Jaki olej wybrać?
Serio Kikstera nie znacie? nawet kolega z forum wystąpił w jednym z odcinków o Mazda 6
Szczerze? Nie mam pojęcia kto to jest.
Jedyny sensowny i merytoryczny kanał motoryzacyjny na Jutubie to Motodziennik jeśli chodzi o motowiadomości i "Profesor Chris" w sprawach technicznych.
Jedyny sensowny i merytoryczny kanał motoryzacyjny na Jutubie to Motodziennik jeśli chodzi o motowiadomości i "Profesor Chris" w sprawach technicznych.
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
- Od: 23 lut 2016, 13:50
- Posty: 795 (5/49)
- Skąd: Poznań
- Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG
Kickster bardziej satyrycznie podchodzi do tematu , ja osobiscie ludzie ogladac i humor lepszy, ale czy to było promowanie produktu PMO... NIe wiem.. Osobiscie własnie zakupie olej do swojego grata własnie tej marki , baza PAO takze ten
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Juz obnizyli ilosc PAO w swoim oleju. Wystarczy wejsc na forum olejowe i tam producent oficjalnie tłumaczy ze to dotyczylo tylko pierwszych partii produktu.
Oleje racingowe utrzymaly swoj sklad.
Oleje racingowe utrzymaly swoj sklad.
Ale do poziomu 25-30% więc i tak w tej cenie to raczej nie postykane.
Jest jeszcze taki olej jak Penrite i Amsoil, one mają PAO po 80% ale kosztują już około 200 a Penrite koło 300 zł. Więc to zupełnie inna liga.
PMO w cenie do 150 zł raczej nie ma konkurencji. Szczególnie biorąc pod uwagę takie parametry jak HTHS i NOACK no i spory dodatek PAO jak na taką cenę.
Tutaj potwierdzenie bazy PAO na poziomie około 30%. Podobno na tym wykresie (czy jak to się tam nazywa) widać to przy 722cm/-1.
P.S Nie wiem ile w tym prawdy, ale na ich Facebooku pisali, że wprowadzają produkt 100% PAO z duzym pakietem uszlachetniaczy. Jestem tylko ciekawy jaka będzie cena, bo jak wyskoczą z 250 zł albo i więcej to już będzie poza moim budżetem Ale patrząc na to, że ich standardowe oleje mają po ok 30% PAO to przy 100% aż takiej dużej ceny raczej nie powinien mieć? Zresztą czas pokaże.
Jest jeszcze taki olej jak Penrite i Amsoil, one mają PAO po 80% ale kosztują już około 200 a Penrite koło 300 zł. Więc to zupełnie inna liga.
PMO w cenie do 150 zł raczej nie ma konkurencji. Szczególnie biorąc pod uwagę takie parametry jak HTHS i NOACK no i spory dodatek PAO jak na taką cenę.
Tutaj potwierdzenie bazy PAO na poziomie około 30%. Podobno na tym wykresie (czy jak to się tam nazywa) widać to przy 722cm/-1.
P.S Nie wiem ile w tym prawdy, ale na ich Facebooku pisali, że wprowadzają produkt 100% PAO z duzym pakietem uszlachetniaczy. Jestem tylko ciekawy jaka będzie cena, bo jak wyskoczą z 250 zł albo i więcej to już będzie poza moim budżetem Ale patrząc na to, że ich standardowe oleje mają po ok 30% PAO to przy 100% aż takiej dużej ceny raczej nie powinien mieć? Zresztą czas pokaże.
Skoro było to wykonane metodą LLC to jest to chromatogram
Tak się zdarzył że o chromatografii cieczowej pisałem pracę inżynierską ale z zupełnie innej dziedziny
Cześć,
Czy ktoś ogarnięty w temacie mógłby wypowiedzieć się na podstawie specyfikacji, ktory z tych olei byłby lepszy do 2.3T DISI w CX7? Oba to Eurol 5w30. Obecnie zalany mam Fortence, bo tak mi polecano, tymczasem na stronie Eurola rekomendują Syntence
Fortence
Density at 20°C 0.8475 kg/l
Viscosity, kinematic at 40°C 53.3 cSt
Viscosity, kinematic at 100°C 9.6 cSt
Viscosity index 166
Viscosity, dynamic (CCS) 3490 cP
Sulphated ash 1.22 wt%
Flash point 207 °C
Pour point -48 °C
CZY
Syntence
Density at 20°C 0.8504 kg/l
Viscosity, kinematic at 40°C 71.2 cSt
Viscosity, kinematic at 100°C 12.3 cSt
Viscosity index 172
Viscosity, dynamic (CCS) 5590 cP
Sulphated ash 0.67 wt%
Flash point 207 °C
Pour point -42 °C
Czy ktoś ogarnięty w temacie mógłby wypowiedzieć się na podstawie specyfikacji, ktory z tych olei byłby lepszy do 2.3T DISI w CX7? Oba to Eurol 5w30. Obecnie zalany mam Fortence, bo tak mi polecano, tymczasem na stronie Eurola rekomendują Syntence
Fortence
Density at 20°C 0.8475 kg/l
Viscosity, kinematic at 40°C 53.3 cSt
Viscosity, kinematic at 100°C 9.6 cSt
Viscosity index 166
Viscosity, dynamic (CCS) 3490 cP
Sulphated ash 1.22 wt%
Flash point 207 °C
Pour point -48 °C
CZY
Syntence
Density at 20°C 0.8504 kg/l
Viscosity, kinematic at 40°C 71.2 cSt
Viscosity, kinematic at 100°C 12.3 cSt
Viscosity index 172
Viscosity, dynamic (CCS) 5590 cP
Sulphated ash 0.67 wt%
Flash point 207 °C
Pour point -42 °C
Mam dylemat.
W siepniu zeszłego roku zmieniłem olej tuż przed zlotem w Czaplinku(wiadomo było tam upalane)
Zalałem Gulf Racing 5w50
Za dwa tygodnie Poznań,olej wypadałoby zmienić,tylk że od tego czu nalatałem może ze 3kkm,z litra dolałem ,a olej do najtańszych nie należy.
Nabagnecie jest już dośćciemny.
Zostawić i zmienić po Poznaniu?
zmienić?
a może pójść w specola 5w50?
różnica w cenie 100% a przy moich przebiegach to ten specol powinien sobie raczej poradzić?
Jak wg ogarniętych w temacie wypada porównanie tych dwóch olejów wg parametrów?
https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe ... 2311103256
http://www.gulf.pl/product/produkty-usl ... ing-5w-50/
W siepniu zeszłego roku zmieniłem olej tuż przed zlotem w Czaplinku(wiadomo było tam upalane)
Zalałem Gulf Racing 5w50
Za dwa tygodnie Poznań,olej wypadałoby zmienić,tylk że od tego czu nalatałem może ze 3kkm,z litra dolałem ,a olej do najtańszych nie należy.
Nabagnecie jest już dośćciemny.
Zostawić i zmienić po Poznaniu?
zmienić?
a może pójść w specola 5w50?
różnica w cenie 100% a przy moich przebiegach to ten specol powinien sobie raczej poradzić?
Jak wg ogarniętych w temacie wypada porównanie tych dwóch olejów wg parametrów?
https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe ... 2311103256
http://www.gulf.pl/product/produkty-usl ... ing-5w-50/
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Raczej wymienił bym przed zlotem razem z płukanką aby wyeliminować żeby coś dostało się przy panewce. To nic że olej ma tylko 3 tyś ale po roku jego parametry ulegają zmianie a wiadomo przy pałowaniu ważne jest smarowanie, szczególnie parametry które zabezpieczają silnik przy wysokich temp. Moim zdaniem ważniejsze żeby olej był świeży niż nie wiadomo jakiej marki.
No roku to on nie ma,raptem trochę ponad pół ,tyle że w Czaplinku już na nim chlostalem .
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
,,Rób swoje, rób swoje, panewki nie są moje"
Będzie zmieniony
Teraz tylko dylemat czy ten specol 10w50 sport 5l 80zl.
Czy gulf racing 5w50 4l 150zl
Teraz tylko dylemat czy ten specol 10w50 sport 5l 80zl.
Czy gulf racing 5w50 4l 150zl
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
raczej w takim aucie interesuje bardziej parametr po ,,W" jak reszta parametrów jest ok to brał bym specola
O ile nie mam obiekcji do samego oleju jak i jego parametrów,o tyle z wierzytelnością tych kart jak i powtarzalnością w jakości tak.Krążą średnie opinie o samym procesie u nich (większość rzeczy robiona Jet tam ręcznie
Do dupowozu bym wlał bez oporu,do BeAtki będzie polecany przez coobcia ,sprawdzający się w chlostanych Zetkach(jak wiemy są wrażliwe na olej) ELF 900evolution 5w50
Niecałe 100zl za 4L
Wiem że to HC ,ale przy moich żałosnych przebiegach lanie oleju co pół roku za 200zl trochę szarpie budżet
Do dupowozu bym wlał bez oporu,do BeAtki będzie polecany przez coobcia ,sprawdzający się w chlostanych Zetkach(jak wiemy są wrażliwe na olej) ELF 900evolution 5w50
Niecałe 100zl za 4L
Wiem że to HC ,ale przy moich żałosnych przebiegach lanie oleju co pół roku za 200zl trochę szarpie budżet
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Czy jest tu jakaś dobra dusza wśród znawców tematu która porówna mi
Elf 900 Evolution 5w50
Gulf racing. 5w50
Volvo vr1
Oczywistą różnice że jeden to syntetyk a drugi hc znam,ale chodzi o opinie pod względem tbn,hthc i tych innych tajemnych wartości oraz od kątem LPG,doliczonego turbo,okazjonaln go pałowania i niskich przebiegów.
Czy elf będzie wystarczający?
Elf 900 Evolution 5w50
Gulf racing. 5w50
Volvo vr1
Oczywistą różnice że jeden to syntetyk a drugi hc znam,ale chodzi o opinie pod względem tbn,hthc i tych innych tajemnych wartości oraz od kątem LPG,doliczonego turbo,okazjonaln go pałowania i niskich przebiegów.
Czy elf będzie wystarczający?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Hej od dawna już wlewam do mazdy 3 BK 1.6 PB Olej Castrol Edge FST 5w30 ale dziś zerknąłem do serwisówki i ten olej spełnia zupełnie inne normy niż zalecane,
Dla tego silnika podali że musi spełniać takie normy API SL oraz ACEA A3/A5
Czy te normy API to mogą być w oleju wyższe??np SN Czy konkretnie takie jak producent podaje???
Auto ma oryginalne 203 tys przelotu i oleju nie pobiera. Chciałem zmienić na Motula 5w40 bo mam drugie auto które na takim oleju jeździ ale skoto producent zaleca 5w30 to tak zostanę.
Tyle że castrol robi trzy rozne odmiany edge 5w30 mianowicie wersja C3, LL, i M
O ile C3 i LL kosztują około 130zł za 4 litry to wersja M kosztuje aż 170zł (przy tej wersji prodecent napisał że jest zalecany do Mazdy)
Ktoś wypowie się w temacie??
DO tej pory lałem wersje C3
Dla tego silnika podali że musi spełniać takie normy API SL oraz ACEA A3/A5
Czy te normy API to mogą być w oleju wyższe??np SN Czy konkretnie takie jak producent podaje???
Auto ma oryginalne 203 tys przelotu i oleju nie pobiera. Chciałem zmienić na Motula 5w40 bo mam drugie auto które na takim oleju jeździ ale skoto producent zaleca 5w30 to tak zostanę.
Tyle że castrol robi trzy rozne odmiany edge 5w30 mianowicie wersja C3, LL, i M
O ile C3 i LL kosztują około 130zł za 4 litry to wersja M kosztuje aż 170zł (przy tej wersji prodecent napisał że jest zalecany do Mazdy)
Ktoś wypowie się w temacie??
DO tej pory lałem wersje C3
Ja mam natomiast inne pytanie, tak z czystej ciekawości. Może kolega Kritik się wypowie jak jego zdaniem wypadają oleje:
-PETRONAS SYNTIUM 7000 0W-20 (chwalą się, że korzystając z doświadczenia w F1 robią najlepsze oleje)
-MJ-102 MITASU GOLD SN 0W-20 (Ci natomiast chwalą się, że są najlepsi dla japońskiej motoryzacji)
Olej mam wymieniony na shella, pytam z czystej ciekawości.
-PETRONAS SYNTIUM 7000 0W-20 (chwalą się, że korzystając z doświadczenia w F1 robią najlepsze oleje)
-MJ-102 MITASU GOLD SN 0W-20 (Ci natomiast chwalą się, że są najlepsi dla japońskiej motoryzacji)
Olej mam wymieniony na shella, pytam z czystej ciekawości.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki