Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez travisowski » 16 kwi 2009, 19:58

no ale skad o tym wiesz?trafiles na taka podróbke?czy moze komus z twoich znajomych taka sprzedali?ja rozumiem ze wszystko mozna podrobic no ale jak to poznasz?jak wodka jest podrabiana profesjonalnie ma fabryczne zamknięcie + banderola to bez analizy tego nie poznasz.chyba ze dobrze trenujesz ;) z dana marka to faktycznie mozna sie orientowac w bukiecie smakowym :P
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Lucasek » 20 kwi 2009, 12:51

Witam
zabieram sie za wymiane czesci zuzywajacych sie
ale mam problem,
autko ma przejechane 110000 km i niewiem jaki olej miala przede mna.
Bylem u kilku mechanikow, kazdy radzi polsyntetyk,
Boje sie ze cos sie spierdzieli
Wiec jaki olej w takim wypadku radzicie ?
I ile tego oleju wchodzi do silnika ?
Cos mi swita ze ok 4.7 litra (nie za duzo mi sie wydaje ?)
Druga sprawa skrzynia ?
Czy tam dlubac ? Jezeli zmienic olej to na jaki ?
Jak sprawdzic poziom oleju w skrzyni ?
Szukalem podobnych tematow, ale jakos nie jest jasno napisane.
Dziekuje za odpowiedzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Postprzez Grzyby » 20 kwi 2009, 13:06

Lucasek napisał(a):Szukalem podobnych tematow, ale jakos nie jest jasno napisane.

a problemem jest dopisać się w już istniejących tematach?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Don Corleone » 20 kwi 2009, 13:23

Łącze.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez Lucasek » 20 kwi 2009, 14:34

ok dziekuje.
Chyba naleje tego polsyntetyku, bedzie najpewniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Postprzez Globy » 20 kwi 2009, 21:27

Jeśli to prawdziwy przebieg, zalej najpierw syntetyk 5W30/40 – utrzymuje silnik w najlepszej czystości (najlepiej Midland, Elf). Gdyby Ci wciągała, zmień na półsyntetyk. Pojemność układu w Z5 3,6 litra.

Skrzynia: 75W90/Dexron II, poj. 2,7 litra. Wymiana co 80000 km, ale nikt tego nie robi i warto zmienić.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Krisek » 21 kwi 2009, 01:08

joint nie ........ po co ?
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Don Corleone » 21 kwi 2009, 10:06

Łącze.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez fazzi » 21 kwi 2009, 13:31

Lucasek napisał(a):autko ma przejechane 110000 km i niewiem jaki olej miala przede mna.

Globy napisał(a):zalej najpierw syntetyk 5W30/40

Tak się nie robi!
Jeśli nie wiadomo jaki olej był wcześniej należy wlać półsyntetyk, pojeździć trochę i dopiero potem zmienić na syntetyk. Trzeba założyć że mógł być wlany mineralny, a nie miesza się go z syntetykami. Nawet przy wymianach nigdy do końca nie ścieknie.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez wadim87 » 21 kwi 2009, 18:55

Witam Panowie jaki olej polecacie do nowej mazdy 3, przejechane tylko 2000 km, także to pierwsza wymiana po dotarciu silnika.
Myśle teraz nad Castrol 5W/30 syntetyk.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 10:43
Posty: 30
Skąd: LUBLIN
Auto: MAZDA 3 1.6 BENZYNA

Postprzez brii » 21 kwi 2009, 19:23

wadim87 napisał(a):5W/30 syntetyk.

ale profilaktycznie nie
wadim87 napisał(a):Castrol

Ja bym zalał Elf Evolution SXR 5W30 – trzy nasze samochody śmigają na tym od nowości i wszystko jest <spoko>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Krisek » 21 kwi 2009, 21:26

ok znowu moje 2 grosze ....


Mieszanie oleji jest "ok" ... Syntetyczny + Mineralny jest kompatybilny ...
Nie jest to wskazane ze wzgledu na uzywanie roznych dodatkow przez producentow

zasada jest taka ...

Jesli musisz uzupelnic olej najlepiej uzyj takiego jaki miales
jesli niemasz ... uzyj innego oleju tej samej firmy ...
jesli niemasz ... dolej inny syntetyk + syntetyk
mineral + mineral

Oleje polsytentyczne wiekszosci przypadkow zawieraja mala ilosc syntetycznej bazdy 7-15% ( ale zalezy od marki zaden producent nie ujawni tego publicznie )

olej uzywaj taki jaki zaleca producent jesli mowi 5w30 lej 5w30 jesli 5w40 lej 5w40

5w30 mozna zastepowac 0w30 Smialo ...
5w40 tak samo 0w40
5w20 tak samo 0w20

Nie uzywac zadnych dodatkow do oleji ... chemicy maja glowy ... niewiesz co dolewasz i jak bedzie reagowac z dodatkami co sa w oleju ...

Olej syntetyczny nie robi nic z uszczelkami ( Mit wyciekania ma podstawe taka ze oleje syntetyczne maja lepsze wlasciwosci czyszczasce – co moze spowodowac przecieki po usunieciu nagarow ... W takim przypadku warto zastowac olej High Milage – one posiadaja dodatki ktore zmiekczaja uszczelki tzw Swelling Additive on moze pomuc zastopowaniu przeciekow

Jesli olej bierze olej syntetyczny ... bedzie bral mineralny i vice versa ... niema tu znaczenia ...

Przyzmianie marki oleju – moze wystepowac branie do 3 zmiany oleju .... wiec jesli pali ci castrol wymien po 3 pelnych cyklach powinno ustapic ...

Filtr powietrza ma duzy wplyw na olej ... podniesiony silikon = sie zanieczyszczenia
Filtr oleju .... jest rowniez wazny – wiele razy widzialem jak kiepski filtr powodowal ze auto nie pracuje ladnie ...

Dobry filtr powinien miec ADVB zawor silikonowy ... zeby nie dopuszczac do tzw suchych startow ...
konstrukcje filtrow sa rozne ... to inna rozmowa ( Wystepuja filtry syntetyczne, papierowe, mieszane )



Czyszczenie silnika przy pomocy ... flush chemi ... jest ok ... jesli zna sie swoj silnik ... pluczac nieznany silnik moze uwolnic za duzo syfu naraz I zaszkodzic silnikowi ....

Olej syntetyczny lub dobry mineralny ma wlasciwosci czyszczace I powolutku bedzie usuwal sobie syff

Olej do 2suwow w benzynie ... – tak mozna rowniez w nowoczesnych silnikach ... o dawakach pogadamy pozniej .. koniecznie musi byc to dobry olej syntetyczny low ash ...

Dodatki do benzyny czyszczasce uklad paliwowy a wplyw na olej ... ja zawsze zalecam stosowanie takich na pelny bak ... wyjezdzic i wymienic olej przed wymiana oleju... Jak wiemy czasami benzyna dostaje sie do oleju ... A te dodatki czyszczace sa dosyc silne ... Warto tez wymienic filtr paliwa po takim zabiegu

Marki Olejow

sa drogie. tanie ... do koloru do wyboru .. wiekszosc drozszych syntetkow uzywa grupy bazowe PAO i ESTER ... nie uzywaja oleju naturalnego rafinowanego ....

Oleje mineralne tzw Hydro Cracked sa bardzo zblizone do PAO I sa to oleje wysokiej jakosci ktore mozna smialo stosowac w silnikach ...

Oleje syntetyczne maja przewage taka ze mozna dluzej czekac z wymiana przejach wiecej kilometrow ... W wiekszosci przypadkow ... maja mocniejsze srodki czyszczace ... Ale grupa 3 firmowych olejow mineralnych nie odbiega daleko ...

Nie zmieniamy oleju z wiekiem ... czesto widze na forum zmiana 5w30 na 10w30
ja rozumiem ze ktos nie rozumie ze liczby przed W to gestosc zimnego oleju .. I tak naprawde utrudniaja swojemu silnikowi rozruch ...

Jesli ktos sie sciga ... meczy silnik turbina itd itd ... super rajdowiec niech uzywa olejow do tego przeznaczonych ktore praktycznie nie maja zadnych dodatkow ... I sie je wymienia po jezdzie ...

Mozna smialo wracac pomiedzy olejami syntetyk > mineral < syntetyk niema zadnych przeciw wskazan ...

Troszke informacje zebranych bo tyly postow ... ze ciezko sie polapac

o uzywanych dodatkach przez producentow bazach olejowych itd nastepnym razem albo kiedys jak bende mial natchnienie ...

PS, Ze silnik pracuje ciszej na jednym oleju nieznaczy ze olej jest lepszym olejem I silnik ma mniejsze zuzycie .. gdybanie z Palca ( Chociaz sam lubie cichy silnik ) .. jedyne rozwiazanie zrobic Analize oleju ... niewiem kto w PL sie tym zajmuje ... ale napewno firmy co sprzedaja maszyny budowlane Carter Pillar .. powinny miec laboratoria bo to norma zeby zapobiegac duzym uszkodzenia ... w drogim sprzecie .. Analizy takie nie powinny byc kosztowne ...

Warunki jazdy maja wplyw na olej rowniez ..
Jazda wmiescie jest bardzo "stresujaca" dla oleju stop go stop go
Jazda na trasie .. jest wskazana ... olej wtedy nie traci swoich wlasciwosci osiaga odpowiednia temperatura przepala jesli jest benzyna w oleju woda
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez fazzi » 21 kwi 2009, 22:25

Krisek – super napisałeś ale chciałbym zwrócić uwagę na jeden z wymienionych przez Ciebie punktów.
Przyjmijmy taki scenariusz, że kupiłeś auto do którego ktoś lał olej po taniości: jakiś bliżej nieokreślony minerał o kiepskich parametrach. Przy pewnym przebiegu w silniku jest sporo nagarów i ogólnie syf.
Pisałeś, że dobre oleje syntetyczne zawierają więcej dodatków czyszczących niż inne. Większe jest więc prawdopodobieństwo, że ten rozpuszczany syf będzie błądził po silniku przez 10.000km zatykając wrażliwe elementy.
Dlatego ja zacząłbym od:
1) płukanki jeśli ktoś chce mieć pewność (napisałeś jakie to niesie zagrożenie)
2) oleju półsyntetycznego, o mniejszej zawartości substancji czyszczących niż pełen syntetyk. Zmienić go po 1000 – 2000km na taki sam (dla pewności) albo już na pełen syntetyk.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Krisek » 21 kwi 2009, 22:45

Cykl wymiany po zakupie niwiadomego auta/silnika jest oczywisty ....
Najlepiej podniesc pokrywe ... i zobaczec jak wyglada
Albo sciagnac miske olejowa .....

Przy zanieczyszczonym silniku .. czesta wymiana ... + tani mineralny olej + AUTO RX = sukces ...
Albo olej syntetyczny + czesta wymiana = sukces ...

Jesli mowimy o samochodzie podatnym na tzw sludge bo pewnie to masz na mysli ... to jak wkladanie kija do ula .. niema pewnego zlotego srodka .. Niewiadomo jak sie skonczy

Plukanki sa za agresywne ..


Obrazek

Nie chcial bys wyplukac takiego silnika .... Plukanka ....

Olej syntetyczny ma mocne detergenty ... ale nie na tyle mocne zeby obruszyc wszystko ...

Nie napisalem dokladnie sposobu bo wszystko zalezy od silnika sytuacji .. itd ..
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez wadim87 » 22 kwi 2009, 10:05

Przepraszam panowie naprawde dużo cennych informacji można wyczytać ale nadal nie wiem co zrobić

Olej syntetyczny jest podobno lepszy i tu wybiore Castrol lub Elf Evolution SXR 5W30, ale nie wiem dlaczego daja w salonie i serwisie mineralny Dexellent (jakoś tak), co mam z tym zrobić??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 10:43
Posty: 30
Skąd: LUBLIN
Auto: MAZDA 3 1.6 BENZYNA

Postprzez moro » 22 kwi 2009, 10:53

Ten Elf to hydrockrack, a nie fullsyntetyk.... chciałem tylko nadmienić... ;)
 
Od: 7 kwi 2007, 11:19
Posty: 117
Auto: Mazda6 2.3 Top

Postprzez Maciej Loret » 22 kwi 2009, 11:32

wadim87 napisał(a):Olej syntetyczny jest podobno lepszy i tu wybiore Castrol lub Elf Evolution SXR 5W30


Jeśli nie nadwerężasz silnika i nie zmieniasz oleju z filtrem na każdą 10 rocznicę kupna auta, to weź którykolwiek, zmieniaj co rok/10kkm i będzie dobrze.

wadim87 napisał(a):ale nie wiem dlaczego daja w salonie i serwisie mineralny Dexellent (jakoś tak), co mam z tym zrobić??


Dexelia. Jeśli 5w30, to półsyntetyk.
Nie dotykać...

moro napisał(a):Ten Elf to hydrockrack


Taxamo chyba jak Dexelia...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez wadim87 » 22 kwi 2009, 12:03

Czyli wybiore castrol, nie rozumiem dlaczego leją mineralny w salonie :/

I jak to jest z tą wymianą mi jeszcze Panowie powiedzcie czy co 10 czy co 20 tys. w nowym samochodzie, bo w starym to wymieniam co 10 a tu krzyczą że co 20.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 10:43
Posty: 30
Skąd: LUBLIN
Auto: MAZDA 3 1.6 BENZYNA

Postprzez brii » 22 kwi 2009, 12:06

moro napisał(a):Ten Elf to hydrockrack, a nie fullsyntetyk.... chciałem tylko nadmienić...

Dosyć specyficzny hydrokrack – w niczym nie gorszy od syntetyka, wręcz przeciwnie :)

Maciej Loret napisał(a):Dexelia. Jeśli 5w30, to półsyntetyk.

Ile razy trzeba pisać, że hydrokrak to nie półsyntetyk – półsyntetyk to olej z domieszką oleju mineralnego.
Dexelia i Elf to 100% oleju hydrokrakowanego bez domieszki mineralnego.

wadim87 napisał(a):I jak to jest z tą wymianą mi jeszcze Panowie powiedzcie czy co 10 czy co 20 tys. w nowym samochodzie, bo w starym to wymieniam co 10 a tu krzyczą że co 20.

W Renaultach benzynowych Elfa SXR 5W30 zmieniam co 30 000km i jest <spoko> (zlecenie producenta)
W Subaru ten sam olej zmieniam co 15 000km (też zalecenie producenta).
Jak nie butujesz samochodu mocno to zmieniaj co tyle ile podaje producent.
Ostatnio edytowano 22 kwi 2009, 12:09 przez brii, łącznie edytowano 2 razy
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Maciej Loret » 22 kwi 2009, 12:17

Coś się popindoliło z Forum, bo nie mogę odpowiedzieć na post [brii][/b]

Może i masz rację z tym półsyntetykiem. Ja zawsze jak widzę "wykonany w technologii syntetycznej", a tak chyba napisano na butelkach z Dexelią 5W30, to traktuję to jako półsyntetyk...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki