Strona 1 z 11

Mazda MX-6 GE KL-DE '93 2,5 V6

PostNapisane: 31 sty 2015, 16:38
przez lucky-luciano
20150916-0001.jpeg


Oto moja druga Mazda MX-6 w mojej motoryzacyjnej historii. Dobrych kilka lat temu posiadałem FSa z 92 roku z mnóstwem dodatków J-Spec i Mazdaspeed. Niestety sytuacja zmusiła mnie do jej sprzedania. Po 2 latach kupiłem Mitsu za 900 zł, którym dojeżdżałem spory kawał do pracy. Szybko złapałem bakcyla colta i auto przeszło poważną metamorfozę – wizualną na JDM i silnikową z 1.6 na 2.0 150KM z Eclipse.
1.jpg

2.jpg

3.JPG


Ponad 3 lata był ze mną, bardzo miło go wspominam, ale zbliżająca się wizja kompletnej blacharki i tęsknota za MXem zrobiły swoje. Po długim czasie udało się wrócic do korzeni – tym razem z KL. Świat jest bardzo mały i okazało się, że auto kupiłem od klubowicza MS, który zaraził się MXami po... przejechaniu moim byłym autem jako pasażer ;)

MX miał sporo wad, ale baza była idealna do nowego projektu. Wgniecione drzwi, oba błotniki i progi do roboty, dziurawy, ale dedykowany Remus na pokładzie, kierownica i gałka z 626, brak radia – to wszystko nie zapowiadało miłej drogi ponad 300 kilometrów do domu... Dodatkowo brak karty pojazdu znacznie skomplikował sprawę, ale musiałem miec ten właśnie egzemplarz...

Tak auto prezentowało się w ogłoszeniu:
180237817_2_1000x700_mazda-mx-6-25v6-dodaj-zdjecia.jpg


Od razu zabrałem się za dobry remont blacharski. Kupiłem nowe drzwi, auto oddałem do, jak się później okazało, mega zdolnego blacharza. Zrobiłem całą lewą stronę, a potem błotnik i próg z prawej strony. W międzyczasie kupiłem OEM polerowane nakładki progów (JDM Shop Options) i tylny spojler z trzecim światłem stop, założyłem gałkę RAZO, uzupełniłem płyny – zadbałem ogólnie. Auto jest już zarejestrowane, ma OEM tłumik końcowy Mazdy.

Po zrobieniu lewej strony:
DSC_0057 (1).jpg


Po zarejestrowaniu, już z OEM trzecim światłem stop:
DSC_0096.jpg


Nowa gałka zmiany biegów, która zastąpiła tę z 626 GE:
1.jpg

2.jpg


Przez przypadek, bardzo okazyjnie nabyłem piękną kierownicę Momo corse. Zastąpiła kierownicę, z którą nabyłem auto – z 626 GE. Do tego poprawiłem mocowanie boczków, wygłuszyłem drzwi i zamontowałem zestaw odseparowany PowerBass S6c, zasilany wzmacniaczem Sherwood 4x50 serii 12V (stara amerykańska konstrukcja). Spasowałem polakierowany zderzak przedni, zamontowałem dokładkę LSi, tylne lampy JDM, centralny zamek z pilota i to na razie koniec. Na zamontowanie czekają dokładki progów LSi oraz szukam ładnej maski, ponieważ aktualna jest pogięta i ma mnóstwo odbitek od kamieni.

Po lakierowaniu przedniego zderzaka:
IMG_0397 (1).jpg

IMG_0392 (1).jpg

IMG_0394 (1).jpg

IMG_0395 (1).jpg

IMG_0396 (1).jpg


Lampy JDM i heble z M6:
Obrazek
Obrazek

Po lakierowaniu maski, z OEM diamentem i spryskami:
Obrazek

Urlop 2015:
g-165.jpg

g-022.jpg

g-154.jpg

g-158.jpg

g-161.jpg



Po założeniu felg Platin:
20150916-0001.jpeg


Stan aktualny – po wymianie tylnego zawieszenia:
P1011622.JPG

P1011612.JPG

P1011617.JPG

P1011618.JPG


Podsumowanie napraw:
– nowe gumy tylnego stabilizatora,
– wyczyszczony i polakierowany tylny stabilizator,
– antena automatyczna (uniwersalna),
– OEM tłumik Mazdy do KL (umarł) – nowy tłumik końcowy Peśla,
– blacharka i nowy lakier przedniego błotnika, obu progów i nadkoli oraz drzwi lewych,
– naprawione mocowania boczków drzwiowych,
– tarcze i klocki Pagid,
– naprawiony OEM klakson,
– odnowione chlapacze,
– odnowione ramiona wycieraczek,
– wyczyszczone i pomalowane na srebrno zaciski tylne,
– nowe mocowania górne tylnych amortyzatorów.

Modyfikacje wnętrza:
– kierownica Momo Corse D35,
– klakson Mazdaspeed,
– dźwignie otwierania bagażnika i wlewu z Probe,
– OEM polerowane nakładki progów,
– wysoki, podwójny podłokietnik z 626.

Modyfikacje zawieszenia:
– sprężyny Jamex,
– poliuretan w tylnym zawieszeniu (Deuter Motorsport).

Koła i układ hamulcowy:
– felgi Platin 17x8J ET35 (made in Italy), z oponami Continental 215/45/17,
– zaciski przednie Mazda 6 282,5 mm (malowanie na kolor srebrny).

Modyfikacje wizualne:
– dokładka przedniego zderzaka LSi,
– dokładki progów LSi,
– tylne lampy J-spec,
– halogeny J-spec,
– przednie lampy J-spec,
– zamek tylnej klapy J-spec,
– OEM trzecie światło stop,

Audio:
– zestaw odseparowany PowerBass S6c na przodzie,
– wzmacniacz Sherwood A50x4,
– skrzynka basowa z głośnikiem Intertechnik MDS08 (Audiomanufaktura),
– wygłuszone drzwi i tylna półka.

Modyfikacje silnika i skrzyni:
– zimny dolot Simota,
– shortshifert "by mxmen".

PostNapisane: 31 sty 2015, 17:56
przez MegaZmiya
Świetny MX-6, miło patrzeć na tak zadbany egzemplarz :)

Re: Mazda MX-6 GE KL-DE '93 2,5 V6

PostNapisane: 31 sty 2015, 18:06
przez lucky-luciano
Do "zadbanego" jeszcze sporo brakuje... Z usterek, które muszę szybko wyeliminowac zrobiła się taka lista:
– nie działa klimatyzacja,
– nie działa tempomat (to logiczne – brak oryginalnej kierownicy ze sterowaniem),
– brak blaszki z bolcem od klaksonu = brak klaksonu (też efekt braku OEM kierownicy),
– nieszczelne gumy dolotu – cały będzie i tak zmieniany na nowy alu,
– mocne stuki zawieszenia tylnego (wymieniłem gumy stabilizatora, które były mocno rozjechane, ale stuki dochodzą gdzieś od góry chyba),
– wymiana sprężyn (te są cięte z OEM),
– ciężko chowające się wszystkie pasy,
– luźny zamek schowka,
– szyberdach otwiera się tylko po lekkim podniesieniu go ręką,
– kiepska maska.

Niedługo przegląd, więc może panowie namierzą te stuki zawiasu przy okazji. Z resztą sobie poradzę krok po kroku ;)

Re: Mazda MX-6 GE KL-DE '93 2,5 V6

PostNapisane: 3 lut 2015, 00:12
przez kamilwlkp
Czekałem tu na ten egzemplarz już dość długo :) widzę, że trafiła w dobre ręce :) powodzenia w doprowadzeniu auta do perfekcji!

Re: Mazda MX-6 GE KL-DE '93 2,5 V6

PostNapisane: 3 lut 2015, 10:21
przez lucky-luciano
Dzięki za auto i za dobre słowo ;) Będzie dobrze, powoli do przodu, a najważniejsze rzeczy mam już ogarnięte, zostały w sumie drobnostki.

Właśnie ogarniam transport maski, po tym blacharka będzie już gotowa.

PostNapisane: 3 lut 2015, 18:56
przez DamianoV6
i pięknie ;] powodzenia w modach !

Re: Mazda MX-6 GE KL-DE '93 2,5 V6

PostNapisane: 2 mar 2015, 13:50
przez lucky-luciano
Dzisiaj nareszcie udało się wygospodarowac trochę czasu na prace przy aucie. Na pierwszy ogień poszły lampy przednie z J-speca. Rozkleiłem je i przerobiłem przesłony na ruch prawostronny. Jutro je poskładam i niedługo wylądują na aucie. Po drugie wyrzuciłem dołożony klakson (3 trąbki?) i podłączyłem OEM. Na razie tyle, jutro wrzucę zdjęcia z przerobienia lamp RHD na LHD w GE ;)

Re: Mazda MX-6 GE KL-DE '93 2,5 V6

PostNapisane: 20 mar 2015, 13:39
przez lucky-luciano
Halogeny założone i podpięte:
DSC_0161.jpg

DSC_0163.jpg

DSC_0159.jpg

Re: Mazda MX-6 GE KL-DE '93 2,5 V6

PostNapisane: 4 kwi 2015, 19:56
przez lucky-luciano
Jak najłatwiej uporac się z zapiekającymi zaciskami hamulcowymi na przodzie? Kupic zestaw z 6stki <serduszka> Po świętach zakładam.

PostNapisane: 5 kwi 2015, 09:17
przez jarek43_16
A zaciski od 6 zmieszczą się w te felgi? Bo to 15'? Mam takie same i są to co na nich mx-6 wychodziły z fabryki? :P

PostNapisane: 5 kwi 2015, 10:15
przez honda2911
zmieszczą

PostNapisane: 5 kwi 2015, 11:32
przez DamianoV6
jeśli założysz zaciski od GJ i tarcze 300mm to minimum 16' na styk wchodzi.
Wiem, bo będę robił.

PostNapisane: 5 kwi 2015, 11:45
przez honda2911
Damiano9988 napisał(a):jeśli założysz zaciski od GJ i tarcze 300mm to minimum 16' na styk wchodzi.
Wiem, bo będę robił.

no jak 300 to 16 minimum a jak 283 to 15
ale można też włożyć 320mm <diabełek>

PostNapisane: 5 kwi 2015, 11:54
przez DamianoV6
i nie ma czym jechać :D

PostNapisane: 5 kwi 2015, 19:37
przez lucky-luciano
honda2911 napisał(a):zmieszczą

Uprzedziliście moje pytanie – w takim razie nie będę czekał na nowe felgi, tylko założę po świętach.

Re: Mazda MX-6 GE KL-DE '93 2,5 V6

PostNapisane: 6 kwi 2015, 22:46
przez kobe31
Graty za zakup i dotychczasowe działania przy aucie. Jakie felgi masz w planach do założenia? 17tki? Jakie hamulce z M6 zakładasz? Poleciłbym te 299mm z M6 po 2009 roku. Jak dla mnie to idealny rozmiar tyle że felgi minimum 16 cali. Wrzuć zdjęcia mx'a z założonymi dokładkami progów LSi i lamp Jspec.
Auto zostawisz na serii zawieszeniu czy zamierzasz obniżać?
Powodzenia w dalszych działaniach.

Re: Mazda MX-6 GE KL-DE '93 2,5 V6

PostNapisane: 9 kwi 2015, 17:57
przez lucky-luciano
Nad felgami myślę, ale pójdę raczej w 16stki, z racji lepszego komfortu. To na razie plan na 3-4 miesiące z racji nowego mieszkania i wkładu w nie, który szykujemy z lubą. Wiem jedynie, że mają byc proste, 5-6 ramienne, białe :P

Hamulce "klasyczne" – 282,5. Zaciski mam już odświeżone, polakierowane i gotowe do założenia. Tarcze i klocki Pagid. Na razie będzie musiało wystarczyc.

Zawieszenie muszę przejrzec dokładnie, ale ta wysykośc już raczej pozostanie.

A, chyba nie wspominałem. W tamtym miesiącu przyszła maska (za całe 150 zł z wysyłką), która, jak coraz więcej gratów, czeka na założenie. Za jednym razem udało się przy tym załatwic dwie kolejne rzeczy – OEM spryski zamiast dużych i wystających mgłowych oraz OEM "diament" (ten kanciasty) zamiast nowego emblematu Mazdy <serduszka>

Re: Mazda MX-6 GE KL-DE '93 2,5 V6

PostNapisane: 10 kwi 2015, 19:25
przez lucky-luciano
Niecałą godzinę zajęło zamontowanie nowych hamulców ;) Na razie spokojnie je ułożę, ale przede wszystkim nareszcie nic się nie blokuje. Kolejna rzecz zrobiona <jupi>

Tak na szybko:
DSC_0175.jpg

DSC_0167.jpg

DSC_0169.jpg

DSC_0170.jpg

DSC_0171.jpg

DSC_0172.jpg

DSC_0173.jpg

DSC_0174.jpg

Re: Mazda MX-6 GE KL-DE '93 2,5 V6

PostNapisane: 18 kwi 2015, 16:49
przez kobe31
Kolejny jdmowy update oczywiście na plus <spoko> . Moim zdaniem oświetlenie jspec najlepiej się prezentuje w mx6. Do pełni szczęścia brakuje tylko lekkiego obniżenia i większych felg najlepiej 3 częściowych. I wypadało by zmienić znaczek na masce na oryginalny diament. Powodzenia w działaniach

Re: Mazda MX-6 GE KL-DE '93 2,5 V6

PostNapisane: 20 kwi 2015, 08:11
przez risto77
Chyba zaczynam dojrzewać do tej budy :D Tak jak kiedyś strasznie mi się nie podobała, tak dziś jestem wręcz zauroczony <spoko> Brakuje tylko dobrej felgi w tym egzemplarzu. Śledzę wątek, więc może się doczekam ;)