Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Krisek » 17 mar 2009, 00:21

bo turbo ... potrzebuje mocniejszy olej ...

bo 10w40 ... zima jest jak galaretka ....
duze wieksze spalanie przy 10w40 ...
itd itd pisalem wielokrotnie ....

jesli jestes zadowolony z 10w40 to sie trzymaj tego ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez mentos189 » 17 mar 2009, 00:42

To jaki konkretnie olej byś polecał? Nie jestem zadowolony bo bardzo ciężko zejść poniżej 15 l i szczerze nie miałem pojęcia, że to może być przez olej i co ile powinienem przy tym silniku olej wymieniać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2008, 23:07
Posty: 55
Skąd: EPI
Auto: mx-6 KL

Postprzez Krisek » 17 mar 2009, 00:49

zaleznie od tego jak jezdzisz i ile jezdzisz ...

Miasto – zmiany czesciej .....
Trasy – zmiany rzadziej .....

jaki olej zaleca producent ? ( w ksiazce albo na korku co napisane )

Olej jaki mozesz tani kupic byle byl SM / SL certyfikowany .... + Dobry Filtr Oleju + Powietrza ...

Zmiana Filtra Oleju I Oleju co 8K-10K lub rok czasu .... przy firmowym oleju albo 6 miesiecy przy Dino.

ja bym sprubowal 5w30 moze 5w40 ... nieznam twojego silnika ...
Kontroluj poziom po zmianie ....


Mobil 1/Esso jest dobrym wyborem.
Shell rowniez ....
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez mentos189 » 17 mar 2009, 01:06

Dzięki za rady, ale chyba do kolejnej wymiany czyli jeszcze 5 – 7k się przemęczę na tym castrolu a później spróbuje może 5w30
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2008, 23:07
Posty: 55
Skąd: EPI
Auto: mx-6 KL

Postprzez bull » 17 mar 2009, 16:29

Poczekaj, aż ktoś się wypowie co ma auto z takim silnikiem. Ja bym szedł raczej w stronę 5w-50 syntetyk, niż 5w-30 (który jest raczej do nowocześniejszych konstrukcji).
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez mentos189 » 17 mar 2009, 19:18

Ale skoro mam zalany półsyntetyk to chyba nie bardzo mogę się przerzucić na syntetyk bo mi silnik szlag trafi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2008, 23:07
Posty: 55
Skąd: EPI
Auto: mx-6 KL

Postprzez Sokool » 17 mar 2009, 19:42

Następny :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Krisek » 17 mar 2009, 20:21

Sokool napisał(a):Następny :|


Trzeba Edukowac .....

A czemu mialo by ci silnik trafic ?
To Kup nie syntetyczny .... jak sie boisz syntetyka albo niechcesz przeplacac ....

Syntetyk nie trafi silnika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez maly1 » 17 mar 2009, 20:57

mentos189 napisał(a):Ale skoro mam zalany półsyntetyk to chyba nie bardzo mogę się przerzucić na syntetyk bo mi silnik szlag trafi

Nic go nie trafi jedynie syntetyka moze troche wiecej znikac wszystko zalezy od stanu silnika. Ja jestem za tym zeby jak najdluzej lac syntetyk.
Początkujący
 
Od: 18 gru 2008, 16:43
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX5

Postprzez Krisek » 17 mar 2009, 21:00

Nie powinno byc znaczenia syntetyk czy mineral jesli chodzi o zuzycie ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez moro » 17 mar 2009, 21:33

mentos189 napisał(a):Ale skoro mam zalany półsyntetyk to chyba nie bardzo mogę się przerzucić na syntetyk bo mi silnik szlag trafi


Zrób płukankę po tym "wspaniałym" magnetiku i zalej full syntetyk 5w40 i cacy :)
 
Od: 7 kwi 2007, 11:19
Posty: 117
Auto: Mazda6 2.3 Top

Postprzez Widelec » 18 mar 2009, 00:05

mentos189 napisał(a):Ale skoro mam zalany półsyntetyk to chyba nie bardzo mogę się przerzucić na syntetyk bo mi silnik szlag trafi

znaczy się kankana zacznie tańczyć?
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez mentos189 » 18 mar 2009, 01:18

Takich mam wspaniałych mechaników w okolicach, że przy przebiegu 125 k mojemu kuzynowi w accordzie zalali mineralny zaznaczę że auto świeżo sprowadzone z niemiec. Nie znam się zbytnio na mechanice, ale tak słyszałem, że zimeringi szlag trafi chyba po to jest to 4um żeby można było zaczerpnąć opini innych. Więc jaki olej byście polecali do mojego silnika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2008, 23:07
Posty: 55
Skąd: EPI
Auto: mx-6 KL

Postprzez Krisek » 18 mar 2009, 01:38

Nic sie nie stanie ... Moze zmieniac Mineralny > Syntetyczny > Mineralny ... :)

SM/SL klasy ... Marka jaka sobie chcesz
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez bull » 18 mar 2009, 08:50

moro napisał(a):
mentos189 napisał(a):Ale skoro mam zalany półsyntetyk to chyba nie bardzo mogę się przerzucić na syntetyk bo mi silnik szlag trafi


Zrób płukankę po tym "wspaniałym" magnetiku i zalej full syntetyk 5w40 i cacy :)


Zrób dokładnie tak jak moro napisał , a jak chcesz konkretnie to zalej pełny systetyk 5w-40 np. valvoline, mobil, motul
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez Krisek » 18 mar 2009, 16:26

Ja bym nic nie plukal ... Magnatec to dobry olej :) ale kazdy moze miec swoje zdanie
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Globy » 18 mar 2009, 20:47

Też leję Castrola do "szóstki" i nie rozumiem.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez mentos189 » 19 mar 2009, 01:08

Globy napisał(a):Też leję Castrola do "szóstki" i nie rozumiem.


Ale jakiego castrola lejesz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2008, 23:07
Posty: 55
Skąd: EPI
Auto: mx-6 KL

Postprzez googieman » 23 mar 2009, 22:13

Jaksa napisał(a): No własnie , wracajac do wycieku przy intercoolerze hm.... gdy jest wszystko szczelne olej bedzie "odkładał się " w kaloryferze do momentu zassania do cylindra nastepnie .... wiadomo , rozkreci silnik do maksymalnych obrotów ( wyłączenie kluczyka w stacyjce nic nie daje ) proponuje upewnic się czy w coolerze sa tylko sladowe ilosci oleju ....


Tak przeglądnąłem ten temat i się natknąłem na ta wypowiedź i mnie to zaciekawiło hehe. I moje pytanie (jeśli głupie to wybaczcie :) ) jaki jest sposób na sprawdzenie tej ilości oleju w IC?? W sumie w mojej M6 która ma już 164 tys km oleju nie ubywa, ale tak bym wolał wiedzieć na przyszłość. A były już takie przypadki że przez olej w IC silnik kończył żywot?? Dzięki za opd :)
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2007, 19:17
Posty: 59
Skąd: Starachowice/Kraków
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.

Postprzez Adaś » 23 mar 2009, 23:02

–>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki