Po kilku latach nieobecności w dziale Nasze Mazdy postanowiłem pokazać się z autem, które jest w moich rękach od około roku. Zaczęło się od inspiracji RX-7 FC. Miało to miejsce na początku mojej klubowej przygody (gdzieś około 2009). Marzyła mi się wersja cabrio z turbosprężarką. Był moment, że auta te chodziły w cenie złomu, jednak obecnie bez kilkunastu tysięcy euro w kieszeni nie ma co podchodzić do tematu. Poza tym chyba, powoli zrobiło się to trochę auto specjalnej troski. Ponad 25 lat od ustania produkcji. No i trochę żal byłoby mi ciorać coś takiego na torze… Inspiracja została, a po latach w końcu mogłem zrealizować plan na roadstera tyle, że w postaci MX-5 generacji NC. Może nie tak wyjątkowe auto jak RX-7 ale za to na pewno dużo tańsze w utrzymaniu i mniej problematyczne.
Auto kupiłem uszkodzone jak na załączonych obrazkach. Wersja specjalna Niseko. Charakteryzuje się brązowymi skórami, brązowym dachem, chromowanymi dodatkami, osłonami pałąków antykapotażowych w kolorze nadwozia, białą osłoną trzeciego światła stopu oraz innym wzorem felg. No i jeszcze tym, że występowała tylko ze skrzynią 5 biegową… Auto jest z 2008 roku. Początkowa specyfikacja nawiązywała raczej do wersji bazowej, czyli: silnik 1.8, skrzynia 5 biegowa, otwarty dyfer. Ale… Chwilę przed nabyciem tej MX-5, kupiłem inną w topowej specyfikacji (2.0, 6 biegów, dyferencjał z ograniczonym uślizgiem, zawieszenie Bilstein). Tak powstała hybryda – Niseko w topowej specyfikacji Dużym atutem (w moich oczach) jest niski przebieg. W chwili zakupu 59k km. Dawca również pochodził z 2008r.. Jego przebieg był o 20k km większy. Z auta jestem mega zadowolony. Nie posiada nawet minimalnych ognisk korozji (co jak się okazuje nie jest oczywistością w przypadku NC…).
Można powiedzieć, że pierwszy sezon już za mną. Prawie 15k km czystej przyjemności z jazdy Urlop w górach, wycieczka do Kotliny Kłodzkiej, zlot Mazdaspeed w Czaplinku, przejażdżka z mx piątkami po powiślu w rewirach woj. Pomorskiego i wiele kilometrów przejechanych bez celu wokół “komina”. To auto sprawia, że nawet droga do/z pracy, którą normalnie przemierzamy na autopilocie potrafi stać się przyjemną. Każdy wyjazd z garażu to gwarantowany banan na twarzy. Mimo, że auto jest spartańskie, głośne i nie ma w nim zbyt wielu wygód. Ale nie to się tutaj liczy. Liczy się to, że świeci słońce, a wiatr lekko owiewa włosy No i można też zaliczyć jakiegoś mniej lub bardziej kontrolowanego boka. Świetna sprawa. Już się nie mogę doczekać kolejnej wiosny. Marzy mi się, aby w kolejnych latach zabrać MX’a na przejażdżkę do Rumunii (Transfogarska, Transalpina), na przełęcz Stelvio. No i obowiązkowo trzeba wrócić w przyszłym roku do Kotliny Kłodzkiej – niesamowita opcja na weekendową wycieczkę. W tym roku, po całym dniu w kotlinie i 400 przejechanych kilometrach wysiadałem z auta mega zmęczony ale bardzo szczęśliwy. Polecam wszystkim
Obecna specyfikacja:
– Wersja Niseko
– Silnik LF (2.0l pojemności – 160 KM)
– Chwilowo skrzynia 5 biegowa
– Dyferencjał z ograniczonym uślizgiem
– Zawieszenie Bilstein B6
– Xenonowe światła ze spryskiwaczami
– Nagłośnienie Bose
– Automatyczna klimatyzacja
– Skórzana tapicerka w kolorze brązowym
– Brązowy softtop
– Chromowane dodatki (ramki zegarów, nakładki na klamki, ramki halogenów oraz kierunkowskazów bocznych, obwódki nawiewów)
– Podgrzewane fotele
– Tempomat
– Elektrycznie sterowane lusterka
– Elektrycznie podnoszone szyby
– Dodatkowy moduł głośnomówiący, umożliwiający streaming muzyki z telefonu przez Bluetooth, obsługujący sterowanie z kierownicy
– Kontrola trakcji i toru jazdy DSC
– 4 poduszki powietrzne
– Chromowane nakładki na progi
– Aluminiowe felgii 17"
– Aftermarketowy windshot z pleksi
Mój mokry sen:
W chwili zakupu:
W trakcie składania:
Obecnie:
Ćwiara z Bimbakiem (Czaplinek 2018)
Pucharek za ćwiarę w Czaplinku 2018 (po tym jak zkiepściłem z czasem reakcji 1 miejsce zgarnął Zemoj)
I jeszcze kilka:
Mazda MX-5 NC LF '08 Niseko
Strona 1 z 1
Ten kolor jest niesamowity, a dzięki dyfrowi z LSD, zawieszeniu Bilstein i silnikowi 2.0 zrobiłeś z tego wersję prawie idealną ... Niseko+
To chyba też najlepiej utrzymany NCek jakiego na żywo widziałem. Gratuluję i do zobaczenia
To chyba też najlepiej utrzymany NCek jakiego na żywo widziałem. Gratuluję i do zobaczenia
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
No w końcu
Kolor który na zdjęciach mi się nigdy nie podobał, ale na żywo robi robotę. Do tego tak jak Bimbak pisze, wyjątkowo zadbany egzemplarz. Ładuj te skrzynię 6b, glebę i będzie idealnie. Na wiosnę robimy tripa po Tatrach
Kolor który na zdjęciach mi się nigdy nie podobał, ale na żywo robi robotę. Do tego tak jak Bimbak pisze, wyjątkowo zadbany egzemplarz. Ładuj te skrzynię 6b, glebę i będzie idealnie. Na wiosnę robimy tripa po Tatrach
W koncu widzialem jak sie skladal ale nie widzialem jeszcze jak jezdzi...
Fajne auto i opis dokladnie oddaje odczucia jazdy tym autem nawet normalna trasa do pracy jest czyms fajnym.
Kolor fajny, ale moj lepszy
Fajne auto i opis dokladnie oddaje odczucia jazdy tym autem nawet normalna trasa do pracy jest czyms fajnym.
Kolor fajny, ale moj lepszy
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Fajnie, że udało się uratować i jeszcze trochę poprawić.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Zapomniałem dorzucić. Pomiar robiony na zlocie w Czaplinku.
Minęliśmy się?
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
Odnoszę wrażenie, że nie da się odwiedzić Kotliny Kłodzkiej mx'em w takim sposób, żebyś się o tym nie dowiedział
Akumulator odpiety na zime, wiec chyba sezon mozna juz podsumowac... W tym roku zrobilem niecale 20k km. Odwiedzilem 2x Kotline Klodzka. Auto zawiozlo mnie do Rumunii. Przejechalem Transfogarska i Transalpine W drodze powrotnej (na szczescie juz w PL) zaliczylem awarie w postaci chlodnicy, ktora postanowila popuscic Chlodnica zostala wymieniona i auto smiga dalej. Dorobilo sie kompletu opon Michelin Pilot Super Sport. Chyba tyle... Czekam do wiosny
Wjazd na Transfogarska od strony Cartisoara
Transfogarska
Transalpina
Kotlina
Transfogarska
Transalpina
Wjazd na Transfogarska od strony Cartisoara
Transfogarska
Transalpina
Kotlina
Transfogarska
Transalpina
Ostatnio edytowano 4 sty 2020, 19:59 przez sq2jul, łącznie edytowano 1 raz
Szyna napisał(a):A na czym to te zdjęcia wrzucone że nie chodzą
poprawione
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości