Tarcze, klocki, szczęki i bębny hamulcowe
Witam
Od pół roku przy prędkościach rzędu 80km i wyższych podczas hamowania bije mi kierownica. Na zimnym nie ma tego zjawiska natomiast jest na gorącym. Lekko hamuje = delikatne bicie ; Gwałtownie hamuje = mocne bicie.
Stawiam na tarcze. Mierzyłem grubość i mają 24mm więc tyle co nowo zakupione i właśnie nie wiem czy bawić się w nowe czy po prostu je przetoczyć i kupić nowe klocki. Mój wybór to:
tarcze: TRW
klocki: NISSHINBO
Od pół roku przy prędkościach rzędu 80km i wyższych podczas hamowania bije mi kierownica. Na zimnym nie ma tego zjawiska natomiast jest na gorącym. Lekko hamuje = delikatne bicie ; Gwałtownie hamuje = mocne bicie.
Stawiam na tarcze. Mierzyłem grubość i mają 24mm więc tyle co nowo zakupione i właśnie nie wiem czy bawić się w nowe czy po prostu je przetoczyć i kupić nowe klocki. Mój wybór to:
tarcze: TRW
klocki: NISSHINBO
Dodam kilka zdań. Wymiany dokonałem w kwietniu 2010 roku. Posiadam na przodzie tarcze Mikoda wraz z klockami ATE – uważam to za rewelacyjną kompozycję. Masa pojazdu w połączeniu z dużą prędkością i gwałtownym hamowaniem nie są w stanie uczynić nic złego temu zestawowi hamulcowemu i jest moje pełne zadowolenie. Gorzej przedstawia się sprawa tyłu – Kashiyama (tarcze i klocki)! Więcej tego błędu nie popełnię. Czuć, że przód musi nadrabiać! Rozważam już nawet zmianę klocków w celu odciążenia przednich hamulców, bo coś tu nie gra. Sporadycznie zdarza się również, że piszczą jak w zdezelowanych autobusach (krótkotrwale) i raz mi się tak zagrzały, że prawa tylna tarcza ziała żarem na odległość 1m! Obawiałem się nawet, że może mi zacząć oponę topić, bo felgi dotknąć nie dało się. Cylinderki i cały mechanizm był przed zmianą tarcz wraz z klockami oczyszczony i nasmarowany smarem miedzianym, więc zakładam, że nie to było powodem "zapieczenia". Coś jednak muszę tam zerknąć, gdyż zdarzało mi się kilka razy w zimie, że ruszając z garażu prawa tylna trzymała i było szarpnięcie.
pozdrex
pozdrex
VENI, VIDI, Vsiadłem do Mazdy...
- Od: 14 sty 2009, 19:26
- Posty: 240
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 II GH 2.0 MZR-CD;
Honda CIVIC VIII Hatchback 140HP "Black" Wypasior :)
TRW plus może Ferodo...
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Nie wiem z jakiego powodu, ale na mokrym ferrodo zaczynają piszczeć przy pierwszym hamowaniu, później żadnych problemów z nimi nie mam. Może twardziwo musi sie rozgrzać
Klocki jakie polecam to Kashiyama (cena/jakość); Ate, NISSHINBO, textar (jakość) ew. ferrodo
Tarcze jak wyżej.
Klocki jakie polecam to Kashiyama (cena/jakość); Ate, NISSHINBO, textar (jakość) ew. ferrodo
Tarcze jak wyżej.
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Kupiłem TRW+TRW(tarcze+klocki), jakie mi polecili, komplet 300 zł i śmiga bezproblemowo.
A7x napisał(a):Dobre klocki muszą pylić- inaczej nie będą skutecznie hamować.
Klocki, które nie pylą nie hamują i z czasem zaczynają piszczeć- to prosta logika, okładzina musi się ścierać.
Ta, jasne. Polecam klocki TRW. Bardzo dobrze hamują, a jakoś tak nie pylą.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Też mam TRW, bo spotkałem się w większości z pozytywnymi opiniami.
Ale też ktoś pisał, że TRW strasznie pylą...
Na powyższym przykładzie widać, że jak coś dla kogoś pyli, to jest to subiektywne odczucie.
Dla jednego strasznie pylą, dla 2 te same klocki w ogóle nie pylą, dlatego zazwyczaj albo trzeba to wypośrodkować, albo przekonać się na własnej skórze.
Dla mnie to był po prostu kompromis cena/jakość i jestem bardzo zadowolony, dziękując tym, którzy mi podpowiedzieli, by takie brać.
Pylą na pewno- ale na pewno nie na tyle, żeby się tym przejmować. Ważne, że ładnie i skutecznie hamują.
Ale też ktoś pisał, że TRW strasznie pylą...
Na powyższym przykładzie widać, że jak coś dla kogoś pyli, to jest to subiektywne odczucie.
Dla jednego strasznie pylą, dla 2 te same klocki w ogóle nie pylą, dlatego zazwyczaj albo trzeba to wypośrodkować, albo przekonać się na własnej skórze.
Dla mnie to był po prostu kompromis cena/jakość i jestem bardzo zadowolony, dziękując tym, którzy mi podpowiedzieli, by takie brać.
Pylą na pewno- ale na pewno nie na tyle, żeby się tym przejmować. Ważne, że ładnie i skutecznie hamują.
Szukaj jakiegos zestawu na przod do mxa ktory będzie hamował i sie nie pognie jak oryginalny mazdy , klocki moga pylić oby hamowało
Takie zestawy znalazlem , budżet do okolo 400zl
TARCZE i KLOCKI TRW
http://allegro.pl/tarcze-klocki-trw-maz ... 25819.html
TARCZE i KLOCKI ATE
http://allegro.pl/ate-tarcze-hamulcowe- ... 06055.html
TARCZE SPEDMAX KLOCKI FERODO PREMIER
http://allegro.pl/tarcze-nacinane-klock ... 02931.html
TARCZE i KLOCKI BOSCH
http://allegro.pl/tarcze-przod-klocki-m ... 93504.html
TARCZE BREMBO KLOCKI FERODO
http://allegro.pl/tarcze-brembo-klocki- ... 98299.html
Najbardziej widza mi sie brembo+ferodo albo ATE ale moze ktos ma lepszy pomysl
Takie zestawy znalazlem , budżet do okolo 400zl
TARCZE i KLOCKI TRW
http://allegro.pl/tarcze-klocki-trw-maz ... 25819.html
TARCZE i KLOCKI ATE
http://allegro.pl/ate-tarcze-hamulcowe- ... 06055.html
TARCZE SPEDMAX KLOCKI FERODO PREMIER
http://allegro.pl/tarcze-nacinane-klock ... 02931.html
TARCZE i KLOCKI BOSCH
http://allegro.pl/tarcze-przod-klocki-m ... 93504.html
TARCZE BREMBO KLOCKI FERODO
http://allegro.pl/tarcze-brembo-klocki- ... 98299.html
Najbardziej widza mi sie brembo+ferodo albo ATE ale moze ktos ma lepszy pomysl
Tarcze ATE i Brembo uszeregowałbym za TRW – szczególnie na tych pierwszych się zawiodłem. Ferodo Premier polecam – świetnie hamują (do ostatnich 2 mm ), ale kosztem pylenia i trwałości. Niedawno założyłem od Smirnoffa zestaw TRW/TRW i za wcześnie na końcowe oceny, ale jak do tej pory uważam, że to była bardzo dobra propozycja.
the right man in the wrong place...
tco_tm napisał(a):Niedawno założyłem od Smirnoffa zestaw TRW/TRW i za wcześnie na końcowe oceny, ale jak do tej pory uważam, że to była bardzo dobra propozycja.
Mam ten zestaw z przodu w Hyundai Coupe i zrobiłem na nich jakieś 20 kkm. Chwale sobie bardzo, bo nie był drogi, a hamuje bardzo przyzwoicie biorąc pod uwagę ze tyłu już prawie nie mam nic. Nie piszczą ani nie pylą ale to jak dla mnie się nie liczy.
W Mazdzie założyłem z tyłu Brembo + Textar i też jest OK, chodź na nim zrobiłem dopiero 200 km.
..::Born To Rise Hell::..
a mam przód TRW na oryginalnych tarczach i wystarczy że będę sobie jechał np 160 i kilka razy lekko zahamuję przed autem z przodu by go wyprzedzić i już praktycznie brak hamulców wraz z wyczuwalnym biciem. Jak ostygnie i będę jeździł tak do 120 to jest spokój. Dziś natomiast musiałem depnąć po hamplach z 200stu, to już myślałem że się zapalą. Ale po kilometrze się schłodziły i znów działały dobrze. Ale mam słaby tył i pewnie dlatego.
Sprostowanie – grzał się przód, gdyż nie hamował praktycznie tył z powodu zapieczenia
Sprostowanie – grzał się przód, gdyż nie hamował praktycznie tył z powodu zapieczenia
Ostatnio edytowano 1 wrz 2011, 15:33 przez dgolf, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 5 cze 2009, 20:25
- Posty: 221
- Skąd: Łodzkie
- Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego
witam
ja ostatnio przetoczyłem tarcze 2x15zł, toczone trzy powierzchnie podczas jednego mocowania
i klocki TEXTAR 100zł komplet, w komplecie były spinki/sprężynki rozpychające klocki
zero problemów
ja ostatnio przetoczyłem tarcze 2x15zł, toczone trzy powierzchnie podczas jednego mocowania
i klocki TEXTAR 100zł komplet, w komplecie były spinki/sprężynki rozpychające klocki
zero problemów
Kluska
- Od: 1 cze 2008, 19:41
- Posty: 116
- Skąd: Ziemia Sieradzka
- Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5
Użytkuje te tarcze już ponad 2 lata i powiem, że spisują się REWELACYJNIE. Przebieg, co prawda, nie duży: ok. 30tys. km ale za to były bardzo ostro traktowane. Hamowanie z 200km/h do zera to dla nich żaden problem. Droga hamowania z 60Mph (mierzona G-techem) wyszła mi ok. 37m także super wynik.
Po tych 2 latach ubyły tylko 1mm z grubości! Żadnych pęknięć ani powichrowania. Poprostu bajka! Nie mogę przeboleć, że już nie robią tarcz na przód do 323 BG GT. Takich rewelacyjnych tarcz już chyba sie nigdzie nie dostanie. Przynajmniej nie za takie małe pieniądze (komplet 4 tarcz GT – 500PLN)
Po tych 2 latach ubyły tylko 1mm z grubości! Żadnych pęknięć ani powichrowania. Poprostu bajka! Nie mogę przeboleć, że już nie robią tarcz na przód do 323 BG GT. Takich rewelacyjnych tarcz już chyba sie nigdzie nie dostanie. Przynajmniej nie za takie małe pieniądze (komplet 4 tarcz GT – 500PLN)
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Ja mam uraz do Textarów.
Kiedyś w trakcie jazdy oderwała mi się okładzina cierna od klocka i zostałem praktycznie bez hamulców w jednym kole. Klocki miały przejechane ok. 1000km
Od tamtej pory trzymam się z daleka od tej firmy.
Kiedyś w trakcie jazdy oderwała mi się okładzina cierna od klocka i zostałem praktycznie bez hamulców w jednym kole. Klocki miały przejechane ok. 1000km
Od tamtej pory trzymam się z daleka od tej firmy.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Dziwny przypadek Kolega opisuje. Ja zawsze uznawałem Textar za dobrą firmę. W zeszłym roku wymieniałem klocki w naszej firmowej BMW 7 i ponieważ chcieliśmy najlepsze, kupione zostały Textary, zresztą były najdroższe z całej oferty. Spisują się idealnie. Może Kolega na jaką tańszą podróbę trafił...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
W tamtym tygodniu zmieniałem tarcze z przodu na ATE i klocki też ATE.po 3 tys km rewelacja, hamulce żyletka z tyłu też mam klocki ATE na tarczach seryjnych (30 tys km) zużycie delikatne
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae
https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
-
Some say..
- Od: 8 mar 2010, 00:07
- Posty: 1397 (9/19)
- Skąd: Merzig De /Olecko Pl
- Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki