Tarcze, klocki, szczęki i bębny hamulcowe

Postprzez rafal700 » 30 mar 2011, 08:58

Witam

Od pół roku przy prędkościach rzędu 80km i wyższych podczas hamowania bije mi kierownica. Na zimnym nie ma tego zjawiska natomiast jest na gorącym. Lekko hamuje = delikatne bicie ; Gwałtownie hamuje = mocne bicie.

Stawiam na tarcze. Mierzyłem grubość i mają 24mm więc tyle co nowo zakupione i właśnie nie wiem czy bawić się w nowe czy po prostu je przetoczyć i kupić nowe klocki. Mój wybór to:

tarcze: TRW
klocki: NISSHINBO
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez benen » 10 kwi 2011, 21:08

Dodam kilka zdań. Wymiany dokonałem w kwietniu 2010 roku. Posiadam na przodzie tarcze Mikoda wraz z klockami ATE – uważam to za rewelacyjną kompozycję. Masa pojazdu w połączeniu z dużą prędkością i gwałtownym hamowaniem nie są w stanie uczynić nic złego temu zestawowi hamulcowemu i jest moje pełne zadowolenie. Gorzej przedstawia się sprawa tyłu – Kashiyama (tarcze i klocki)! Więcej tego błędu nie popełnię. Czuć, że przód musi nadrabiać! Rozważam już nawet zmianę klocków w celu odciążenia przednich hamulców, bo coś tu nie gra. Sporadycznie zdarza się również, że piszczą jak w zdezelowanych autobusach (krótkotrwale) i raz mi się tak zagrzały, że prawa tylna tarcza ziała żarem na odległość 1m! Obawiałem się nawet, że może mi zacząć oponę topić, bo felgi dotknąć nie dało się. Cylinderki i cały mechanizm był przed zmianą tarcz wraz z klockami oczyszczony i nasmarowany smarem miedzianym, więc zakładam, że nie to było powodem "zapieczenia". Coś jednak muszę tam zerknąć, gdyż zdarzało mi się kilka razy w zimie, że ruszając z garażu prawa tylna trzymała i było szarpnięcie.
pozdrex
VENI, VIDI, Vsiadłem do Mazdy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2009, 19:26
Posty: 240
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 II GH 2.0 MZR-CD;
Honda CIVIC VIII Hatchback 140HP "Black" Wypasior :)

Postprzez Murray » 13 kwi 2011, 21:47

TRW plus może Ferodo... :D
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez Erastotenes » 13 kwi 2011, 22:33

Nie wiem z jakiego powodu, ale na mokrym ferrodo zaczynają piszczeć przy pierwszym hamowaniu, później żadnych problemów z nimi nie mam. Może twardziwo musi sie rozgrzać <co?>
Klocki jakie polecam to Kashiyama (cena/jakość); Ate, NISSHINBO, textar (jakość) ew. ferrodo <spoko>
Tarcze jak wyżej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez szejk78 » 14 kwi 2011, 22:52

tarcza Mikoda ryflowana+wiercona,klocki ferodo greenstaff
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 20:21
Posty: 82 (0/2)
Skąd: Hamm(D)/Bielsko Biała
Auto: Jest DAF XF 460 ADR,było Mondeo IV,Mazda 6 Sport Wagon MZR-CD 2004r.136ps
Mazda 323F BA
Focus MK I TDCI 115ps

Postprzez A7x » 15 kwi 2011, 23:16

Kupiłem TRW+TRW(tarcze+klocki), jakie mi polecili, komplet 300 zł i śmiga bezproblemowo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2009, 17:48
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA 1.5 '98r.

Postprzez DymeK » 17 kwi 2011, 11:34

klocki ATE pylą jak cholera
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez tadziomaru1 » 21 kwi 2011, 20:17

A7x napisał(a):Dobre klocki muszą pylić- inaczej nie będą skutecznie hamować.
Klocki, które nie pylą nie hamują i z czasem zaczynają piszczeć- to prosta logika, okładzina musi się ścierać.

Ta, jasne. Polecam klocki TRW. Bardzo dobrze hamują, a jakoś tak nie pylą.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez A7x » 21 kwi 2011, 21:26

Też mam TRW, bo spotkałem się w większości z pozytywnymi opiniami.
Ale też ktoś pisał, że TRW strasznie pylą...

Na powyższym przykładzie widać, że jak coś dla kogoś pyli, to jest to subiektywne odczucie.
Dla jednego strasznie pylą, dla 2 te same klocki w ogóle nie pylą, dlatego zazwyczaj albo trzeba to wypośrodkować, albo przekonać się na własnej skórze.

Dla mnie to był po prostu kompromis cena/jakość i jestem bardzo zadowolony, dziękując tym, którzy mi podpowiedzieli, by takie brać.
Pylą na pewno- ale na pewno nie na tyle, żeby się tym przejmować. Ważne, że ładnie i skutecznie hamują.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2009, 17:48
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA 1.5 '98r.

Postprzez Speed » 13 maja 2011, 19:48

Szukaj jakiegos zestawu na przod do mxa ktory będzie hamował i sie nie pognie jak oryginalny mazdy , klocki moga pylić oby hamowało

Takie zestawy znalazlem , budżet do okolo 400zl

TARCZE i KLOCKI TRW
http://allegro.pl/tarcze-klocki-trw-maz ... 25819.html
TARCZE i KLOCKI ATE
http://allegro.pl/ate-tarcze-hamulcowe- ... 06055.html
TARCZE SPEDMAX KLOCKI FERODO PREMIER
http://allegro.pl/tarcze-nacinane-klock ... 02931.html
TARCZE i KLOCKI BOSCH
http://allegro.pl/tarcze-przod-klocki-m ... 93504.html
TARCZE BREMBO KLOCKI FERODO
http://allegro.pl/tarcze-brembo-klocki- ... 98299.html

Najbardziej widza mi sie brembo+ferodo albo ATE ale moze ktos ma lepszy pomysl :)
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1779 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez Paweł » 14 maja 2011, 00:31

Tarcze ATE i Brembo uszeregowałbym za TRW – szczególnie na tych pierwszych się zawiodłem. Ferodo Premier polecam – świetnie hamują (do ostatnich 2 mm :P), ale kosztem pylenia i trwałości. Niedawno założyłem od Smirnoffa zestaw TRW/TRW i za wcześnie na końcowe oceny, ale jak do tej pory uważam, że to była bardzo dobra propozycja.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez JohnnyB » 15 maja 2011, 16:57

tco_tm napisał(a):Niedawno założyłem od Smirnoffa zestaw TRW/TRW i za wcześnie na końcowe oceny, ale jak do tej pory uważam, że to była bardzo dobra propozycja.


Mam ten zestaw z przodu w Hyundai Coupe i zrobiłem na nich jakieś 20 kkm. Chwale sobie bardzo, bo nie był drogi, a hamuje bardzo przyzwoicie biorąc pod uwagę ze tyłu już prawie nie mam nic. Nie piszczą ani nie pylą ale to jak dla mnie się nie liczy.

W Mazdzie założyłem z tyłu Brembo + Textar i też jest OK, chodź na nim zrobiłem dopiero 200 km.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez dgolf » 20 maja 2011, 23:35

a mam przód TRW na oryginalnych tarczach i wystarczy że będę sobie jechał np 160 i kilka razy lekko zahamuję przed autem z przodu by go wyprzedzić i już praktycznie brak hamulców wraz z wyczuwalnym biciem. Jak ostygnie i będę jeździł tak do 120 to jest spokój. Dziś natomiast musiałem depnąć po hamplach z 200stu, to już myślałem że się zapalą. Ale po kilometrze się schłodziły i znów działały dobrze. Ale mam słaby tył i pewnie dlatego.
Sprostowanie – grzał się przód, gdyż nie hamował praktycznie tył z powodu zapieczenia :)
Ostatnio edytowano 1 wrz 2011, 15:33 przez dgolf, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez Kluska » 21 maja 2011, 15:47

witam


ja ostatnio przetoczyłem tarcze 2x15zł, toczone trzy powierzchnie podczas jednego mocowania
i klocki TEXTAR 100zł komplet, w komplecie były spinki/sprężynki rozpychające klocki

zero problemów
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez rafal700 » 31 maja 2011, 21:34

mam już kupione klocki TRW na przód i teraz chce kupić tarcze.. kupować oryginalne japońskie czy też z firmy TRW ? koszt taki sam...
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez Riki » 10 cze 2011, 00:44

rafal700 napisał(a):kupować oryginalne japońskie czy też z firmy TRW ? koszt taki sam...


Jakie to są oryginalne japońskie, że kosztują tyle co TRW? :) bierz TRW... będziesz zadowolony.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jacek176 » 14 cze 2011, 15:30

Użytkuje te tarcze już ponad 2 lata i powiem, że spisują się REWELACYJNIE. Przebieg, co prawda, nie duży: ok. 30tys. km ale za to były bardzo ostro traktowane. Hamowanie z 200km/h do zera to dla nich żaden problem. Droga hamowania z 60Mph (mierzona G-techem) wyszła mi ok. 37m także super wynik.
Po tych 2 latach ubyły tylko 1mm z grubości! Żadnych pęknięć ani powichrowania. Poprostu bajka! Nie mogę przeboleć, że już nie robią tarcz na przód do 323 BG GT. <płacze> Takich rewelacyjnych tarcz już chyba sie nigdzie nie dostanie. Przynajmniej nie za takie małe pieniądze (komplet 4 tarcz GT – 500PLN)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 1 wrz 2011, 11:47

Ja mam uraz do Textarów.
Kiedyś w trakcie jazdy oderwała mi się okładzina cierna od klocka i zostałem praktycznie bez hamulców w jednym kole. Klocki miały przejechane ok. 1000km
Od tamtej pory trzymam się z daleka od tej firmy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez tadziomaru1 » 1 wrz 2011, 22:39

Dziwny przypadek Kolega opisuje. Ja zawsze uznawałem Textar za dobrą firmę. W zeszłym roku wymieniałem klocki w naszej firmowej BMW 7 i ponieważ chcieliśmy najlepsze, kupione zostały Textary, zresztą były najdroższe z całej oferty. Spisują się idealnie. Może Kolega na jaką tańszą podróbę trafił...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez mlodyMazda » 19 wrz 2011, 17:17

W tamtym tygodniu zmieniałem tarcze z przodu na ATE i klocki też ATE.po 3 tys km rewelacja, hamulce żyletka :) z tyłu też mam klocki ATE na tarczach seryjnych (30 tys km) zużycie delikatne <faja>
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae

https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
Some say..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:07
Posty: 1397 (9/19)
Skąd: Merzig De /Olecko Pl
Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki