Strona 1 z 82

Mazda MX-5 NA BP-T '91

PostNapisane: 27 lut 2006, 11:11
przez Fiveopac
Marka i Model
Mazda MX-5 NA 1.6 ;) '91

Modyfikacje Silnika
Stock BP dohc, Greddy Turbo KIT @ 0,8 bar, chłodnica oleju, 54 mm chłodnica wody

Układ Dolotowy
Dolot z kwasowki, intercooler, BOV typ II ProPerfekt, stozek, EBC

Układ Wydechowy
Downpipe i reszta wydechu 2,5 cala z kwasówki. Katalizator z wkladem metalicznym, tłumik środkowy i koncowy przelotowy z wyjsciem na dwie strony.

Modyfikacje Elektroniki i Paliwa
Standalone megasquirt V3.0, Wtryski RC 440cc, stopień zimniejsze świece NGK , walbro hp 190 lph, sonda szerokopasmowa Innovative LC-1, konwersja na COP – cewka nad świecą.


Układ Napędowy
16' Dragwheels DR-9 , opony Yokohama Parada Spec 2 205/45/16, swap dyferencjału z 1.8 szpera Torsen typ II

Układ Hamulcowy
Przód tarcze na zamówienie nacinane i nawiercane Mikoda, tył seria

Modyfikacje Zawieszenia
Gwint Tein Supersport, Stabilizatory Goodspeed, 4 rozpórki : góra pod maską, środek auta (w tej roli roll bar), dolna tylna rozpórka zamykająca sanki wokół dyferencjału, dolna przednia.

Modyfikacje Wnętrza i Car Audio
Kierownica HBM (+12 do respektu), kulowa gałka Sparco, lakierowany na czarny połysk kokpit, chromowane ringi wokół nawiewów, pałąki antykapotażowe, pokrowiec na złożony dach, siatkowy windshot, Siedzenia i boczki – czarna skóra samochodowa i kopia alacantary, obszyte niebieska nicią. Polerka kilku gratów pod maską. Caraudio – jest ;)

Body KIT i Oświetlenie
Hardtop, przerobiony przedni zderzak, progi scalone z nadwoziem, zamienione przednie kierunki z postojówkami

Fabryczna Moc i Moment
115 KM przy 6500 , 135 Nm przy 5500

Moc i Moment Po Modyfikacjach
245,6 KM@5937 316,8 Nm@4946

Oficjalny czas na 1/4 mili
ET 13.569 (Gecko Cup Bemowo, wrzesień 2009)


Artykuł w GT 11/2009
1.jpg

2.jpg

3.jpg


:)
4.jpg

5.jpg



Stare felgi BBS Formula 1 :
6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg


Więcej na stronie 18 ;)
20.jpg

21.jpg

22.jpg


Maxituning 09/2008 ;)
23.jpg


A ponizej maly podglad, tego co na rzeczy.



Nie ukrywam ze kupowalem madzie z planem zakupienia do niej pieknego zestawu z ofertu firmy Greddy a mianowicie Turbo Kit. Nitro bylo fajnym epizodem ale zaostrzylo apetyt na wiecej. Nowy sezon – nowe mozliwosci wiec zakasalismy z Piotrusiem rękawy i posciagalismy z usa kilka niezbednych gratow. Seryjny kit Greddiego nie ma intercolera i lata na 0,3 bara wiec coby sie nie rozdrabniac od razu uderzylem w intercooler i obrocilem kompresor dla bardziej optymalnego poprowadzenie dolotu. Obecnie turbina laduje 0,5 bara, przelewa wachą na potęge ale lepiej za bogato niz lapac tloki w wiadero. Zaniedlugo wieksze wtryski, świnka i afr bedzie optymalny.

Troche gratow: suszarka , kolektor, ic i jakies tam pierdoly z wylosowane z pudełka :

Pompa walbro (zakup w pl :P thanks 2 Jacol za grupowe zamowienie)

Gdyby ktos nie wiedzial w mx5 zbiornik z paliwem jest zaraz za plecami:


Lepsiejsze wrogiem dobrego ;)


Walbro juz na miescu:


Syczek do syczenia, made in...Bydgoszcz :D Polecam produkty ProPerfekt :) brzmi pięknie. http://www.properfekt.re5pect.pl


Branding musi byc :P


Burdello bum bum:


Aluminiowy wypełniacz dziur w zderzaku:

IC na miejscu:
24.JPG

25.JPG


Orurowanie intercoolera to dzieło firmy YAKUZA http://www.yakuza.com.pl . Polecam!
Rzut okiem na silnik :
26.JPG



Sprawczyni całego zamieszania:
27.JPG



BOV – blow off valve lub jak kto woli zawór upustowy ;)
28.JPG



FMU – cisnieniowy regulator cisnienia paliwa na listwie – dba o odpowiednia dawke wachy w funkcji doladowania. To male czarne to MAP sensor – mierzy nad- i podcisnienie i rzuca wartosci na wskaznik doladowania.
29.JPG


W kolejce czeka bandaz oraz sprzeglo stage1 seco (sprawka Piotrusia). Widoczne na fotce MBC, takze made in Bydzia, dba o 0,5 bara :)
30.JPG


Polerken machen :


MBC instaliren :D :

A tak bylo wczoraj:
31.jpg

32.jpg


I zusamen do kupy:

A teraz maly filmik, od jedynki do dwojki, delikatnie na .3 bara :)
-->Od jedynki do dwojki – bov demo

-->Filmik z wnetrza
(ten syk na koncu to imitacja bov'a w wykonaniu operatora – Piotrusia ;) )



Krotka relacja z wycieczki kilka przecznic dalej.

Na początek klienta nalezy unieruchomic, aby bez zapalaty nie oddalil sie z warsztatu:
33.jpg



Nastepnie nalezy upewnic sie czy da sie wyjsc z auta w razie eksplozji/implozji....
34.jpg


...i potem wlaczyc wentylatorek i zakręcic czterema tylnimi rolkami
35.jpg



I wykresik: grube linie wykres nowy, cienkie linie stary
36.jpg



Podziękowania dla wszystkich co pomagali i nadal pomagaja w tym projekcie, szczegolnie Piotrusiowi, Otikowi, Patrykowi, Stelmiemu i Filipowi z http://www.tuning-studio.pl za dobre ceny ;)






Wnętrze:


Tak było, czarno, smutno i bez ikry :
37.jpg

38.jpg

39.jpg


A tak jest teraz, na nowo i na moherowo ;)
40.jpg

41.jpg

42.jpg

43.jpg

44.jpg

45.jpg

46.jpg

47.jpg

48.jpg

49.jpg

50.jpg


A tak wyglada trapicerka juz na swoim miejscu :
51.jpg

52.jpg


Zgodnie z zapowiedzią, przedstawiam fakty dokonane :D Stare foty i teksty ponizej.
53.jpg


To co najlepsze w mx5:
54.jpg


A tak seryjna madzia śmiga:

http://www.witam.net/mazda/lot_miaty.avi
bez dachu gtech wyplul 8,6 do 96 km/h ;)

A tak madzia znosi zagazowanie rozweselaczem od pierwszego do trzeciego biegu przy dyszach +50

–<< Do pobrania film 12,5 MB >>–


No i fajwopakowa madzia na dopingu podczas polfinalow TUNEBALL vs 2.0 v6 – 38MB
http://www.witam.net/tuneball/mx5_vs_32 ... lfinal.MPG

I na koniec trochę złomu:

LPG w bagażniku, butla ekonomiczna 4,5 kg :


Stary opis :)

Jeszcze tylko dekielki do doklejenia i bedzie lans&bounce :D

Wizyta na hamowni i moc silnika po 16 latach od opuszczenia bram Hiroshimy:

---------------------------------------------------------------------------------

Na razie fotki i krotki opis.
Po ciezkim emocjonalnie rozstaniu z mx3 (Link do autka tutaj), ktory na szczescie trafil w bardzo dobre rece, przyszla pora na najlepszy roadster swiata i za razem na jendo z najmniej awaryjnych auto swiata (sprawdze :P ).
Auto to Mazda MX-5 Miata model kultowy NA. Kolor chabrowy (taki jak w RS4 :P ), silniczek to wzdłużna R4 1.6 115km, naped na tył <jupi>
Auto pochodzi z niemiec, od pierwszej wlascicielki, sprowadzony dwa dni temu do Polski, gdzie czujne oko five'a je wypatrzylo ;) Ponizej fotki z wyprawy :D

knujący Piotruś, nasz friendly neighbourhood moderator :P knuje, a jak!
55.jpg


Pierwszy rzut okiem
56.jpg

57.jpg

58.jpg


Jazda probna :D
Szybka, meska decyzja i auto juz na lawecie :)
59.jpg

60.jpg

61.jpg

62.jpg

63.jpg


I strzałka do bydzi :)
64.jpg


Thanxxx to Piotruś za asystowanie w tej jakze ciezkiej chwili ;)[/img] :)

PostNapisane: 27 lut 2006, 11:31
przez Pajko
No gratuluje gratuluje , piekna ta MX-5 . A o kolorze juz nie wspomne :)

PostNapisane: 27 lut 2006, 11:36
przez MAXX
ha ha wczoraj z nudów ogladałem ją na allegro

ogołnie wygląda na zadbana – fajnie że jest hardtop bo dokupywane tego później to nie jest ani takie łatwe ani specjalnie tanie

mx5 fajna sprawa ale rodzinnym tego samochodu nazwać nie można <lol>

czekamy na następne zdjęcia ze zmianami które pewnie nastąpią

PostNapisane: 27 lut 2006, 11:38
przez polnik@studio
hmm :) no super autko i ten kolorek niebieski ;) ... to kiedy sprzedajesz ;)

PostNapisane: 27 lut 2006, 11:48
przez Orby
stary masz [tiiit] mazde, wlasnie o takiej marze, ale niestety w najblizszym czasie nie bede mogl sobie takiej kupic, bo w moim przypadku to musial by byc drugi samochodzik, a obecnie mnie poprostu nie stac, ale gratuluje i zycze milych wrazen z jazdy

ps. kolorek jest zajebeisty ;)

PostNapisane: 27 lut 2006, 11:50
przez Fiveopac
MAXX napisał(a):ha ha wczoraj z nudów ogladałem ją na allegro

ogołnie wygląda na zadbana – fajnie że jest hardtop bo dokupywane tego później to nie jest ani takie łatwe ani specjalnie tanie

mx5 fajna sprawa ale rodzinnym tego samochodu nazwać nie można łoł

czekamy na następne zdjęcia ze zmianami które pewnie nastąpią


Jaki ten swiat maly :P Zmiany beda i to radykalne <glupek2>

Polnik@studio napisał(a):hmm usmiech no super autko i ten kolorek niebieski oczko ... to kiedy sprzedajesz oczko


Obawiam sie, ze nie szybko. A chcialbys kupic? :D

PostNapisane: 27 lut 2006, 11:51
przez Marcin ( Pycia )
Bardzo fajne autko ... :) no i kolorek odpowiedni do cabrio .... :)

PostNapisane: 27 lut 2006, 11:54
przez RULES
no prosze jakie zmiany

Troszke jestem zawiedziony że NA zastąpiła Mx3 no ale też śliecznie wygląda. Teraz tylko Ciebie wywalić zza kierownicy i wsadzić tam Edytkę. Yeeeeeee

Już my latem będziemy jechać za dziewczynami moim stromnym autkiem i będziemy sprawdzać reakcję innych kierowców :P

PostNapisane: 27 lut 2006, 12:00
przez Jerry
No wiesz Five.............chyba bardziej podobała mi sie MX3 :|

PostNapisane: 27 lut 2006, 12:10
przez Fiveopac
RULES napisał(a):no prosze jakie zmiany

Troszke jestem zawiedziony że NA zastąpiła Mx3 no ale też śliecznie wygląda. Teraz tylko Ciebie wywalić zza kierownicy i wsadzić tam Edytkę. Yeeeeeee

Już my latem będziemy jechać za dziewczynami moim stromnym autkiem i będziemy sprawdzać reakcję innych kierowców język


Kiepski pomysl, moze lepiej nie ;) chyba ze chcemy sami "zyskac na czasie" :P

Jerry napisał(a):No wiesz Five.............chyba bardziej podobała mi sie MX3 ysz


Niestety mx3 miała dach i naped na przod hahaha miata to typowy samochod do zabawy, zero walorow uzytkowych <glupek2>

PostNapisane: 27 lut 2006, 12:26
przez mX-MEN
No gratulacje !! Auto rewelka.Wygląda bosko z hatdtopem i bez.Mam nadzieję, że niebawem zobaczę na żywca!!Jeszcze raz gratuluję !! <spoko> <spoko> <spoko>

PostNapisane: 27 lut 2006, 12:55
przez Pyton162
no i kolejne auto dla kobitek ktorym bedzie smigal mezczyzna ,autko ladne ale ja mam inne zdanie na temat tego modelu, pozdro

PostNapisane: 27 lut 2006, 13:08
przez Fiveopac
Pyton162 napisał(a):no i kolejne auto dla kobitek ktorym bedzie smigal mezczyzna ,autko ladne ale ja mam inne zdanie na temat tego modelu, pozdro


Specjalnie dla ciebie zmienie płeć.
Gdybys mial okazje przejechac sie tym autem zmienilbys zdanie <faja>

PostNapisane: 27 lut 2006, 13:13
przez polnik@studio
eee tam bardzo fajne autko i liczę że niedługo zobaczę je na własne oczy (jak to obiecałeś ;) )

Niestety mx3 miała dach i naped na przod


eee tam ja tam nie narzekam ;)

PostNapisane: 27 lut 2006, 13:22
przez Marcin783
Piękna Madzia w pięknym Kolorku!!! :)
Gratulujemy udanego zakupu :D
Pozdrowienia

PostNapisane: 27 lut 2006, 13:29
przez Pyton162
jechalem taka i specjalnie mnie nie urzekla, za slaba moc jak na auto na tyl , zeby mozna bylo sie pobawic a i jak dla mnie za male auto , bo przy moim wzroscie 198cm poprostu nie miescilem sie w tym aucie , moze stad moje zdnaie na temat tego modelu , pozdro

PostNapisane: 27 lut 2006, 13:55
przez mX-MEN
To kiedy wkleisz pierwszy filmik z bączkami :D

PostNapisane: 27 lut 2006, 16:40
przez pestek
Zmiany, Zmiany, Zmiany
Widze że kolega gar w niebieske. Ja też. Świetna decyzja, super autko.
Miejmy nadzieje że wiosna i lato bedzie gorąco. Bardzo Mi się podoba.
Pozdrawiam

PostNapisane: 27 lut 2006, 17:14
przez farciarz
Paweł...i masz szczęście, że kupiłeś Madzię...hehe. Jak odbiorę swoją od lakiernika trzeba będzie zrobić mały spocik. Ale jest śliczna :D .... tylko szkoda że nie czarna lub czerwona hehe :P

PostNapisane: 27 lut 2006, 18:29
przez Boris86
Gratki, Gratki.... za wspaniały model i wiernośc marce...
jak w niej sie wspaniale siedzi... prawie jak na ziemi. :D