Opony letnie i wielosezonowe
Witajcie.
Pomyślałem, że i ja się wypowiem w temacie opon całorocznych.
Ja drugi sezon jeżdżę na całorocznych Kleber Quadraxer 2 w rozmiarze 205/55, R16, 91H (poprzedni właściciel przeleciał na nich 1 sezon).
Powiem tak: bardzo dobre wrażenia. Przy przebiegach rocznych rzędu 12 tyś km i w obecnym europejskim klimacie naprawdę nie widzę sensu mieć 2 kpl.. Opona cicha (68 dB), dobre odprowadzenie wody i błota pośniegowego czy śniegu, latem stabilna i nie klei się, nie za miękka, a zimą nie jest jak skała. Wystarczająco bardzo dobra do normalnej jazdy. Producentowi udały się kompromisy jakie muszą być przy oponie wielosezonowej. Cena przeważnie ok. 240 zł/szt.
Sam podchodziłem do takich opon gorzej jak do jeża. Jednak kupiłem auto już z tymi oponami i nawet miałem plan je wywalić, ale dałem im szansę. Dziś nie żałuję.
Jednakże trzeba pamiętać, że (jak piszą w internetach) taka opona to max ok. 45-50 tyś przebiegu, a bieżnik nie powinien mieć mniej niż 5 mm –> jak mniej to do wymiany. Trzeba też raz do roku zamieniać tył na przód, przód na tył i skontrolować wyważenie –> będą się prawidłowo zużywać.
Następne zapewne kupię takie same.
Pozdrawiam.
Pomyślałem, że i ja się wypowiem w temacie opon całorocznych.
Ja drugi sezon jeżdżę na całorocznych Kleber Quadraxer 2 w rozmiarze 205/55, R16, 91H (poprzedni właściciel przeleciał na nich 1 sezon).
Powiem tak: bardzo dobre wrażenia. Przy przebiegach rocznych rzędu 12 tyś km i w obecnym europejskim klimacie naprawdę nie widzę sensu mieć 2 kpl.. Opona cicha (68 dB), dobre odprowadzenie wody i błota pośniegowego czy śniegu, latem stabilna i nie klei się, nie za miękka, a zimą nie jest jak skała. Wystarczająco bardzo dobra do normalnej jazdy. Producentowi udały się kompromisy jakie muszą być przy oponie wielosezonowej. Cena przeważnie ok. 240 zł/szt.
Sam podchodziłem do takich opon gorzej jak do jeża. Jednak kupiłem auto już z tymi oponami i nawet miałem plan je wywalić, ale dałem im szansę. Dziś nie żałuję.
Jednakże trzeba pamiętać, że (jak piszą w internetach) taka opona to max ok. 45-50 tyś przebiegu, a bieżnik nie powinien mieć mniej niż 5 mm –> jak mniej to do wymiany. Trzeba też raz do roku zamieniać tył na przód, przód na tył i skontrolować wyważenie –> będą się prawidłowo zużywać.
Następne zapewne kupię takie same.
Pozdrawiam.
- Od: 25 sie 2014, 21:19
- Posty: 23
- Auto: Mazda 3 BK, rok prod. 2008
1.6 MZR 105KM (77KW)
Ja po raz pierwszy zakupiłem wielosezon.
225/45/18 od Bridgstone Weather Control A005 Evo. Opony śmigają na 200 konnym aucie tylnonapedowym.
Jest OK, jeździęłm na dość sporym śniegu i jakoś mocno kontrola trakcji mnie nie wyciągałą. Teraz w porzadnym deszczu też dały radę. Mogę zarzucić um na chwile obecną przede wszystkim głośność. W porónaniu z dotychczas używanymi zima/lato, wielosezon jest głośniejszy. Co do zużycia paliwa, nie wypoiwem się nie mam doswiadczenia w swoim aucie z innymi oponami.
Czy kupiłbym je ponownie, jeszcze nie weim, zależy jak bedą wygladały i działa za 2 sezony.
Cena za komplet około 2700 PLN.
225/45/18 od Bridgstone Weather Control A005 Evo. Opony śmigają na 200 konnym aucie tylnonapedowym.
Jest OK, jeździęłm na dość sporym śniegu i jakoś mocno kontrola trakcji mnie nie wyciągałą. Teraz w porzadnym deszczu też dały radę. Mogę zarzucić um na chwile obecną przede wszystkim głośność. W porónaniu z dotychczas używanymi zima/lato, wielosezon jest głośniejszy. Co do zużycia paliwa, nie wypoiwem się nie mam doswiadczenia w swoim aucie z innymi oponami.
Czy kupiłbym je ponownie, jeszcze nie weim, zależy jak bedą wygladały i działa za 2 sezony.
Cena za komplet około 2700 PLN.
..::Born To Rise Hell::..
Miesiąc temu minął rok odkąd zakupiłem opony Continental AllSeasonContact. Wg. mnie sprawują się w mieście bardzo dobrze, nawet lepiej niż poprzednie moje zimówki, jednak miałbym obawy co do zimowej wycieczki w góry. W lecie sprawują się też dobrze, a poziom hałasu przy prędkościach autostradowych jest w pełni akceptowalny.
Hej. Jakie opony wielosezonowe (premium) w rozmiarze 205/50/R17 są aktualnie warte uwagi? Robię około 15.000 km rocznie, może trochę więcej, łagodny klimat, zależy mi bardziej na oponie cichej oraz bardziej letniej jak zimowej.
Michelin CrossClimate 2
Goodyear Vector 4 Seasons Gen-3
Hankook Kinergy 4S 2 (H750)
Pirelli Cinturato All Season SF 2
Może jeszcze jakaś alternatywa? Dzięki za info. Pozdrawiam
Michelin CrossClimate 2
Goodyear Vector 4 Seasons Gen-3
Hankook Kinergy 4S 2 (H750)
Pirelli Cinturato All Season SF 2
Może jeszcze jakaś alternatywa? Dzięki za info. Pozdrawiam
- Od: 13 wrz 2013, 21:31
- Posty: 54
- Auto: Mazda 3 BL 2012
2.0 150KM
Ja mam Continental AllSeasonContact; wytrzymały ostatnio podkarpackie nieodśnieżone, pokryte lodem drogi w te święta (dla Twojego rozmiaru jest kilka wersji z różnymi indeksami prędkości, jak widzę). Generalnie co ranking, to inne podium, np. https://www.tyrereviews.com/Article/202 ... e-Test.htm https://www.tyrereviews.com/Article/202 ... e-Test.htm
Dorzuciłbym Bridgestone a005 Evo. Mam je w rozmiarze 225/45/18 w jaguarze RWD. Daj radę.
Przy zakupie tych wahałem się jeszcze miedzy Michelinem ale na testach (są ciekawe filmiki testów na Golfie 7) i na mokrej nawierzchni Bridgestone wyszedł zdecydowanie lepiej.
Pirelli Scorpion Verde All Seson mam w rozmiarze 265/50/20 w Jeepie i jak na razie nie mogę ich polecić.
Przy zakupie tych wahałem się jeszcze miedzy Michelinem ale na testach (są ciekawe filmiki testów na Golfie 7) i na mokrej nawierzchni Bridgestone wyszedł zdecydowanie lepiej.
Pirelli Scorpion Verde All Seson mam w rozmiarze 265/50/20 w Jeepie i jak na razie nie mogę ich polecić.
..::Born To Rise Hell::..
Pytanie o wybór opon. Mam obecnie dwa komplety, oba mają 4 lata i zimowe na pewno są do wymiany. Letnie mają jeszcze ładny bieżnik, ale zastanawiam się nad zmianą na jeden nowy komplet dobrych wielosezonowych. Zastanawiam się czy warto kupić Hankooki czy dopłacać za Michelin? Opony w rozmiarze 195/65/15, do jazdy głównie po trasach typu drogi wojewódzkie, raczej nieduże przebiegi roczne.
- Od: 17 mar 2019, 11:14
- Posty: 130
Ja nie jestem zwolennikiem opon do wszystkiego.
Jeśli bym się zdecydował coś kupować, to kupił bym dobre zimówki tym bardziej, że jak piszesz – letnie są ok. Oczywiście biorę pod uwagę tylko zestaw z felgami, w taki sposób abym mógł sam wymieniać koła bez męczenia wulkanizatorów w czasie ich żniw..
Miałbym zimowe nowe, a za 2.... 4 latka przyszłaby może zmiana letnich.
Jak teraz kupisz wielosezon, to te 8szt opon odstawiasz w kąt, czy na letnich będziesz nadal jeździł a wielosezon tylko na lato?
Tak właściwie to korzystając ze sposobności.. Co kupiłeś ?
Może potrzebujesz felgi 15" stalówki od hondy ?
Jeśli bym się zdecydował coś kupować, to kupił bym dobre zimówki tym bardziej, że jak piszesz – letnie są ok. Oczywiście biorę pod uwagę tylko zestaw z felgami, w taki sposób abym mógł sam wymieniać koła bez męczenia wulkanizatorów w czasie ich żniw..
Miałbym zimowe nowe, a za 2.... 4 latka przyszłaby może zmiana letnich.
Jak teraz kupisz wielosezon, to te 8szt opon odstawiasz w kąt, czy na letnich będziesz nadal jeździł a wielosezon tylko na lato?
Tak właściwie to korzystając ze sposobności.. Co kupiłeś ?
Może potrzebujesz felgi 15" stalówki od hondy ?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
ZdzichuZ napisał(a):Pytanie o wybór opon. Mam obecnie dwa komplety, oba mają 4 lata i zimowe na pewno są do wymiany. Letnie mają jeszcze ładny bieżnik, ale zastanawiam się nad zmianą na jeden nowy komplet dobrych wielosezonowych. Zastanawiam się czy warto kupić Hankooki czy dopłacać za Michelin? Opony w rozmiarze 195/65/15, do jazdy głównie po trasach typu drogi wojewódzkie, raczej nieduże przebiegi roczne.
Ja bym sprzedał letnie i kupił wielosezon.
Obecnie śmigam na Kleber quadraxer bodajze 3gen i nie mam żadnych zastrzeżeń.
Co do michelinow CC i ogólnie klasy premium w oponach całorocznych, to ja mam źle doświadczenia.
Miałem goodyeary i 4letnie wyglądały jakby miały 14lat. Spękane boki , na jednej bulwa zaczęła wychodzić. Z kolei ziomek kupił Michelin CC i twierdzi że dramat. W zwykłej hondzie 1.8 na szybkim rondzie dupa mu ucieka , a na przeglądzie wyszło że od wewnątrz 3 szt mają wzdłużne pęknięcia na bokach jakby je ktoś nożem ponacinal ( 2 letnie opony kupione jako nowe ).
Osobiście polecam Klebery i Nexeny
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki