Seat Exeo 2.0TSI czyli A4B7 z innym znaczkiem
Napisane: 14 cze 2021, 07:08
Cześć,
Po sprzedaży Vectry przyszedł czas na poszukwanie nastepnego auta. Ze względu na to, że w domu była stara A4 i RX w garażu nie czułem żadnej presji, aż do momentu jak pobyt audi u mechanika przedłużył się na weeked, a ja musiałem zrobić 1000 km z psem i 3 pasażerami z bagazem w RXie.
Wymagania na auto specjalnie się nie zmieniły od tych z wątku o vectrze:
1. Kombi/SUV
2. Automat, dość wytrzymały, który nie rozpadnie się chwilę po zakupie, a jak się zużyje to można naprawić
3. Precyzyjny układ kierowniczy i zawieszenie
4. ISOFIX również w siedzeniu pasażera z przodu
5. Biksenon ew. ksenon
6. Fotel kierowcy z pamięcią
7. Dość szybkie
8. Napęd RWD lub AWD
Budżet 33k PLN
Czemu nie mazda?
GH miałem z 2.5, dodanie mocy w tym silniku nie jest ani łatwe ani tanie, GJ poza budżetem.
Może komus przyda się skumulowana wiedza na temat kilku innych aut w tym budżecie
Subaru
Zawsze marzyłem o subaru, a legacy iv wyglada nadal świeżo. Z 3.0H występuje 5 biegowy automat (w reszcie silników jest 4 biegowy SIC!), niestety nie ma ISOFIXa z przodu.
Ford
Focus MK3 odpadł, bo dużo jeździłem takim autem w 2010 i 2011 roku i nie przypadł mi do gustu. MK2 miałem i było trochę za małe. Silnik 2.0 145 KM też do szybkich nie należy.
Mondeo MK4 z 2.5T przedlift ma nieciekawe konsolę środkową, a w polifcie 2,5T zostało zastąpione 2.0 ecoboost, który nie jest złym silnikiem, ale co 5 garów to nie 4.
BMW E60 bałem się o stan egzemlarzy i o koszty serwisu. MB S204 i BMW E90 to nie moja bajka.
Coś jeszcze pewnie miałem na liście a teraz już nie pamiętam.
Na placu boju pozostały:
1. Citroen C5 z 240 KM 3.0V6 diesel lub 2.2 diesel 204 KM. Diesel tylko i wyłącznie bo benzyna 3.0V6 pali dużo a nie ma osiągów. Pierwsza wersja silnikowa szybka, druga dośc szybka, podaż niewielka. Najwięcej jest 2.7 V6, które najlepiej omijac szerokim łukiem. Wyposażenie tych aut jest niesamowite: szlany dach, masaż foteli, przycisk wzywania pomocy i 5 tys. przycisków na kierownicy i konsloli srodkowej itp. Oczywiście wersja z zawieszeniem hydropneumatycznym.
ISOFIX z przodu wystepuje w niektórych egzeplarzach.
Skrzynia TF80, czyli tragedi nie ma, ale nie jest kolorowo.
2. Volvo V70 2.5T z TF81, więc lepiej niż u poprzednika. Podaż w PL żadna, w SE jest tego trochę. Niestety nie było mi dane zdązyć gdzieś pojechać. W PL zdarzały się sztuki, gdzie opis nie zdadzał się z histrorią pojazdu, sprawdzoną w szwedzkiej bazie danych. Rekordzista miał 340k km w 2017, w PL miał poniżej 200k. ISOFIX wystepował w większosci szuk które sprawdzałem online.
3. Auto z tytułu wątku, który uzupełnie, jak ktoś zgadnie co to za auto. Bardzo proszę strzelac zgłowy.
CDN.
Parasol mazdaspeed nie tylko chroni przed deszczem...
Po sprzedaży Vectry przyszedł czas na poszukwanie nastepnego auta. Ze względu na to, że w domu była stara A4 i RX w garażu nie czułem żadnej presji, aż do momentu jak pobyt audi u mechanika przedłużył się na weeked, a ja musiałem zrobić 1000 km z psem i 3 pasażerami z bagazem w RXie.
Wymagania na auto specjalnie się nie zmieniły od tych z wątku o vectrze:
1. Kombi/SUV
2. Automat, dość wytrzymały, który nie rozpadnie się chwilę po zakupie, a jak się zużyje to można naprawić
3. Precyzyjny układ kierowniczy i zawieszenie
4. ISOFIX również w siedzeniu pasażera z przodu
5. Biksenon ew. ksenon
6. Fotel kierowcy z pamięcią
7. Dość szybkie
8. Napęd RWD lub AWD
Budżet 33k PLN
Czemu nie mazda?
GH miałem z 2.5, dodanie mocy w tym silniku nie jest ani łatwe ani tanie, GJ poza budżetem.
Może komus przyda się skumulowana wiedza na temat kilku innych aut w tym budżecie
Subaru
Zawsze marzyłem o subaru, a legacy iv wyglada nadal świeżo. Z 3.0H występuje 5 biegowy automat (w reszcie silników jest 4 biegowy SIC!), niestety nie ma ISOFIXa z przodu.
Ford
Focus MK3 odpadł, bo dużo jeździłem takim autem w 2010 i 2011 roku i nie przypadł mi do gustu. MK2 miałem i było trochę za małe. Silnik 2.0 145 KM też do szybkich nie należy.
Mondeo MK4 z 2.5T przedlift ma nieciekawe konsolę środkową, a w polifcie 2,5T zostało zastąpione 2.0 ecoboost, który nie jest złym silnikiem, ale co 5 garów to nie 4.
BMW E60 bałem się o stan egzemlarzy i o koszty serwisu. MB S204 i BMW E90 to nie moja bajka.
Coś jeszcze pewnie miałem na liście a teraz już nie pamiętam.
Na placu boju pozostały:
1. Citroen C5 z 240 KM 3.0V6 diesel lub 2.2 diesel 204 KM. Diesel tylko i wyłącznie bo benzyna 3.0V6 pali dużo a nie ma osiągów. Pierwsza wersja silnikowa szybka, druga dośc szybka, podaż niewielka. Najwięcej jest 2.7 V6, które najlepiej omijac szerokim łukiem. Wyposażenie tych aut jest niesamowite: szlany dach, masaż foteli, przycisk wzywania pomocy i 5 tys. przycisków na kierownicy i konsloli srodkowej itp. Oczywiście wersja z zawieszeniem hydropneumatycznym.
ISOFIX z przodu wystepuje w niektórych egzeplarzach.
Skrzynia TF80, czyli tragedi nie ma, ale nie jest kolorowo.
2. Volvo V70 2.5T z TF81, więc lepiej niż u poprzednika. Podaż w PL żadna, w SE jest tego trochę. Niestety nie było mi dane zdązyć gdzieś pojechać. W PL zdarzały się sztuki, gdzie opis nie zdadzał się z histrorią pojazdu, sprawdzoną w szwedzkiej bazie danych. Rekordzista miał 340k km w 2017, w PL miał poniżej 200k. ISOFIX wystepował w większosci szuk które sprawdzałem online.
3. Auto z tytułu wątku, który uzupełnie, jak ktoś zgadnie co to za auto. Bardzo proszę strzelac zgłowy.
CDN.
Parasol mazdaspeed nie tylko chroni przed deszczem...