Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
92
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
35
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 885

Postprzez makovic » 5 gru 2013, 19:11

wtsz napisał(a):
Skąd taka teoria ?

Od doradcy technicznego motula in Poland. Portugalia w pełnym słońcu z gazem do dechy może zakończyć sie na autostradzie.
Sugestia 5W40.


Niech ci da swoją sugestię na piśmie i niech się pod nią podpisze. Wtedy możemy się nad tym zastanawiać.

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez Krystian1982 » 7 gru 2013, 18:51

Daję znać, że przy wymianie oleju przeszedłem z 10W40 na 5W30.
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2013, 22:49
Posty: 34 (4/0)
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR 2006 r. sedan

Postprzez talk_about85 » 7 gru 2013, 19:50

Po zakupie oleju zwrocilo moja uwage to iz w gornej czesci od korka znajduje sie zaciek. Tak to wyglada:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Nie wiem czy mam cos podejrzewac bo w sumie tez nie przeszlo mi przez mysl ze kupujac z pewnego zrodla moze byc cos nie tak. Jakie jest Wasze zdanie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez matthies » 7 gru 2013, 21:22

moze lezał bokiem w kartonie, albo nawet do góry nogami... wiadomo jak niektórzy traktują towary. Ja aż tak bym się nie przejmował, choć warto było zwrócić uwagę sprzedawcy.
To jest ten full synt od valve??
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Robert Smolka » 7 gru 2013, 23:50

FUCHS TITAN RACE PRO S 10W-50









Olej silnikowe z serii TITAN RACE PRO S to w pełni syntetyczne oleje silnikowe na bazie estrów i PAO dla najbardziej obciążonych silników. To jedne z najlepszych olejów silnikowych wysokiej jakości.



Parametry techniczne

Gęstość 15°C – 0.869

Lepkość kinematyczna 40°C – 116.5 mm²/s

Lepkość kinematyczna 100°C – 18.17 mm²/s



Lepkość dynamiczna w -25°C – 6800 mPa.s

HTHS at 150°C – 5.11 mPa.s

Wskaźnik lepkości – 174

Temperatura płynięcia – -33°C

Temperatura zapłonu – 210°C

NOACK – 5,8





Prawdziwe syntetyki na bazie PAO robi
Fusch, Motul, Liqui Molly.

motul ma full synt w 15w a nawet 20w.

Reszta to oleje HC.

Różnica ogromna.




Sent from my Nokia Lumia 920/Amber/GDR3 using Tapatalk
Początkujący
 
Od: 7 gru 2013, 20:07
Posty: 8
Skąd: GLIWICE
Auto: Mazda Premacy 2002r, 2.0l

Postprzez talk_about85 » 8 gru 2013, 00:11

matthies napisał(a):To jest ten full synt od valve??


Zgadza sie.

Gdyby ktos jeszcze chcial dodac cos od siebie nt. zdjec ktore dodalem powyzej bede wdzieczny :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez newuser » 8 gru 2013, 22:10

Dla posiadaczy starszych aut ktorzy nie chca brnac w koszty, gdzie czesto remont silnika przerasta wartosc calego samochodu, a chca ograniczyc spalane oleju podziele sie opinia na temat pewnego dodatku do oleju (podobno nie ma on nic wspolnego z motodoktorem) dzieki ktoremu silnik, ktory byl w stanie agonalnym, pracuje teraz jak pszczolka <lol> . Wiem ze to troche polsrodek i jak ktos chce sie wiazac z autem na dluzej warto zrobic remont silnika. Ale do rzeczy – auto co prawda inne nie mazda ale tez mialem problem z ogromnym spalaniem oleju – dziennie autem bylo robione okolo 60mil i co 3 dni musialem dolac pol litry oleju, a przy ruszania spod swiatel chmura niebieskiego dymu, co wiecej kazde zatrzymanie na czerwonym swietle kolo przystanku autobusowego wiazalo sie z ogromnym wstydem bo z rury dymilo tak, ze ludzie chowali sie za przystanek aby uniknac zadymienia <czarodziej> jednym slowem koszmar. Pierwsza proba ratowania starego silnika to byla wymiana uszcelniaczy , troche pomoglo ale silnik dalej palil olej co prawda nie w takich ilosciach jak wczensiej ale jednak. Oczywiscie mechanik czarodziej potrafil wymienic uszczelniacze bez zdejmowania glowicy <diabełek> Po wymianie uszczelniaczy poprawa oczywiscie byla, ale olej byl dalej spalany i wtedy mechanik powiedzial albo rozbieramy silnik i wymiana pierscieni co wiaze sie z duzymi kosztami(naprawa przerasta wartosc auta) albo zalejesz sobie takie cudo: http://barsproducts.com/catalog/view/23 ... epair-4416. Podszedlem do tego sceptycznie, pytam czy to nie jest jakis motodoktor, ktory zamiast oleju robi gesta zupe on na to ze nie tu zasada jest inna – rozpuszczenie nagarow i zmiekczenie uszczelek. Poczytalem gdzies o tym pare opinii na stronce ktoregos sklepu, ktory ten srodek sprzedawal i rzeczywsicie ludzie pisali o znacznym ograniczniu spalania oleju. Mysle co mi szkodzi sprobuje, bo albo pomoze albo auto idzie do kasacji. I co sie okazalo od tamtej pory minelo 1,5 roku – czyli 4 wymainy oleju – zalewany tani 10w30 i przy kazdej zalany ten srodek i brak dolewek. Wymiany co 5tys mil. Auto praktycznie nie pali oleju :P cos tam tego oleju ubedzie bo miedzy wymianami spada z full na polowe skali na bagnecie, co jest dla mnie calkowiecie akseptowalne. Czy to jest jakis motodoktor czy nie, nie wnikalem, wazne ze pomoglo :D Nie wiem jak dlugo auto moze bezpieznie jezdzic na takim czyms, ale tu minelo juz 1,5 roku i nic zlego sie nie dzieje z silnikiem. Do swojej mazdy bym pewnie tego nie nalal bo jednak jakies obawy pozostaja, ale jak pisalem u mnie byly dwa wyjscia albo ten srodek pomoze, albo kasacja bo naprawa ze wzgledow kosztowych nie wchodzila w gre...To tak z cyklu "opowiedz nam swoja historie
Pzdr :D
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez Bart0n » 9 gru 2013, 23:17

Panowie, co powiecie o takim cudzie: Gulf Formula GVX 5W30. Idzie go dostać na allegro. Nastawiony byłem na Lazerway LL, ale zaczyna mnie denerwować to ,że nigdzie nie idzie go dostać a ceny butelek 1 litr są kosmiczne. Jutro przejdę się na stację Statoil i może będzie w jakiejś "w miarę" cenie a jak nie to chyba wezmę tego Gulfa. Nie znam się za bardzo na parametrach w karcie, ale porównując do Lazerway LL chyba nie jest źle. Ktoś pomoże? :P

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez makovic » 10 gru 2013, 14:02

Gulf to dobry olej choć mało popularny. Osobiście nigdy go nie lalem ale biorę go pod uwagę. Wejdź na ich stronę i trochę poczytaj. Nie jest to firma "drucik-kogucik".

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez makovic » 10 gru 2013, 14:49

Aha. Z kupnem takich rzeczy na allegro uważaj. Nie mówię żeby nie kupować ale raczej żeby robić to z głową.

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez Bart0n » 10 gru 2013, 16:35

Uważaj w jakim sensie – na podróby?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez makovic » 10 gru 2013, 17:21

Dokładnie tak. Rynek olejowy jest bardzo łakomym kąskiem więc podrabianie niektórych produktów niestety jest na porządku dziennym. Czasem oszczędność rzędu paru złotych w kontekście późniejszych problemów jest po prostu nieoplacalna.

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez makovic » 12 gru 2013, 08:34

Wczoraj zamówiłem do swojej niedawno zakupionej Madzi valvo synpower. Zobaczymy czy odczuje różnice. Do tej pory na fakturach od Niemca widziałem że w ASO lali tylko dexelie ultra.

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez dawid152020 » 12 gru 2013, 23:38

A co powiecie o oleju Motul 6100 synergie+ 10W40 technosynthese do silnika 2.0 16 V przebieg 230 tyś , prawdopodobnie jest takim zalany , czy zmieniać na półsyntetyczny czy dalej ten sam ?
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 14:01
Posty: 48
Auto: Mazda MX-6
2.016V

Postprzez matthies » 13 gru 2013, 00:37

jak motor nie łyka oleju litrami i pracuje zdrowo to dawaj pełen syntetyk.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Mibay » 13 gru 2013, 20:02

Jestem kolejnym użytkownikiem Mazdy, który odchodzi od Dexelii. Po przeczytaniu całego tematu, stwierdziłem, że Dexelia jest <dupa> Dziś przyszedł Millers 5W30 EE Longlife Eco + zestaw filtrów Knecht. W przyszłym tygodniu wymiana. Opiszę czy coś się zmieni :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez Pankuba » 13 gru 2013, 23:43

Robert Smolka napisał(a):FUCHS TITAN RACE PRO S 10W-50

Dziwię się, że nikt jeszcze nie napisał, że wybór takiego oleju do Premacy to mocno nietrafiony pomysł ...
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Dominator » 14 gru 2013, 01:08

dawid152020 napisał(a):A co powiecie o oleju Motul 6100 synergie+ 10W40 technosynthese do silnika 2.0 16 V przebieg 230 tyś , prawdopodobnie jest takim zalany , czy zmieniać na półsyntetyczny czy dalej ten sam ?

W moim mx-6 (tyle ze V6) mialem zalany ten sam olej. Jest to dobra oliwa ale przeszedlem na motula 5W30 8100 x-clean bodajze i wszystko ok :)
Nie boj sie przejscia na nizsza lepkosc.. Zrobilem tak samo w 626 2.0FS przy licznikowych 240 (pewnie ze 100 wiecej) tyle ze z castrola 10W40 na pelnego syntetyka amsoila 5W40 i ubywa mniej oleju niz na "polsyntetyku", ktore to niby polsyntetyki sa mineralnymi tak naprawde.
Zostan przy tym co masz, ew zrob jak ja, nie w druga strone.
Czym gorszy olej tym gorsze smarowanie=szybsza smierc silnika.

Co do millersa, to bardzo dobra oliwa :)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez siemek55 » 14 gru 2013, 18:59

Pankuba napisał(a):
Robert Smolka napisał(a):FUCHS TITAN RACE PRO S 10W-50

Dziwię się, że nikt jeszcze nie napisał, że wybór takiego oleju do Premacy to mocno nietrafiony pomysł ...

może gościu upala w KJSach ?? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez witek » 15 gru 2013, 11:13

W maździnie MX-3 z trochę już wysłużonym k8 (ale nie zajechanym) Jeździłem na GM 10w40, nie zauważyłem nic złego w pracy silnika oprócz porannego hałasowania zaworów, teraz zmieniałem na Valvoline maxlife 10w40 i różnica taka że popychacze mniej hałasują przy odpaleniu i bierze go trochę mniej, ale czy coś więcej to się okaże przy kolejnej zmianie :)
Ostatnio edytowano 15 gru 2013, 11:21 przez witek, łącznie edytowano 1 raz
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki