Mazda 626 GW RF2A 1999 2.0 DITD GLX

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez slisman » 15 mar 2014, 19:52

Witam wszystkich forumowiczów!
W końcu dojrzałem do założenia własnego tematu w tym dziale. Nie dlatego, że planuję jakieś "grube mody". Powód jest dosyć prozaiczny – chcę mieć w jednym miejscu wszystkie wymiany, naprawy, modyfikacje (będę wiedział kiedy co było robione). Druga sprawa: nie zawsze wiem gdzie zadać dręczące mnie pytanie, czasem ono ginie, a porada forumowiczów może okazać się naprawdę cenna!

Historia:
Moja mazda została wyprodukowana w 1999 roku, Do Polski przyjechała jako samochód używany, z Holandii. Zakupiona w okolicach Elbląga od prywatnego importera. W momencie zakupu na liczniku było 176000 km (przebieg wydawał się być wiarygodny, jak na 8 latka przebieg ani za mały ani za duży). W rodzinie jeździ od 7 lat, moja jest od 1,5 roku.

Dane techniczne:
Model: Mazda 626 GW 2.0 DITD (RF2A , 101 KM) GLX
Rocznik: 1999
Na Liczniku: 254000 km
Kolor: szampański metallic (4f argent champagne mica)

Obrazek

Wyposażenie:
– ABS
– Wspomaganie kierownicy
– Klimatyzacja manualna
– Radio z CD
– Centralny zamek
– Alufelgi 15"
– Poduszka powietrzna kierowcy
-4xelektrycznie sterowane szyby

Obrazek

Modyfikacje:
nowe radio Sony
wzmacniacz Sony xm-sd12x – nieaktualne
wzmacniacz Helix DB four
zestaw odseparowany głośników na przód Powerbass – nieaktualne
zestaw odseparowany Morel Tempo 6
wygłuszenie drzwi matami STP
letni zestaw kół: alufelgi 16" od poliftowej Mazdy 6 + opony Kumho
skórzana kierownica od poliftowej Mazdy 626 GF/GW na rynek UK (u nas spotykana w 323f BJ sportive)

Obrazek
Obrazek

Plany:
– Powrócić do tematu rdzy (nadkola, progi były robione, ale ruda powróciła. Uda się naprawić na zasadzie gwarancji)
– Naprawa pilota od centralnego
– Nowe siłowniki do klapy bagażnika
– Obszycie kierownicy i gałki zmiany biegów skórą
– Nowe felgi – obecnie marzą mi się MOMO WIN PRO BLACK

Naprawy/wymiany:
-Lipiec 2007 (176710 km): Rozrząd, Olej, Filtry, Płyn hamulcowy, Siłowniki klapy, Naprawa hamulca ręcznego
-Maj 2008 (186200 km): Olej, filtry, REGENERACJA POMPY WTRYSKOWEJ
-Luty 2009 (197771 km): Olej, filtry, Wymiana amortyzatorów TYŁ
-Październik 2009 (207670 km): Olej, filtry, Wymiana tarcz i klocków hamulcowych PRZÓD+TYŁ
-Czerwiec 2011 (221900 km): Olej, filtry, Wymiana pompy ABS + czujnik LEWY TYŁ
-Wrzesień 2012 (241719 km): Wymiana rozrządu
-Luty 2013 (246142 km): Wymiana tarczy sprzęgła i siłownika
-Wrzesień 2013 (249400 km): Olej, Filtry, lakiernicze poprawki (nadkola, maska, klapa bagażnika)
-Maj 2013 (254810 km): Wahacze przód (kpl.) + gumy, łączniki, nowe tarcze i klocki hamulcowe TYŁ

Są to oczywiście większe naprawy, których dokonywałem i zapisałem w książce. Oczywiście do tego dochodzą małe wymiany dokonywane na bieżąco (np. filtr kabinowy).

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 14 lis 2014, 13:35 przez slisman, łącznie edytowano 9 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez Bartg » 15 mar 2014, 21:54

Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Bardzo ładna GW, audio poprawione nic tylko jeździć dalej bezawaryjnie <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7819 (22/124)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Dominator » 15 mar 2014, 22:02

Na szybko 1 pytanie, głosniki w drzwiach nie uderzaja o maskownice?
Jak załozyłem dystanse i przykręciłem na to głośniki, to tak własnie było..temu dystans musiałem przykrecic od srodka drzwi..
Mogłeś dokładniej wygłuszyc ;)
Mazda ładna <spoko>
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Bounty » 15 mar 2014, 22:06

Oby służyła jak najdłużej <spoko>
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez slisman » 16 mar 2014, 22:15

Dominator napisał(a):Na szybko 1 pytanie, głosniki w drzwiach nie uderzaja o maskownice?
Jak załozyłem dystanse i przykręciłem na to głośniki, to tak własnie było..temu dystans musiałem przykrecic od srodka drzwi..
Mogłeś dokładniej wygłuszyc ;)
Mazda ładna <spoko>


Kiedyś miałem takie wrażenie, ale teraz zdarza się to sporadycznie (jak sobie puszczę jakiś kawałek z mocniejszym basem). Przy codziennym użytkowaniu problemu już nie ma.

Teraz pozostaje wymienić wahacze z przodu (już przed zimą wiedziałem, że to mnie czeka) i zobaczyć co dalej z rdzą – poza tym to wsiadać i jeździć <spoko> Choć teraz przydało by się madzi porządne mycie i sprzątanie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez Wojtas92 » 16 mar 2014, 22:19

Fajna Madzia <spoko>
Te mazdy są bardzo podobne do Subaru z wyglądu :)
Pozdrawiam:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lut 2014, 15:57
Posty: 5
Skąd: Duszniki Zdrój
Auto: Mazda 626 rocznik 2002 silnik:2.0 diesel 110km

Postprzez bablich » 16 mar 2014, 23:11

Bardzo fajna :D , ale będziesz musiał uważać na kabelki od wzmaka podczas odkurzania <oczko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 19:33
Posty: 31 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD '99

Postprzez DonMateok » 17 mar 2014, 01:20

Zapomniales dodac ze masz (chyba) elektryczne szyby :D

Co to jest w drzwiach z napisem Kicx?

Ogolnie bardzo fajne wozidlo no i super fotki <spoko> a z rdza to i ja w najblizszym czasie bede musial zorganizowac randke..
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 18:26
Posty: 69 (0/2)
Auto: ST220

Postprzez slisman » 17 mar 2014, 19:09

No jasna sprawa, 4x elektryczne szyby (muszę dodać w opisie, dzięki za uwagę :D).

Co to jest w drzwiach z napisem Kicx?

Są to zwrotnice – standardowe PB się popsuły i trzeba było wymienić (chłopaki od CA powiedziały , że te seryjne Powerbass'a były i tak beznadziejne). No i zamontowali mi w lepszym miejscu niż ja (ja upchnąłem w środku drzwi , dostęp przez dziurę od głośnika był mocno utrudniony).

ale będziesz musiał uważać na kabelki od wzmaka podczas odkurzania <oczko>

No kable planowałem jakoś ładnie uporządkować i zabezpieczyć – ale na to nie mam zbytnio pomysłu :)

a z rdza to i ja w najblizszym czasie bede musial zorganizowac randke..


A ja rdzą randkuję od paru lat, rozstajemy się na jakiś czas i znowu do siebie wracamy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez slisman » 21 mar 2014, 22:50

Parę dni temu w końcu zabrałem się za naprawę krańcówki (przy drzwiach kierowcy – aby działało oświetlenie wnętrza i buczek świateł). Najpierw podejrzewałem , że cała krańcówka jest walnięta. Ale po rozebraniu paru plastików okazało się, że tuż przy niej kabelek jest urwany. Tak więc zabrałem się do naprawy, zrobiłem parę fotek. Całość nie była trudna, ale może komuś się przyda.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez slisman » 31 mar 2014, 20:00

Dzisiaj podjechałem na myjnię spłukać resztki soli i brudu.
Z racji na wychodzącą rudą z nadkolami obchodziłem się ostrożnie.

Ale niestety to co mnie spotkało troszkę mnie przestraszyło (dołączam zdjęcia).
Może nie było by w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że całość była robiona we wrześniu.

Jak oceniacie stan nadkoli? Mam "obiecaną" naprawę gwarancyjną...ale nie wiem, może lepiej zrobić samemu ? (zaznaczam, że nie mam doświadczenia w naprawach blacharskich :P).

Dopisano 31 mar 2014, 20:02:

slisman napisał(a):Dzisiaj podjechałem na myjnię spłukać resztki soli i brudu.
Z racji na wychodzącą rudą na nadkolach obchodziłem się ostrożnie.

Ale niestety to co mnie spotkało troszkę mnie przestraszyło (dołączam zdjęcia).
Może nie było by w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że całość była robiona we wrześniu.

Jak oceniacie stan nadkoli? Mam "obiecaną" naprawę gwarancyjną...ale nie wiem, może lepiej zrobić samemu ? (zaznaczam, że nie mam doświadczenia w naprawach blacharskich).
Załączniki
DSC_0078.JPG
DSC_0077.JPG
DSC_0079.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez Nemek » 13 kwi 2014, 09:21

U mnie rudy wyszedł po miesiącu, ten typ tak po prostu ma. Jak chcesz się z nim rozstać na dłużej to wycinkę trzeba zrobić i powstawiać nowe elementy, ja tak właśnie będę robił bo już siły nie mam. No chyba, że ogniska nie są duże to może jakimś cudem uda się je zlikwidować, ale im częściej będziesz czyścił tym mniej blachy Ci zostanie.
Stolarka meblowa i tapicerka.

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2013, 22:08
Posty: 256
Skąd: Rzeszów / Kraków
Auto: Mazda 626 GW 2.0 TD 110KM

Postprzez krz5yn » 13 kwi 2014, 17:34

Tak niestety jest z gf. Najlepiej wykonac dobre wstawki i odpowiednio zabezpieczyc.
Ride or Die......
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 23:54
Posty: 290
Skąd: LU
Auto: 626 GE 2.0 FS '92

Postprzez Pawel_767 » 15 kwi 2014, 07:54

Bardzo fajna Mazda i sesja zdjęciowa :) a 626GF w kombi od tyłu, tak jak już ktoś zauważył, przypomina Subaru.
A rdza to standard, nie tylko w Mazdach. Nie ma się co przejmować. W końcu najstarsze GF mają już 17lat :P
Pawel_767
 

Postprzez slisman » 15 kwi 2014, 11:01

Dokładnie tak, choć niestety ruda na złotym kolorze rzuca się w oczy :p
No ale jak będzie trochę więcej czasu kiedy nie będę potrzebował auta to myk do blacharza (porządnego) i trzeba będzie zrobić porządnie.

A przy robieniu też trzeba zwrócić uwagę na jakość blachy, którą się wstawia , prawda? Bo pewnie reparaturka reparaturce nierówna. Choć najważniejsze pewnie będzie jej odpowiednie zabezpieczenie.

Na dniach w końcu będą letnie + alusy! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez Nemek » 18 kwi 2014, 22:14

Reperaturki kupisz tylko w internecie niestety. Oszukałem się jak głupi żeby kupić normalnie ale nie było szans. Więc niestety nie jesteś w stanie sprawdzić co kupujesz no i kosztują sobie trochę niestety. Odpowiednio zabezpieczyć zawsze trzeba no ale jak się nie ma ocynku to prędzej czy później rudy się chyci.

Tak z innej beczki, czemu Ci blacharz baranka na błotniku nie strzelił?
Stolarka meblowa i tapicerka.

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2013, 22:08
Posty: 256
Skąd: Rzeszów / Kraków
Auto: Mazda 626 GW 2.0 TD 110KM

Postprzez slisman » 21 kwi 2014, 10:24

To jest dobre pytanie. Ale mam i odpowiedź – nie był najlepszy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez Nemek » 21 kwi 2014, 21:22

slisman napisał(a):To jest dobre pytanie. Ale mam i odpowiedź – nie był najlepszy :P


No to jest pewnego rodzaju wytłumaczenie :P To teraz do dobrego blacharza pojechać, który wie jak się walczy z rudym :)
Stolarka meblowa i tapicerka.

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2013, 22:08
Posty: 256
Skąd: Rzeszów / Kraków
Auto: Mazda 626 GW 2.0 TD 110KM

Postprzez slisman » 9 maja 2014, 11:58

Z blacharzem spotkam się za jakiś czas, nie jest tak źle jak to wygląda na zdjęciu (zacieki się zrobiły), ale jest to temat, który na pewno niedługo będę musiał ogarnąć.

Z nowości to wleciały nowe tarcze i klocki na tył, w końcu letnie opony na alusach no i nowe wahacze z przodu wraz z łącznikami i gumami :)

Aktualny przebieg: 254 810 km :)
Załączniki
DSC_0193.JPG
DSC_0197.JPG
DSC_0195.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez slisman » 28 cze 2014, 15:03

Mała aktualizacja:

zamiast wzmacniacza Sony wleciał Helix Dark Blue 4 . Różnica ? Kolosalna <spoko>
Może dlatego, że Powerbassy s-6c zastąpiłem Morelami Tempo 6 (tutaj podziękowania dla Robaknow za zwrotnice!). Muszę jeszcze tylko zrobić porządek z kablami i porządnie zamontować wzmacniacz, bo nie chciałem go przykręcać zanim go nie wyregulowałem porządnie.
Załączniki
IMG_20140628_113357.jpg
IMG_20140628_113341.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy