Strona 8 z 66

PostNapisane: 12 kwi 2007, 21:06
przez andrzejq
Jedź na hamownię przed i po montażu. Zobaczymy co ta "castorama" zza oceanu dała ;)

PostNapisane: 12 kwi 2007, 22:27
przez Adaś
Hickx napisał(a):Jedź na hamownię przed i po montażu. Zobaczymy co ta "castorama" zza oceanu dała ;)

w tym miesiącu nie mam już finansów na takie zabawy :| założyć z powrotem stary dolot to nie problem:)

PostNapisane: 19 kwi 2007, 16:50
przez Adaś
Dziś zabrałem się za przymiarki dostosowania CAI do KF-a. Pierwszy problem to odpowiednie skrócenie pierwszej rury (przepustnica – przepływomierz), a ponieważ nie chcę tego zrobić na odwal się poczekam aż mbmaster upora sie z zaciskiem i razem to pomierzymy i diaksem utniemy. Kolejna sprawa to muszę dokupić dłuższy wąż od odmy, EGRu i jedną opaskę silikonową na przepustnicę bo obecna jest za szeroka. Ponieważ mój budżet przez najbliższe dni wynosi 0 więc o tydzień przynajmniej się to przesunie. Ale pomimo tych problemów postanowiłem zamontować część zestawu od przepływomierza do stożka (założyłem na razie stary bo pod ręką nie miałem zestawu do spryskania BOMZa:)

Efekt jest taki, że o wiele fajniej i rasowo silnik ryczy :D
Po przejazdach testowych delektując się dźwiękiem nie stwierdziłem żeby rura się nagrzała.
Poniżej foto 50% zestawu:)

Najpierw trzeba było zdemontować pozostałości po oryginalnym dolocie zaznaczone czerwoną strzałką – ta rura wchodzi w błotnik i składa sie z 3 elementów – jeszcze nie wyjąłem ostatniego, bo to już trzeba zdejmować osłonę pod silnikiem i koło z osłoną, żeby dostać się do tego – ale będzie to zrobione:)
Obrazek

a tutaj efekt 50% – nie robiłem fotek co i jak podłączać bo już są we wcześniejszych relacjach
Obrazek

Jak widać dolot przymocowany jest kątownikiem do przepływomierza
Obrazek
Obrazek
Obrazek

PostNapisane: 19 kwi 2007, 17:07
przez Adaś
Jeszcze muszę pomyśleć o odgrodzeniu stożka tak, żeby ciepłe powietrze z wentylatora chłodnicy nie leciało na niego – ten problem mają też chłopaki w KL-ach:)

PostNapisane: 19 kwi 2007, 22:26
przez mihal85
Bardzo ciekawe auto. Wygląda tak..hmm.. spokojnie :) Jednak jak się pozna silnik to juz się o spokoju nie myśli ;) Ogólnie bardzo ładne autko, w koncu to 323F :) Super kolorek :P heheh :) mój ulubiony:P

PostNapisane: 11 maja 2007, 15:13
przez Adaś
We wtorek zamontowałem skórzaną kierownicę od Mazdy 626 (dziś poprawiałem bo w pośpiechu na spocie założylismy krzywo:) – jak sie okazało, w środku troszkę różnią się mocowania, przez co Airbag nie do końca dochodzi, ale już wiem jak to załatwić. Na tą chwilę AB lekko odstaje u góry, ale nie chce mi się tego na razie poprawiać, ponieważ będę wysyłał kierownice do regeneracji skóry (jest trochę wytarta miejscami)

Założyłem dziś też klubowe podkładki;)
Obrazek

co do CAI to pierwszy element z odmą i wejściem na podciśnienie EGR nie pasuje – mierzyłem wiele razy i nie będzie dobrze założone, a lipy nie ma co odstawiać – w czerwcu kupię prostą rurę z wyjściem na odmę i będzie ok.

PostNapisane: 11 maja 2007, 15:33
przez Beny
No ładnie to wyglada,pstryknij jeszcze fotke kierownicy ;)

PostNapisane: 11 maja 2007, 15:48
przez Adaś
BenyV6 napisał(a):No ładnie to wyglada,pstryknij jeszcze fotke kierownicy ;)

taka sama jak w 323F BA, tylko obszyta skórą:)

PostNapisane: 11 maja 2007, 16:00
przez Beny
Myslalem ze kupiles z innego modelu,fajnie wyglada ta po liftingu 323f ze znaczkiem.

PostNapisane: 11 maja 2007, 16:04
przez Adaś
BenyV6 napisał(a):Myslalem ze kupiles z innego modelu,fajnie wyglada ta po liftingu 323f ze znaczkiem.

kupiłem od 626 GE – były takie same. Jak stanieją kierownice od Mazdy 6 to może zmienię bo bardzo mi się podoba:)

PostNapisane: 14 maja 2007, 01:12
przez Malutki144
Adaś Cze no musze przyznac ze ladna ta Madzia

PostNapisane: 14 maja 2007, 05:37
przez BrutaL
hajna cara

PostNapisane: 16 cze 2007, 14:43
przez Adaś
Wykres z hamowni z dzisiaj:
Obrazek

Pierwszy wynik jest z założonym CAI, natomiast tez drugi na oryginalnym dolocie ( z brudnym filtrem:P)
Generalnie dałem trochę ciała bo nie założyłem jeszcze tego nowego stożka Bomz Racing i jeżdzę dalej na takim za 30zł ;)

Grabowski powiedział, że wynik mógłby być lepszy ponieważ odpinałem kostkę od przepływomierza i prawdopodobnie komputer musi mieć czas, żeby nauczyć się z powrotem ile ma łykać powietrza, a pomiar był robiony od razy po zdemontowaniu seryjnego dolotu i założeniu CAI ze stożkiem:)

PostNapisane: 16 cze 2007, 14:46
przez Adaś
do pomiaru dzisiejszego zanim odpaliłem auto założyłem oryginalny dolot żeby power rura CAI się nie nagrzała za bardzo podczas jazdy do Grabowskiego. Jak ruszyłem to myślałem, że coś popsułem a auto nie jedzie, w środku cisza silnika nie słychać, generalnie niefajnie <lol>

PostNapisane: 16 cze 2007, 15:31
przez Jakub-wawa
kolejny przykład na to że moce katalogowe są lekko zawyżone :P albo mazdeczki z biegiem lat gubią konie :(

PostNapisane: 16 cze 2007, 16:24
przez Jacol
No ładnie... troche kucy uciekło ale i tak fajnie :)

P.S. Poszprzątałem tu troche

PostNapisane: 16 cze 2007, 19:35
przez art3city
Ja i tak zawsze moje 144KM zaokraglam do 150 gdy ktoś mnie pyta o moc silnika :) Jakoś przyjemniej brzmi hehehe

PostNapisane: 16 cze 2007, 20:37
przez siwy_dymek
art3city to zacznij zaokraglac do 130...bedziesz blizej prawdy... <głaszcze>

PostNapisane: 16 cze 2007, 20:42
przez Adaś
siwy_dymek napisał(a):art3city to zacznij zaokraglac do 130...bedziesz blizej prawdy... <głaszcze>

albo niżej.. podobno na poprzednim Dyno Day w zeszłym roku wszystkie kF miały po 120KM

PostNapisane: 17 cze 2007, 13:37
przez xXx
Panowie wniosek taki, że trzeba zadbać o kondycję swoich silników. Wymiana świec, przewodów, kopułki, palca, filtrów powietrza oraz paliwa na pewno poprawiłaby obecne wyniki.

Katalizatory o ile macie też nie są nowe, a wiadomo że mazdy biorą olej, więc przepływ spalin zmniejsza się znacznie...

Do posiadaczy 323F BA KF kieruję również sugestię, aby sprawdzili drożność pre-katów zamontowanych w niektórych rocznikach przy głowicy, chodzi o ten krótki element kolektora wydechowego, który zatyka się najprędzej




;)