Mazda MX-6 GE KL 94r 2.5V6
Myślę, ze wpływu na przyrosty nie ma żadnego. Ważne, żeby w górnych partiach obrotów oba "motylki" były otwarte. Może mieć wpływ na to w jaki sposób moc/moment jest rozwijana.
Gadula gratuluje realizacji
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
Gadula gratuluje realizacji
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
sq2jul napisał(a):Myślę, ze wpływu na przyrosty nie ma żadnego. Ważne, żeby w górnych partiach obrotów oba "motylki" były otwarte. Może mieć wpływ na to w jaki sposób moc/moment jest rozwijana.
Gadula gratuluje realizacji
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
Producenci aut zazwyczaj większą wagę przywiązują do względnej ekonomii i kompromisów a nie do osiągów za wszelką cenę – więc może coś tutaj zostało schowane. Testowałeś to może?
Popatrz na temat Capazo. Jak dobrze pamiętam ma oba VRISy otwarte na stale.
Co do testów nie probowałem ale na logikę "motylki" sterują tym ile powietrza dostaje się do cylindrów. Jeśli masz otwarte oba to już więcej, powietrza za pomoca ich sterowania nie doprowadzisz – jedynie ważne jest, aby w górnych partiach obrotów oba były otwarte (to ma wplyw na moc maksymalna). Jak dobrze pamiętam bug w mx-6 polegał na tym, ze jeden motylek był otwarty cały czas.
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
Co do testów nie probowałem ale na logikę "motylki" sterują tym ile powietrza dostaje się do cylindrów. Jeśli masz otwarte oba to już więcej, powietrza za pomoca ich sterowania nie doprowadzisz – jedynie ważne jest, aby w górnych partiach obrotów oba były otwarte (to ma wplyw na moc maksymalna). Jak dobrze pamiętam bug w mx-6 polegał na tym, ze jeden motylek był otwarty cały czas.
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
sq2jul napisał(a):Popatrz na temat Capazo. Jak dobrze pamiętam ma oba VRISy otwarte na stale.
Co do testów nie probowałem ale na logikę "motylki" sterują tym ile powietrza dostaje się do cylindrów. Jeśli masz otwarte oba to już więcej, powietrza za pomoca ich sterowania nie doprowadzisz – jedynie ważne jest, aby w górnych partiach obrotów oba były otwarte (to ma wplyw na moc maksymalna). Jak dobrze pamiętam bug w mx-6 polegał na tym, ze jeden motylek był otwarty cały czas.
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
Zmiana pojemności dolotu ma na celu optymalne zbudowanie maks mocy i momentu w całym zakresie obrotów. Jeżeli powiększysz go na maksa (otworzysz VRISy w całym zakresie) w niższych i średnich zakresach obr. to stracisz mocny "dół" kosztem góry. Temat auta Capazo jest przykładem typowego auta na tor, gdzie raczej liczy się szybka reakcja na pedał gazu i mocna góra, niż wykorzystanie pełnego zakresu obr. Wątpię żeby ktoś miał na tyle czasu i chęci żeby testować ustawienia VRISów na hamowni i badanie wpływu poszczególnych ustawień.
Czyli zgadzamy się, ze możemy wypływać na "dół", a na górę (przy otwartych obu VRISach) już za dużego wpływu nie mamy?
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
Tutaj jest wykres obrazujacy działanie VRIS-ów
Więc na dół, otwarcie ich aż tak dużego wpływu nie ma, ale za to na wyższych obrotach już czuć różnicę. Teoretycznie jakbym miał jakiś talon na paliwo, to mógłbym pojeździć z laptopem i programatorem, i sprawdzić różne konfiguracje obrotów
Jutro już może nie
Więc na dół, otwarcie ich aż tak dużego wpływu nie ma, ale za to na wyższych obrotach już czuć różnicę. Teoretycznie jakbym miał jakiś talon na paliwo, to mógłbym pojeździć z laptopem i programatorem, i sprawdzić różne konfiguracje obrotów
Seraf napisał(a):jutro będziemy testować?
Jutro już może nie
Ostatnio edytowano 23 cze 2012, 23:57 przez gadula, łącznie edytowano 1 raz
sq2jul napisał(a):Czyli zgadzamy się, ze możemy wypływać na "dół", a na górę (przy otwartych obu VRISach) już za dużego wpływu nie mamy?
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
Tak Przyrost nie tylko w peaku jest ważny ale cały przebieg.
Zastanawia mnie bardziej poprawa dołu i środka, musi tam być jakaś rezerwa. Mam na myśli, by wykres (który jest wypadkową) był mniej pofalowany i możliwie jak najlepszy.
Znaczy się do końca się nie zrozumieliśmy – czytając "przyrosty" miałem na myśli moc max. Oczywiście zgadzam się, ze sterowanie momentem otwarcia VRISow możemy wywrzeć wpływ na sposób w jaki moc/moment jest budowana.
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
Dziś drugi dzień testów i jest nieźle Nawet działa wszystko Zastanawiałem się czy nie zostawić otwartych VRISów aż do odcięcia, ale patrząc na wykres (który raczej jest poparty pomiarami konstruktorów), zostawiam tak jak jest w ori
Świetnie po prostu, poezja , myślę że niedługo cię odwiedzę aby obejrzeć to cudo na własne oczy ;]
... Mugetsu ...
- Od: 12 mar 2012, 19:00
- Posty: 153
- Skąd: Białystok
- Auto: MX6
MazdaSpeed 6 300Km/450NM
Xedos 9 M/T
Pochwal się ile Ci się udało wykręcić do 100 mierzyłeś kiedyś przyspieszenie?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Do 100 nie mierzyłem nigdy
A czasy z Ryk mam dwa, chciałem się tylko zmierzyć z MX malutkiej Pierwszy to 16,714, a drugi 16,545 (ale hamowałem jeszcze przed przekroczeniem mety ). Da się z tego na pewno jeszcze trochę zejść, kwestia potrenowania startów
A czasy z Ryk mam dwa, chciałem się tylko zmierzyć z MX malutkiej Pierwszy to 16,714, a drugi 16,545 (ale hamowałem jeszcze przed przekroczeniem mety ). Da się z tego na pewno jeszcze trochę zejść, kwestia potrenowania startów
Dziwne te Ryki, w tą sobotę będą tam na zlocie seat racing grube fury (choćby GTR) z prędkościami ponad 200 na mecie i co w polu będą lądować? Czy taki niefortunny dobór miejsca startu był na mazdaspeed?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Jako że minął prawie rok, czas odświeżyć temat
Auto całą zimę stało i grzecznie czekało na wiosnę. W między czasie zabrałem się za brakujące hamulce. Została założona druga pompa hamulcowa razem z serwem, po uprzednim odnowieniu i pomalowaniu. Przednie hamulce to zestaw z Mazdy 6, który został wypiaskowany i pomalowany. W końcu mogę powiedzieć że mam hamulce Dodatkowo boczne kierunki zostały zmienione na clear'y.
Niżej kilka zdjęć ze stanu aktualnego:
Auto całą zimę stało i grzecznie czekało na wiosnę. W między czasie zabrałem się za brakujące hamulce. Została założona druga pompa hamulcowa razem z serwem, po uprzednim odnowieniu i pomalowaniu. Przednie hamulce to zestaw z Mazdy 6, który został wypiaskowany i pomalowany. W końcu mogę powiedzieć że mam hamulce Dodatkowo boczne kierunki zostały zmienione na clear'y.
Niżej kilka zdjęć ze stanu aktualnego:
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości