Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez spike72 » 27 paź 2007, 00:34

Riki napisał(a):No no.. jak na tamte lata taka Camry nieźle jeździła...

Nie tylko na tamte czasy, ona tak jeździła do ostatniej chwili!
Pokonała ją korozja i zwarcie na celi w akumulatorze. :) No i może jeszcze zbliżająca się składka OC.
A Camerka była kupiona w 89r w Pewexie za zielone! To były czasy...
Każdy ma prawo do szczęścia, nie każdy ma szczęście do prawa. Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2007, 00:55
Posty: 413
Skąd: Łódź

Postprzez Viceroy » 27 paź 2007, 02:48

zmienilem dzisiaj olej he i koles mi wlal tylko 2,8 litra

czy to przypadkiem troche nie za malo ?
Only Strong Can Survive
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2007, 23:10
Posty: 60
Skąd: Łomża
Auto: 323F BA 1,5 95 r.

Postprzez andrzejq » 27 paź 2007, 02:58

Pewnie że za mało, powinno być ok. 3,5 l razem z filtrem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 22:15
Posty: 330
Skąd: Twierdza Przemyśl
Auto: ex Mazda 323F BA KF&Z5 user

Postprzez Viceroy » 27 paź 2007, 03:05

no flitr tez wymieniony

w sumie zaplacilem 70 zł to chyba nie duzo he
Only Strong Can Survive
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2007, 23:10
Posty: 60
Skąd: Łomża
Auto: 323F BA 1,5 95 r.

Postprzez andrzejq » 27 paź 2007, 03:24

Viceroy napisał(a):w sumie zaplacilem 70 zł to chyba nie duzo he

jak za filtr olej i wymianę to bardzooo mało – dlatego oszukali Cię na ilości wlanego oleju <lol> mam nadzieję że nie na jakości :D

a tak poważnie to dolej sobie lepiej tą brakującą ilość – odkręć korek i dolewaj po trochę sprawdzając bagnet po chwili /olej musi skapnąć do miski/. Rób tak aż dojdzie do full na bagnecie :)
Ostatnio edytowano 27 paź 2007, 09:36 przez andrzejq, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 22:15
Posty: 330
Skąd: Twierdza Przemyśl
Auto: ex Mazda 323F BA KF&Z5 user

Postprzez prezes » 27 paź 2007, 09:04

dolej sobie lepiej tą brakującą ilość – odkręć korek i dolewaj po trochę sprawdzając bagnet po chwili /olej musi skapnąć do miski/. Rób tak aż dojdzie do full na bagnecie


Od kiedy olej dolewa sie na max, a nie czasem pomiedzy min a max (optymalnie na srodku miernika bagnetu) ? No chyba ze mam jakies nieaktualne informacje
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 paź 2007, 01:29
Posty: 12
Skąd: Dzierżoniów
Auto: Mazda mx3 1.6 16V

Postprzez andrzejq » 27 paź 2007, 09:47

Wg instrukcji 3,5 l wchodzi z filtrem, w praktyce może wejść trochę mniej bo zawsze zostaje trochę starego oleju. Ale po wlaniu ok 3,5 l bagnet pokazuje F, co nie przeszkadza żeby później stan był pomiędzy L a F /jeżeli go trochę zeżre :D Gorzej jak jest poniżej L lub bagnet jest całkiem suchy. Stan między F a L to w Z5 0,8 l czyli 3,5-0,8=2,7.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 22:15
Posty: 330
Skąd: Twierdza Przemyśl
Auto: ex Mazda 323F BA KF&Z5 user

Postprzez GofNet » 27 paź 2007, 12:34

     Kurcze, to co to za olej? Mineralny...? Filtr oleju powiedzmy jakieś 20zł. Jeśli więc prawie 2,8l wlał Ci za 50zł, to za litr wychodzi ~18zł.

     Może nie zmienił filtru olejowego a tylko tak powiedział... Wtedy i ilość oleju by się jako-tako zgadzała.

     Zanim zaczeniesz cokolwiek dolewać, to najpierw sprawdź, ile jest na bagnecie, bo przelanie oleju jest równie niebezpieczne, co jego niedobór.

     Sprawdź też, czy masz jakąś kartkę informacyjną z datą i modelem oleju – dowiesz się, co w silniku chlupie...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Viceroy » 27 paź 2007, 16:22

Byłem przy wymianie oleju i widzialem jak filtr byl zakldany

do maszyny zostal wlany lotos 10w40

sprawdzilem na bagnecie i jest 3/4 oleju :)
Only Strong Can Survive
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2007, 23:10
Posty: 60
Skąd: Łomża
Auto: 323F BA 1,5 95 r.

Postprzez KRZYCH.C4 » 27 paź 2007, 19:34

WITAM
Mam pytanie czy mogę wlac do 626 2,5 10w40 wczesniej był zalany agip 15w40 czy cos sie stanie jak zaleje go 10w40
jaki bedzie najlepszy
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2007, 02:07
Posty: 24
Skąd: Jarosław
Auto: Mazda 6 GH 2,2 D

Postprzez GofNet » 27 paź 2007, 23:06

     Możesz zalać 10W-40 zamiast 15W-40, ale aby nie było ewentualnych wątpliwości, zastanawiań i nieustannego oczekiwania katastrofy, dla świętego spokoju wybierz dobry taki olej, który będzie miał lepkość kinematyczną w temperaturze 100st. C podobną do poprzedniego.

<czytaj> Oleje silnikowe

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez KRZYCH.C4 » 28 paź 2007, 16:07

dzieki za pomoc GofNet a jaki bys mi polecił
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2007, 02:07
Posty: 24
Skąd: Jarosław
Auto: Mazda 6 GH 2,2 D

Postprzez GofNet » 28 paź 2007, 16:36

     Pytanie postawione złej osobie. Ja lubię eksperymentować, a to bywa niebiezpieczne ;).

     Najpierw musisz znać parametry swojego obecnego oleju. Później wchodzisz na podaną w poprzednim moim poscie stronkę i wyszukujesz takie oleje, które są wykonane w technologii semisyntetycznej. Wybierasz 10W-40 i sprawdzasz lepkość kinematyczną w temperaturze 100st. C. Znając parametry poprzednika dobierasz następcę tak, aby owa lepkość była najbardziej zbliżona. Możesz też jako drugim współczynnikiem sugerować się ilością detergentów – również zbliżona. Im niższa lepkość dynamiczna w niższej temperaturze, tym silnik mniejsze ma opory podczas uruchamiania w okresie zimowym.

     W sumie nie ma sensu, aby opisywał wszystko, skoro na w/w stronie wszystko jest bardzo czytelnie podane.

     Marka? Dobra. Jaka? Nie chcę tutaj sugerować Ci konkretnego producenta. Znacznie więcej jest tych dobrych, niźli tych złych. Na dodatek producencji gorszych olejów w swojej ofercie miewają takie pozycje, których nie powstydziłby się nawet taki, który należy do najlepszych producentów. Bywa też i odwrotnie.

     Z semisyntetyków omijaj raczej BP, Orlen, Lotos, choć syntetyki Lotos, czy Orlen nie są złe. Dobre marki, jako koncerny uznane, to Motul, QuakerState (Midland), Mobil, Shell, Texaco, Elf, ValvoLine, i wiele innych mniej popularnych. Z Castrolem sprawa jest do dziś nie wyjaśniona. Niektórzy uważają, że jest świetny – wielu jednak twierdzi, że to "produkt marketowy"...

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez brii » 29 paź 2007, 17:36

Na takie zużycie oleju nic oprócz remontu silnika nie pomoże... Do roboty masz i górę (owe 10s po starcie – uszczelniacze zaworowe) jaki i dół (pierścienie) silnika.
Nie wydawaj nawet pieniędzy na te środki, bo nie pomogą.
W takim przypadku jaki prezentuje nor miło to sens, ale w Twoim niestety nie...
Ceramizery również nie pomogą – pogadaj z Kostek jeśli nie dajesz wiary.

P.S. Pozwoliłem sobie poprawić podtemat :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez michauuu » 2 lis 2007, 13:56

Na bańce z olejem Castrol 10w-40 magnatec wyczytałem iż jest to olej syntetyczny. Myślałem ze jest to półsyntetyk. Czasami na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku sobie poklepie HLa. Czy powinienem zmienić na półsyntetyk o lepkości 10w40 czy ten castrol jednak jest półsyntetykiem?????
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 11:36
Posty: 32
Skąd: Oława
Auto: 626GE 2.016V

Postprzez Revman » 2 lis 2007, 14:12

Mazda 6 CDTI 2003 128 tkm przebiegu pierwsza wymiana oleju w kraju . Do tej pory serwis był na Dexeli 5W30 ostatnia wymiana u Helmuta niestety poza serwisem i wlano cos nie wiem co ( firma) 10W40 . Jaki olej zalać teraz wiem że napewno Mobil bo tak zawsze lałem ale o jakim indeksie szukac 5W30 albo 0W40 jak rekomenduje mobil czy zalewac już dalej 10W40
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 paź 2007, 11:40
Posty: 5
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 2.0 CDTI

Postprzez Grzyby » 2 lis 2007, 15:23

Revman napisał(a):Jaki olej zalać teraz


Revman napisał(a):Dexeli 5W30

albo Elf :)
Mobil chyba nie robi oleju o takich parametrach
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Maciej Loret » 2 lis 2007, 16:38

Grzyby napisał(a):
Revman napisał(a):Dexeli 5W30

albo Elf :)
Mobil chyba nie robi oleju o takich parametrach


Robi. Trzeba było całe 20s poświęcić by to sprawdzić... :P
http://www.mobil.pl/poland-polish/lcw/p ... hetics.asp
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez GILB » 2 lis 2007, 18:16

Revman jeśli zrobiłeś kilka tys kilometrów na 10W40 to zalej taki sam obojętnie jakiej firmy. Miałeś półsyntetyk jeśli zalejesz pełnym syntetykiem 0W lub 5 W, który ma zdecydowanie lepsze właściwości wypłukujące możesz rozszczelnić silnik. Zostań przy tym oleju który miałeś w silniku 10W 40.
Jeśli Helmut zalał gęściejszym olejem Twoja M6 może brać olej. Kontroluj stan oleju częściej niż zwykle. Jeśli będzie brać olej to kolejnym argumentem żeby lać10 W jest to, że jest tańszy od pełnych syntetyków.
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez Grzyby » 2 lis 2007, 18:46

GILB napisał(a):jeśli zrobiłeś kilka tys kilometrów na 10W40 to zalej taki sam obojętnie jakiej firmy. Miałeś półsyntetyk jeśli zalejesz pełnym syntetykiem 0W lub 5 W, który ma zdecydowanie lepsze właściwości wypłukujące możesz rozszczelnić silnik.

Bzdura nie mająca żadnego potwierdzenia w faktach.
Sam przeszedłem od półsyntetyka Mobil S przez mineralny Castrol GTX3 i znów półsyntetyk Mobil S a teraz jeżdżę (od 40 -50 tys. km) na pełnym syntetyku. Przy każdej zmianie oleju robię płukankę silnika (preparatem STP) który ma właśnie wypłukać cały syf z silnika.
Przebieg (wg licznika) 241 tys.km, zużycie oleju na 10 tys.km w granicach 0,5l (nie wymaga dolewek).
Zero wycieków.

Spokojnie można przejść z półsyntetyka na pełny syntetyk bez najmniejszej szkody dla silnika. A wręcz przeciwnie.


Maciej Loret napisał(a):Robi. Trzeba było całe 20s poświęcić by to sprawdzić...

ot i wydało się moje lenistwo :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki