Strona 1 z 26

Mazda 626 GF RF-T '99 Indigo Blue

PostNapisane: 19 sie 2006, 23:20
przez Riki
Obrazek

Witam,


Dłuugo szukałem tego autka.... generalnie 2/3 aut jakie napotkałem okazały się szrotami... i tak oto po prawie 9 miesiącach polowania stałem się szczęśliwym (i oby tak zostało!) posiadaczem GF-ki.. jak sama twierdzi jest w stanie idealnym.. zaufaliśmy sobie. :D
Mazda jest absolutnie bezwypadkowa.
Sprowadzona została z Holandii (Amsterdam) od pierwszego właściciela, który prowadził tam własne ASO Mazdy.
Po zakupie auto przeszło gruntowny przegląd u Jarka, który potwierdził idealny stan wozu...
Części montowane przy okazji napraw czy modyfikacji to OE/OEM.

Dane Techniczne: (seria...)
Pojemność skokowa: 1998 ccm
Moc maksymalna: 101 KM przy 4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy: 220 Nm 1800-3000 obr./min.
Wymiary: 458x171x143 cm
Elastyczność 80-120km/h 5bieg: 13,8sek.
Przyspieszenie 0-100 km/h:11,6 sek.
V-max: 185 km/h
Masa własna: 1340 kg
Średnie zużycie paliwa: 5,6

Obecna moc Mazzzdy trochę nieaktualne <zeby>

Wersja auta GLX:
– Air Bag
– ABS
– Immobilizer
– Wspomaganie kierownicy
– Centralny zamek (pilot)
– El. regulowane lusterka
– Podgrzewane lusterka (chyba:P)
– El. szyby 4x
– Klimatyzacja
– Regulowana wysokość kierownicy
– Regulowana wysokość reflektorów
– Tapicerka welurowa
– Podłokietniki przód/tył
– Składany stolik z przedniego fotela pasażera
– Składana i dzielona tylna kanapa
– Lampki punktowe
– Rzadko spotykany lakier Indigo Blue (metalic) (edit 2011r – teraz już się ich trochę pojawiło..)
– Radioodtwarzacz CD/MP3 Pionieer + 4 ory głośniki
– Lakierowane lusterka
....


To co zostało w Niej zrobione:
– Oleje, płyny, filtry, paski.. etc. (części oryginalne, produkty Motula oraz Shella)
– Wymiana kompletnego rozrządu (ory)
– Reg. zaworów (ory)
– Kompletny przegląd klimy (AutoJaksa)
– Nowe kpl. sprzęgło ory + wysprzęglik + ory kpl. uszczelniaczy
– Nowe hamulce z przodu (tarcze ory, klocki ory)
– Nowe hamulce z tyłu (tarcze ATE, klocki TRW)
– Kompletna regeneracja tylnych zacisków (ory)
– Reg. geometrii kół (ASO)
– Nowe siłowniki klapy tył (ory)
– Naprawa dość ciężko pracującego lewarka (ory)
– Zabezpieczony spód łącznie z profilami zamkniętymi środkami Valvoline
– Wyczyszczony dolot łącznie z IC i kolektorem dolotowym
Wyczyszczony dolot łącznie z IC i kolektorem dolotowym
– Rozruszanie zaworu wastegate
– Zaślepiony EGR...
– Nowy akumulator
– Wymiana wahacza prawego przedniego (używany ory)
– Wymiana wahacza lewego przedniego (nowy, JPN)
– Wymiana przednich łączników stabilizatora (JPN)
– Wymiana tylnych łączników stabilizatora + gumy (ory)
– Wymiana podkładek pod wtryskami (ory)
– Usunięty katalizator
– Nowe opony zimowe (Falken HS439 + ory kołpaki z 6 GG)

po pewnym czasie... – sporo już rzeczy zmienionych i poniższe są nieaktualne :]
– regeneracja tylnych zacisków (ory), klocki hamulcowe tył (TRW), tarcze były świeże więc zostały (ATE)
– wym. oleju silnikowego, filtry wszystkie, uszczelka kolektora dolotowego (ory)
– wym. kpl. sprzęgła + łożyska wałka + uszczelniacz + wysprzęglik – wszystko ory MAZDA
– wym. wahacza L/P (OEM MAZDA)
– produkty Forte (paliwo/olej/klimatyzacja)
– regeneracja zacisków przednich (zamm. niemiecki) + odpowietrzenie + nowy płyn hamulcowy (ATE)
– wym. hamulców przednich, tarcze ATM Mikoda GT + japońskie klocki Nisshinbo + zestaw mon. Akebono. (nieaktualne – już jest SWAP z 6tki)
– wym. osłon gumowych amortyzatorów przód/tył + odboje (Sachs, prod. niem.)
– wym. poduszki silnika przód (ory)
– podstawa filtra ON z podgrzewaczem (ory używ)
– wym. trzech odcinków rur dolotowych (ory używ)
– wym. opornicy dmuchawy (ory używ)
– bagażnik wygłuszony i zabezpieczony antykorozyjnie
– naprawa "trzeszczącego" lewarka zmiany biegów
– chromowane klamki wew. – GF/GW po F/L (ory używ)
– regulowany zagłówek zamontowany w fotelu pasażera (ory używ)
– zderzak przedni (ory używ)
– halogeny przód (nowe, TYC) + ramki halogenów i włącznik (ory)
– kierunkowskazy przód (ory używ)
– grill przedni (kpl. nowy, ory)
– reperaturki tylnych nadkoli 2x (by polcar)
– duża plastikowa, osłona na motor (DiTD po ‘00r)
– wym. prawego przegubu NKN
– wym. pasków zewnętrznych Bando
– wym. świec żarowych (OEM MAZDA – DENSO)
– wym. pompy wtryskowej i turbiny („nowe” po realnym przebiegu rzędu niecałych 120tys.km)
– wym. kpl. rozrządu + uszczelniacze wału i wałka rozrządu (ory) + paski klinowe 2x (OEM MAZDA)
– wym. uszczelki pod pokrywą zaworów, podkładek pod wtryskami, pod przelewami (ory) + reg. zaworów
-kompletne czyszczenie silnika/skrzyni/układu wtryskowego/wspomagania/dolotu produktami marki FORTE
– naprawa blacharsko/lakiernicza, lakierowane oba zderzaki, maska, progi szarym barankiem, błotniki tylne, prawe lusterko. Reszta elementów cieniowana/polerowana.
– kompletne, profesjonalne czyszczenie wszystkich elementów wnętrza pojazdu wraz z praniem tapicerek etc.
– ......Sporo rzeczy o których po prostu teraz zapomniałem... :)

Do zrobienia: NIC.. lać paliwo i jeździć.

Dokonane kosmetyczne zmiany:
– SWAP hamulców przód z 6 (GG) RF5C –> zaciski, tarcze Zimmermann, klocki TEXTAR
– SWAP hamulców tył z GW DiTD – tarcza obecnie 280mm.
– Białe kierunki na błotnik
– Białe żarówki oświetlenia rej.
– Żarówki Philips GT-150 + postojowe Blue Vision
– Wygłuszone drzwi przednie (w planach tylne)
– Inkrustacje wnętrza od wersji Sportive (a'la carbon)
– Płaskie wycieraczki
– Nowe felgi Aez Wave + nowe opony Toyo Proxes TR-1 205/55/15V
– Wydech pomalowany i zabezpieczony na srebrno
– Nowe oryginalne dywaniki (ASO)
– Nowa poduszka pod silnik założona w celu zmniejszenia wibracji silnika
– Usunięty hak
– Skórzana gałka zmiany biegów od Mazdy 6 (GG)
-detale wnętrza...

Planowane zmiany:
-to już na sezon 2011... dalsza zabawa pod maską :) reszty nie ruszam bo nie ma co.
–... <zeby>

Test modelu (autor Riki) – poniżej zdjęcia.

Mazda 626 produkowana w latach 1998-2002 to powrót japońskiego producenta do sprawdzonych rozwiązań i spokojnej stylistyki. Poprzedniej generacji modelu przez 5 lat nie udało się zdobyć wyraźnego uznania klientów, a prawdziwym sukcesem okazała się dopiero Mazda 6, która zapoczątkowała filozofię Zoom-Zoom. W teście bliżej przyjrzymy się poszukiwanej i cenionej na polskim rynku odmianie wysokoprężnej.

Karoseria Mazdy robi solidne wrażenie, a jej spokojne linie wolno się starzeją. Zdaje się, że japońskim projektantom pod koniec lat 90. zabrakło weny, ponieważ podobnie wygląda konkurencja w postaci Hondy Accord, Nissana Primery i Toyoty Avensis. Do 4-drzwiowego sedana i 5-drzwiowego liftbacka rok po premierze dołączyło praktyczne kombi, które mogło pomieścić do 7 pasażerów dzięki ławeczce montowanej w bagażniku. Obszerne wnętrze Mazdy 626 urosło w stosunku do poprzednika i może stanowić wzór dla innych klasowych rywali. Wykończenie nie budzi najmniejszych zastrzeżeń, jedynie w mocno wyeksploatowanych egzemplarzach zdarzają się stuki i trzaski z okolic deski rozdzielczej. Ciekawym rozwiązaniem jest praktyczny stolik, otrzymywany po złożeniu przedniego fotela pasażera. Bagażnik w każdej wersji jest ustawny i pojemny (505 l), seryjnie w tylnej kanapie znajduje się rękaw na narty. Fotele nie zapewniają dostatecznie dobrego trzymania w zakrętach i nastrajają raczej do spokojnej jazdy. Mazda przez lata przyzwyczaiła klientów do bogatego wyposażenia swoich modeli – klimatyzacja i pakiet elektryczny montowano standardowo od 1998 r. Najgorzej wyposażone są modele sprowadzone z Holandii (1 poduszka powietrzna!), a najlepiej te z Niemiec czy Szwajcarii. Warto dodać, że każdy egzemplarz z silnikiem wysokoprężnym pochodzi z importu, bowiem producent w obawie o jakość polskiego paliwa nie wprowadził tej wersji do oficjalnej oferty w naszym kraju.

626 prowadzi się pewnie, jednak układ kierowniczy jest zbyt silnie wspomagany. Zawieszenie zostało zestrojone komfortowo, dzięki czemu cicho i efektywnie filtruje nierówności. Niestety nadwozie ma skłonności do przechyłów i zarzucania tyłem podczas dynamicznej jazdy. Układ hamulcowy z seryjnym ABS-em we wszystkich wersjach zapewnia dostateczną skuteczność. Większość modeli wyposażono w komplet 4 poduszek powietrznych. Do słabszych stron należy zaliczyć zapiekające się zaciski hamulcowe tylnej osi. Zazwyczaj pomaga tylko regeneracja – na szczęście oryginalne zestawy naprawcze nie są zbyt drogie, a naprawa wystarczy na kolejne 100 tys. km.

Pod maskę poprzedniej generacji modelu trafił Diesel z nietrwałą turbiną typu Comprex, a konkurencja wypadała lepiej, bazując nadal na starych, sprawdzonych rozwiązaniach. Aby z powrotem wejść na rynek, Japończycy musieli opracować nową jednostkę. Rok po premierze modelu z silnikami benzynowymi, bazującego na jednostkach z poprzedniej generacji 626, Mazda wprowadziła do sprzedaży wersję 2.0 DiTD z 16-zaworową głowicą i jednym wałkiem rozrządu. Pod koniec lat 90. ubiegłego wieku był to pierwszy japoński motor z wtryskiem bezpośrednim. Napędzany jest paskiem zębatym, wymienianym co 90 tys. km. Należy pamiętać, by nie przekraczać tego interwału, a wymianę układu rozrządu przeprowadzać tylko na oryginalnych częściach. Zrywające się przedwcześnie paski rozrządu tańszych dostawców są bolączką silnika i prowadzą do kosztownych napraw. Rozrząd jest kolizyjny, aczkolwiek Mazda zabezpieczyła konstrukcję, montując pionowe zawory i „podcięte” w odpowiednim miejscu dźwigienki zaworowe, dzięki czemu w razie awarii ulega uszkodzeniu mniejsza ilość elementów.

Pompa wtryskowa silnika wysokoprężnego reprezentuje ponadprzeciętną trwałość, jednak nawet najwyższej jakości komponenty w obliczu kiepskiej jakości paliwa i zaniżanego przebiegu wielu egzemplarzy ulegają awarii. Koszt regeneracji waha się od 2 do 5 tys. zł, a nowa pompa to kosmiczny wydatek 12500 zł. Zaleca się tankowanie oleju napędowego na sprawdzonych, markowych stacjach. Na szczęście poza wspomnianymi wyjątkami silnikowi obce są problemy ery nowoczesnych turbodiesli. W konstrukcji zrezygnowano z koła dwumasowego, a awarie wtryskiwaczy, elektroniki czy turbiny nie zdarzają się nawet w najstarszych egzemplarzach. Uciążliwa dla użytkowników może być spora głośność silnika i "twarda" kultura pracy, podobna jak w silnikach TDI koncernu VW. Wszystkie te niedostatki rekompensowane zostają przy dystrybutorze, bowiem wersja DiTD zadowala się średnio 5,5 l ON na 100 km. W mieście bez problemu osiągniemy wynik na poziomie 6,5 litra, poruszając się naprawdę sprawnie. Dynamika jest więcej niż zadowalająca – silnik ochoczo reaguje na wciśnięcie pedału gazu i po przekroczeniu 1800 obr./min równomiernie rozwija moc aż do czerwonego pola obrotomierza.

Mazda 626 została dobrze zabezpieczona przed korozją, która atakuje jedynie tylne nadkola. Rdza na innych elementach nadwozia zazwyczaj oznacza, że były one w przeszłości uszkodzone. Kupujący muszą uważać na egzemplarze z cofniętymi licznikami, ponieważ wiele z nich przejechało w krajach Zachodniej Europy setki tysięcy kilometrów i trafia do sprzedaży w kraju ze stanem licznika poniżej 200 tys. km. Warto jednak poświęcić się poszukiwaniom, ponieważ dla kierowców ceniących komfort i bezawaryjność ciężko o lepszą alterantywę w klasie średniej. Wersja wysokoprężna odznacza się przy tym niskimi kosztami eksploatacji, kontynuując świetne tradycje japońskich Diesli.

Kilka zdjęć: dzięki uprzejmości Krzyśka vel. Hipis :) kolejna sesja ma być ponoć nocą.... :P

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Trochę tu brudno... właściciel za często wkłada tu ręce i taki efekt :P
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oraz kilka zdjęć z działu „warsztat” :) (niestety wiele brakuje...)

Obrazek
Tutaj czyszczenie układu wtryskowego
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Czasem tak trzeba... <zeby>
Obrazek
Obrazek


Starsze fotki

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kilka zdjęć z lata '08

Obrazek
Obrazek


Dziękuję... :)
Pozdrawiam Michał

PostNapisane: 19 sie 2006, 23:30
przez tomekrvf
Gratuluję nowej mazdy!

PostNapisane: 20 sie 2006, 00:00
przez Riki
Dzieki Tomku :) fajowo sie tym dieslem jezdzi :P :D

PostNapisane: 20 sie 2006, 10:14
przez Waluś
gratulacje Riki
Piotruś sprężaj się chcemy popaczeć :D :P

PostNapisane: 20 sie 2006, 10:28
przez Pit
Nei mam nic na poczcie :(, wyślij jeszcze raz na zdjecia@mazdaspeed.pl

PostNapisane: 20 sie 2006, 10:43
przez Mev
Na Avatarze wygląda bardzo ładnie, a jak już sprawdził ją Jaksa, to można być pewnym że igiełka, i że napewno będziesz zadowolony :)

PostNapisane: 20 sie 2006, 11:08
przez Pajko
Riki napisał(a): jak zrobie prawo jazdy (za niecaly rok)



to nie masz prawka ?? a myslalem ze miales :|

PostNapisane: 20 sie 2006, 11:10
przez Grzyby
Pajko napisał(a):to nie masz prawka pytajnik a myslalem ze miales

noooo, do ukończenia pewnego wieku to nie wydają :P

PostNapisane: 20 sie 2006, 12:07
przez Pajko
Grzyby napisał(a):
Pajko napisał(a):to nie masz prawka pytajnik a myslalem ze miales

noooo, do ukończenia pewnego wieku to nie wydają :P


a to taka akcja , a ja myslalem ze Riki ma prawko

PostNapisane: 20 sie 2006, 15:22
przez Loczek
NO Riki Gratulacje wkońcu sie doczekałeś, pieknie.

Niech sie dobrze sprawuje.

PostNapisane: 20 sie 2006, 15:53
przez Puhcio
Pajko napisał(a):to nie masz prawka pytajnik a myslalem ze miales


Wbrew pozorom dużo małolatów na tym forum, udaje że są starsi :P

PostNapisane: 20 sie 2006, 17:13
przez Grzyby
Puhcio napisał(a):Wbrew pozorom dużo małolatów na tym forum, udaje że są starsi

znam nawet kilku (byłych/aktualnych) moderatorów :P

PostNapisane: 20 sie 2006, 19:48
przez Riki
Piotruś napisał(a):Nei mam nic na poczcie


Oki wysyłam jeszcze raz :) ale dziwne ze nie doszlo :|


Mev napisał(a):a jak już sprawdził ją Jaksa, to można być pewnym że igiełka

Igiełka to nie jest musze zrobic zaciski z tylu i przeglad :P :)

PostNapisane: 20 sie 2006, 21:14
przez bajer0
GRATULUJE :D

Juz dawno Riki zdradzil mi plan kupienia GFki DiTD no i wreszcie sie udalo :D

Dobrze, ze nie kupiliscie pierwszej lepszej tylko starannie je wybraliscie :)

Pozdrawiam.

PostNapisane: 20 sie 2006, 23:08
przez MazDarek
Korzystając z nieobecności naszego SuperModa pozwoliłem sobie zamieścić fotki nowego nabytku Rikiego :) Mazdeczka prezentuje się bardzo okazale, fajny kolorek ("niebrudzący", prawie jak mój ;) ). Dwukolorowy kolor tapicerki bardzo typowy dla mazdy :D Autko z tego co wiem jest wyposażone we wszystko czego kierowca może sobie zażyczyć. I ten silniczek... niby diesel a idzie jak burza <jem>
Oby jak najdłużej bezawaryjnie się sprawowała :) Gratulacje :)

PostNapisane: 20 sie 2006, 23:15
przez Xionc
Fajne ma lampy z przodu, to orginalne w tym modelu? Wygląda groźnie :)

PostNapisane: 20 sie 2006, 23:16
przez farciarz
No nie powiem..ładny egzemplarz....choć mam ciągle dość sporą awersję do diesli <dupa>

PostNapisane: 20 sie 2006, 23:22
przez Riki
MazDarek jeszcze raz wielkie dzieki za zamieszczenie fotek :)


Xionc napisał(a):Fajne ma lampy z przodu, to orginalne w tym modelu? Wygląda groźnie

Tak to jest seria ;)

PostNapisane: 21 sie 2006, 01:19
przez mbmaster
Riki Extra furka tylko wywalic boczne kirunki na biale a w przednie kierunki chromy i bedzie palce lizac. Jak sie zbiera na tym silniczku? Jakie spalanie i jak wyglada komfort jazdy?

PostNapisane: 21 sie 2006, 08:28
przez Riki
mbmaster boczne kierunki zaloze sobie białe ale z przednimi nic nie bede kombinowal :)
Zbiera sie naprawde niezle ;) nie wiem ile ma do 100... niby w AŚ jest napisane 11,5. Wczoraj jechalismy w trase i musze przyznac ze wyprzedza sie naprawde przyjemnie ;)
Do 170km/h rozpedza sie bez wiekszej zadyszki dalej nie wiem bo nie bylo gdzie :P
Co do spalania to jeszcze bardzo nie sprawdziałem ale w miescie ok 6.5l trasa 5l z klima
Komfort jazdy jest naprawde ok, zawieszenie cicho pracuje (nic nie puka itd.)
Silnik tez nie jest przesadnie glosny.

Pozdrawiam i dziekuje wszystkim za miłe opinie ;)