Mazda 626 GD F2 GLX '90 Rebuild

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez ArteK » 17 cze 2014, 10:41

roxygenium napisał(a):Spaczone, bo inne niż Twoje? :|
Pewnie niewielu jest takich, którzy mają podobne do moich. W woli ścisłości chodziło mi o to, że mamy temat o prawie klasyku a zachwycacie się jakimiś nowymi samochodami.

roxygenium napisał(a):Od długiego czasu rozkminiałem to, żę było w Probe'ach i 626 sedanie. W końcu mam dowód i wraz z nim nadzieję, że było też w 626 coupe :

Obrazek


MUST HAVE THIS THING
Jeśli można spytać czemu to coś ma służyć?

Jeszcze chciałem zapytać co dokładnie robiłeś z podwoziem?
"The only thing necessary for the triumph of evil, is for good men to do nothing" – Edmund Burke

Mazda 626 GD – Biała Dama
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2013, 19:50
Posty: 625 (22/14)
Skąd: SX
Auto: Mazda 626 GD '91 FE4

Postprzez PeKa » 17 cze 2014, 11:05

To jest automatyczny pas bezpieczeństwa.
Tu na przykładzie innego auta:
https://www.youtube.com/watch?v=6c8P4UGuQ_o
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez MrShaleck » 18 cze 2014, 10:02

ArteK86 napisał(a):Pewnie niewielu jest takich, którzy mają podobne do moich. W woli ścisłości chodziło mi o to, że mamy temat o prawie klasyku a zachwycacie się jakimiś nowymi samochodami.


Pewnie niewielu jest takich, którzy jeżdżą tyle nowymi samochodami począwszy od budżetówek (peugeot 301) skończywszy na Peugeocie 208 GTi, Mercedesach, Oplach, Misubishi itd. więc wierz lub nie, ciężko jest znaleźć teraz auto NOWE, które zachwyci w taki sposób jak Mazda3.
Jest po prostu 100% japońską Mazdą, wspaniale się prowadzi, silnik ciągnie od początku do końca (wolnossące 2.0) w przeciwieństwie do wynalazków Forda i GMu typu 1.4 turbo co pali jakieś 1000l/ 100 :)


Ogólnie też ja dla siebie auta bym takiego nie kupił nie mając czegoś starszego w garażu.
Dla mnie roczniki 80-95 już max. Reszta to z reguł śmietnik z plastiku.

Co robiłem z podwoziem? Chodzi Ci konkretnie o całą podłogę? Były wstawiane tam gdzie były duże ubytki inne elementy, spawane progi, wzmacniane podłużnice i niby zaklajstrowane zabezpieczającym barankiem, ale widzę sam, że jest to zrobione wszystko do pupy i powoli przestaję wierzyć w sens robienia tego znowu...
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2540 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Payorez » 18 cze 2014, 22:22

ktoś Ci to pewnie zabezpieczył na odwal się :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez MrShaleck » 29 cze 2014, 00:40

Nie chcę tego nawet komentować :D

A na szczęście wróciła szóstka do domu

Obrazek

Po remoncie głowicy, wymianie zawrów, czyszczeniu wtrysków, wymianie uszczelki turbo, regulacji, oleje, bzdury itd itp bla bla bla

Wyniki zaskakująco dobre. Do 5.2 (eco) – 7.5(pełen but) po mieście :) Brak dymienia, but od początku do konca. Dawno nie było już tej mocy :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2540 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez ArteK » 29 cze 2014, 12:48

roxygenium napisał(a):
ArteK86 napisał(a):(...)

(...) niby zaklajstrowane zabezpieczającym barankiem, ale widzę sam, że jest to zrobione wszystko do [tiiit] i powoli przestaję wierzyć w sens robienia tego znowu...
Czyli znając życie nic nie było czyszczone tylko na rdzę kładziony baranek. U mnie niestety jest podobnie, przez takie właśnie podejście muszę też wymieniać praktycznie cały zawias bo ktoś na lekką rdzę napsikał baranka i zostawił...

Myślę, że przy odrobinie chęci i pracy można to ogarnąć – zdrapać baranka, pozbyć się rdzy, zabezpieczyć łączenia, pomalować podkładem i zabezpieczyć baranem.
"The only thing necessary for the triumph of evil, is for good men to do nothing" – Edmund Burke

Mazda 626 GD – Biała Dama
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2013, 19:50
Posty: 625 (22/14)
Skąd: SX
Auto: Mazda 626 GD '91 FE4

Postprzez MrShaleck » 29 cze 2014, 14:08

Najbardziej bolą te koszta jednak, które poniosłem zlecając robotę. Pieniądze bardzo duże, a nie do odzyskania. Trzeba zrobić to samemu, bo się rozsypie wszystko.
Nie – sam nie miałem warunków ani umiejętności niestety.

Mam natomiast jeden niecny plan, który może niedługo tutaj ukaże się w postaci JPG :D
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2540 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez ArteK » 29 cze 2014, 14:20

roxygenium napisał(a):Najbardziej bolą te koszta jednak, które poniosłem zlecając robotę. Pieniądze bardzo duże, a nie do odzyskania. Trzeba zrobić to samemu, bo się rozsypie wszystko.
Nie – sam nie miałem warunków ani umiejętności niestety.

Mam natomiast jeden niecny plan, który może niedługo tutaj ukaże się w postaci JPG :D
Niestety takich mamy "fachowców" – pieniądze biorą duże a robotę odwalają na odpie.dol się.

Samemu nie trzeba mieć nie wiadomo jakich umiejętności ani zdolności, trzeba tylko trochę czasu. Ja sam jestem amatorem i wolę to robić dłużej samemu niż zlecić komuś i nie być zadowolonym z efektu.

No to czekamy na jpg.
"The only thing necessary for the triumph of evil, is for good men to do nothing" – Edmund Burke

Mazda 626 GD – Biała Dama
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2013, 19:50
Posty: 625 (22/14)
Skąd: SX
Auto: Mazda 626 GD '91 FE4

Postprzez Payorez » 30 cze 2014, 01:29

roxygenium napisał(a):Najbardziej bolą te koszta jednak, które poniosłem zlecając robotę. Pieniądze bardzo duże, a nie do odzyskania. Trzeba zrobić to samemu, bo się rozsypie wszystko.
Nie – sam nie miałem warunków ani umiejętności niestety.

Mam natomiast jeden niecny plan, który może niedługo tutaj ukaże się w postaci JPG :D


zgaduję – nowa buda :D?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez Pudzian84 » 30 cze 2014, 07:35

Ja obstawiam na kolorystyke budy albo felunek inny
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez MrShaleck » 30 cze 2014, 10:36

Coś z budą, ale nie tak jak myślicie :D
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2540 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez czarny1993 » 30 cze 2014, 13:59

ArteK86 napisał(a):
roxygenium napisał(a):
ArteK86 napisał(a):(...)

(...) niby zaklajstrowane zabezpieczającym barankiem, ale widzę sam, że jest to zrobione wszystko do [tiiit] i powoli przestaję wierzyć w sens robienia tego znowu...
Czyli znając życie nic nie było czyszczone tylko na rdzę kładziony baranek. U mnie niestety jest podobnie, przez takie właśnie podejście muszę też wymieniać praktycznie cały zawias bo ktoś na lekką rdzę napsikał baranka i zostawił...

Myślę, że przy odrobinie chęci i pracy można to ogarnąć – zdrapać baranka, pozbyć się rdzy, zabezpieczyć łączenia, pomalować podkładem i zabezpieczyć baranem.


Dlatego swoją oddałem na piaskowanie :D
Części do Mazdy:
-323 323F BG 1.6 16v, 1.8 16v, 1.7D
-323F BJ 2.0 DITD
-626 GC 2.0 sedan, liftback
-626 GD 2.0 D comprex, 2.0i 90km, 2.2 12v 115km coupe, liftback, sedan, kombi
-626 GE liftback 1.8 16v
-Xedos 6 2.0 v6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2014, 20:53
Posty: 62
Skąd: Toruń, Golub-Dobrzyń Radomin
Auto: Mazda 626 GD coupe 1988
Mazda 323F BG 1989

Postprzez tomek_ch86 » 1 lip 2014, 20:48

Czy chodzi o to o czym była mowa na spocie? :>
Były:
Mitsubishi Colt CA4A 1.6 113KM
Alfa 156 1.8 Zender 144+KM
Jest:
Mazda 626 GE Hatchback 1997r. 1.8 105 KM
viewtopic.php?f=314&t=157625
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2013, 11:41
Posty: 337 (0/6)
Skąd: Cedry Małe
Auto: Mitsubishi Colt CZT 05'

Postprzez MrShaleck » 2 lip 2014, 00:16

Cicho tam :D

Dopisano 2 lip 2014, 11:35:

Orientujecie się może, czy rura wlewu paliwa od GE lub GF będzie pasowała chociaż mniej/więcej ?

Za długa teoretycznie troszkę może być. Moja coś przecieka, ma chyba jakiś metalowy element który przegnił trochę.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2540 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez MrShaleck » 23 lip 2014, 23:40

Z takich większych zmian, to teraz będzie tak :

(znajdź różnice :P )

Obrazek


A tak to mam już ustawioną wizytę na geometrię + dorwałem drążek geometrii/wahacz skręcany (?) od Forda Probe, który na krawężniku zgiąłem i będziemy działać.

Ogólnie drążek ten był w katalogach, moglem ogarnąć za ~200zł, ale później się okazało, że w magazynach brak i dupa blada. A z Carspeedu jedyne co mogli mi zaproponować to 600zł/sztuka z ASO.

Dobrze, że trafiłem gościa w sklepie, co ma Probe na części i wyrwałem za 40zł drążko-wahacz:D

Kupiłem też olej Motul, filterek, płyn chłodniczy, chłodnicę przygotowałem także na dniach będę robił :)
Jaram się mocno, że można w końcu znowu japonią pojeździć :)



A tak Madzia pomagała ostatnio Suzi :

Obrazek

SV650 robi robotę <diabełek>
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2540 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez MrShaleck » 2 sie 2014, 23:04

Dowód na to, że Madzia jeździ i ma się całkiem nieźle :)

Obrazek

Obrazek
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2540 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Szyna » 3 sie 2014, 22:16

Zrób w końcu coś z ta du... :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3350 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez onyx » 3 sie 2014, 22:17

opadnieta fifka psuje ogolne wrazenie :P

ladna GD <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez MrShaleck » 4 sie 2014, 00:29

Szyna napisał(a):Zrób w końcu coś z ta du... :P

Robi się w tym miesiącu, musiałem najpierw wahacze skompletować :)

onyx napisał(a):opadnieta fifka psuje ogolne wrazenie


To też będzie zmienione :)


Trochę mnie martwi, że sprzęgło chyba się kończy, tylko mam dość dziwny efekt(wg mnie i moich dotychczasowych doświadczeń).
Dokładniej – sprzęgło czasem łapie jakby na samym dole od razu, prawie 'ON/OFF'.
Jak jest zużyte to zazwyczaj lapie 'u góry' :|
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2540 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez sebekle » 4 sie 2014, 18:55

może samoregulator się sypie jeśli jest? albo jeśli jest hydraulika to się zapowietrzyło
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy