Mazda 626 GF '99 2.0 FS MariuszTG
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Szyna napisał(a):Temat żyje ?
Jakby tu ująć, żeby nie skłamać ...
Jeździmy naszymi Mazdami, jeździmy i jeździmy i ... nie ma o czym pisać
Apropos krokowca i moich poprzednich wypowiedzi, doszedłem do kolejnego levelu w tej kwestii .
Na spadające znienacka obroty wyciągam silniczek krokowy i wyjmuję z niego sprężynkę i ... tu następuje pewna niejasność. Raz ją rozciągałem (tak jak starą sprężynę, trzeba rozciągnąć) i pomogło, drugim razem nie pomogło, więc ścisnąłem i pomogło. Zasadniczo czynność tę muszę co jakiś czas wykonywać (co kilka miesięcy). Do tego czyszczenie przepustnicy i filtra powietrza (stożek) i wtedy da się żyć
Przy rozciąganiu nie robiłem pomiarów, ale przy ściskaniu skróciłem sprężynkę o ok. 0,2-0,3mm.
W kwestii hamulców.
Ostatnio zmieniałem klocki przednie i zdecydowałem się na Steinhof. Nie chcę tu robić jakiejś reklamy, ale naprawdę jestem nimi mile zaskoczony i z tego co wiem, produkcja w Polsce
Jak ktoś chce sprawdzić, to wpiszcie w google "Zakład Mechaniczny Marek Steinhof".
Owszem, miały jedną wadę fabryczną. Wiecie, że klocki przednie różnią się budową (zewnętrzne od wewnętrznych). W moich klockach blaszki "brzęczki" informujące o zużyciu klocka były zamocowane odwrotnie, nie na tych klockach co trzeba. Na szczęście łatwo było je "przełożyć" Natomiast jak chodzi o samo hamowanie, to sprawują się bardzo dobrze.
zwróciłem uwagę że parkujesz Mazdę 15m od domu moich rodziców, pracujesz u kowala czy w libro
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Tak pracuje w Libro więc codziennie autko stoi na Św. Wojciecha.
Długo nic nie pisałem ale w aucie oczywiście na bieżąco wymieniane lub naprawiane to co niezbędne:
W zeszłym roku:
– amortyzatory tył Kayaba 570zł/kpl
– oleje Valvoline Maxlife 5W40
– filtr oleju JC
– filtr powietrza JC
– filtr kabinowy Knecht
– filtr paliwa
– uszczelka pod pokrywą zaworów
– wymiana tylnych głośników na Hertz DCX 690
– wymiana sworznia wachacza lewy przód CTR
– wymiana łożyska prawy przód – Sakura
– wymiana przedniej szyby (stara pękła w drodze powrotnej z nad morza w zeszłym roku)
– przesmarowane cięgienek skrzynki biegów
– regeneracja tylnego zacisku prawego
– opony zimowe Bridgestone Blizzak LM30 195/60R15 – 4szt
– gumy stabilizatora tył
– wieszaki tłumika końcowego
W tym roku:
– klocki hamulcowe tył Kashiyama 43zł/kpl
– oleje Valvoline Maxlife 5W40
– filtr oleju Knecht
– filtr powietrza Knecht
– filtr kabinowy Knecht
– podkładki pod tablice Mazdaspeed
– wymiana klamek wewnętrznych na poliftowe – chrom
– wymiana nakładek progowych na poliftowe – z emblematem 626
Do zrobienia jest natomiast kilka rzeczy:
– rdza zaczęła atakować lewe nadkole
– do lakierowania błotnik prawy (gapiostwo kierowcy Opla na parkingu)
Aktualny stan licznika 283 500
Długo nic nie pisałem ale w aucie oczywiście na bieżąco wymieniane lub naprawiane to co niezbędne:
W zeszłym roku:
– amortyzatory tył Kayaba 570zł/kpl
– oleje Valvoline Maxlife 5W40
– filtr oleju JC
– filtr powietrza JC
– filtr kabinowy Knecht
– filtr paliwa
– uszczelka pod pokrywą zaworów
– wymiana tylnych głośników na Hertz DCX 690
– wymiana sworznia wachacza lewy przód CTR
– wymiana łożyska prawy przód – Sakura
– wymiana przedniej szyby (stara pękła w drodze powrotnej z nad morza w zeszłym roku)
– przesmarowane cięgienek skrzynki biegów
– regeneracja tylnego zacisku prawego
– opony zimowe Bridgestone Blizzak LM30 195/60R15 – 4szt
– gumy stabilizatora tył
– wieszaki tłumika końcowego
W tym roku:
– klocki hamulcowe tył Kashiyama 43zł/kpl
– oleje Valvoline Maxlife 5W40
– filtr oleju Knecht
– filtr powietrza Knecht
– filtr kabinowy Knecht
– podkładki pod tablice Mazdaspeed
– wymiana klamek wewnętrznych na poliftowe – chrom
– wymiana nakładek progowych na poliftowe – z emblematem 626
Do zrobienia jest natomiast kilka rzeczy:
– rdza zaczęła atakować lewe nadkole
– do lakierowania błotnik prawy (gapiostwo kierowcy Opla na parkingu)
Aktualny stan licznika 283 500
2 lata nie pisałem ale auto dalej w moich rękach. Na bieżąco wymieniam części eksploatacyjne, oleje, filtry. Leje paliwo i jeżdżę – nic z autem poważnego się nie dzieje, no może poza rdzą.
Aktualny przebieg: 301000km – silnik nadal zalewam Valvo Maxlife 5w40 syntetyk. Z okazji 300000km wymieniony również olej w skrzyni biegów.
W zeszłym roku wymieniłem z tyłu tarcze i klocki na TRW oraz lewy przegub. Dodatkowo nowy przedni reflektor i 2 kierunki.
W tym roku wpadł całkowicie nowy wydech (tłumik w miejsce kata, tłumik środkowy, tłumik końcowy) – tylko rura kolektorowa została oryginalna.
Jak widać na zdjęciach są też nowe alufelgi, oryginały z Mazdy 3 BK 16" z oponami Vredestein Sportrac 3 205/55r16.
Aktualny przebieg: 301000km – silnik nadal zalewam Valvo Maxlife 5w40 syntetyk. Z okazji 300000km wymieniony również olej w skrzyni biegów.
W zeszłym roku wymieniłem z tyłu tarcze i klocki na TRW oraz lewy przegub. Dodatkowo nowy przedni reflektor i 2 kierunki.
W tym roku wpadł całkowicie nowy wydech (tłumik w miejsce kata, tłumik środkowy, tłumik końcowy) – tylko rura kolektorowa została oryginalna.
Jak widać na zdjęciach są też nowe alufelgi, oryginały z Mazdy 3 BK 16" z oponami Vredestein Sportrac 3 205/55r16.
Jakiej firmy zalozyles przegub? Mnie tez to chyba czeka, ale prawy..
To naprawde wdzieczny samochod, tez mi ciezko sie rozstac. Twoj samochod wyglada na bardziej zdrowy, przynajmniej z zewnatrz, wiec posluzy jeszcze
Z tego co mi wiadomo, to te valvo nie jest pelnym syntetykiem. Ale skoro nie narzekasz przy takim przebiegu, to nie jest zly
To naprawde wdzieczny samochod, tez mi ciezko sie rozstac. Twoj samochod wyglada na bardziej zdrowy, przynajmniej z zewnatrz, wiec posluzy jeszcze
Z tego co mi wiadomo, to te valvo nie jest pelnym syntetykiem. Ale skoro nie narzekasz przy takim przebiegu, to nie jest zly
Przegub był bodajże GSP – jeden z tańszych dostępnych ale po 10 tys km jest ok. Przy okazji przegubu wymienione były tuleje wahaczy. W tym roku po ziemie wymieniłem kable WN (jakoś w marcu rano odpalając auto rozerwało jeden kabel WN na łączeniu przewodu z fajką ) i świece na BKR6E.
PS. w aucie mam drobny problem z obrotami – przy odpalaniu na zimnym silniku (bez względu na temp. na zewnątrz) obroty wynoszą ok. 2000, po kilku sek spadają do 1500, jak już silnik jest rozgrzany wciskając sprzęgło jest ok 1000 i po sek spadają na 750 czyli po rozgrzaniu wszystko działa prawidłowo, tylko na zimnym są mocno zawyżone. Wyczyściłem ostatnio przepustnice, założyłem nowa ori uszczelke, ustawiłem punkt domknięcia przepustnicy, śrubę bypasu i IAC zgodnie ze wskazówkami z forum natomiast nie miało to kompletnie wpływu na wysokie obroty na zimnym. Wymieniłem też czujnik temp. cieczy chłodzącej ale tez bez skutku.
PS. w aucie mam drobny problem z obrotami – przy odpalaniu na zimnym silniku (bez względu na temp. na zewnątrz) obroty wynoszą ok. 2000, po kilku sek spadają do 1500, jak już silnik jest rozgrzany wciskając sprzęgło jest ok 1000 i po sek spadają na 750 czyli po rozgrzaniu wszystko działa prawidłowo, tylko na zimnym są mocno zawyżone. Wyczyściłem ostatnio przepustnice, założyłem nowa ori uszczelke, ustawiłem punkt domknięcia przepustnicy, śrubę bypasu i IAC zgodnie ze wskazówkami z forum natomiast nie miało to kompletnie wpływu na wysokie obroty na zimnym. Wymieniłem też czujnik temp. cieczy chłodzącej ale tez bez skutku.
Te wysokie obroty na zimny silniku są chyba typowe dla Mazd. Jakiś czas temu miałem okazje odpalać zimną Mazde 6 GG MPS i na początku obroty też były wysokie. Troche (mocno) mnie to zdziwiło. Współczesne auto, a zachowuje sie jak gaźnikowiec na ssaniu
Za to ponad 20-letnie BMW E36 po odpaleniu na zimno ma obroty na normalnym poziomie, nie wchodzą na 2 tyś...
Za to ponad 20-letnie BMW E36 po odpaleniu na zimno ma obroty na normalnym poziomie, nie wchodzą na 2 tyś...
- Od: 1 sty 2014, 00:26
- Posty: 135
- Skąd: Poznań
- Auto: Ford Orion mk2 1.6 Diesel "Giovanni"
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości