Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 29 maja 2007, 15:49

Grzyby napisał(a):Mak napisał:
Jeśli przestał Ci dymić, to na chłopski rozum olej okazał się gęstszy

a nie bierzesz pod uwagę innej możliwości?
A może nowy, świeży olej wypłukał syfy z pierścieni olejowych które na starej oliwie zaczynały "stawać" i teraz lepiej uszczelniają?


Mysle ze Grzyby ma racje .... ja tak u siebie mialem ... dwie czeste wymiany oleju shella i rura czysciutka ..
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez wvx » 30 maja 2007, 15:06

jako że zbliża się wymiana oleju u mojej mazdeczce, chciałbym się poradzić. Oleju wzięła mi ~1,5l na 8tys, czasami potrafi sobie zadymic przy starcie na zimnym silniku. Teraz jeździ na półsyntetycznym Mobilu. Myśle o wymianie na olej półsyntetyczny Midland Avanza 10w40, albo na Liqui Moly LEICHTLAUF 10W-40. Chciałbym też dolać jakiegoś ceramizera, skoro nie zaszkodzi, a może pomoże to zanim wpędzę się w koszta remontu silnika lub wymiany to wole spróbować. I tutaj myśle o 2 produktach: http://www.allegro.pl/item199463248_liq ... 00_km.html
http://www.allegro.pl/item196947976_chc ... mizer.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez Pioteq25 » 30 maja 2007, 15:48

wvx napisał(a):jako że zbliża się wymiana oleju u mojej mazdeczce, chciałbym się poradzić. Oleju wzięła mi ~1,5l na 8tys, czasami potrafi sobie zadymic przy starcie na zimnym silniku. Teraz jeździ na półsyntetycznym Mobilu. Myśle o wymianie na olej półsyntetyczny Midland Avanza 10w40, albo na Liqui Moly LEICHTLAUF 10W-40. Chciałbym też dolać jakiegoś ceramizera, skoro nie zaszkodzi, a może pomoże to zanim wpędzę się w koszta remontu silnika lub wymiany to wole spróbować. I tutaj myśle o 2 produktach: http://www.allegro.pl/item199463248_liq ... 00_km.html
http://www.allegro.pl/item196947976_chc ... mizer.html


Midland albo Valvoline maxlife 10W40. Również mam silnik Z5 i zmieniłem olej z mobila 10W40 na Valvoline Synpower 5W40, ale co 10tys nie dolewam ani 1ml.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez sps-snipers » 31 maja 2007, 09:47

Ja jak narazie jezdzilem na oleju BP-Visco a to jest to samo co Castrol tylko w innej szacie.Z rana zawsze byl dymek,a jak dolalem zwyklego 10W-40 ale Orlena to zero dymku :-P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez wvx » 31 maja 2007, 14:28

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez krzynio » 31 maja 2007, 15:10

Witam przeżycia z olejami miałem sporo więc w skrócie powiem tak najlepiej spradza się oleje na silnikach starych konstrukcji typu 126p poldek itp ale;
Polonez truck- Olej od poczatku LOTOS 5W40 (gaz) przebieg 350tyś km silnik w środku czysty bez remontu sprzedany jeździ dalej.
Malusi 126p LOTOS 10W40 przebieg 120tyś bez remontu silnik czyściutki olej barwa brązowa :)
Polonez LOTOS 10W40 przebieg ok 100000tyś Gaz silnik bez remontu w środku czysto idealnie ( i tu małe porównanie akurat kiedy była wymiana uszczelki pod klawiatura to koleś robił głowice w poldku ale lał minerlany olej
gowica była tragicznie zasyfiona nagarem a przebiegi podobne a tu nic czysto)
Mazda 2.0 V6 Gaz Lotos 10W40 przebieg ok 240tys bez remontu silnik w idealnym stanie wyciszyły się popyhacze od 77tys lany tylko LOTOS. Jeździ dalej ma się świetnie :D
VW Caddy SDI Mobil 10W40 przebieg 600.000km bez remontu jeździ dalej.

No i teraz mam ochotę przetestować AGIPA sport w GTR bo na takim właśnie latał ma 180 000 i bardzo ładnie silnik chodzi ale wiem że wymieniany był co 5000tyś km co mu chyba poszło na dobre ;)

To na tyle w skrócie :P
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez sps-snipers » 31 maja 2007, 15:26

no faktycznie szlo by sie zgodzic.slyszalem duzo opini dobrych wrecz o tym oleju.Ale z tego co pamietam jak wlalem do Punto to dosc szybko zczarnial <głaszcze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez krzynio » 31 maja 2007, 15:34

sps-snipers napisał(a):no faktycznie szlo by sie zgodzic.slyszalem duzo opini dobrych wrecz o tym oleju.Ale z tego co pamietam jak wlalem do Punto to dosc szybko zczarnial <głaszcze>

Każdy olej zczarnieje jeśli nalejesz go pierwszy raz po xxxx przebiegu, skąd wiadomo na jakim oleju było jezdzone do tej pory ??? aby silnik się wmiare oczyścił trzeba zrobić ok 30000tyś km tak mi sie wydaje choć czasmi jest tak że jakiś osioł miał bagno w silniku po jakimś oleju wleje mu syntetyka i silnik do remontu a później opinie że olej popsuł mu silnik <glupek2> Ale takim to nie przetłumaczy nawet młotkiem.
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez Piotrek » 8 cze 2007, 21:39

krazy na forum opinia, ze mobil to syf, bo go w PL podrabiaja? Prosze Was o sensowne wytlumaczenie, skad taka opinia? Na jakim etapie produkcji mobil jest Waszym zdaniem podrabiany? Co z nim nie tak? Prosze mnie oswiecic, bo moze powinienem zmienic olej... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2004, 21:00
Posty: 959
Skąd: Poznań
Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75

Postprzez Udesky » 9 cze 2007, 00:30

A ja ostatnio zmienilem olej z Mobila Super S 10W40 na Shell Hellix Plus 10W40 i co odrazu odczulem po odpaleniu silnika i przejechaniu kawalka drogi to, to ze silnik zaczol znacznie ciszej pracowac. Nie wiem czy to zasluga jakosci oleju Shella czy poprostu faktu ze olej jest nowy. Natomiast zawsze wymieniam olej po 10 000km, mniej wiecej wypada to co pol roku wiec jego nadmierny przebieg czy "starosc" napewno odpadaja.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Raven » 9 cze 2007, 09:55

Ja kupiłem olej od gościa z pierwszego linku z prostego powodu – takie opakowanie było pokazane na polskiej stronie internetowej Midlanda. Też mnie zastanawiał fakt istnienia dwóch rodzajów opakowań.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2006, 15:58
Posty: 70
Skąd: Ustka
Auto: BL L6

Postprzez qbus » 9 cze 2007, 14:04

Już kiedyś było na ten temat pisane. Te dwa oleje niczym się nie różnią. Tylko ten sprzedawany na rynku europejskim (poza polską :) ) ma oznaczenie syntetyczny bo u nich jest tylko rozgraniczenie na oleje syntetyczne i mineralne zależnie od bazy na jakiej zostały wytworzone. Jeżdżę na tym oleju od roku, i nie zauważyłem jakiś negatywnych zmian jak dymienie, pozytywnych zresztą też nie :) w stosunku do poprzedniego nie wiadomo jakiego oleju :). Po prostu ciężko odczuć jakąś różnicę, więc nie wiem po co to ciągłe gadanie, że olej x jest lepszy od y. Jak ktoś dba o auto to będzie mu się dobrze i długo sprawowało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2006, 22:36
Posty: 70
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F BA 1.5 (Z5) 10 1994

Postprzez wvx » 9 cze 2007, 14:50

Tutaj bardziej chodzi o to że w jednej aukcji jest napisane ze rozlewany w Polsce, a w drugiej juz nic na ten temat nie ma :] Co do nowych i orginalnych olejow pewnie masz racje, w wiekszosci przypadkow nie ma roznicy. Chodzi tylko o to zeby nie kupic jakiegoś dziadostwa zlanego przed chwila z traktora :]

a skoro mowisz ze jeden jest na europe to raczej nie jest on rozlewany w Polsce, wiec właśnie jego kupie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez OpusDei » 10 cze 2007, 12:43

To ja dorzucę swoje 3 grosze.
Olej Mobil 1 konfekcjonowany w Polsce jest nie tym samym olejem co Mobil 1 sprzedawany w Niemczech.
Z natury rzeczy olej przychodzi od eksprtera do Polski w beczkach.U nas dystrybutor rozlewa go do opakowań i ...nakleja nalepki przedmiotowe na opakowanie (z przodu i z tyłu).
Cwanactwo polskich biznesmenów polega na tym,żeby zarobić nawet na wyżęciu butulki – a nusz coś jeszcze wyleci .... i dorobieniu się w błyskawicznym czasie willi,merola i 4 kochanek.
Np.na 100 tonach oleju dystrybutor w Polsce zarobi "x" kasy.
Po dolaniu/sfałszowaniu ) na 100 ton np.8 ton zbliżonego oleju znacznie tańszego ,wychodzi czysty zysk bo 108 ton Mobil 1 po "x" zł = 108x".Proste,proste.I tak robią.
A czemu z Mobilem 1? Bo jest najpopularniejszy w kraju.I jak oddasz do analizy 4 litry to setnej części litra dolanego do opakowania nikt ci nie znajdzie.Pytanie tylko czego setnej częsci :hipolu czy mixolu?
Dlatego nie stosuję tego badziewia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 08:07
Posty: 29
Skąd: Płock
Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD, 1999.

Postprzez KANAL » 10 cze 2007, 13:50

OpusDeina Mobilu 5w50 polonez ojca przejezzdzil 100tys km i nie bral ani grama oleju.Zima przy -30 odpalal zwawo i chodzil rowno. Nie wiem czy to taki badziew.
Do tej pory lalem Esso, niestety 15w40 bo takim byl zalewany ale podobno olej ten jest wycofywany (taka informacje dostalem w sklepie) i teraz zastanawiam sie czy przejsc na Midlanda czy Texaco. Sklaniam sie ku Midlandowi chociaz o Texaco tez slyszalem same pozytywy.
'Błoto z wozu, koniom lzej' – Polska Kronika Filmowa
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 13:36
Posty: 115
Skąd: woj Łodzkie
Auto: Audi A6 C5 1.8T AEB
Audi A4 B5 2.6V6

Postprzez CAM-VID » 10 cze 2007, 16:06

całe życie lałem do samochodów Mobil 1. Teraz przesiadłem się na Castrol Edge Sport 10 W 40 bo moja Mazda fabrycznie była zalana Castrolem o parametrach, których w Polskiej ofercie niestety w Polsce nie znalazłem. Nie chciałem więc zmieniać za bardzo parametrów i zostałem przy Castrolu
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2007, 16:18
Posty: 63
Skąd: Żyrardów
Auto: z ptaszkiem w kółku

Postprzez OpusDei » 10 cze 2007, 21:39

Ja będę jechał na Valvoline MaxLive Diesel.



Oto śmieszna sytuacja:
Licytuję na allegro 5 l Valvoline,pytam sprzedawcę czy olej jest orginał i czy ma autoryzację Valvoline.Odpowiada,że ma.Pytam,gdzie o tym piszą.Odpowiada,że na Valvoline Polska jest nazwa i adres jego firmy.
Szukam,nie ma.On na to,że zmienił nazwę firmy i nazywa się X tak jak nazwa jakiejś firmy na stronie Valvoline.Pytam,dlaczego są inne numery telefonów.Odpowiada,że zminił nazwę i przeprowadził się,więc telefon na który dzwonię to jego stary numer a ten na stronie Valvoline to będzie jego nowy numer..... :D :D :D Już z góry wie? hahaha
Oszustwo i tyle.Handlarz,hurtownik.Olej Valvoline pół na pół z hipolem.Tak walą ludzi w rogi.
Tyle :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 08:07
Posty: 29
Skąd: Płock
Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD, 1999.

Postprzez Yellowmen » 13 cze 2007, 21:47

A ja mam inny problem :(
Kupiłemsobie MAZDE 323f 1.5 BA z 96r. i chce wymienić w niej olej + filtr
Tylko nie wiem jaki jest w silniku teraz??!!! nie ma zadnych nalepek ani informacji co do oleju....
i tu moje pytanie... JAKI OLEJ WLAĆ????
wszyscy polecaja mi półsyntetyk...tylko nikt nie mowi jakiej firmy :(

prosze o pomoc...

ps. jak mozna rozpoznac jaki olej jest teraz w silniku??? kolor?? zapach czy coś???
NIE ZNAM SIĘ NA AUTACH!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez Udesky » 14 cze 2007, 00:22

dadas83 napisał(a):tu moje pytanie... JAKI OLEJ WLAĆ?

Półsyntetyk koniecznie, broń boże nie mineral, a jaki to poczytaj, na pewno 10W40 może byc Mobil 1 (choc odradzany, ja tez juz nie polecam) Schell helix plus, Midland czy Valvoline, poczytaj a wszystkiego sie dowiesz.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez marcelik » 16 cze 2007, 10:15

A ja mam takie pytanko do was:
Wczoraj odebralem 323f z silnikiem Z5 po naprawie od mechanika.
Oczywiscie byla to wymiana pierscieni, panewek bo brala juz duzo oleju.

Mechanik wlał castrol 10 w60 i tak sie zastanawiam czy to nie za gesty olej.
Początkujący
 
Od: 12 cze 2007, 22:51
Posty: 11
Auto: 323F BA Z5 '96

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki