Mazda MX-6 GE KL 94r 2.5V6

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Seraf » 23 cze 2012, 23:10

fajnie :D jutro będziemy testować?
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez sq2jul » 23 cze 2012, 23:15

Myślę, ze wpływu na przyrosty nie ma żadnego. Ważne, żeby w górnych partiach obrotów oba "motylki" były otwarte. Może mieć wpływ na to w jaki sposób moc/moment jest rozwijana.

Gadula gratuluje realizacji :)

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez onyx » 23 cze 2012, 23:18

sq2jul napisał(a):Myślę, ze wpływu na przyrosty nie ma żadnego. Ważne, żeby w górnych partiach obrotów oba "motylki" były otwarte. Może mieć wpływ na to w jaki sposób moc/moment jest rozwijana.

Gadula gratuluje realizacji :)

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2


Producenci aut zazwyczaj większą wagę przywiązują do względnej ekonomii i kompromisów a nie do osiągów za wszelką cenę – więc może coś tutaj zostało schowane. Testowałeś to może?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez sq2jul » 23 cze 2012, 23:27

Popatrz na temat Capazo. Jak dobrze pamiętam ma oba VRISy otwarte na stale.
Co do testów nie probowałem ale na logikę "motylki" sterują tym ile powietrza dostaje się do cylindrów. Jeśli masz otwarte oba to już więcej, powietrza za pomoca ich sterowania nie doprowadzisz – jedynie ważne jest, aby w górnych partiach obrotów oba były otwarte (to ma wplyw na moc maksymalna). Jak dobrze pamiętam bug w mx-6 polegał na tym, ze jeden motylek był otwarty cały czas.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez onyx » 23 cze 2012, 23:40

sq2jul napisał(a):Popatrz na temat Capazo. Jak dobrze pamiętam ma oba VRISy otwarte na stale.
Co do testów nie probowałem ale na logikę "motylki" sterują tym ile powietrza dostaje się do cylindrów. Jeśli masz otwarte oba to już więcej, powietrza za pomoca ich sterowania nie doprowadzisz – jedynie ważne jest, aby w górnych partiach obrotów oba były otwarte (to ma wplyw na moc maksymalna). Jak dobrze pamiętam bug w mx-6 polegał na tym, ze jeden motylek był otwarty cały czas.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2


Zmiana pojemności dolotu ma na celu optymalne zbudowanie maks mocy i momentu w całym zakresie obrotów. Jeżeli powiększysz go na maksa (otworzysz VRISy w całym zakresie) w niższych i średnich zakresach obr. to stracisz mocny "dół" kosztem góry. Temat auta Capazo jest przykładem typowego auta na tor, gdzie raczej liczy się szybka reakcja na pedał gazu i mocna góra, niż wykorzystanie pełnego zakresu obr. Wątpię żeby ktoś miał na tyle czasu i chęci żeby testować ustawienia VRISów na hamowni i badanie wpływu poszczególnych ustawień.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez sq2jul » 23 cze 2012, 23:44

Czyli zgadzamy się, ze możemy wypływać na "dół", a na górę (przy otwartych obu VRISach) już za dużego wpływu nie mamy?

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez gadula » 23 cze 2012, 23:49

Tutaj jest wykres obrazujacy działanie VRIS-ów :)

vris.gif

Więc na dół, otwarcie ich aż tak dużego wpływu nie ma, ale za to na wyższych obrotach już czuć różnicę. Teoretycznie jakbym miał jakiś talon na paliwo, to mógłbym pojeździć z laptopem i programatorem, i sprawdzić różne konfiguracje obrotów :)


Seraf napisał(a):jutro będziemy testować?

Jutro już może nie :D
Ostatnio edytowano 23 cze 2012, 23:57 przez gadula, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez onyx » 23 cze 2012, 23:55

sq2jul napisał(a):Czyli zgadzamy się, ze możemy wypływać na "dół", a na górę (przy otwartych obu VRISach) już za dużego wpływu nie mamy?

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2


Tak :) Przyrost nie tylko w peaku jest ważny ale cały przebieg.

Zastanawia mnie bardziej poprawa dołu i środka, musi tam być jakaś rezerwa. Mam na myśli, by wykres (który jest wypadkową) był mniej pofalowany i możliwie jak najlepszy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez sq2jul » 24 cze 2012, 00:13

Znaczy się do końca się nie zrozumieliśmy – czytając "przyrosty" miałem na myśli moc max. Oczywiście zgadzam się, ze sterowanie momentem otwarcia VRISow możemy wywrzeć wpływ na sposób w jaki moc/moment jest budowana.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez gadula » 24 cze 2012, 22:43

Dziś drugi dzień testów i jest nieźle :) Nawet działa wszystko <lol> Zastanawiałem się czy nie zostawić otwartych VRISów aż do odcięcia, ale patrząc na wykres (który raczej jest poparty pomiarami konstruktorów), zostawiam tak jak jest w ori :)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez mariuszm148 » 25 cze 2012, 00:23

Świetnie po prostu, poezja , myślę że niedługo cię odwiedzę aby obejrzeć to cudo na własne oczy ;]
... Mugetsu ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2012, 19:00
Posty: 153
Skąd: Białystok
Auto: MX6
MazdaSpeed 6 300Km/450NM
Xedos 9 M/T

Postprzez Gib » 17 lip 2012, 12:34

Czemu takie słabe czasy?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8942 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez gadula » 18 lip 2012, 19:01

Jakie auto i kierowca, takie czasy :)
Gdybym częściej startował, to czasy pewnie były by lepsze. Ale i tak jestem zadowolony :]
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez kamilspider » 18 lip 2012, 21:20

Pochwal się ile Ci się udało wykręcić :) do 100 mierzyłeś kiedyś przyspieszenie?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez gadula » 19 lip 2012, 10:11

Do 100 nie mierzyłem nigdy :)
A czasy z Ryk mam dwa, chciałem się tylko zmierzyć z MX malutkiej :] Pierwszy to 16,714, a drugi 16,545 (ale hamowałem jeszcze przed przekroczeniem mety :| ). Da się z tego na pewno jeszcze trochę zejść, kwestia potrenowania startów :)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Seraf » 19 lip 2012, 10:43

Chyba powinno się dać sporo zejść bo ja też przecież zrobiłem 16.7 z Justyną na pokładzie. A MX powinien być szybszy
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez gadula » 19 lip 2012, 10:54

Tylko dla mnie droga hamowania była lekko za krótka z moimi hamulcami :| Wolałem nie ryzykować :]
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Gib » 19 lip 2012, 11:12

Dziwne te Ryki, w tą sobotę będą tam na zlocie seat racing grube fury (choćby GTR) z prędkościami ponad 200 na mecie i co w polu będą lądować? Czy taki niefortunny dobór miejsca startu był na mazdaspeed?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8942 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Seraf » 19 lip 2012, 16:58

raczej to drugie bo lotniska jest tyle że i do 400km/h się by rozpędzili :D ale start mieliśmy koniec końców trochę źle ustawiony.
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez gadula » 4 maja 2013, 22:23

Jako że minął prawie rok, czas odświeżyć temat :)
Auto całą zimę stało i grzecznie czekało na wiosnę. W między czasie zabrałem się za brakujące hamulce. Została założona druga pompa hamulcowa razem z serwem, po uprzednim odnowieniu i pomalowaniu. Przednie hamulce to zestaw z Mazdy 6, który został wypiaskowany i pomalowany. W końcu mogę powiedzieć że mam hamulce :D Dodatkowo boczne kierunki zostały zmienione na clear'y.
Niżej kilka zdjęć ze stanu aktualnego:

_MG_0301.jpg


_MG_0267.jpg


mx_po_owa.jpg


_MG_0263-2.jpg


_MG_0265.jpg


_MG_0312.jpg


_MG_0266.jpg
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy