Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez brii » 5 wrz 2006, 23:00

Nawet jeśil to tylko 1.3 to jak będzie deptany to się szybciej zniszczy na mineralce...
Jeśli nie bierze oleju to warto spróbować i wlać jakiś lepszy olej, jak będzie brał to zalać zagęszczacz, a przy następnej zmianie minerał
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Xavier » 6 wrz 2006, 09:23

carlo80 napisał(a):Chcialem sie dowiedziec tylko czy zostawic castrola magnateca i 15/40 czy lac inny

Pretensje to możesz mieć... ale tylko do siebie. Wyrażaj się precyzyjnie a dostaniesz dobrą radę. Napisałeś INNY, a to określenie wieloznaczne i stąd możliwy błąd. Dopisał byś innej MARKI i sprawa była by jasna. A tak... naprawdę trudno stwierdzić „co poeta miał na myśli”. Jak widzisz po poradach dla większości kolegów "inny" w kontekście oleju oznacza innej klasy (5w40, 10w40, 15w40). Co do marki ...wszystkie oleje robione w Polsce rozlewają niemal z jednego kociołka. Ja nie dostrzegam specjalnej różnicy poza etykietą. Jeśli chodzi o mineralne to polecam Texaco Havoline Premium 15W-40 (rozlewane w Belgii).
Ostatnio edytowano 8 wrz 2006, 09:44 przez Xavier, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez xANDy » 8 wrz 2006, 09:57

Jeżdżę na Shell Diesel Plus i jestem z niego bardzo zadowolony. Bo mam diesla i rzeczywiście różnica jest. Dystans silnika jest spooory, ostatnio robiłem zawory – i też było widać owoce shella. Poprzednio kilka razy zalany był mobilem a po shellu zaczął wyłazić mi szlam i brud.
PS. Xavier – to odpowiedź na Twoją "ankietę" :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tomekrvf » 8 wrz 2006, 10:02

xANDy napisał(a):Jeżdżę na Shell Diesel Plus

<spoko>
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez carlo80 » 8 wrz 2006, 11:26

Xavier napisał(a):
carlo80 napisał(a):Chcialem sie dowiedziec tylko czy zostawic castrola magnateca i 15/40 czy lac inny

Pretensje to możesz mieć... ale tylko do siebie. Wyrażaj się precyzyjnie a dostaniesz dobrą radę. Napisałeś INNY, a to określenie wieloznaczne i stąd możliwy błąd. Dopisał byś innej MARKI i sprawa była by jasna. A tak... naprawdę trudno stwierdzić „co poeta miał na myśli”. Jak widzisz po poradach dla większości kolegów "inny" w kontekście oleju oznacza innej klasy (5w40, 10w40, 15w40). Co do marki ...wszystkie oleje robione w Polsce rozlewają niemal z jednego kociołka. Ja nie dostrzegam specjalnej różnicy poza etykietą. Jeśli chodzi o mineralne to polecam Texaco Havoline Premium 15W-40 (rozlewane w Belgii).


dzieki za rade kolego ,
a jednak poszedl półsytetyczny CASTROL GTX MAGNATEC 10W40 , a nie mineralny .
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Postprzez Xavier » 8 wrz 2006, 11:35

carlo80 napisał(a):
dzieki za rade kolego ,
a jednak poszedl półsytetyczny CASTROL GTX MAGNATEC 10W40 , a nie mineralny .

Nie ma sprawy.... Castrol przy ostrzejszej jeździe powinien lepiej służyć niż minerał, choć na forum akurat ta marka zbiera raczej marne opinie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Lukmaster » 20 wrz 2006, 21:38

A ja jezdze teraz na LOTOSIE 10W-40 przy przebiegu 204.000 km w ciagu 3 miesięcy zrobiłem na nim prawie 10 tys. i silnik działa jak narazie, ale prawde mówiąc to wlałem go żeby przepłukać silnik bo poprzedni użytkownik tego pojazdu zapomniał <jelen> wymienić olej a było juz ponad 15 tys. na nim zrobione. Teraz zaleje coś lepszego myśle nad Liqui Moly. Zobaczymy co to jest.
Początkujący
 
Od: 28 cze 2006, 17:44
Posty: 8
Skąd: Różanki/Poole
Auto: przeszłość: Mazda 323F BA '95 1.8 16V LPG, Mazda 6 2.0 CDTI 2004
teraźniejszość: Mazda 6 2.0 LPG GH 2008 i Mazda 323F 2.5V6 KL-DE '98

Postprzez TuneFORCE » 21 wrz 2006, 18:10

tomekrvf napisał(a):
Grzyby napisał(a):ale może po RSie takie nie są?

Własnie że po RSie :P


Ja w swojej P11 GT miałem Elfa 5W-40 i było ok potem cos mnie podkusiło i zalałem RSa 10W-60 i.....jak dla mnie to jest badziewie!!! przez wielkie G po 8tyś dolałem 0,5l oleju a wcześniej nic nie dolewałem!!!! olej zarąbiście szybko sie starzeje i zostawia nagar!!!
Wszystko dlatego że to nie jest olej syntetyczny!!! Jest to olej na bazie MINERALNEJ Castrol wygrał głośną sprwae sądową chyba w 96r z Mobilem i tylko dlatego nazywa ten olej syntetycznym, ostatnio czytałem ze Castrol kończy produkcje SRa bo za duzo ludzi sie na nim przejechało oprócz RSa Castrol ma jeszcze inny olej ale w 1000%syntetyczny 10W-60 ale nie pamiętam nazwy TWS czy coś takiego ale nie sprawdzałem co to jest
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez ram » 26 wrz 2006, 08:39

slawekp napisał(a):1. Instrukcja do GF model 1999, przed liftingiem 100 Km mówi wyraźnie, że w zakresie temperatur, spotykanym w naszej strefie klimatycznej (-20, +30) sugerowany jest 15W40.

Mam przed sobą instrukcję, oryginalna niemiecką jak i polską (przetłumaczoną zdaje się z angielskiej) i wyraźnie widać, że w tym zakresie temperatur zalecany jest olej 10W30.
U mnie jest zalany (jeszcze w Niemczech) Castrol SLX 0W30 i zastanawiam się na jaki go zmienić.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez Xavier » 26 wrz 2006, 10:13

ram napisał(a):
slawekp napisał(a):1. Instrukcja do GF model 1999, przed liftingiem 100 Km mówi wyraźnie, że w zakresie temperatur, spotykanym w naszej strefie klimatycznej (-20, +30) sugerowany jest 15W40.

Mam przed sobą instrukcję, oryginalna niemiecką jak i polską (przetłumaczoną zdaje się z angielskiej) i wyraźnie widać, że w tym zakresie temperatur zalecany jest olej 10W30.

Ciekawe...co GF-ka (właściciel) to inna instrukcja. :D
Moja podaje jedynie, że olej lany do silnika GF-ki powinien spełniać normy – cytuję:
"API Service SG, SH ODER SJ" – instrukcja str 9-2. Czy ma to być 5w40, 10w30 czy 15w40 nie wypowiada się o ile spełnia podane wcześniej kryteria... ;)
Możecie Panowie podać nr strony na której wyczytaliście swoje dane co do oleju?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez tomekrvf » 26 wrz 2006, 12:23

Powinna być tabela doboru lepkości oleju w zależności od temp zewnętrznej. W GE i BG taka tebela jest w instrukcji obsługi więc w GF też byc powinna
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Xavier » 26 wrz 2006, 20:03

ram napisał(a): Mam przed sobą instrukcję, oryginalna niemiecką jak i polską (przetłumaczoną zdaje się z angielskiej) i wyraźnie widać, że w tym zakresie temperatur zalecany jest olej 10W30.

tomekrvf napisał(a):Powinna być tabela doboru lepkości oleju w zależności od temp zewnętrznej. W GE i BG taka tebela jest w instrukcji obsługi więc w GF też byc powinna

Zgadza się. Mój błąd. Znalazłem też u siebie w instrukcji str.7-9. 10w-30 czyli półsyntetyk + "API Service SG, SH ODER SJ". Czyli oleje 10w-40 spełniają te parametry, a nawet są nieco lepsze jeśli chodzi o temp. stosowania (w40= +40 C otoczenie ) i płynięcia. W instrukcji z rysunku wynika by był do -30 (10w-30). W większość markowych olei 10w40 tem. płynięcia kończy się w przedziale od -33 do -44.
Czyli olej mam OK (10w40). <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez ram » 26 wrz 2006, 20:58

tomekrvf napisał(a):Powinna być tabela doboru lepkości oleju w zależności od temp zewnętrznej. W GE i BG taka tebela jest w instrukcji obsługi więc w GF też byc powinna

Jest wykres, z którego widać:
– dla temp. -30 do 0 st. C zalecany jest 5W30
– w przedziale od -25 do 60 st. C – 10W30.
A wg API: SG, SH lub SJ.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez xANDy » 26 wrz 2006, 21:59

Teraz powiem coś mniej popularnego – fakty:
Mitsubishi galant, diesel, 290kkm – zalewany ostatnie 4 zmiany mineralem.
Teraz zalany (no – jakies 8 tys temu) półsyntetykiem
Różnica – kolosalna na korzyść półsyntetyka. Ciszej chodzi, równo (na wolnych obrotach), mniej spala oleju (i paliwa!). Wycieków brak. Skończyły się problemy z dziwnym odpalaniem rano. Nie tłuką mu się też zawory przez pierwszą minutę – jest cichy od razu...
Moja madzia jeździ na Shell'u połsyntetyk do Diesli. I jestem zadowolony. Bardzo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 26 wrz 2006, 23:58

xANDy napisał(a):Moja madzia jeździ na Shell'u połsyntetyk do Diesli


Ja do GD i do GF zalewam Mobil 10W-40 Turbo Diesel... i jest <spoko> GD bierze bardzo male ilości (ok 1l) a GF nie wiem... teraz przejechałem od przeglądu jakies 500km i na razie jest ok ;) zmiana co 8tkm, max 10tkm.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Xavier » 27 wrz 2006, 11:17

sołtys napisał(a):
brii napisał(a):W ankiecie jest błąd – Mobil 1 to nazwa oleju a nie firmy


ile razy ja już to udowadniałem kumplom bezskutecznie :]

"Jaki olej lejecie do swoich mazd?" – To gdzie tu jest błąd? Jest pytanie o firmę czy olej? Co to zmienia? ;)
PS. Tak z ciekawości (bo nie wiem): jaka firma robi Mobila 1?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez sołtys » 27 wrz 2006, 11:31

Xavier napisał(a):"Jaki olej lejecie do swoich mazd?" – To gdzie tu jest błąd? Jest pytanie o firmę czy olej? Co to zmienia?
PS. Tak z ciekawości (bo nie wiem): jaka firma robi Mobila 1?


to kup olej midland (bez jakiejkolwiek dodatkowej nazwy kup Castrol bez jakiegokolwiek dodatkowego oznaczenia)

Masz rację błedy są dwa:

jeden to mobil 1
drugi to powinno byc jakiej marki olej lejecie do swoich mazd.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Xavier » 27 wrz 2006, 11:39

sołtys napisał(a): to kup olej midland (bez jakiejkolwiek dodatkowej nazwy kup Castrol bez jakiegokolwiek dodatkowego oznaczenia)

Nie kupisz też oleju jeśli nie zdecydujesz jaki: 50w40, 10w40 czy 15w40. Pytanie celowo jest ogólne. Każdy i tak wie o co chodzi. Czepiacie się szczegółów. Moim zdaniem niepotrzebnie. Co to zmienia?
To jakiej marki ten Mobil 1? :D
Ostatnio edytowano 27 wrz 2006, 11:51 przez Xavier, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez sołtys » 27 wrz 2006, 11:50

Xavier napisał(a):To jakiej marki ten Mobil 1?


marki mobil

Tak samo jak mobil M mobil S itp

Generalnie Mobil 1 to nazwa własna oleju syntetycznego koncernu Mobil. Taki mały szczegół a jednak moim zdaniem istotny.

Xavier napisał(a): Każdy i tak wie o co chodzi. Czepiacie się szczegółów. Moim zdaniem niepotrzebnie.


to mozna napisać Castrol GTX
Orlen Pattinum, Lotos Trafic itd, co zmienia postac rzczy bo ktos ko sie w miarę orientuje może pomyslec że chodzi o pełny syntetyk mobila nic innego, idac dalej tym tropem zaznaczy że używa innego bo używa mobila M a nie mobila 1.
Diabeł własnie tkwi w szczególach.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez ram » 27 wrz 2006, 13:16

To w końcu jaki olej mam wlać przy wymianie? 0W30 jaki mam(Castrol SLX) wydaje się niezgodny z zaleceniami (zwłaszcza dla naszych warunków klimatycznych). 10W30, jeśli dobrze pamiętam z przegladu wątku, to może być zarówno pełny jak i półsyntetyk.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki