Mazda 626 GF FS '01 2.0 sedan

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez wiewior_1993 » 20 lis 2014, 21:13

Witam. Chcę przedstawić Wam moje cacuszko. Mazda jest moim pierwszym samochodem, od dłuższego czasu rozglądałem się za japończykiem i wybór padł na 626 w sedanie – tylko taka buda wchodziła w grę, gdyż sedany bardzo mi się podobają ;P
Auto kupiłem u handlarza, Mazda pochodzi z Niemiec, w momencie zakupu miała 210 tys km przebiegu, obecnie ma 272 tys km i chce więcej :)

Silnik benzyna 2.0 FS 115KM
Kolor Mazda 18G Highlight Silver


Wyposażenie:
– elektryczne szyby przód
– elektryczne podgrzewane lusterka
– komputer pokładowy
– klimatronik
– tempomat
– ABS+TCS
– 4x air bag
– centralny zamek
– skórzana kierownica
– halogeny
czyli wszystko, czego do szczęścia potrzeba :)

Koła:
– lato – alufelgi 16" mazda + opony 205/50/16
– zima – czarne stalówki 15" + opony 195/60/15

Co było robione:
– przy przebiegu około 240tys km instalacja LPG + korek pod klapką wlewu
– malowane nadkola tylne – ze średnim efektem, bąble szybko znów się pojawiły
– ostatnio trochę odnowione stalówki, oczyszczone i pomalowane na kolor czarny
– malowany tylny zderzak z lewej strony razem z nadkolami – brama mnie zaatakowała :P
– malowane zaciski hamulcowe w kolor nadwozia
– polerka nadwozia i kloszy lamp z woskowaniem – na srebrnym mniej widać, niż na ciemnych lakierach, ale warto było <spoko>
– wymiana żarówek podświetlenia zegarów na nowe – stare już nierówno świeciły, teraz jest w pytę

Plany bliższe i dalsze:
– wymiana amortyzatorów tylnych
– obszycie kierownicy i mieszka zmiany biegów nową skórą
– wymiana grajka na taki z USB
– wytłumienie komory silnika i nadkoli
– wymiana fabrycznych głośników
– zmiana oświetlenia wnętrza na LED
Załączniki
1z.jpg
Po zakupie, maj 2012 – 1
2z.JPG
Po zakupie, maj 2012 – 2
3z.jpg
Rok później wskoczyły alufelgi i zdjęte zostały osłonki przednich bocznych szyb – 1
4z.jpg
Rok później wskoczyły alufelgi i zdjęte zostały osłonki przednich bocznych szyb – 2
5z.JPG
Rok później wskoczyły alufelgi i zdjęte zostały osłonki przednich bocznych szyb – 3
6z.JPG
7z.JPG
8z.JPG
9z.JPG
10z.JPG
11z.JPG
Małe marzenie
12z.JPG
Ostatnio edytowano 1 gru 2014, 01:44 przez wiewior_1993, łącznie edytowano 5 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2012, 12:58
Posty: 81
Skąd: Dąbie
Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan

Postprzez Bartg » 21 lis 2014, 14:06

Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Proszę wrzucić zdjęcia na serwer MS (opcja załącznik na górze podczas edycji posta), uchroni to zdjęcia przed zniknięciem z Photobucket, co sie niestety zdarza.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7819 (22/124)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez wiewior_1993 » 25 lis 2014, 20:07

To zdjęcia przed i po malowaniu zacisków. Malowanie zrobione tylko na chwilę, nic nie czyściłem specjalnie, miałem zdjęte koło i resztki farby z malowania nadkoli to przy okazji prysnąłem, żeby zobaczyć jak to będzie wyglądać. Moim zdaniem nieźle.
Załączniki
DSC_1129_1.JPG
DSC_1131_1.JPG
DSC_1140_1.JPG
DSC_1141_1.JPG
DSC_1146_1.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2012, 12:58
Posty: 81
Skąd: Dąbie
Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan

Postprzez wiewior_1993 » 1 gru 2014, 02:02

Kilka zdjęć z sesji z zeszłego roku :)
Załączniki
a1.JPG
a2.JPG
a3.JPG
a4.JPG
a5.JPG
a6.JPG
a7.JPG
Szczęśliwy właściciel :P
a8.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2012, 12:58
Posty: 81
Skąd: Dąbie
Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan

Postprzez PeKa » 1 gru 2014, 10:18

Przód jakoś strasznie pieje, choć może to złudzenie, bo nie ma zdjęcia z profilu. Myślisz założyć springi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez wiewior_1993 » 1 gru 2014, 10:44

Wydaje mi się, że stoi jak w większości serii. Na razie mam inne wydatki, muszę wymienić amortyzatory z tyłu, kupić opony na lato, a że studiuję a nie pracuję to nie takie hop siup :) ale obniżenie przodu jest w planach, raczej razem z amortyzatorami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2012, 12:58
Posty: 81
Skąd: Dąbie
Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan

Postprzez zibi626 » 1 gru 2014, 13:18

O ile mi wiadomo to GFki z białymi tarczami zegarów były te 136HP – jesteś pewien,że takiej nie masz ? :)

Bardzo ładna GF-ka <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez wiewior_1993 » 1 gru 2014, 13:58

We wszystkich papierach mam 85kW, więc raczej ta słabsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2012, 12:58
Posty: 81
Skąd: Dąbie
Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan

Postprzez PeKa » 1 gru 2014, 14:26

Sprawdź po VIN. U mnie w dowodzie też jest słabsza wersja a VIN mówi o mocniejszej ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez wiewior_1993 » 1 gru 2014, 15:50

Na jakiej stronie to sprawdzić? Na jednej wyskakuje tylko ze pojemność 2000, na innej 2500, ale o mocy nic nie ma napisane. Albo które znaki mówią w VINie o wersji silnikowej? Jakie powinny być przy 136KM?

Edit.
Engine code F=CE 2000cc – Low :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2012, 12:58
Posty: 81
Skąd: Dąbie
Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan

Postprzez PeKa » 1 gru 2014, 16:05

http://www.mazda-fun.net.ru/vin/ – włącz tłumaczenie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez wiewior_1993 » 1 gru 2014, 16:10

Właśnie tam sprawdziłem, wszystko się zgadza 115KM. Czyli jest szansa na zwiększenie mocy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2012, 12:58
Posty: 81
Skąd: Dąbie
Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan

Postprzez gerz50 » 1 gru 2014, 19:23

:D Fajna Maździocha
Miałem taką w sedanie 98r. ciemna zieleń butelkowa w FS-ie 115PS.
:) Mam sentyment do tego autka :–) Teraz robi się auta na ilość a nie na jakość, a ta ostatnia wersja 626 GF 98-02r. jest jedyna i niepowtarzalna w swoim rodzaju
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 21:00
Posty: 282
Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01

Postprzez MrMein » 1 gru 2014, 19:28

Mam identyczną GFkę i patrząc na Twoje fotki z przodu i z tyłu faktycznie wysoko stoi. A mam założone alusy z oponami ciutkę większymi niż Twoje, bo 205/55/R16. U Ciebie między błotnik a koło można chyba spokojnie pięść wsadzić ;) U mnie dłoń na płasko tylko wchodzi, a przede mną wymiana amorów przednich i boje się czy nie pójdzie w górę, czego bym nie chciał.

Widzę nawet, że plany co do auta mamy podobne – jeśli samemu będziesz się zabierał za wygłuszanie komory silnika i nadkoli to fajnie by było gdybyś umieścił z tego fotorelację, bo też będę się na wiosnę/lato za to zabierał. Ta sama prośba, jeśli będziesz się zabierał za ledowe oświetlenie wnętrza.

Ruda nie bierze Ci rantów drzwi? U mnie oprócz standardowo nadkoli lecą jeszcze drzwi i klapa, wszędzie już robiłem zaprawki w lipcu, na razie ruda nie wyszła nigdzie.
Początkujący
 
Od: 19 maja 2014, 14:58
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Lexus IS200 `99 V6 2.0 155KM

Postprzez wiewior_1993 » 1 gru 2014, 20:49

No jest tam niestety sporo miejsca, mam w planach obniżyć przód, bo tył obniżyła butla z gazem :) jak będę miał coś w tym celu robić to wymiana sprężyn na obniżające razem z amortyzatorami planuję posadzić około 3-5cm, bo z tego co wiem po samych sprężynach amortyzatory szybciej się kończą i nie mają takich właściwości jak na seryjnych sprężynach. Wymiana tego to już wyższy koszt, a na razie mam inne wydatki. Do wymiany mam prawy amor z tyłu, więc trzeba kupić też na lewą stronę, niedługo wahacz z przodu, a to opony na lato, więc jest co robić.
Obniżając przód chcę w miarę możliwości zachować komfort jazdy. Ktoś robił już taką małą zmianę i podzieli się spostrzeżeniami?
MrMein nie ma problemu, będę dokumentował :)
Co do rdzy to standardowo tylne nadkola, być może reperaturki będą w przyszłym roku. Poza tym na tylnych drzwiach jakieś ognisko 1mm, na masce też jedno podobne i z zewnątrz tyle, praktycznie tego nie widać.
Drzwi tylne na dolnej krawędzi z małym nalotem, otworek na dole od wewnątrz tylnej klapy i otworki na od wewnątrz maski. Wyczyściłem papierem ściernym, posmarowałem Cortaninem i już rok spokój.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2012, 12:58
Posty: 81
Skąd: Dąbie
Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan

Postprzez Emmett » 1 gru 2014, 21:30

Ładna GFka, w najlepszej wersji nadwiozia :P
Z tego co się orientuje to sedany wychodziły tylko w słabszej odmianie silnika 2.0.
W liftbacku i kombi montowali wersje 136 hp. Sorry taka polityka Mazdy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2014, 00:26
Posty: 135
Skąd: Poznań
Auto: Ford Orion mk2 1.6 Diesel "Giovanni"

Postprzez ZdzichuZ » 2 gru 2014, 00:11

Sedan również był dostępny w wersji 136 KM – zazwyczaj jednocześnie z elektryką szyb z tyłu i radiem 2 DIN – choć nie zawsze.
Ogólnie auto identyczne jak moje. Felgi oryginały <spoko>
ZdzichuZ
 

Postprzez wiewior_1993 » 2 gru 2014, 12:02

Wzór felg od momentu kupna samochodu miałem wybrany i tylko czekałem na odpowiedni moment.
Przypomniało mi się jak niedawno wracałem z trasy do domu, deszczowy dzień, ogólnie nic nadzwyczajnego. Po wjeździe na podwórko wychodzę z samochodu, a antena tańczy :D po wyłączeniu zapłonu zjeżdżała do połowy, a później góra-dół i tak do odłączenia jej zasilania. Zrobiłem małą regenerację, rozkręciłem, wyczyściłem mechanizm, dałem nowy smar, złożyłem i działa, ale już głośniej niż kiedyś :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2012, 12:58
Posty: 81
Skąd: Dąbie
Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan

Postprzez wiewior_1993 » 4 gru 2014, 23:31

Zmierzyłem mniej więcej prześwit między nadkolem a oponą przy kołach 195/60/15 i przód wyszedł 7-7,5cm, tył około 4cm. Tylne amortyzatory są do wymiany. Czy po wymianie samochód dużo pójdzie do góry?
Może ktoś zmierzyć u siebie prześwity na seryjnym zawieszeniu i napisać wyniki? Będę wdzięczny.
Załączniki
DSC_1380.JPG
Przód
DSC_1381.JPG
Przód
DSC_1382.JPG
Tył
DSC_1383.JPG
Tył
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2012, 12:58
Posty: 81
Skąd: Dąbie
Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan

Postprzez MrMein » 5 gru 2014, 08:44

W mojej GFce na seryjnym zawieszeniu, na kołach 205/55/R16 jest 38mm prześwitu z tyłu i 55mm z przodu. Amory z tyłu mam wymienione 2 lata temu (poprzedni właściciel to robił), z przodu jestem przed wymianą i boje się, że pójdzie do góry jak Twoja ;)
Początkujący
 
Od: 19 maja 2014, 14:58
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Lexus IS200 `99 V6 2.0 155KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: MrShaleck i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy