Mazda MX-6 GE KL-DE '93 2,5 V6
Wiem, że daleko im do ideału, ale coś musiałem zrobic, a na felgi za "tysie" nie mogę sobie teraz pozwolic
Keskiny to bym chciał, to są Platiny
Keskiny to bym chciał, to są Platiny
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
Fakt, widziałem te Keskiny, ale nie były na moją aktualną kieszeń, niestety... Te mam za ponad 2 razy taniej. Opony już są, 215/50, ogarniam jeszcze jedną rzecz wizualną i w sumie na razie będzie koniec "stajla" W przyszłym miesiącu biorę się za mechanikę – zawieszenie, padnięty czujnik ABS (chyba przód lewy) i pompa wspomagania. Zdjęcia wkrótce
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
Nie zakladaj takich opon to kompletnie nie rozmiar do mx6 na 17stke zakladac mozesz najlepiej 215/45/17 205/50/17 225/45/17 I EW 205/45/17 jak auto na gwincie:p 215/50/17 to dedykowany rozmiar do xedos 9 a zobacz jakie to klasy aut
Znaczy się, że za wysokie opony?
Dzisiaj naprawiłem w końcu szarpanie i falowanie obrotów – pojawił się CAI Simota. W trakcie montażu okazało się, że przewód podciśnienia, który powinien być wpięty w dolot był ucięty i zaślepiony kawałkiem szmatki na trytytce Puściłem nowy przewód i gra muzyka.
Dzisiaj naprawiłem w końcu szarpanie i falowanie obrotów – pojawił się CAI Simota. W trakcie montażu okazało się, że przewód podciśnienia, który powinien być wpięty w dolot był ucięty i zaślepiony kawałkiem szmatki na trytytce Puściłem nowy przewód i gra muzyka.
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
Ale za wysokie do wyglądu, czy nie wejdą? Bardzo chciałem zachować kompromis między wyglądem, a komfortem.
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
Nie wiem czy wejda ale ciapowato to bedzie wygladalo:p jak chcesz wygodnie to EW 205/50/17
Cos tam wiem jak robic ladne mx6. Zakladaj 205/45 lub 215/40, od biedy 215/45. Reszta to bedzie wygladac jak kupa. Tym bardziej przy takiej zaokraglanej feldze. Chyba ze wyglad Cie nie interesuje, to szerokiej drogi
Muszę się przespac z tymi opiniami o oponach – w zasadzie myślę nad tym od 2 dni 215/50 miałem okazyjnie praktycznie od sąsiada, ale może za szybko to zrobiłem. Nie wiem jeszcze
Bardziej od opon martwi mnie tylne zawieszenie... Jak podniosłem auto, sprężyny pospadały – cięte, jakieś gumy podłożone na dole, żeby jako tako siedziały w gnieździe, na górze ledwo się trzymają w mocowaniach. Auto teraz stoi, czeka na wolny czas, żeby założyc nowy zawias, który leży w garażu.
Bardziej od opon martwi mnie tylne zawieszenie... Jak podniosłem auto, sprężyny pospadały – cięte, jakieś gumy podłożone na dole, żeby jako tako siedziały w gnieździe, na górze ledwo się trzymają w mocowaniach. Auto teraz stoi, czeka na wolny czas, żeby założyc nowy zawias, który leży w garażu.
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
Strasznie brzydkie Te kola w ogole nie pasuja do mxa
Weź nie pitol – mnie się felgi podobają Temat opon skopałem i właśnie staram się to naprawic.
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
Jakie opony zalozyles jaka szerokosc felgi I et?
Dopisano 30 sie 2015, 16:24:
Jakie opony zalozyles jaka szerokosc felgi I et?
Dopisano 30 sie 2015, 16:24:
Jakie opony zalozyles jaka szerokosc felgi I et?
No właśnie w tym temacie potrzebuję pomocy... Felgi mają 8 cali szerokości, ET 35. Przy szerokości opony 215 i tak jest lekki trapez i wolałbym go raczej nie powiększac przy 205. Wydaje mi się, że 215 jest optymalne dla tej szerokości felgi, więc profil 45 byłby chyba idealny. Dochodzi jeszcze jeden aspekt – tarcie o ranty błotników. Zrobiłem krótką jazdę i tył trze na dobiciach. Wiem, że mam teraz z pupy tylne zawieszenie, ale po zmianie i utwardzeniu i tak chyba nie obejdzie się bez klepania rantów. No i tutaj 205 najlepiej na 45 chyba by załatwiło sprawę. Pomożecie?
Te opony to Kumho coś tam, 215/50. Na zdjęciu był flesz, który oświetlił również ten lekki trapez, na żywo nie jest tak tragicznie
Zrobiłem też małe porównanie profili w mm:
205/50 – 102,5
205/45 – 92,25
215/50 – 107,5
215/45 – 96,7
Tutaj profil 40, ale szerokośc się zgadza i trapez, którego wolałbym uniknąc:
Te opony to Kumho coś tam, 215/50. Na zdjęciu był flesz, który oświetlił również ten lekki trapez, na żywo nie jest tak tragicznie
Zrobiłem też małe porównanie profili w mm:
205/50 – 102,5
205/45 – 92,25
215/50 – 107,5
215/45 – 96,7
Tutaj profil 40, ale szerokośc się zgadza i trapez, którego wolałbym uniknąc:
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
Bedzie CI obcieralo na dobiciach Bo za szeroka felga
Ja mialem 8 cali, Et 35, ranty troche zagiete, opona 205/40 i nic nie tarlo. Nawet mialem juz felgi 9calowe na tyl, bo te 8 uwazalem za zbyt schowane
Ten ksztalt trapezowy opony/naciag wlasnie dodaje uroku dla mxa, o ile zawieszenie nie jest w serii.
Zloty srodek dla Ciebie, to 205/45.
Ten ksztalt trapezowy opony/naciag wlasnie dodaje uroku dla mxa, o ile zawieszenie nie jest w serii.
Zloty srodek dla Ciebie, to 205/45.
Ja u siebie mam felgi o tych samych parametrach i założone opony 215/45r17. Uważam ten zestaw za idealny. Jest trochę komfortu i opony nie wyglądają jak balon. Ranty z tyłu mam zagięte, obniżenie na poziomie -35mm i nie miałem przypadku żeby coś obcierało.
- Od: 4 sty 2012, 21:23
- Posty: 166
- Skąd: Suwałki
- Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94
Dzięki Panowie za rady, pracuję nad poprawkami
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
Dzisiejszy dzień po pracy spędziłem na przygotowaniu zawieszenia na tyle. Zmontowałem nowe odboje i osłony, amorki KYB, używane sprężyny Jamex i nowe poduszki amorków. Mam nadzieję, że po weekendzie wszystko już zastąpi aktualny cięty zestaw... Oponki też już czekają – 215/45, sprawdzone w 2 rodzinnych autach Uniroyal Rainsport. Poskładam wszystko i zrobię jakąś sesję
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości