Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Maciej Loret » 8 sty 2009, 23:05

Krisek napisał(a):Moze rozmiar Miski Olejowej ?

I czy silniki 2.3L w Eu to Duratec ?


Nie wiem, ale różnica spora...

Krisek napisał(a):moj filtr oleju to WIX made in Poland ... ( Wix = Filtron ... ) Fix Kartridz czyli niema metalowej obudowy ) jak ktos kupi i poda mi numer z niego porownamy z moim ....


To dziwne, bo oficjalnie WIXFiltron obsługuje tylko Europę i Afrykę. Na Ameryki filtry dla Affinii robi bliźniaczy WIXFilter.

Tak to wygląda:
Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Krisek » 8 sty 2009, 23:11

:) Cykne fotki swojego wyglada jak ten z PL strony ... :) I napewno Made In Poland ma nadrukowane :)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Maciej Loret » 8 sty 2009, 23:19

Krisek napisał(a)::) Cykne fotki swojego wyglada jak ten z PL strony ... :) I napewno Made In Poland ma nadrukowane :)


No to ktoś tu kogoś w ciula robi (to samo jest na polskiej stronie WIXFiltron):
http://miniurl.pl/mazda_wixfiltron

W katalogu WixFiltron do Mazdy "3" są filtry ale tylko do wersji europejskich.

EDIT: Znalazłem na stronie WIXFiltron taką wzmiankę: "Ponad połowę naszych wyrobów eksportujemy m.in. do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Irlandii, Szwecji, Szwajcarii, Rosji, Włoch, Bułgarii, Czech, na Ukrainę, Węgry oraz do Ameryki i Afryki."
Czyli do Ameryki coś produkują... W katalogu są filtry do Buicka, Chevroleta, Cadillaca czy Saturna...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Krisek » 8 sty 2009, 23:29

http://74.125.113.132/search?q=cache:SX ... =firefox-a

Dyskusja chlopaki z US. I Polski WiX ....

Wyglada na to ... ze nie tylko Canada ma Polskie wixy


Nom – zreszta .. napewno na moim filtrze jest napisane Made In Poland nadruk na Plastiku ...

a tu dla sceptykow dlaczego filtr filtrowi nie rowny .. po rozcinane filtry

http://minimopar.knizefamily.net/oilfilters/index.html

http://minimopar.knizefamily.net/oilfil ... rence.html

filtry typu kardridz – wazne media i jakosc zlozenia ...

normalne filtry .. wazne z czego jest zaworek powrotu zrobiony .. czy silikon czy jakis chlam jak zlozony filter .. ... jak ktos wie jak dziala filter to wie oczym pisze ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez ravo » 8 sty 2009, 23:58

Krisek napisał(a):Filtry typu K&N ktore trzeba czyscic – i oliwic nie sa wskazane z roznych powodow ...

czemu mam zawsze inne zdanie niz TY ? myslisz, ze to przepasc intelektualna miedzy nami, czy moge byc tak glupi ? czy to raczej teoria kontra praktyka ( ooo chyba juz dzis gdzies to mowilem )
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Krisek » 9 sty 2009, 00:14

ravo napisał(a):
Krisek napisał(a):Filtry typu K&N ktore trzeba czyscic – i oliwic nie sa wskazane z roznych powodow ...

czemu mam zawsze inne zdanie niz TY ? myslisz, ze to przepasc intelektualna miedzy nami, czy moge byc tak glupi ? czy to raczej teoria kontra praktyka ( ooo chyba juz dzis gdzies to mowilem )


Niewiem I niebende sie wypowiadal ...
Filtry oleju K&N tak bo robi je Champion .. ta sama fabryka co filtry M1 robi...
Filtry Powietrza K&N nie ... –

1 powod – sensory maf nie bardzo lubia ten olej ... Ale jak dobrze sie wyczysci mala szansa uwalenia ...

filtr powietrza bardzo latwo ocenic .. po zawartosci silikonu w oleju ...

nawet jak K&N przepuszcza wiecej powietrza to I przepuszcza wiecej syfu

Zawsze mozna Cold Air Intake – Short Ram ..

w niektorych autach pomorze w innych pogorszy .. no I ryzyko wciagniecia wody ... I dzwiek ...

http://www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest1.htm
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez bazakbal » 9 sty 2009, 00:31

Krisek napisał(a):jak kupujesz olej .. i chcesz syntetyczny czyli Grupa IV zalecam kupywac oleje produkowane w niemczech

tylko skąd można się dowiedzieć do jakiej grupy dany olej należy? bo takiej informacji na opakowaniu raczej nie uświadczysz
przykładowo: ostatnio przy wymianie zalałem 5w 40 midland fully synthetic (wyprodukowany w szwajcarii) czy to jest PAO czy jeszcze nie?
na stronie producenta nic na te temat nie jest napisane
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez Krisek » 9 sty 2009, 00:43

Cena ... PAO – ESTER wyzsza ...

Mozna zgadywac po temperaturach .. jakie podaja i zachowania oleju ..
Dokladnie tylko Analiza chemiczna ...
Albo dowiedziec sie od producenta ...
Tak naprawde wiekszosc jest mieszanka roznych grup oleji ...

Ponad to co jest wazne oleje Mineralne .. I Mixy sa bardzo dobrej jakosci ... I sam ich uzywam .. w roznych autach ...

Inna sprawa ze super olej Grupy 5 z kiepskimi dodatkami ... nie bedzie nic warty.... I mineralny moze go przegonic ....

wiec nie mozemy popadac ... w dzieleni oleji na Estery ... I Mineralne – HC...
bo nie w tym rzecz ... I tak naprawde 1 olej moze byc lepszy w tym silniku ... niz 2 ... ( nie mowie tu o wadze oleju tylko o markach ) rozne dodatki ...

w tym najwazniejsze jest .. robienie Analizy oleju w swoim silniku ,.... nie jest to kosztowne tu .. I mysle ze napewno sa w Polsce laboratoria co sie tym zajmuja dla jakis flot .. trzeba poszukac :)

A co do filtrow powietrza K&N ale cold air intake ...
filtry oleju K&N tak dobra jakosc :)
Ostatnio edytowano 9 sty 2009, 07:12 przez Krisek, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Krisek » 9 sty 2009, 07:11

Cena ... PAO – ESTER wyzsza ...

Mozna zgadywac po temperaturach .. jakie podaja i zachowania oleju ..
Dokladnie tylko Analiza chemiczna ...
Albo dowiedziec sie od producenta ...
Tak naprawde wiekszosc jest mieszanka roznych grup oleji ...

Ponad to co jest wazne oleje Mineralne .. I Mixy sa bardzo dobrej jakosci ... I sam ich uzywam .. w roznych autach ...

Inna sprawa ze super olej Grupy 5 z kiepskimi dodatkami ... nie bedzie nic warty.... I mineralny moze go przegonic ....

wiec nie mozemy popadac ... w dzieleni oleji na Estery ... I Mineralne – HC...
bo nie w tym rzecz ... I tak naprawde 1 olej moze byc lepszy w tym silniku ... niz 2 ... ( nie mowie tu o wadze oleju tylko o markach ) rozne dodatki ...

w tym najwazniejsze jest .. robienie Analizy oleju w swoim silniku ,.... nie jest to kosztowne tu .. I mysle ze napewno sa w Polsce laboratoria co sie tym zajmuja dla jakis flot .. trzeba poszukac :)

A co do filtrow powietrza K&N ale cold air intake ...
filtry oleju KN tak dobra jakosc :)
Ostatnio edytowano 9 sty 2009, 19:36 przez Krisek, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Maciej Loret » 9 sty 2009, 09:24

bazakbal napisał(a):przykładowo: ostatnio przy wymianie zalałem 5w 40 midland fully synthetic (wyprodukowany w szwajcarii) czy to jest PAO czy jeszcze nie?
na stronie producenta nic na te temat nie jest napisane


Ja tez nie znalazłem.
Podstawowe parametry masz tu (w zależności czy masz Avanzę czy Synchrona):
http://www.oelbrack.ch/pdf/21706_avanza ... 008-02.pdf
http://www.oelbrack.ch/pdf/21703_synqro ... 008-02.pdf

Warto zwrócić uwagę na rzadko podawaną lepkość w temp. -25C.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Sokool » 9 sty 2009, 11:02

Warto zwrócić uwagę na rzadko podawaną lepkość w temp. -25C.

3200, mimo że to olej 5W. A optymalną dla silnika wartością jest ok. 10. To wyjaśnia dlaczego, szczególnie zimą, olej 0W jest lepszy od 5W, czy 10W.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Maciej Loret » 9 sty 2009, 11:11

Sokool napisał(a):To wyjaśnia dlaczego, szczególnie zimą, olej 0W jest lepszy od 5W, czy 10W.


Chcesz powiedzieć, że producenci aut:
1. o tym fakcie nie wiedzą
2. wiedzą, ale robią nas w prezydenta, żebyśmy częściej do serwisu zaglądali
3. lepiej bardziej lepki 5W30 niz dolewać co miesiąc 0W30
4. nie mają czasu na pierdoły, bo wciąż "sapera" (a w Viście "mahjongga") nie mogą przejść

Dodam, że moje poprzednie auto w specyfikacji skandynawskiej (zresztą dla całej Europy) wg producenta wymagało oleju 10W40. Może liczą na to , że w Skandynawii wiele aut ma albo podgrzewanie postowe w rodzaju webasto+sterownik albo elektryczne z wbudowanym gniazdkiem...?
W moim obecnym zalecają dla całej Europy 5W30...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez bazakbal » 9 sty 2009, 12:22

a może ktoś mi wyjaśni ten fragment podkreślony na czerwono (czyżby cyferki się przestawiły?):
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez Maciej Loret » 9 sty 2009, 13:31

bazakbal napisał(a):a może ktoś mi wyjaśni ten fragment podkreślony na czerwono (czyżby cyferki się przestawiły?):


Współczynnik lepkości oleju. Czyli zależność zmiany lepkości w funkcji temperatury oleju (im wyższa temp, tym mniejsza lepkość).
Które cyferki? Wartość współczynnika raczej normalna...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez bazakbal » 9 sty 2009, 14:15

Maciej Loret napisał(a):Które cyferki? Wartość współczynnika raczej normalna

chodzi mi o te rzymskie cyfry w nawiasie przy indeksie lepkości, dlaczego są różne w zależności od zastosowanego języka?
czeski błąd? troche rzutuje na rzetelność takich danych... może lepkość też zamiast tych 175 jest 157?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez Maciej Loret » 9 sty 2009, 14:56

bazakbal napisał(a):chodzi mi o te rzymskie cyfry w nawiasie przy indeksie lepkości


Po prostu Francuzi lubią od tyłu...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez bazakbal » 9 sty 2009, 15:00

Maciej Loret napisał(a):Po prostu Francuzi lubią od tyłu...

hahaha tzw. miłość francuska inaczej?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez Maciej Loret » 9 sty 2009, 15:04

bazakbal napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Po prostu Francuzi lubią od tyłu...

hahaha tzw. miłość francuska inaczej?


Tzn., że współczynnik lepkości po francusku jest IV, po niemiecku i angielsku VI, a po polsku można by tam dopisać WL.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez ravo » 9 sty 2009, 16:29

Krisek napisał(a): sensory maf nie bardzo lubia ten ol

a co kazdy tu ma maf sensor ?


Krisek napisał(a):nawet jak K&N przepuszcza wiecej powietrza to I przepuszcza wiecej syfu

jakos nie widzialem aby ktos kto dba o KN ( czysci co 8 tys km ) mial uszkodzony silnik


Krisek napisał(a): no I ryzyko wciagniecia wody ... I dzwiek ...

no napewno wciagnie mi woda jak wjade do rzeki

a dzwiek ? mhm nie slyszalem piekniejszego :))


gadasz o jakis abstrakcjach co gorsza wydaje mi sie, ze wyczytanych a w praktyce jest tragedia
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Krisek » 9 sty 2009, 19:20

Ravo Ravo ...

Zrob analize oleju z KN-em i z normalnym papierowym ... Jesli .. KN- bedzie lepszy pokrywam koszta + tankuje ci do pelna V-Powera.

Mam KN – w Acurze TL .. kupilem .. oliwie czyszcze .. ale wiem ze 2 raz tego nie zrobie ...

Maciej ... jesli auto nie bierze 5w30 – nie bedzie bralo 0w30 ...
Nie zalecali kiedys bo nie bylo ... Teraz wszyscy wieksi producenci zalecaja oleje certyfikowane przez Merca, Bimera, V-W Group ...

5w30 jest w pelni wymienne z 0w30 I daja taka sama ochrone i ma taka sama lepkosc wysokiej temperaturze ... a kiedy jest zimny jest zadszy dzieki temu przy starcie oszczedzasz silnik !

Ja nie lubie buczenia w dlugiej trasie ... dlatego Intake odpada ...

http://www.youtube.com/watch?v=gKtxqf5OFTU

fajne Video :) mowiace o czym ja mowie ...

Ravo ... ile ci podac przykladow z mazdy forum 3 .. z zablokowanymi silnikami przez CAI ... ! Producenci tez tego nie ukrywaja .. ale ty masz swoja teorie ... Po to robi sie te nakladki siatkowe .. I po to Injen zrobil ten bypass wkoncu 1 skuteczne zabezpiecznie ..
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki