwone) wraz z kompletną zmianą podświetlania deski rozdzielczej w tych samych kolorach (diody);

Plany:

– ksenony ( być może lampy od Civic);
– lampy z tyłu typu Lexus;
– car audio (na razie jest radio Alpine CDE 9882Ri);
– tapicerka w Alcantarze;
– na obecnym silniku przyspieszenie zapłonu, a później... :)
– swap silnika 1.8 DOHC Turbo od Mazdy 323 GTR (silnik i ECU są!); :)
– inne zmiany wynikające ze swapa (zmiana zawieszenia, hamulców itp.)

Krótka historia mojej Mazdeczki:

Samochodzik został sprowadzony z Niemiec w marcu 2008r. Był on po lekkim uderzeniu w tył, dokładnie tak samo jak u jacus_r. Blacharz i lakiernik spisali się jednak znakomicie i MX-3 w kwietniu został zarejestrowany. Od tego czasu jestem jej szczęśliwym posiadaczem. Przejechałem nią 7000 km i muszę powiedzieć, że był to świetny zakup. Motor pracuje doskonale, cicho i równo nie bierze oleju nie dymi,nie ma wycieków i utrzymuje przy tym parametry fabryczne. Jechałem nim po krakowskim odcinku obwodnicy – autostrady 180 km/h, a na minimalnej górce 205 km/h. To nie było wszystko na co Mazdę było stać jednak mnie już strach obleciał, by cisnąć dalej. Ogólnie rzecz biorąc Mazdolina jest w 100% bezawaryjna i mnie jeszcze nie zawiodła. Może też dlatego, że z Niemiec przyjechała z niedawno wykonanym przeglądem TUV.

Dobra, koniec tej przy nudnawej gadki, czas na kilka zdjęć (jakość pozostawia wiele do życzenia) jednak myślę, że da się coś zobaczyć. Miłego oglądania.

Kilka ujęć z zewnątrz:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Silniczek – zegareczek :D
Obrazek

Wnętrze:
Obrazek

Obrazek

Tu już jakość jak wspominałem nie najlepsza ale niebieski kolorek ładnie widać. Przyciski po włączeniu świecą czerwoną kontrolką lub niektóre niebieską. : )
Obrazek

Tu ładnie widać jak kontrolka się pali. Kolor na zdjęciach wyszedł jakiś seledynowy jednak zarówno tarcze jak i przyciski świecą w rzeczywistości na niebiesko. Aparat coś niestety mi przekłamuje.
Obrazek

Panel środkowy:
Obrazek

Widok na Indiglo i panel środkowy:
Obrazek

Niestety jakość zdjęć robionych bez statywu w ciemności jest jaka jest jednak efekt podświetlania zegarów w rzeczywistości wywołuje uśmiech satysfakcji.

Jeśli będą jakieś postępy czy zmiany czy lepsze zdjęcia to dołączę. Jeśli ktoś potrzebuje porady czy pomocy przy zmianie podświetlania, rozbiórce zegarów niech pisze. Nie mam fotorelacji niestety choć o tym myślałem jednak w przyszłości jak coś będę robił to dołączę!

Pozdrawiam
dawidoff82

PostNapisane: 28 gru 2008, 20:55
przez Lukas007
Widać, że doskonale utrzymana i bardzo zadbana – to się chwali. Nie jestem szczególnym zwolennikiem indiglo, ale u Ciebie nawet dobrze komponuje się z podświetleniem konsoli centralnej, więc jest ok. Duży plus za "clean look" pod maską – szkoda, że to nie K8, ale i tak najszybszy kolor nadwozia robi swoje ;) SWAP w planach to jak najbardziej słuszna modyfikacja, podobnie jak ksenony (tylko w wypadku kiedy założysz je do lampy z soczewką).

Dbaj o nią, a na pewno Ci się odwdzięczy.

Pozdrawiam
Lukas

PostNapisane: 28 gru 2008, 21:01
przez dawidoff82
Indiglo jest świetne jedynie przy diodowym podświetlaniu reszty, wtedy nie widać różnic w oświetlaniu. Ja ponadto do Indiglo z miejsca polecam założenie dodatkowego potencjometru do regulacji ich świecenia i układu prostowniczego i jest git, efekt przepiękny.

PostNapisane: 28 gru 2008, 21:07
przez pawelMX6
Dawno nie widziałem tak dobrze utrzymanej MX-3! Rewelacja :) Jak jeszcze do tego silnik 1,8T to będzie istna perełka – trzymam za ten projekt kciuki i na pewno będę tutaj często zaglądał :)

ps. wizualnie brakuje mi tylko przedniej dokładki oraz progów GT :)

Na minus mogę tylko jedną rzecz napisać – kolejna MX-3 :P

PostNapisane: 28 gru 2008, 21:24
przez Udesky
dawidoff82 napisał(a):ksenony ( być może lampy od Civic)

Jedynie do soczewek, do ori lamp nie radze, chyba że chcesz mięć problemy z miśkami lub pewnymi nerwowymi kierowcami, a znam takich.

dawidoff82 napisał(a):swap silnika 1.8 DOHC Turbo od Mazdy 323 GTR (silnik i ECU są!);

To może jeszcze 4x4, chyba już ktoś tego dokonał na naszym forum.
Będzie nieźle latać. :D

Generalnie bardzo ładny MX.

PostNapisane: 28 gru 2008, 21:30
przez noucamp
dawidoff82 napisał(a):– swap silnika 1.8 DOHC Turbo od Mazdy 323 GTR (silnik i ECU są!); usmiech

trzymaj się planu :D

PostNapisane: 28 gru 2008, 22:21
przez seba323f
Nieźle się prezentuje... :D
dawidoff82 napisał(a):swap silnika 1.8 DOHC Turbo od Mazdy 323 GTR (silnik i ECU są!)

Ehh moje marzenie ... <list>

PostNapisane: 28 gru 2008, 23:56
przez Globy
Laleczka, gratuluję! Świeżutki lakier, dobry serwis i porządek pod maską <usmiech> Na deser dbałość o szczegóły, czyli podświetlenie – niech się dobrze prowadzi, powodzenia w przeróbkach!

PostNapisane: 29 gru 2008, 00:12
przez damian
bardzo mi się podoba, lakier [tiiit], pod maska czysciutko, no i te zegary... :D bardzo ladna mazdeczka

PostNapisane: 29 gru 2008, 00:16
przez ramzes-1987
Super lakier taki żywiutki, ale silniczek wydmuchany widzę podobają mi się tarcze zegarów, hmm jakich diod użyłeś do podświetlenia bajerów od nawiewu?

PostNapisane: 29 gru 2008, 01:23
przez konrad278
nie no widać ze igiełka chciał bym mieć taką czerwień;]

PostNapisane: 29 gru 2008, 11:02
przez matysh
jeśli to nie są foty na podbitym kontraście, to biję pokłony. Lakier jest miazga :D śliczna czerwień! Trochę przeróbek (estetycznych) i będziesz w posiadaniu prawdziwego skarbu. Brawo!
Pozdrawiam

PostNapisane: 30 gru 2008, 23:29
przez dawidoff82
ramzes-1987 napisał(a):hmm jakich diod użyłeś do podświetlenia bajerów od nawiewu?


Diody jakie kupiłem to niebieskie 3mm do przycisków (podświetlanie) bezbarwne super jasne, lekko papierkiem matowione podobnie jak i mazura.Kontrolki wszystkie (poza konsolą środkową 5mm), 3mm czerwone, też super jasne już bez matowienia, matowienie pewnie nie zaszkodzi.Podświetlanie paska nawiewu powietrza "zimne – ciepłe" i prędkości wentylatora diody super flux. To tyle i odpowiednie oporniki, polecam liczyć je dla napięcia ok 14V, coby nie było jakiejś niespodzianki.

matysh napisał(a):jeśli to nie są foty na podbitym kontraście, to biję pokłony. Lakier jest miazga :D śliczna czerwień! Trochę przeróbek (estetycznych) i będziesz w posiadaniu prawdziwego skarbu. Brawo!
Pozdrawiam


Fotki nie są po rasowaniu. Madzia ogólnie jest zadbana, ruda jej nie skalała! Lakier jest w bardzo dobrym stanie (oryginalny, nie licząc malowania tyłu od strony kierowcy) no i pastowanie na lustro daje efekt jak sami widzicie! Niestety na zderzaku choć niewielkie ale są odpryski, jednak i to się zrobi. : ) Ciesze się, że wam się podoba i dziękuję za komentarze. Jeśli będzie coś robił i coś zmieniał to będę na bieżąco informował! :) Pozdrawiam!

PostNapisane: 2 sty 2009, 10:22
przez Slasher
No u Ciebie też widzę niczego sobie egzemplarz :)
Ja poleciłbym jeszcze aluramki (sam też niedługo chce założyć)
Indiglo i podświetlenie konsoli miodzio
A i na twoim miejscu nie bawiłbym się w lampy z civica (kilka osób z forum przerabiało ten temat).
Ogólnie gites majonez xD Dbaj o nią bo ładna jest pozdro :)

PostNapisane: 2 sty 2009, 10:41
przez Cukierek
No w końcu pokazałeś swoje cudo! Bardzo ładny egzemplarz, widać że zadbany! :D

dawidoff82 napisał(a):– swap silnika 1.8 DOHC Turbo od Mazdy 323 GTR


Jedyna słuszna decyzja! <diabełek> Popieram w 100% i czekam na postęp prac!

Udesky napisał(a):może jeszcze 4x4, chyba już ktoś tego dokonał na naszym forum


Z tego co pamiętam/wiem to nikt tego jeszcze nie zrobił, ale będzie jeden taki zabijaka. Chyba nie myślisz o pamiętnym wkręcie Spoona z jazdą na tarczach hamulcowych. :P sam się na to nabrałem <glupek2>

PostNapisane: 3 sty 2009, 01:31
przez dawidoff82
Slasher napisał(a):Ja poleciłbym jeszcze aluramki (sam też niedługo chce założyć)
Indiglo i podświetlenie konsoli miodzio
A i na twoim miejscu nie bawiłbym się w lampy z civica (kilka osób z forum przerabiało ten temat).


Nad aluramkami się zastanawiałem, ale koniec końców nie założyłem ich, może jednak przyjdzie mi jeszcze na nie ochota. Co do lamp to też temat pod dyskusję. Jak będę się bawił w ksenony to wtedy wnikliwie zbadam sprawę. :)

Cukierek napisał(a): Z tego co pamiętam/wiem to nikt tego jeszcze nie zrobił, ale będzie jeden taki zabijaka. Chyba nie myślisz o pamiętnym wkręcie Spoona z jazdą na tarczach hamulcowych. :P sam się na to nabrałem <glupek2>


Hehehe, ja też nie spotkałem się na forum z przerabianiem auta FWD na 4WD ale jacyś Amerykanie powojowali w tej dziedzinie i taki projekt klepią. Otóż właśnie MX3 1.6 swapują na GTR i to z napędem na 4 łapy :D Ja mam ambitne plany ale to dla mnie już stanowczo za dużo. :) Link dla niedowiarków http://projectmx.net/default.aspx

Dzięki wielkie wszystkim za wszelkiego rodzaju opinie i sugestie!!!!!!

PostNapisane: 3 sty 2009, 11:11
przez Dareczeq
dawidoff82 napisał(a):Jechałem nim po krakowskim odcinku obwodnicy – autostrady 180 km/h


Taka predkoscia jechalem z kompletem osob na pokladzie (czyli 4) i bez gorki jeszcze byl zapas pod noga. Zatem mozna spokojnie stwierdzic, ze dane fabryczne sa delikatnie zanizone (zreszta jak w wiekszosci aut) albo drugi wariant licznik mi przeklamuje :) heheh

PostNapisane: 3 sty 2009, 13:58
przez dawidoff82
To ja też 180 bez górki jechałem, co prawda nie z kompletem osób ale spokojnie poszła swoje, chyba że i mi licznik przekłamuje, hehe.

PostNapisane: 3 sty 2009, 14:23
przez matysh
Ten swap silnika to niezły motyw... trzeba prześledzić ten temat bo już zaczyna mi się wkręcać :D
PZDR

PostNapisane: 6 sty 2009, 19:30
przez dawidoff82
Ja tak się wkręciłem matysh. Na początku nawet nie myślałem o zmianie silnika ale im więcej czytasz tym więcej się nakręcasz. potem pojawia się okazja no i silnik jest!:) Właśnie umówiłem się na przegląd i planowanie głowicy od GTR. :) Jak coś się będzie dziać to będę informował, pozdrawiam.