Renault Laguna 2.0 dCi 2008
Sprężyny wymienione i biednemu to zawsze wiatr w oczy, okazało się że jeden amor jest wylany i muszę jeszcze domówić amory a można było za jednym razem wymianę zrobić, no nic amory wymienię sobie sam
drogie są ori?
Amory i sprężyny wymienione na ori
Czy gumy na których siedzą sprężyny również masz nowe, czy złożyłeś na starych?
To samo pytanie do amortyzatorów, czy prócz samych amorów (podczas wymiany amorów) dodatkowo coś kupiłeś (bałwanki, gniazda, jakieś mocowania) czy po prostu same amory stare podmieniłeś na nowe?
Pytam, bo u siebie za miesiąc czy dwa zamierzam wymieniać i zastanawiam się czy powinienem kupić coś więcej prócz amorów, łączników stabilizatora, bałwanków i butli wd40...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Amory ori po 170zl/sztuka
Sprężyny ori 133zl/sztuka
Guma pod sprężyna została stara nie ma potrzeby jej wymiany, co do amorow to niema żadnych osłon bałwanów itp, wymieniasz tylko amor który trzyma się na 2 śrubach, jedyne co potrzebujesz to dobry klucz 18 do śrub i tyle..
A i najważniejsze przed zakupem dobrze sprawdź dialogyss i zerknij co na aucie bo kolorów jest czasem 4warianty do wyboru. Wymiana na spokojnie samemu to 1 max 1,5h
Sprężyny ori 133zl/sztuka
Guma pod sprężyna została stara nie ma potrzeby jej wymiany, co do amorow to niema żadnych osłon bałwanów itp, wymieniasz tylko amor który trzyma się na 2 śrubach, jedyne co potrzebujesz to dobry klucz 18 do śrub i tyle..
A i najważniejsze przed zakupem dobrze sprawdź dialogyss i zerknij co na aucie bo kolorów jest czasem 4warianty do wyboru. Wymiana na spokojnie samemu to 1 max 1,5h
To mi się podoba w Renault że czasem nie opłaca się nawet patrzeć na zamienniki bo ori są w dobrej cenie. Jak szukałem rozrządu to znalazłem zamienniki droższe od oryginału.
Neonixos666 napisał(a):To mi się podoba w Renault że czasem nie opłaca się nawet patrzeć na zamienniki bo ori są w dobrej cenie. Jak szukałem rozrządu to znalazłem zamienniki droższe od oryginału.
może większe przebiegi wytrzymują..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Dokładnie nie opłaca się zakładać zamiennika skoro ori kosztuje mniej a wiadomo że będzie pasować i że towar pewny a z zamiennikami różnie bywa
Cisza w temacie bo mało co się psuje a jak już coś to typowe usterki Laguny, nie mogły ominąć mnie również oprawki od dziennych, przy okazji wleciały nowe zarniki bo stare zaczęły migac
mark.87 napisał(a):Guma pod sprężyna została stara nie ma potrzeby jej wymiany, co do amorow to niema żadnych osłon bałwanów itp, wymieniasz tylko amor
Nieprawda, przy wymianie tylnych amortyzatorów w LIII wymagana jest również wymiana śrub mocujących. Do dostania w ASO praktycznie od ręki.
Krzemol napisał(a):Dla posiadacza Włocha i Japońca to co piszecie brzmi strasznie abstrakcyjnie
To jeszcze Ci napiszę, że kompletne oryginalne wahacze na przód to koszt około 500,–. Amory przód to 500,– za komplet. Łącznik stabilizatora po 100,– oryginał.
Kilometry lecą a laguna jak jeździła tak jeździ nadal i jest bardzo nudnym autem bo nic się nie psuje . Przed zimą wpadł serwis olejowy z filtrami + filtr paliwa i klocki tył i tyle , Przebieg 188tys i rośnie
Dawno mnie tutaj nie było bo i mało się dzieje,od ostatniej naprawy w 2021 do dziś dosłownie tylko paliwo i olej . Laguna już w moich rękach dokładnie 8lat ,zrobione od zakupu prawie 70tys km bezawaryjnie ,można powiedzieć że już nie sprzedawalna bo wczoraj przekroczyła 200tys na liczniku ,niestety przegapiłem w trasie i nie zrobiłem zdjęcia .
Gdyby nie kilka minusów auta można by powiedzieć że bardzo wdzięczne auto do podróżowania i tanie w utrzymaniu
Gdyby nie kilka minusów auta można by powiedzieć że bardzo wdzięczne auto do podróżowania i tanie w utrzymaniu
Tylko można chwalić takie auto i cieszyć się z nudnej eksploatacji.
Nie ma nic bardziej męczącego jak często występujące drobne mało istotne problemiki..
Przebiegi roczne masz 3x niższe od moich, może jeszcze uda Ci się sprzedać to auto zanim przełamiesz trzecią setkę – u mnie "3" pęknie w przyszłym roku, najwyżej za dwa latka..
Nie ma nic bardziej męczącego jak często występujące drobne mało istotne problemiki..
Przebiegi roczne masz 3x niższe od moich, może jeszcze uda Ci się sprzedać to auto zanim przełamiesz trzecią setkę – u mnie "3" pęknie w przyszłym roku, najwyżej za dwa latka..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
U mnie zanim pęknie 3xx to minie kilka lat , ja robię 6-7tys km max laguna i kolejne 8-9tys km passatem więc rocznie też trochę jest , ale laguna bardziej od święta jeździ dlatego tak mało
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości