Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Krisek » 26 sty 2009, 01:53

qazxsw1 napisał(a):Gibsong ma rację. Sam zalałem pół roku temu Motula 6100 10W40 i w porównaniu do tego co było wcześniej, to teraz jest cisza jak cholera. Przedtem nie wiem co było wlane niestety... również polecam Motula, początkowo trochę mi go wżarło, jakieś pół litra, ale od tamtej pory przejechałem prawie 10 000 km i ani kropli nie dolałem. A trzeba zauważyć że na LPG temperatura V6 często jest wysoka i wentylator w lecie w korku ma sporo roboty.


ma ma I podalem czemu ja moze miec ...

bo oleje nie sa bardziej akustyczne i mniej ;)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Croom » 29 sty 2009, 22:39

Ja rowniez wymienilem olej w mojej corolli 1999r. (silnik starej generacji 2C) i silnik chodzi wyraznie ciszej na zimnym i na goracym niz na poprzednich Agip Sint 200 TD 10w40 i Petro Canadzie 10w40 Duron Xl ktora ponoc produkuja w Polsce w Trzebini, wg. kodu EAN moze to byc prawda bo nic on nie mowi :–]
no i jako jedyny na rynku ma dopuszczenie WV 502 00 razem z quaker state 10w40, oba maja SL/CF i tylko motul ma norme merca 229.3 klasie 10w40 a oba maja ACEA B4.
Dla mnie to dobry jakosciowo olej bo w Polsce to roznie bywa, znajomy taksiarz mowi ze lotosy nie nadaja sie do szybkiej jazdy, ogolnie sa malo wytrzymale
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Krisek » 29 sty 2009, 23:58

Croom napisał(a):Ja rowniez wymienilem olej w mojej corolli 1999r. (silnik starej generacji 2C) i silnik chodzi wyraznie ciszej na zimnym i na goracym niz na poprzednich Agip Sint 200 TD 10w40 i Petro Canadzie 10w40 Duron Xl ktora ponoc produkuja w Polsce w Trzebini, wg. kodu EAN moze to byc prawda bo nic on nie mowi :–]
no i jako jedyny na rynku ma dopuszczenie WV 502 00 razem z quaker state 10w40, oba maja SL/CF i tylko motul ma norme merca 229.3 klasie 10w40 a oba maja ACEA B4.
Dla mnie to dobry jakosciowo olej bo w Polsce to roznie bywa, znajomy taksiarz mowi ze lotosy nie nadaja sie do szybkiej jazdy, ogolnie sa malo wytrzymale


And jak on to ocenil ?

Takie opinie wogule nie maja podstaw ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Croom » 31 sty 2009, 10:57

Takie opinie wogule nie maja podstaw ...


Jakie ?
A ze ktos nie informuje konsumenta o mjescu produkcji i nierzadko klamie podajac falszywe miejsca importu, produkcji jest fair zagraniem na rynku konsumpcyjnym ?

Niestety zyjemy w wielkiej wsi o nazwie UE ale zawsze wg. mnie powinny byc podawane rzetelne informacje na temat miejsca pochodzenia i produkcji.
A nie jak to sie slyszy pewien znany olej produkowane jest w rafineri gdanskiej butelki robione w polsce a naklejki w innym miescie a informacja na etykiecie sugeruje ze jest z francji i stamtad importowany.
Nie mam na mysli motula.
Zyjemy w tkim kraju gdzie konsumenta mozna na kazdym kroku robic w bu..a bezkarnie.[/quote]
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Krisek » 1 lut 2009, 19:00

Ale miejsce produkcji niema nic wspolnego z jakoscia oleju .. niewiem z kad taki pomysl .. ja bym sie martwil o oleje bazowe I dodatki uzyte do produkcji ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez thamian » 2 lut 2009, 11:40

Witam serdecznie na forum. Jest to mój pierwszy post. Od pół roku jestem użytkownikiem Mazdy 6 o poj. 1.8 rok prod. 2003. Kupiłem ją w niemieckim salonie z przebiegiem 62.000 km. Tuż przed sprzedażą samochód miał robiony roczny przegląd, z kartki na silniku wynika, że wlano olej Castrol 10W-40 i że następna wymiana oleju będzie za rok lub po przejechaniu 20.000 km. Z niemieckiej instrukcji wynika,że zalecanym olejem jest 5W-30, 5W-20 a także 10W-40. W instrucjach polskich, które ściągnęłem z internetu nie ma nic w zalecaniach o oleju 10W-40. Na oleju przejechałem na razie 13.000 (stan licznika 75.000) . Nie wiem czy przestrzegać tego co napisali w salonie w Niemczech czy wymieniać już teraz i czy mogę wymienić olej na syntetyk. Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam
thamian
 

Postprzez Maciej Loret » 2 lut 2009, 12:07

thamian napisał(a):Tuż przed sprzedażą samochód miał robiony roczny przegląd, z kartki na silniku wynika, że wlano olej Castrol 10W-40 i że następna wymiana oleju będzie za rok lub po przejechaniu 20.000 km.


Przeczytaj, co jest po przecinku, po wytłuszczonym przeze mnie tekście... ;)

thamian napisał(a):Na oleju przejechałem na razie 13.000 (stan licznika 75.000) . Nie wiem czy przestrzegać tego co napisali w salonie w Niemczech czy wymieniać już teraz i czy mogę wymienić olej na syntetyk. Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam


Nic się raczej nie stanie, jeśli wymienisz przy 20kkm.
Ja bym wymienił już.
Większość jeździ na 5W30, ja również, choć zastanawiałem się czy nie przejść nawet na 0W30...
Skąd wiesz, że 10W40 nie był syntetykiem?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Rafał » 2 lut 2009, 13:00

thamian napisał(a):czy wymieniać już teraz i czy mogę wymienić olej na syntetyk


Po kupnie w swojej BA 2.0 V6/ GT z 1997 roku miałem zalany 10w 40 Valvoline (ten powyżej 100 000km).
Gdy zrobiłem wtedy ok 4 tyś km to dolałem 400ml oleju...
Po paru tygodniach swierdziłem, że jak chcę autkiem dłużej pojeździć to muszę wymienić olej.... i wymieniłem (po wcześniejszym płukaniu silnika) na Valvoline SynPower 5W 40 (pełen syntetyk).
Przejechałem na nim już 6 tyś km i może z 2mm z miarki zniknęło :D
Dodam, że ostatnie 2 tyś km nie oszczędzam silniczka <diabełek>
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez moro » 2 lut 2009, 17:32

thamian napisał(a):wymieniać już teraz i czy mogę wymienić olej na syntetyk.


Lepiej wczoraj, niż jutro.. ;)
 
Od: 7 kwi 2007, 11:19
Posty: 117
Auto: Mazda6 2.3 Top

Postprzez Borys » 6 lut 2009, 00:07

Czy macie jakies potwierdzone opinie o hydrosyntetykach, myslę o Elf SXR 5W-30, ale słyszałem różne, często sprzeczne opinie. Ludzi przeraża to "hydro" w silniku, ale czy poparte jest to jakimiś logicznymi przesłankami?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Krisek » 6 lut 2009, 01:08

Hydrocracked /// to nie sa prawdzie PAO/Ester syntetyczne oleje ...
Grupa 3 dobre oleje jesli nie turbo I normalne zmiany smialo bym uzywal
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez bazakbal » 6 lut 2009, 21:07

Borysss napisał(a):Ludzi przeraża to "hydro" w silniku

a "crack" to lepiej? :)
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez maniekgc » 6 lut 2009, 22:37

jaki wlac olej do mazdy 628 cronosm2,5 v6?
maniekgc
 

Postprzez Jaroslaw Majewski » 7 lut 2009, 04:56

Panowie,mam pytanie zwiazane z mieszaniem oleju.

Niedawno wymienialem olej w moim Xedos'ie,Aby sie upewnic na czym dotad latal zadzwonilem do warsztatu w Hamburgu w ktorym autko bylo serisowane co roku przez cale 14 lat.Majster powiedzial,ze zalewali "Vollsynthetic".Rowniez przy silniku znalazlem karteczke z danymi ostatniej wymiany i zaznaczonym olejem 5W30.Na taki wlasnie wymienilem.I teraz zaczal sie problem.Przed wymiana oleju na postoju na zewnatrz silnika w zasadzie nie bylo slychac,natomiast po wymianie zaczely sie stuki pod pokrywami rozrzadu.Doczytalem sie na forum,ze to moga pukac szklanki(cokolwiek to jest) i ze przyczyna moze byc zbyt zadki olej ale nic nie powinno sie stac.Ale to nie wszystko.Po paru przejechanych tysiacach zapalila sie kontrolka cisnienia oleju.Zrobilem jeszcze jakies 400 metrow do garazu i myslalem na drugi dzien uzupelnic olej.Musialem dolac prawie 3 L !!!!!(wymiana bez filtra 3,8 jesli sie nie myle).Poniewaz w najblizszej stacji mieli tylko mineralny albo 5W50 wzialem (cholernie drogi) syntetyk.Pan ze stacju powiedzial ze to olej jak woda.Okazuje sie ze chyba mial racje bo stuki pod pokrywami zaworow zrobily sie niepokojaco glosne.
W zwiazku z tym mam pytanie. Czy moge po tym wszystkim wymienic olej na 10W40 w celu stlumienia stukow czy lepiej wlac 5W30 jak poprzednio i tylko je zmniejszyc.Czy te oleje mozna mieszac?Chcialbym zeby silnik pracowal znowu cichutko ale i dlugo i bezawaryjnie.Jest wart dalszej dobrej pielegnacji.
Xedos 9 2.5i V6 Exclusiv AT.1994r
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2008, 04:54
Posty: 14
Auto: Xedos 9 2.5i V6 Exclusiv AT

Postprzez Krisek » 7 lut 2009, 05:24

Jaroslaw Majewski napisał(a):Panowie,mam pytanie zwiazane z mieszaniem oleju.

Niedawno wymienialem olej w moim Xedos'ie,Aby sie upewnic na czym dotad latal zadzwonilem do warsztatu w Hamburgu w ktorym autko bylo serisowane co roku przez cale 14 lat.Majster powiedzial,ze zalewali "Vollsynthetic".Rowniez przy silniku znalazlem karteczke z danymi ostatniej wymiany i zaznaczonym olejem 5W30.Na taki wlasnie wymienilem.I teraz zaczal sie problem.Przed wymiana oleju na postoju na zewnatrz silnika w zasadzie nie bylo slychac,natomiast po wymianie zaczely sie stuki pod pokrywami rozrzadu.Doczytalem sie na forum,ze to moga pukac szklanki(cokolwiek to jest) i ze przyczyna moze byc zbyt zadki olej ale nic nie powinno sie stac.Ale to nie wszystko.Po paru przejechanych tysiacach zapalila sie kontrolka cisnienia oleju.Zrobilem jeszcze jakies 400 metrow do garazu i myslalem na drugi dzien uzupelnic olej.Musialem dolac prawie 3 L !!!!!(wymiana bez filtra 3,8 jesli sie nie myle).Poniewaz w najblizszej stacji mieli tylko mineralny albo 5W50 wzialem (cholernie drogi) syntetyk.Pan ze stacju powiedzial ze to olej jak woda.Okazuje sie ze chyba mial racje bo stuki pod pokrywami zaworow zrobily sie niepokojaco glosne.
W zwiazku z tym mam pytanie. Czy moge po tym wszystkim wymienic olej na 10W40 w celu stlumienia stukow czy lepiej wlac 5W30 jak poprzednio i tylko je zmniejszyc.Czy te oleje mozna mieszac?Chcialbym zeby silnik pracowal znowu cichutko ale i dlugo i bezawaryjnie.Jest wart dalszej dobrej pielegnacji.


Po 1 zaraz po zmianie pukalo czy jakis czas ?
Jesli pali sie kontrolka oleju powinno sie zgasic silnik i zjechac I zobaczyc poziom nie kontynuwac jazdy .. tak na przyszlosc ..

No jak nie miales oleju to pukalo ... ( co sie stalo z olejem ? cieknie gdzies ? byl dymek jazda zapalanie ? SPRAWDZ PCV uklad koniecznie moze zapchany to by wyjasnialo gdzie sie podzial olej jak te 2 poprzednie rzeczy wykuczysz )

jaki olej zalales .. ? to co wlales to 5w50 ? i stuka ?
jak wlejesz 10w40 bedzie stukac jeszcze bardziej bo w40 to gestosc jaka cie interesuje glownie ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Jaroslaw Majewski » 7 lut 2009, 05:45

Dodatek do poprzedniego mojego postu.

te prawie 3L oleju wyciekly przez czujnik cisnienia oleju.Wymienilem(ciekawostka-czujnik jest taki sam jak w Matizie :D










(
Xedos 9 2.5i V6 Exclusiv AT.1994r
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2008, 04:54
Posty: 14
Auto: Xedos 9 2.5i V6 Exclusiv AT

Postprzez Krisek » 7 lut 2009, 05:49

ja sie boje ze tu olej .. moze nic zmienic ... jak tak zaczelo pukac ...
silnik jest glosny czy cos mocno wnim stuka metalicznie ?

jak na 5w30 zawsze jezdzilo zalal bym 5w30 Lotosa czy inny tani .. I co 8k zmienial ..
Pamietaj o dobrym filtrze oleju ... Firmowym zawor na nim moze powodowac nie ladna prace silnika tez ..
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Jaroslaw Majewski » 7 lut 2009, 05:52

Krisek,jak dodalem olej wyciekl przez czujnik cisnienia oleju.To byl ten 5W30 i wlasnie zaraz po zalaniu nim zaczelo stukac.Teraz jest 5W50 i stukajeszcze bardziej(zwlaszcza jak jest zimny)
Xedos 9 2.5i V6 Exclusiv AT.1994r
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2008, 04:54
Posty: 14
Auto: Xedos 9 2.5i V6 Exclusiv AT

Postprzez Krisek » 7 lut 2009, 05:55

bo je syntetyczny dlatego jest zadzszy jak jest zimny ...

Filtr jaki ?
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Jaroslaw Majewski » 7 lut 2009, 05:59

Rodzaj oleju wiaze z wiekiem auta.Przed 24 tu laty chyba nie bylo 5W30 wiec co bylo lane tyle lat.Chodzi o to ze chcialbym wyprobowac 10W40 ale nie wiem czy sie cos nie zwazy z 5W50 albo cos takiego.Nie jestem machanikiem choc duzo robie sam.
Xedos 9 2.5i V6 Exclusiv AT.1994r
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2008, 04:54
Posty: 14
Auto: Xedos 9 2.5i V6 Exclusiv AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki