MX-3 EC B6
Napisane: 28 gru 2008, 20:46
Witam,
W końcu przyszedł czas bym i ja pochwalił się swoją Mazeczką. Autko jakie posiadam to:
Mazda MX-3
Dane:
-pojemność: 1598 cm3;
-motor: R4, 16 zaworowy, DOHC;
-moc: 107KM/79kW;
-rok produkcji: 1997;
-przebieg: ok. 125 000km
-kolor: krwisto czerwony – najszybszy!
Wyposażenie jedno z najbogatszych:
– ABS;
– wspomaganie kierownicy;
– 2 x Air Bag z systemem SRS;
– klimatyzacja;
– elektryczne szyby;
– elektryczne lusterka;
– centralny zamek;
– immobilizer;
– aluminiowe felgi Borbet;
– halogeny;
– i inne buzery
Co zostało zrobione:
– przegląd u mechanika przed i po kupnie : )
We własnym zakresie:
– wymienione świece (NGK BKR6E-11)
– kable WN (NGK RC ZE-36)
– filtr powietrza (K&N wkładka sportowa), coby nie tracić dobrodziejstw wynikających z doładowania rezonansowego;
– olej silnikowy półsyntetyczny Castrol Magnatec 10w-40 + filtr oleju
– olej w skrzyni biegów w pełni syntetyczny Castrol TAF-X 75W – 90, API GL-5;
– płyn hamulcowy Textar Super DOT-4
– filtr paliwowy
– wycieraczki szyb, przód i tył;
– końcówka tłumika zrobiona indywidualnie z nierdzewki;
– system antykorozyjny ESA;
– magnetyzery
– short shifter wraz z podświetlaną skórzaną gałką zmiany biegów,
– rozpórka (Pro Racing)
– lifty do maski (chrom)
– zegary Indiglo (niebiesko – czerwone) wraz z kompletną zmianą podświetlania deski rozdzielczej w tych samych kolorach (diody);
Plany:
– ksenony ( być może lampy od Civic);
– lampy z tyłu typu Lexus;
– car audio (na razie jest radio Alpine CDE 9882Ri);
– tapicerka w Alcantarze;
– na obecnym silniku przyspieszenie zapłonu, a później...
– swap silnika 1.8 DOHC Turbo od Mazdy 323 GTR (silnik i ECU są!);
– inne zmiany wynikające ze swapa (zmiana zawieszenia, hamulców itp.)
Krótka historia mojej Mazdeczki:
Samochodzik został sprowadzony z Niemiec w marcu 2008r. Był on po lekkim uderzeniu w tył, dokładnie tak samo jak u jacus_r. Blacharz i lakiernik spisali się jednak znakomicie i MX-3 w kwietniu został zarejestrowany. Od tego czasu jestem jej szczęśliwym posiadaczem. Przejechałem nią 7000 km i muszę powiedzieć, że był to świetny zakup. Motor pracuje doskonale, cicho i równo nie bierze oleju nie dymi,nie ma wycieków i utrzymuje przy tym parametry fabryczne. Jechałem nim po krakowskim odcinku obwodnicy – autostrady 180 km/h, a na minimalnej górce 205 km/h. To nie było wszystko na co Mazdę było stać jednak mnie już strach obleciał, by cisnąć dalej. Ogólnie rzecz biorąc Mazdolina jest w 100% bezawaryjna i mnie jeszcze nie zawiodła. Może też dlatego, że z Niemiec przyjechała z niedawno wykonanym przeglądem TUV.
Dobra, koniec tej przy nudnawej gadki, czas na kilka zdjęć (jakość pozostawia wiele do życzenia) jednak myślę, że da się coś zobaczyć. Miłego oglądania.
Kilka ujęć z zewnątrz:
Silniczek – zegareczek
Wnętrze:
Tu już jakość jak wspominałem nie najlepsza ale niebieski kolorek ładnie widać. Przyciski po włączeniu świecą czerwoną kontrolką lub niektóre niebieską. : )
Tu ładnie widać jak kontrolka się pali. Kolor na zdjęciach wyszedł jakiś seledynowy jednak zarówno tarcze jak i przyciski świecą w rzeczywistości na niebiesko. Aparat coś niestety mi przekłamuje.
Panel środkowy:
Widok na Indiglo i panel środkowy:
Niestety jakość zdjęć robionych bez statywu w ciemności jest jaka jest jednak efekt podświetlania zegarów w rzeczywistości wywołuje uśmiech satysfakcji.
Jeśli będą jakieś postępy czy zmiany czy lepsze zdjęcia to dołączę. Jeśli ktoś potrzebuje porady czy pomocy przy zmianie podświetlania, rozbiórce zegarów niech pisze. Nie mam fotorelacji niestety choć o tym myślałem jednak w przyszłości jak coś będę robił to dołączę!
Pozdrawiam
dawidoff82
W końcu przyszedł czas bym i ja pochwalił się swoją Mazeczką. Autko jakie posiadam to:
Mazda MX-3
Dane:
-pojemność: 1598 cm3;
-motor: R4, 16 zaworowy, DOHC;
-moc: 107KM/79kW;
-rok produkcji: 1997;
-przebieg: ok. 125 000km
-kolor: krwisto czerwony – najszybszy!
Wyposażenie jedno z najbogatszych:
– ABS;
– wspomaganie kierownicy;
– 2 x Air Bag z systemem SRS;
– klimatyzacja;
– elektryczne szyby;
– elektryczne lusterka;
– centralny zamek;
– immobilizer;
– aluminiowe felgi Borbet;
– halogeny;
– i inne buzery
Co zostało zrobione:
– przegląd u mechanika przed i po kupnie : )
We własnym zakresie:
– wymienione świece (NGK BKR6E-11)
– kable WN (NGK RC ZE-36)
– filtr powietrza (K&N wkładka sportowa), coby nie tracić dobrodziejstw wynikających z doładowania rezonansowego;
– olej silnikowy półsyntetyczny Castrol Magnatec 10w-40 + filtr oleju
– olej w skrzyni biegów w pełni syntetyczny Castrol TAF-X 75W – 90, API GL-5;
– płyn hamulcowy Textar Super DOT-4
– filtr paliwowy
– wycieraczki szyb, przód i tył;
– końcówka tłumika zrobiona indywidualnie z nierdzewki;
– system antykorozyjny ESA;
– magnetyzery
– short shifter wraz z podświetlaną skórzaną gałką zmiany biegów,
– rozpórka (Pro Racing)
– lifty do maski (chrom)
– zegary Indiglo (niebiesko – czerwone) wraz z kompletną zmianą podświetlania deski rozdzielczej w tych samych kolorach (diody);
Plany:
– ksenony ( być może lampy od Civic);
– lampy z tyłu typu Lexus;
– car audio (na razie jest radio Alpine CDE 9882Ri);
– tapicerka w Alcantarze;
– na obecnym silniku przyspieszenie zapłonu, a później...
– swap silnika 1.8 DOHC Turbo od Mazdy 323 GTR (silnik i ECU są!);
– inne zmiany wynikające ze swapa (zmiana zawieszenia, hamulców itp.)
Krótka historia mojej Mazdeczki:
Samochodzik został sprowadzony z Niemiec w marcu 2008r. Był on po lekkim uderzeniu w tył, dokładnie tak samo jak u jacus_r. Blacharz i lakiernik spisali się jednak znakomicie i MX-3 w kwietniu został zarejestrowany. Od tego czasu jestem jej szczęśliwym posiadaczem. Przejechałem nią 7000 km i muszę powiedzieć, że był to świetny zakup. Motor pracuje doskonale, cicho i równo nie bierze oleju nie dymi,nie ma wycieków i utrzymuje przy tym parametry fabryczne. Jechałem nim po krakowskim odcinku obwodnicy – autostrady 180 km/h, a na minimalnej górce 205 km/h. To nie było wszystko na co Mazdę było stać jednak mnie już strach obleciał, by cisnąć dalej. Ogólnie rzecz biorąc Mazdolina jest w 100% bezawaryjna i mnie jeszcze nie zawiodła. Może też dlatego, że z Niemiec przyjechała z niedawno wykonanym przeglądem TUV.
Dobra, koniec tej przy nudnawej gadki, czas na kilka zdjęć (jakość pozostawia wiele do życzenia) jednak myślę, że da się coś zobaczyć. Miłego oglądania.
Kilka ujęć z zewnątrz:
Silniczek – zegareczek
Wnętrze:
Tu już jakość jak wspominałem nie najlepsza ale niebieski kolorek ładnie widać. Przyciski po włączeniu świecą czerwoną kontrolką lub niektóre niebieską. : )
Tu ładnie widać jak kontrolka się pali. Kolor na zdjęciach wyszedł jakiś seledynowy jednak zarówno tarcze jak i przyciski świecą w rzeczywistości na niebiesko. Aparat coś niestety mi przekłamuje.
Panel środkowy:
Widok na Indiglo i panel środkowy:
Niestety jakość zdjęć robionych bez statywu w ciemności jest jaka jest jednak efekt podświetlania zegarów w rzeczywistości wywołuje uśmiech satysfakcji.
Jeśli będą jakieś postępy czy zmiany czy lepsze zdjęcia to dołączę. Jeśli ktoś potrzebuje porady czy pomocy przy zmianie podświetlania, rozbiórce zegarów niech pisze. Nie mam fotorelacji niestety choć o tym myślałem jednak w przyszłości jak coś będę robił to dołączę!
Pozdrawiam
dawidoff82