Oleje silnikowe
roberto81 napisał(a):Na razie mam ok 2litrów na dolewkę. Zobaczymy. Miałem wyciek na pokrywie zaworów, ale zmieniłem uszczelkę i nie cieknie. Trochę też piłowałem silnik na 4tys. obrotów. Jak się skończy zapas to chyba przeproszę się z minerałem i uzbieram kasę na jakiś młodszy rocznik furki
Przed remontem lub wymianą można spróbować dodatku LM, który ma zmniejszać utratę i zużycie oleju. Jeśli się zdecydujesz, raportuj o efektach:
http://www.liquimoly.pl/features/katalo ... gory_id=13
Gib napisał(a): zmieniać częściej czy lepsze i rzadziej.
Przy pierwszej opcji nieco gorzej dla środowiska . Dla silnika raczej bez różnicy, jeśli jeździsz ostro, a jednocześnie dużo po mieście, to może kupować ten Orlen i częściej zmieniać.
Ostatnio edytowano 21 mar 2011, 19:58 przez Pankuba, łącznie edytowano 1 raz
Gib napisał(a):No nie sądziłem że będę zmieniał tak często, dziś po 3 dniach od zalania mam już świeży olej 10w40. Jeszcze pare takich zrzutów na glebę i pójdę z torbami.
możesz rozwinąć trochę myśl??
Pankuba napisał(a):lub wymianą można spróbować dodatku LM, który ma zmniejszać utratę i zużycie oleju. Jeśli się zdecydujesz, raportuj o efektach:
http://www.liquimoly.pl/features/katalo ... gory_id=13
A mi sie wydaje że to bez sensu bo lepiej wlać vavoline maxlife który już posiada takowe dodatki sam w sobie
- Od: 18 maja 2010, 11:04
- Posty: 33
- Skąd: Wrocław
- Auto: MAZDA 323F BA
Elendir12 napisał(a):Pankuba napisał(a):lub wymianą można spróbować dodatku LM, który ma zmniejszać utratę i zużycie oleju. Jeśli się zdecydujesz, raportuj o efektach:
http://www.liquimoly.pl/features/katalo ... gory_id=13
A mi sie wydaje że to bez sensu bo lepiej wlać vavoline maxlife który już posiada takowe dodatki sam w sobie
Jakbyś przeczytał coś więcej niż tylko post Pankuba, to wiedziałbyś że user do którego odniósł swoją wypowiedź, ma już w silniku maxlifa .
- Od: 7 lip 2010, 13:13
- Posty: 165
- Skąd: Kędzierzyn Koźle
- Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.
Jaki mam zalac olej po wymianie pierscieni i wszystkich uszczelek, czyli remont silnika.
Na dotarcie wlalem valvoline 10w40 ktory mialem, co pozniej lac ?
Zostac juz na Valvoline 10w40 Maxlife ? czy wlac jakis 5w30 ?
323F 1.5 BA
Na dotarcie wlalem valvoline 10w40 ktory mialem, co pozniej lac ?
Zostac juz na Valvoline 10w40 Maxlife ? czy wlac jakis 5w30 ?
323F 1.5 BA
- Od: 27 sie 2010, 10:18
- Posty: 105
- Skąd: Skarzysko-Kam
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995
Rafcio.s napisał(a):Jaki mam zalac olej po wymianie pierscieni i wszystkich uszczelek, czyli remont silnika.
Na dotarcie wlalem valvoline 10w40 ktory mialem, co pozniej lac ?
Zostac juz na Valvoline 10w40 Maxlife ? czy wlac jakis 5w30 ?
323F 1.5 BA
wymiana samych pierścieni to nie remont, same pierścienie docierają się szybko......
....ja bym został przy valvoline maxlife
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Moja M6 --- SOLD
Croom napisał(a):A może pytanie z innej beczki, uzywaliście Royal Purple ?
Wygrywaja w tescie scierania walca
Ale jak sie zachowuje taki olej w warunkach pracy naszego silnika to juz nie wiem, ja leje to co zaleca producent czyli Dexelie ktora tez jest wysokiej klasy olejem i mam spokojna glowe
- Od: 27 sie 2010, 10:18
- Posty: 105
- Skąd: Skarzysko-Kam
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995
l3mur91 napisał(a):Są w sieci jakieś testy olejów półsyntetycznych i/albo mineralnych ? Bo szukałem ale nie mogę nic znaleźć.
Nie ma raczej aktualnych testów porównawczych przeprowadzonych w polskich laboratoriach i dostępnych online, ale kilkanaście (?) stron wcześniej masz filmik z półprofesjonalnego testu lepkości Lotosa, Agipa, Motula i Amsoila w temp. -20 C wykonany rękami Crooma .
Witam! Mam do Was pytanie drodzy forumowicze. Czy Madzia 323F z lat 1994 – 1998 miała problemy z braniem oleju i niebieskim dymkiem? Jak tak to z jakim silnikiem najlepiej kupić w/w furkę, żeby później nie było niespodzianki i remontu silnika? Pozdrawiam!
- Od: 30 kwi 2010, 21:56
- Posty: 122
- Skąd: Otwock
- Auto: Mazda 626 2.0L z 1994r
Benzyna+LPG II gen.
Czy Madzia 323F z lat 1994 – 1998 miała problemy z braniem oleju i niebieskim dymkiem? Jak tak to z jakim silnikiem najlepiej kupić w/w furkę, żeby później nie było niespodzianki i remontu silnika?
nie to nie problem silników ale zaniedbań poprzednich włascicieli i zalewanie jak najtańszego oleju i kiepskiego jakosciowo....
Znam 323 z przebiegami ponad 300 000km które nie biora oleju i nic nie kopcą.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki