Strona 1 z 3

Mazda 626 (GF) 2.0 DiTD RF2A '99

PostNapisane: 3 mar 2008, 10:04
przez poflek
Mazda 626 (GF) 2.0 DiTD RF2A '99

Witam
W dniu swoich urodzin stałem się szczęśliwym (i tak ma zostać :) ) posiadaczem Madzi 626.
Wcześniejsza 323 (BG) 1.6i '90 została oddana w ręce braciszka.

Dane techniczne
Pojemność skokowa: 1998 ccm
Moc maksymalna: 101 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Maksymalny moment obrotowy: 220 Nm przy 1800 obr./min.
V maksymalna: 185 km/h
Masa własna: 1340 kg
Średnie zużycie paliwa: Obrazek

Wyposażenie
Klimatyzacja manualna + nieoryginalny climatronic
Elektryczne szyby przód i tył
Elektryczne lusterka
Wspomaganie kierownicy
Elektrycznie regulowana wysokość reflektorów
Centralny zamek
Immobilizer
Airbag
ABS
Zdejmowany hak ori Mazda
Tapicerka welurowa
Podłokietniki przód/tył
Składany stolik z fotela pasażera
Składana i dzielona tylna kanapa

Zmiany
Białe przednie kierunkowskazy
Białe boczne kierunkowskazy
Wycieraczki Valeo XTRM Silencio
Wyciszenie nadwozia i komory silnika
Konserwacja podwozia
Opony zimowe Dunlop WinterSport 3D 195/60R15
Felgi aluminiowe 6J16" (Mazda 626 '00) + Fulda Carat Exelero 205/50 R16
Malowanie zacisków hamulcowych
Malowanie felg stalowych i kołpaków

Naprawy
Prawy tylny czujnik ABS (OE MAZDA)
Wyczyszczenie i uszczelnienie dolotu
Poduszki silnika: od rozrządu, przy chłodnicy, od grodzi (OE MAZDA)
Łączniki stabilizatora przedniego (JGR),
Tuleje (ori) i łączniki (JGR) stabilizatora tylnego,
Przednie hamulce (tarcze TRW, klocki NISSHINBO)
Tylne hamulce (tarcze TRW, klocki TRW)
Termostat (TAMA)
Łożyska alternatora (NSK, Koyo)
Końcówki drążków kierowniczych (555)
Łączniki stabilizatora przód (JGR)
Wahacze przód (Herth+Buss)
Akumulator 95Ah (BOSCH S4)
Świece żarowe (DENSO)

Plany
Audio :)
Halogeny
Konserwacja drzwi
Malowanie zderzaków i maski oraz drobne poprawki lakiernicze

Zdjęcia
Kilka zdjęć z nowym felunkiem ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Po ostatnim pastowaniu:)
Obrazek

PostNapisane: 3 mar 2008, 10:52
przez palik
poflek napisał(a):szczęśliwym (i tak ma zostać usmiech )

Gwarantuje Ci, że jak będziesz o nią dbał to tak przez dłuuuugi czas pozostanie ;) Prezentuje się na zdjęciach na egzemplarz bardzo zadbany. W tych GF bardzo mi się podoba sposób zakończenia klapy bagażnika :] Dwa pytanka tylko ;) Co to jest na lewo od zegarka pod radiem? Taśma na drzwiach kierowcy coś ukrywa?? <:>>

PostNapisane: 3 mar 2008, 11:17
przez poflek
palik napisał(a):Co to jest na lewo od zegarka pod radiem?

climatronic :D Holender zamontował takie cudo – pewnie manual mu sie znudził. Najważniejsze, że działa.

palik napisał(a):Taśma na drzwiach kierowcy coś ukrywa??

Od wewnątrz? Już tego nie ma:D Było to coś w rodzaju foliowej okładki na dokumenty.

PostNapisane: 3 mar 2008, 11:31
przez palik
poflek napisał(a):Było to coś w rodzaju foliowej okładki na dokumenty.

<lol> Ciekawy patent ;) Teraz już wszystko wiem :] Życzę w takim razie bezproblemowej eksploatacji :)

PostNapisane: 3 mar 2008, 11:36
przez poflek
palik napisał(a):Życzę w takim razie bezproblemowej eksploatacji

Dzięki :)

Muszę jeszcze koło niej podłubać, do tej pory zmieniłem tylko rozrząd i olej. Ale warto, naprawdę świetne autko i super się prowadzi ;)

PostNapisane: 3 mar 2008, 12:20
przez sboard
Gratulacje, jak będziesz dbał to pojeździ.

PostNapisane: 2 cze 2008, 17:51
przez poflek
Planuje kupić jakiś ładny i niedrogi felunek w rozmiarze 16". Po długich poszukiwaniach pozostały mi dwa modele które jeszcze biorę pod uwagę i jestem w kropce.

Które wybrać?? Które będą lepiej leżały na GFce??

1. rail flair
Obrazek
2. cms c4
Obrazek

PostNapisane: 2 cze 2008, 18:02
przez Lukas007
Lepiej CMS C4, jaki rozmiar opony planujesz? Bo z tego co pamiętam to te fele są w rozmiarze 16x6,5, więc 195/50R16 były by chyba najodpowiedniejsze.

PS. Ładne autko :)

PostNapisane: 2 cze 2008, 18:11
przez poflek
Lukas007 napisał(a):jaki rozmiar opony planujesz?

Albo 205/50 albo 195/55, decyzji jeszcze nie podjąłem:)


Lukas007 napisał(a):z tego co pamiętam to te fele są w rozmiarze 16x6,5

Są dwie wersje: 16x6,5 i 16x7


Lukas007 napisał(a):PS. Ładne autko

Dzięki:) W miarę możliwości będę starał się żeby było coraz ładniejsze.

PostNapisane: 3 cze 2008, 19:22
przez Mieczyslaw
GFka jak to GFka, w pyte :D
mi osobiscie bardziej podoba sie ta pierwsza felga. a co do rozmiaru opon to poszukaj na forum gdzies jest temat o oponach i ich rozmiarach. Riki chyba pisal ze 205/55/16 obciera chyba

PostNapisane: 3 cze 2008, 20:00
przez poflek
Mieczyslaw napisał(a):205/55/16 obciera chyba

Zdaje sobie z tego sprawę więc:
poflek napisał(a):Albo 205/50 albo 195/55


W sierpniu biorę 2 tyg urlopu i zamiast jechać na wczasy <glupek2> będę rozbierał Madzię ;)
W planach mam czyszczenie dolotu, konserwacja podwozia, wygłuszenie nadwozia, malowanie zderzaków i maski. Jak starczy kaski to jeszcze felgi i nowe oponki bo na obecnych strach jeździć :|

Dzięki za opinie w kwestii felg.

PostNapisane: 4 cze 2008, 00:01
przez Mieczyslaw
aaaa bo ja zle przeczytalem, myslalem ze tam jest napisane 205/55 sorki ;)

to plany juz sa, teraz tylko checi i kasa na realizacje :)

PostNapisane: 22 lip 2008, 20:53
przez malkolm2
piękne autko i w dieselku, super kolorek, zazdroszczę ci tego haka, ja muszę domontować nie oryginalny

PostNapisane: 22 lip 2008, 23:15
przez poflek
malkolm2 napisał(a):zazdroszczę ci tego haka

A ja chyba go odkręcę bo rzadko używam i będę woził w bagażniku :]
Chociaż... zawsze to jakiś czujnik parkowania hahaha

PostNapisane: 19 sie 2008, 17:50
przez poflek
No i urlop się skończył :( Plan nie został wykonany w całości ale i tak udało mi się dużo zrobić.

Na pierwszy ogień poszła konserwacja podwozia, przed zimą trzeba zrobić przecież :) W tym celu kupiłem 4l Noxudol 1600 i 2l Noxudol 700 do profili. Jak się później okazało to jest o połowę za mało :( Pomalowałem to co najważniejsze i z czym najwięcej roboty przy rozbieraniu i zaklejaniu. Czyli cały tył (pod zderzakiem, podłoga, nadkola, zawieszenie) i prawie cały przód (nadkola, pod błotnikami, przednia belka pod chłodnicą, część podłużnic, część zawieszenia). Do pomalowania podłogi nie trzeba nic rozbierać więc w którąś wolną sobotę się uwinę. Środka do profili wystarczyło na wszystko oprócz drzwi i klapy bagażnika, które też odłożyłem na później. Starałem się wlać go gdzie tylko się dało i dość dużo.
Obrazek
Obrazek

Później zabrałem się za wygłuszanie, zainspirowany przez kapelana kupiłem Noxudol 3100 :) Lekko rozcieńczoną farbą pomalowałem błotniki od wewnętrznej strony, maskę i całą podłogę 2 razy. Dachu nie ruszałem bo mi się nie chciało zrywać tego filcu :] Na to wszystko poszło mi 6 litrów farby.
Obrazek
Obrazek
Tutaj widać jak wypływa Noxudol 700 z profili maski :)
Obrazek
Wnętrze świeżo pomalowane, nie siadać :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jak wszystko wyschło całą podłogę wyłożyłem miękkim filcem:
Obrazek
Obrazek

A na deser czyszczenie dolotu:) Zaniepokojony słabością Madzi i kopceniem chciałem wymienić wszystkie końcówki wtrysków ale okazało się, że są w dobrym stanie. Założyłem więc nowe podkładki dobrane u Hoffmana i wyregulowałem zawory. Odkręciłem IC i kolektor. IC trochę pokiereszowany przez kamienienie ale to jeszcze nic :)
Obrazek

Ta dziura była powodem większości problemów z normalnym poruszaniem się autka:
Obrazek

Dziura została wytarta tym oto narzędziem:
Obrazek

Holendrowi spadła pewnie kiedyś śrubka i machnął ręką jak to zwykle bywa w takich przypadkach. Na nieszczęście zawiesiła się między dolną rurą IC a podłużnicą. No i tak sobie wytarła takie gniazdko. Śmiem twierdzić, że spadek mocy, kopcenie i olej wokół IC mógł być powodem sprzedaży auta. Handlarz umył z oleju a ja się troszkę nadziałem bo pewnie kupił ją za grosze za granicą.
Pasek gumy i jedna opaska załatwiły sprawę :)

Kolektor i kanały w głowicy nie były strasznie brudne przez tą dziurę bo cały olej się wylewał, więc umyłem wszystko ładnie i poskręcałem.

Muszę jeszcze zakonserwować podłogę, drzwi i klapę bagażnika. W aucie jest ciszej, słychać tylko stare opony i wiatr jak jadę na luzie. Silnik jest zauważalnie cichszy ale bez przesady, jego dźwięk jest bardziej przytłumiony i słychać ładne klekotanie :D Przy okazji zauważyłem zerwaną poduszkę przy rozrządzie :|
więc to też pewnie wpływa na ocenę głośności (najbardziej wewnątrz).

Jeszcze na koniec dodam, że pomijając zawieszenie to nie było dużo rdzy na karoserii ale brało ją na łączeniach blach z tyłu i po belce pod chłodnicą było widać upływ czasu.

PostNapisane: 19 sie 2008, 22:24
przez malkolm2
ja kiedyś miałem pękniętą rurę dolotową pomiędzy IC a kolektorem, po zmianie na nową(wąż olejoodporny- 20 zł, oryginał 250 zł) zauważyłem około 20% wzrost mocy i o wiele cichszą pracę silnika, teraz aż chce się jeździć

PostNapisane: 24 sie 2008, 21:18
przez xANDy
poflek – i powiedz jeszcze czy jesteś zadowolony z operacji wygłuszania?

PS. za hałas silnika najbardziej odpowiadają właśnie poduszki silnika, głównie rozrządu.

PostNapisane: 24 sie 2008, 22:24
przez Pajko
poflek taki filc na metry kupowales ??

PostNapisane: 24 sie 2008, 22:36
przez poflek
Pajko filc kupiłem na allegro. Z tego co pamiętam to było cięte z wałka o szerokości 2m i za kawałek 2m x 2m zapłaciłem 35zł.

PostNapisane: 24 sie 2008, 22:43
przez Pajko
poflek super dzieki za info na zime chyba znow bede musial sie zajac jeszcze lepszym wygluszeniem , pozdrawiam i do zobaczenia na spocie :)