Strona 11 z 11

Re: Mazda MX-6 GE KL-DE '93 2,5 V6

PostNapisane: 7 maja 2020, 20:02
przez lucky-luciano
"Grzybek" chodzi na pewno. W pierwszej kolejności wyczyściłem przepływkę i sprawdziłem szczelność dolotu.

Aktualnie sprawy mają się tak. Falowanie obrotów, dokładnie jak w tym Probe, już ogarnąłem.

Winny był czujnik TPS. Po jego wymianie i regulacji falowanie ustąpiło.

W zeszłym tygodniu, szukając przyczyny ciągle chodzącego wentylatora, zauważyłem, że ten czarny czujnik ma luźną obudowę. Zamówiłem. Przy okazji kupiłem też nowy ten zielony, czujnik temperatury od ECU. Dziś wymieniłem oba i przy wymianie okazało się, że ten zielony również miał uszkodzoną wtyczkę – odłamała się od stali. Po odpaleniu wentylator w końcu zamarł. Do tego silnik pracuje normalnie... Poczekałem "2 fajki", przegazowałem kilka razy, silnik się zagrzał, włączył wentylator, wyłaczył, całkowicie normalnie. Nie chce na razie zapeszać, bo takie dobroci mocy już się zdarzały wcześniej podczas tej gehenny, ale zobaczymy jutro w drodze do pracy. Szukając przyczyny problemów z brakiem mocy natrafiłem na post na forum probe, gdzie ktoś pisał, że podobno ecu wchodzi w tryb awaryjny, jeśli błędnie otrzymuje dane z czujnika temperatury... Może ktoś to potwierdzić? Bo jeśli to prawda, to może udało się naprawić te cyrki...

Re: Mazda MX-6 GE KL-DE '93 2,5 V6

PostNapisane: 8 maja 2020, 20:28
przez Eklerek323f
Tak to prawda, że ecu szaleje bez czujników. Widziałem takie sztuki co nie umiały odpalić z odpiętym czujnikiem. Dobrze, że to była błachostka <spoko>

Re: Mazda MX-6 GE KL-DE '93 2,5 V6

PostNapisane: 9 cze 2020, 11:42
przez lucky-luciano
To nie czujniki, niestety ;) Aktualnie auto jeździ zależnie od nastroju – jadę do pracy nie wkręcając się powyżej 3 tys, wracam pełnym ogniem. Dziś rano w końcu pozwoliła mi na pokazanie błędów – wyskoczył błąd 14, czujnik ciśnienia. Za minutę od testu włączył się wentylator, dioda zapaliła się na stałe, spadła moc i już nic nie mogłem zrobić. Więc, przyznam szczerze, że nie mam pojęcia co to za czujnik i nic nie mogę znaleźć w netach... Znalazłem tylko, że chyba jest on w ECU? Tak? Czyli idąc tym tropem wyciągać ECU i szukać nowego?

Kod błędu:


A tutaj widać dokładnie ten dziwny tryb silnika... chodzi wentylator, brak mocy i dioda pali się na stałe:

Re: Mazda MX-6 GE KL-DE '93 2,5 V6

PostNapisane: 29 cze 2020, 13:15
przez lucky-luciano
20200626_144207.jpg


Winny okazał się komputer – wymieniony, auto znowu chodzi jak dawniej. Z tej okazji dostała nowe nadkola tylne i na pewno dalej zostaje u mnie.

PostNapisane: 30 cze 2020, 00:06
przez Gandzia
Elegancko. Dobrze że udało się naprawić.
Gdzie robiłeś nadkola ?

Re: Mazda MX-6 GE KL-DE '93 2,5 V6

PostNapisane: 30 cze 2020, 20:12
przez lucky-luciano
Sam robiłem – na razie musi wystarczyć. Mam kontakt do podobno dobrego blacharza, ale muszę dopiąć budżet MXa i zrobić całą budę od A do Z.

PostNapisane: 6 wrz 2022, 08:38
przez lucky-luciano
Niestety nie udało się dopiąć budżetu na remont blachy, więc z żalem muszę MXa oddać. Może ktoś z forum byłby chętny? Jako dawca części lub projekt od zera. Auta nie rozbieram, tylko w całości.

PostNapisane: 6 wrz 2022, 17:48
przez zadra
lucky-luciano napisał(a):Niestety nie udało się dopiąć budżetu na remont blachy, więc z żalem muszę MXa oddać. Może ktoś z forum byłby chętny? Jako dawca części lub projekt od zera. Auta nie rozbieram, tylko w całości.

przykra sytuacja.
można się domyślać, że projekt nie zostanie kontynuowany a auto zostanie dawcą organów..
nic nie można więcej zrobić ?

PostNapisane: 6 wrz 2022, 23:30
przez Netrusss
Ile sobie za niego liczysz?

PostNapisane: 22 wrz 2022, 10:28
przez MrShaleck
Też jestem ciekaw, najbardziej jak aktualny stan budy wygląda :)