Hyundai Ioniq Hybrid '18
loockas napisał(a):Ej, ale za forda w roli zabawki mam mazdę
w porównaniu z Fordem to resorak
Podoba mi się to autko... Gratki!
Już się przymierzałem kiedyś do tego modelu, ale z kierą we właściwym miejscu...
Jak spalanie?
Już się przymierzałem kiedyś do tego modelu, ale z kierą we właściwym miejscu...
Jak spalanie?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Wojtek napisał(a):Jak spalanie?
Doszedłem już do takie wprawy z Ioniq zaczął oddawać mi paliwo
Dobijam do 15k, zaraz pierwszy przegląd. Ostatnio przebiegi spadły, bo MX-5 jeżdżę kiedy tylko mogę
loockas napisał(a):Doszedłem już do takie wprawy z Ioniq zaczął oddawać mi paliwo
a bateria zasila cały dom po przyjeździe .
Dobry wybór, w tej cenie chyba najlepszy
Jeszcze tylko ciemne szybki na tył i miodzio
PS: Robiłeś kiedyś Teslę Ioniqiem?
Zjazd z włoskich Alp – jak już dojechałem na dół, nawet przy ruszaniu z buta nie włączał się ICE i przez parę km była prawdziwa Tesla
PS: Chodzi o baterię Przy parunastu kilometrach zjazdu z gór dobiłem do pełna i zwyczajnie odcięło ładowanie, trzeba było hamować ICE z górki. Ale dzięki temu na dole przejechałem z 8km na samej baterii, bez jednego włączenia ICE i naszła mnie chętka na elektryka
Jeszcze tylko ciemne szybki na tył i miodzio
PS: Robiłeś kiedyś Teslę Ioniqiem?
Zjazd z włoskich Alp – jak już dojechałem na dół, nawet przy ruszaniu z buta nie włączał się ICE i przez parę km była prawdziwa Tesla
PS: Chodzi o baterię Przy parunastu kilometrach zjazdu z gór dobiłem do pełna i zwyczajnie odcięło ładowanie, trzeba było hamować ICE z górki. Ale dzięki temu na dole przejechałem z 8km na samej baterii, bez jednego włączenia ICE i naszła mnie chętka na elektryka
Ostatnio edytowano 21 maja 2019, 20:13 przez Akar.Zaephyr, łącznie edytowano 1 raz
Akar.Zaephyr napisał(a):Jeszcze tylko ciemne szybki na tył i miodzio
Ależ już są
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4#p3354864
Akar.Zaephyr napisał(a):PS: Robiłeś kiedyś Teslę Ioniqiem?
Heh, no na 100% jeszcze aku nie widziałem naładowanego
Heh, jeszcze nie dotarłem do 5tej strony Woot, wracam do czytania
Nawet nie wiem kiedy, a minął już grubo ponad rok. Po równym roku przyjechałem na przegląd z nastukanymi 15kkm. Dużo? Chyba nie, ale biorąc pod uwagę że sporą część moich przebiegów zabiera jednak MX, to wynik jest całkiem spory. Obecnie jest 17kkm.
Coś się zepsuło? Jeszcze nie. Na coś narzekam? Też nie. Materiały o które się bałem, po roku nie wykazują jeszcze śladów zużycia. No może poza kierownicą skórzaną, która zaczyna robić się gładka, a czego bardzo nie lubię. Może jakaś chemia da radę utrzymać skórę w macie? Poza tym nie mam się póki co czego przyczepić.
Oczywiście w wątku o hybrydzie nie może zabraknąć wzmianki o spalaniu Przestałem zwracać na nie uwagę i jeżdżę tym autem tak jak lubię, czyli dynamicznie, ciesząc się z charakterystycznego dla hybryd przyśpieszenia z miejsca. Taka średnia z całego roku określiłbym na równe 5l/100km. Można mniej, ale mi się nie chce. Jednak na trasie do Chorwacji Ioniq mnie bardzo zaskoczył i bez specjalnego oszczędzania, ustawiając tempomat zawsze na max dopuszczalną na autostradzie prędkość, udało się dojechać na miejsce z wynikiem 4,3l/100km. Myślę, że to zasługa płynności jazdy i tempomatu, którego używałem chyba w 98% trasy. Ciekawostką jest też to, że dojechałem do celu na paliwie z Polski Zobaczymy czy powtórzę wynik w drodze powrotnej.
Bagażnik okazał się więcej niż wystarczający
Aaa... no i do Ioniqa dołączył jeszcze jeden eko pojazd – m365
Coś się zepsuło? Jeszcze nie. Na coś narzekam? Też nie. Materiały o które się bałem, po roku nie wykazują jeszcze śladów zużycia. No może poza kierownicą skórzaną, która zaczyna robić się gładka, a czego bardzo nie lubię. Może jakaś chemia da radę utrzymać skórę w macie? Poza tym nie mam się póki co czego przyczepić.
Oczywiście w wątku o hybrydzie nie może zabraknąć wzmianki o spalaniu Przestałem zwracać na nie uwagę i jeżdżę tym autem tak jak lubię, czyli dynamicznie, ciesząc się z charakterystycznego dla hybryd przyśpieszenia z miejsca. Taka średnia z całego roku określiłbym na równe 5l/100km. Można mniej, ale mi się nie chce. Jednak na trasie do Chorwacji Ioniq mnie bardzo zaskoczył i bez specjalnego oszczędzania, ustawiając tempomat zawsze na max dopuszczalną na autostradzie prędkość, udało się dojechać na miejsce z wynikiem 4,3l/100km. Myślę, że to zasługa płynności jazdy i tempomatu, którego używałem chyba w 98% trasy. Ciekawostką jest też to, że dojechałem do celu na paliwie z Polski Zobaczymy czy powtórzę wynik w drodze powrotnej.
Bagażnik okazał się więcej niż wystarczający
Aaa... no i do Ioniqa dołączył jeszcze jeden eko pojazd – m365
Zaczyna mi się podobać to auto.
Tak,wiecie.. podobać pod kątem wyglądu i estetyki a to spalanie to tylko in plus.
Tylko cena zaporowa
Tak,wiecie.. podobać pod kątem wyglądu i estetyki a to spalanie to tylko in plus.
Tylko cena zaporowa
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
nemi napisał(a):trudno mi jedynie ocenić jakoś wykonania
Mnie też. Bo jest plastikowo, choć w większości są to miękkie tworzywa, ale absolutnie mi to nie przeszkadza. Póki nie widać zużycia, nie skrzypi podczas jazdy, to nie mam się czego czepiać. To chyba pierwszy mój samochód gdzie po 12h jazdy chciało mi się jechać dalej. Na pewno wpływ na to mają wszelkie wspomagacze, bo musze przyznać że aktywny tempomat potrafi naprawdę mocno odciążyć kierowcę. Nogi praktycznie nie pracują. Nawigacja Hyundaia po podaniu jej internetu działa naprawdę fajnie, aktualizując sobie na bieżąco warunki drogowe. Okazjonalnie wspomagałem się GMapsami co znowu przy CarPlay jest mega wygodne, bo jednym ruchem zmieniałem sobie mapy. Cieszę się z tego, bo wiem że wciąż w wielu markach Android Auto / Car Play wymaga dopłaty lub jest wręcz niedostępny. Hyundai daje to do każdej wersji z nawigacją.
Jedyne czego z czasem żałuję, to że nie wziąłem wersji z elektrycznymi fotelami/lusterkami. Liczyłem na to, że sam będę jeździł tym autem, a okazało się że musze się nim dzielić z żoną cześciej niż myślałem
Cena... ja się już przyzwyczaiłem, że poniżej 100k ciężko o nowe auto z którego będzie się naprawdę zadowolonym. WIadomo, że wszystko to kwestia indywidualnych wymagań. Ja miałem takie, nie inne i Hyundai się w nie wpasował.
Co do ceny..
Napisałem, że cena zaporowa ale chyba bardziej w odniesieniu do samego siebie..
Nawet wziąłem kalkulator i szacowałem "amortyzację" zakupu ioniqa z ceny ok 123000 zł w stosunku do innego auta spalającego szacunkowe 7l Pb.
Zwrot zakupu przy przebiegu 97000 km,więc dla mnie w ciągu 4..5lat.
Natomiast "ni chu" nie wychodzą szacunki w porównaniu do zagazowanego auta palącego 8..9 l LPG..
Ja po prostu nie czuję się na siłach dzwignąć kosztu zakupu nowego auta.
Ale pomysł na auto niczego sobie.
Jeszcze pozostaje kwestia osobistych preferencji i oczekiwań. Za podobną cenę można nabyć różne auta różnych marek i nawet nie kierować się akonomią użytkowania lub dalej posuniętą ekologią lecz przyjemnością z jazdy bądź komfortem czy snobistycznym podejściem do wyglądu auta.
Kryteriów jest tyle co kupujących.
Napisałem, że cena zaporowa ale chyba bardziej w odniesieniu do samego siebie..
Nawet wziąłem kalkulator i szacowałem "amortyzację" zakupu ioniqa z ceny ok 123000 zł w stosunku do innego auta spalającego szacunkowe 7l Pb.
Zwrot zakupu przy przebiegu 97000 km,więc dla mnie w ciągu 4..5lat.
Natomiast "ni chu" nie wychodzą szacunki w porównaniu do zagazowanego auta palącego 8..9 l LPG..
Ja po prostu nie czuję się na siłach dzwignąć kosztu zakupu nowego auta.
Ale pomysł na auto niczego sobie.
Jeszcze pozostaje kwestia osobistych preferencji i oczekiwań. Za podobną cenę można nabyć różne auta różnych marek i nawet nie kierować się akonomią użytkowania lub dalej posuniętą ekologią lecz przyjemnością z jazdy bądź komfortem czy snobistycznym podejściem do wyglądu auta.
Kryteriów jest tyle co kupujących.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
zadra napisał(a):Napisałem, że cena zaporowa ale chyba bardziej w odniesieniu do samego siebie..
No tego nie napisałeś
Ja spotykam ludzi, dla których taki pojazd to tanie wozidełko i pewnie nawet by nie chcieli mieć
loockas napisał(a):Mnie też. Bo jest plastikowo, choć w większości są to miękkie tworzywa, ale absolutnie mi to nie przeszkadza. Póki nie widać zużycia, nie skrzypi podczas jazdy, to nie mam się czego czepiać.
Ale to jest coś, co widzisz wchodząc do salonu, dopiero po jakimś czasie wychodzą błędy w ergonomii, które nie zawsze wyłapiesz od razu, jeśli są. Skoro nie skrzypi i nie widać zużycia środka, to znaczy, że nie możesz być rozczarowany materiałami i jakością . Nie każde auto potrafi to zapewnić .
loockas napisał(a):Gdybym się miał kierować ceną to bym wziął Logana z LPG za 1/3 ceny Nie o to chodziło.
W Chorwacji był byś królem szos
No tego nie napisałeś
Jak to nie napisałem, właśnie,że napisałem; jest to ujęte w mojej wypowiedzi pomiędzy "cena" a "zaporowa"...
Chyba Nemi, ze starości oczy puchną... czytać miedzy wersami już nie potrafisz
czego się dziwić, jesteś na forum 4-y lata dłużej niż ja, wiec to pewnie "zmęczenie materiału"
Chyba się nie obrazisz ..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Czas leci... dwa lata niemal za nami. Dzisiaj drugi przegląd. Na liczniku niewiele, bo niecałe 30kkm. Jednak wciąż MX-5 jest chętniej wybieranym samochodem w słoneczne dni i kradnie sporą część przebiegów rocznych
Nie ma co pisać. Nic się nie zepsuło. Przez 2 lata zgłaszałem w ASO dwie "usterki" przy czym pierwsza dzień po zakupie (problem z ryglowaniem drzwi tylnych) Druga to ciężko wg mnie pracująca roleta bagażnika, ale przekonali mnie że ten typ tak ma (pokazując inne Hyundaie). Jednak wiem, że ten model nie jest bez wad, bo w naszym firmowym (rok starszym) Ioniqu, wymieniana była osłona radaru (z niewyjaśnionych przyczyn lubi pękać) oraz coś dzieje się z szybą kierowcy (coś z trybem auto). Tak więc wszystko przede mną :) Oby tylko takie usterki mnie czekały.
Wychodzi na to, że dzisiaj byłem jednym z dwóch frajerów którzy dopłacili do lakieru
Ku mojej radości system inforozrywki działa i wciąż jest rozwijany. Hyundai oferuje 10 letnią darmową aktualizację map i póki co na ich pokrycie z rzeczywistością trudno narzekać. Live traffic też działa zadowalająco. Po dzisiejszej aktualizacji pojawiło się kilka zmian wizualnych, mapy dostałe nowe kolory, rozbudowali asystenta pasa ruchu i poprawili komunikaty.
A korzystając z okazji, że ASO umyło mi auto i miałem wyjazd do klienta w urokliwe miejsce, to zrobiłem kilka zdjęć
Nie ma co pisać. Nic się nie zepsuło. Przez 2 lata zgłaszałem w ASO dwie "usterki" przy czym pierwsza dzień po zakupie (problem z ryglowaniem drzwi tylnych) Druga to ciężko wg mnie pracująca roleta bagażnika, ale przekonali mnie że ten typ tak ma (pokazując inne Hyundaie). Jednak wiem, że ten model nie jest bez wad, bo w naszym firmowym (rok starszym) Ioniqu, wymieniana była osłona radaru (z niewyjaśnionych przyczyn lubi pękać) oraz coś dzieje się z szybą kierowcy (coś z trybem auto). Tak więc wszystko przede mną :) Oby tylko takie usterki mnie czekały.
Wychodzi na to, że dzisiaj byłem jednym z dwóch frajerów którzy dopłacili do lakieru
Ku mojej radości system inforozrywki działa i wciąż jest rozwijany. Hyundai oferuje 10 letnią darmową aktualizację map i póki co na ich pokrycie z rzeczywistością trudno narzekać. Live traffic też działa zadowalająco. Po dzisiejszej aktualizacji pojawiło się kilka zmian wizualnych, mapy dostałe nowe kolory, rozbudowali asystenta pasa ruchu i poprawili komunikaty.
A korzystając z okazji, że ASO umyło mi auto i miałem wyjazd do klienta w urokliwe miejsce, to zrobiłem kilka zdjęć
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości