Mazda 626 GW RF2A 1999 2.0 DITD GLX

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez slisman » 27 sie 2014, 09:03

Długo nic nie pisałem....ale długo też nic się nie działo.
W lipcu auto było u mechanika (przy przebiegu około 256 000 km):
-wymienione drążki kierownicze wraz z przegubami idącymi do przekładni
-zregenerowana i uszczelniona przekładnia kierownicza , bo się trochę pociła.
-poprawione tylne zaciski, bo klasycznie dla tego modelu nie zawsze odskakiwały (a tarcze są od maja nowe, więc szkoda było by je zepsuć:P)
-oczywiście ustawiona żbieżność
-serwis klimy


No i teraz wszystko śmiga jak trzeba, problem (który opisałem w dziale technicznym) stukania z przodu został wyeliminowany. Do tego przyjrzeliśmy się tematowi rdzy – zabezpieczone póki co, na wiosnę zobaczymy jak się trzyma :) Jest lepiej niż myślałem, a zdjęcia które wrzucałem tutaj jakoś w marcu wyglądały gorzej niż rzeczywistość – okazało się , że jest to tylko nalot, a pod nim wszystko w porządku <spoko>

Cieszy mnie to, bo na ten moment mogę się zająć kosmetyką. Niby nie borykałem się z poważnymi problemami, ale jakoś nie byłem w stanie wyłożyć paru stówek na np. felgi, mając świadomość, że mechanicznie coś wymaga większej troski. Ale na ten moment wszystko załatwione, więc Madzia dostanie może trochę błysku :)

P.S. Ostatni miesiąc Madzią jeździłem znacznie mniej – wakcje wakacje wakacje. Dlatego też tutaj cisza, zapomniałem zaktualizować temat. A bujałem się znacznie mocniejszym superbem, więc po powrocie do Mazdy jakoś brakuje mi tych 40 koni różnicy :P Chyba dlatego też warto było by się zająć tematem przywrócenia mocy, bo przez te parę lat się całkiem chyba zamuliła.
Ostatnio edytowano 28 sie 2014, 09:33 przez slisman, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez Pawel_767 » 27 sie 2014, 21:41

Fanie, że Mazda jest zadbana i serwisowana. Pierwsza strona ze zdjęciami ładnie się prezentuje
Teraz pozostało przywrócenie mocy i najlepsze – modyfikacje, czyli felgi itp :D
Pawel_767
 

Postprzez slisman » 27 sie 2014, 22:39

Taki mam właśnie plan – zmiana felg. Bez fajerwerków, tzn. ORI. Ale 16" i mój ulubiony wzór <serduszka>

Z przywróceniem mocy pewnie będzie ciężej. Raz, że na to będzie trzeba więcej czasu. Dwa, że odpowiednio się muszę do tego przygotować i poczytać.

A w ten weekend mam nadzieję, że uda mi się zrobić baaardzo grubego moda – wymiana klaksonu na taki z Mazdy 6 <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez PeKa » 28 sie 2014, 07:55

Jesteś pewien, że ori? Dla mnie wieja nudą i są na każdym kroku :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez slisman » 28 sie 2014, 09:31

Jestem pewny :D Od początku ten wzór do mnie przemawiał, do tego wzorem przypominają mi Momo Win Pro (a te mi wpadły w oko). I przy okazji odnowienia felg można pokombinować z kolorem. Ale to już też byłby kolejny krok. Ważne, że kupując taki komplet alusów, zimą nie przesiadam się na stalówki, tylko na obecne alusy! Więc w najbliższym czasie mam nadzieję, że to wypali....a jak będzie mało to wtedy będę myślał co dalej :P

17" to marzenie, ale chyba nie jestem w stanie zrezgynować z komfortu. Więc postawiłem sobie 16" jako rozmiar graniczny. Ale kto wie, może mi się coś zmieni za jakiś czas. Najpierw zaopatruję się w 16", to i tak jakiś przeskok z 15".

No i dzisiaj chyba pochłonę fotorelacje z przywracania fabryczych kuni :D choć pewnie trochę odkręcania i czyszczenia z tym będzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez slisman » 1 wrz 2014, 10:50

W weekend zająłem się klaksonem. Udało mi się przywrócić go do życia. Niestety nie w sposób jaki chciałem to zrobić a dokładniej:
-od dolnego klaksonu odpiął się po prostu kabelek i wystarczyło go wpiąć z powrotem.
-górny klakson niestety chyba ledwo dycha. Ale jak trąbią oba naraz to nie jest najgorzej
-nowy klakson od mazdy 6 nie działa. Nie wiem czemu, ale po wpięciu po prostu nie ma reakcji. Dlatego narazie zostałem przy fabrycznym rozwiązaniu. W domu wezmę "na warsztat" klakson z M6, podłącze pod 12 V i zobaczę czy się odezwie.

No i jestem coraz bliższy zabrania się za IC oraz EGR...opisy xAndego są naprawdę niezłe, przyjemna lektura <spoko> do tego robię research i nie jest to specjalnie trudne. Więc chyba się zdecyduję :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez PeKa » 1 wrz 2014, 11:47

To klakson taki ważny jest?
Czyść gnojarza, trzmam kciuki za powrót pełnej mocy <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez slisman » 1 wrz 2014, 12:50

Ważny czy też nie....jak ktoś czasem wjedzie, wymusi niemiłosiernie to lubię zatrąbić...żeby chociaż wiedział , że coś zrobił nie tak. Zdarza mi się, że jak ktoś się wetnie czy coś to nawet nie zauważa, że mógł spowodować dzwona. Więc klakson sprawny być musi, chociaż często go nie używam :)
No i kupiłem taki z M6, bo zakładałem, że mój nie działa. A okazało się, że wtyczka wyskoczyła z jednego klaksonu.

Jeśli chcę przeskoczyć na trochę szersze koła (teraz 185, ma być 205), to przydadzą się wszystkie ze 101 kucyków :) Ale myślę, że to temat na następny, albo jeszcze kolejny weekend. W tym czasie poczytam i przygotuję się mentalnie do tego zabiegu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez slisman » 23 wrz 2014, 10:31

W drodze do mnie nowe gadżety !
Nie będą to jakieś kolosalne zmiany, nie będzie wychodziło to dużo ponad serię – ale będzie cieszyć oko (moje na pewno). No i ręce przy okazji :P

A poza tym to mazda jeździ i jeździ, rudej póki co nie widać, a audio gra piknie <spoko>

Dopisano 23 wrz 2014, 10:34:

Przebieg: nie przybywa za dużo (do pracy mam niecałe 15 km, do tego jeżdże z kolegą na zmianę, więc od ostatniego czasu nie nabiłem zbyt wiele :P). Na szczęścię jeżdżę poza godzinami korków.
Obecny przebieg: 256 720 km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez PeKa » 23 wrz 2014, 12:05

Co za zamiany, mów tu szybko <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez miro62 » 23 wrz 2014, 12:28

slisman napisał(a):wymiana klaksonu na taki z Mazdy 6 <diabełek>

PeKa86 napisał(a):To klakson taki ważny jest?

Dla mnie ważny :P uwielbiam nadużywać :>
Mam u siebie dwa (wysoko i nisko tonowy) nie wiem czy ori, ale dają solidnie <faja>

Takiego nie polecam <nie> ciekawe jaki był finał "kolesi" od telewizora hahaha
miro62
 

Postprzez slisman » 23 wrz 2014, 13:22

Za klakson niestety się jeszcze nie zabrałem ponownie (za dobra była pogoda w weekendy :P).
Teraz myślę, że się w końcu uda w sobotę!

A filmik nawet podpasował – mazda 323f :)
Hahahaha z telewizorem to już przegięcie! hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez Danmazda » 23 wrz 2014, 18:27

Oj chyba na końcu nie było im do śmiechu. Szkoda że nie pokazali co było dalej :D
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez slisman » 24 wrz 2014, 19:25

Przedwczesne święta! :)
Załączniki
IMG_20140924_175318.jpg
IMG_20140924_175644.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez krz5yn » 24 wrz 2014, 23:30

Felga ładna :] Ale ten profil gumy niszczy :D 65?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 23:54
Posty: 290
Skąd: LU
Auto: 626 GE 2.0 FS '92

Postprzez slisman » 25 wrz 2014, 08:57

205/55/16 :D
Koła od dominatora, kierownica od Rikiego.
Niestety nowe obuwie poczeka do nowego sezonu :( Rano było dzisiaj 7 stopni, więc powoli chyba zbliżamy się do sezonu "zimówkowego".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez PeKa » 26 wrz 2014, 10:05

Pokażesz mam nadzieje kierownice jak wygląda po zamontowaniu <spoko>
Kółka juz mówiłem, co kto lubi ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez slisman » 28 wrz 2014, 13:05

Nowa kierownica zamontowana. Jak przyłożyłem ją do obecnej – myślę sobie, że nie jest dużo mniejsza. Ale jak już się przejechałem – bajka <serduszka> Fajnie leży w rękach, rozmiar słuszny – od razu jakoś przyjemniej.

I przy okazji zmieniłem klaksony – teraz jest moc :D
Załączniki
IMG_20140928_114041.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez Riki » 29 wrz 2014, 09:02

<spoko>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez PeKa » 29 wrz 2014, 09:30

Ładnie jest! <spoko> Ile mniejsza średnica?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy