Akumulatory

Postprzez GofNet » 30 paź 2005, 18:01

Może temat już poruszany na FORUM
Oj był... Ale pewnie nie chce się szukać ;)
W/g isntrukcji do Twojego karawanu jest określony na 12V/40Ah lub 12V/48Ah, choć ja bardziej namawiałbym Cię do zapoznania się z poniższym tematem:
<czytaj> Akumulator – jaka moc i pojemnosc do mx-3 1,6 SOHC
Zwłaszcza, jeśli często jeździsz w "trasy" (wystarczy 10-20km). Większy akumulator na trasie się ładnie doładuje i później jest gites. Natomiast jeśli jeździsz tylko po mieście, to 12V 50Ah będzie OK.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Mumin » 30 paź 2005, 18:18

Ja do tego silnika kupiłem właśnie 50Ah Centry z prądem rozruchu zdaje się 480.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez GofNet » 30 paź 2005, 18:23

Mumin napisał(a):50Ah Centry z prądem rozruchu zdaje się 480.
Ja mam CENTRA FUTURA 12V/50Ah/510A i jestem zadowolony. Jedną zimę bez najmniejszego problemu przeżył. Bardzo ważną rzecza jest właśnie prąd rozruchowy – im większa liczba, tym lepiej :).
Ostatnio edytowano 1 lis 2005, 23:27 przez GofNet, łącznie edytowano 1 raz
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Briareos » 1 lis 2005, 22:17

GofNet, jesteś pewien że chodzi o 510W a nie 510A? Nie żebym się czepiał, ale wklejasz to już któryś raz tak i potem ludziom się zacznie mylić :P
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez MiKo » 1 lis 2005, 23:34

GofNet napisał(a):]Ja mam CENTRA FUTURA 12V/50Ah/510A i jestem zadowolony.


Jak jest z jego bezobsługowością, faktycznie nie dolewa się wody ???
Ja mam Excide 40A, bezobsługowy wg DIN – taka bezobsługowość, że co rok muszę uzupełniać poziom, cieszę się, że przynajmniej producent nie utrudnił dostępu.
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez GofNet » 1 lis 2005, 23:38

Pewnie, że 510A. Błąd wkradł się przypadkiem w pierwszym poscie, a teraz go metodą kopiuj/wklej powieliłem, a nie wpisywałem (tak jest szybciej).
Briareos napisał(a):wklejasz to już któryś raz
Pierwszy raz błędnie napisałem w poscie, do którego u góry podałem link, zaś teraz drugi raz się nieświadomie pomyliłem, wklejając ów fragment. Więcej takich błędów nie popełniłem – oba już poprawiłem :P.

Reasumując: prąd rozruchowy podawany jest w [A] Amperach.
MiKo napisał(a):Jak jest z jego bezobsługowością
Ja do swojego wody nie dolewam – mam w pełni bezobsługowy akumulator.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Riki » 27 lis 2005, 14:29

Witam :)
Mam pytanie jaki akumulator (jakiej firmy) wybrac? Na co zwrocic uwage przy kupnie? Mam 2 w madzi zreszta jak chyba w kazdym dieslu ;) Sa juz stare (5lat) i nie pali na dotyk... trzeba troche zakrecic dopiero zapali...
Pozdrawiam ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Gieniu » 28 lis 2005, 02:02

czesc

A więc ja np mam 1 akku only – i też GD.

Nie ma co się zastanawiać – jeżeli instalację masz dobrą i nie grozi zwarcie albo upływ , czyli coś co może zniszczyć akumulator – polecam żelowy albo Bosch Silver.

Aaaaale jeżeli instalacja nie tego... to auchan i 74 Ah za 169 złotych.
Bo jak akumulator się rozładuje do zera albo zwara i płyty się pokrzywią to szkoda Boscha.


Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2004, 01:54
Posty: 68
Skąd: Legnica
Auto: teraż żadnego

Postprzez sołtys » 28 lis 2005, 07:56

polecam centra futura totalnie bezobsługowy (patrze tylko w okienko czy jest zielone) mam taki od dwóch lat i zero problemów do tego podwyższony prąd rozruchu a i cena rozsądna.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Grzyby » 28 lis 2005, 12:30

też polecam Centrę – ma generalnie większy prąd rozruchowy przy tej samej pojemności niż Bosch i jest minimalnie tańsza (i wg mnie lepsza)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Riki » 28 lis 2005, 14:34

Dzieki za pomoc ;) chyba zdecyduje sie na Centre Future. Musze kupic 2 aku po 45Amh... zawsze lepszy prad rozruchowy niz jedna 100Amh :P
pozdrawiam :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez SHY » 2 sty 2006, 19:21

Witam

Polecam akumulatorki firmy:

http://www.enersysreservepower.com

Poza licznymi zaletami:
– mala degradacja pojemnosci wzgledem temperatury (kilka procent w zakresie -60 do 80 stopni);
– mozliwosc ladowania w ujemnych akumulatorach (tak, tak – nie kazdy akumulator daje sie ladowac w temperaturach ujemnych pomimo, ze oddaje energie);
– szybkie ladowanie (czy 15 minut to dlugo?? ;) );
– potezny prad rozruchowy;
– duza pojemnosc dostepna (jest to parametr okreslajacy mozliwosc pobrania energi z akumulatora dla roznego obciazenia np. aku 10Ah obciazony 100A ma pojemnosc rzeczywista 1Ah a obciazony 10mA bedzie mial 20Ah);
– itp itd.

Maja niestety jedna jeszcze wieksza wade – sa jakies 10 razy drozsze od ogolnie stosowanych ;)

To tak jako ciekawostka no chyba, ze ktos sie wybiera na Syberie albo do Afryki.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez Marcin L » 3 sty 2006, 10:53

ja dołączam sie do zwolennikow centry – moj ojciec handluje akumulatorami roznych marek (polskich, bo tańsze od zachodnich) i na centrę ma najmniej reklamacji
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez Riki » 26 sty 2006, 16:14

Akumulator juz zakupiłem... jednak wybrałem TAB-a. Teraz mam 2x po 55Ah i prąd rozruchowy ma po 350 na aku... przy -20 pali na dotyk <jupi> Dałem 180zl na sztuke 2 lata gwarancji... jak na razie jestem zadowolony. Zobaczymy co bedzie dalej ;) Wybrałem TAB-a z polecenia i ze wzgledu na cene... Wujek ma w Opelku 4 lata i pali w zime <spoko> wiec moze u mnie tez wytrzymaja
Pozdrawiam
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez yetimar » 2 lut 2006, 01:57

Jakiej pojemności powinien być akumulator do 626 2.0 D ten co mam jest 71ah nie wiem jaki ma prąd rozruchowy i przez te mrozy mi padł jestem zmuszony jakiś kupić tylko jaki?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2005, 01:09
Posty: 52
Skąd: Ostrów Wlkp.
Auto: Mazda cx7 2.2d 2009 po liftingu.

Postprzez mayer » 2 lut 2006, 10:20

72 Ah w zupełności ci wystarczy .U mnie jest 72 Ah do rozruchu 6 garnkowego wolnossącego diesla 3,0 i całkowicie daje radę.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez zgrzes » 2 lut 2006, 20:44

Dobra a do mojego DiTD jaki ma byc akumulator???? – prąd rozruchu????
Musze sie chyba przygotowac psychicznie na zmianę. Ten który mi siedzi pod maską to jeszcze oryginał a nie ma na nim żadnych oznaczeń.
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez GofNet » 2 lut 2006, 20:52

Im większy prąd, tym lepiej. Pojemność raczej nie powinna przekraczać mocy alternatora. 75-95Ah powinno być OK.
<czytaj> CENTRA Futura 75Ah 760A – wymiary: 278/175/190 (długość/szerokość/wysokość) – Cena: 265zł.
<czytaj> CENTRA Futura 95Ah 900A – wymiary: 353/175/190 (długość/szerokość/wysokość) – Cena: 329zł.

CENTRA daje na swoje akumulatory 3 lata gwarancji!

Pozdrawiam
..::GofNet::..
Ostatnio edytowano 4 lut 2006, 18:13 przez GofNet, łącznie edytowano 1 raz
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez mayer » 3 lut 2006, 00:25

Gof – z pojemnością nie ma co przeginać bo alternator ci nie doładuje takiego smoka
72Ah w zupełności wystarcza do diesla 2,0-3,0.
Xandy w MB T-model oznacza zawsze kombi. Turbo w moim przypadku byłby oznaczony 300TDT
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez sołtys » 3 lut 2006, 07:02

mayer napisał(a):Gof – z pojemnością nie ma co przeginać bo alternator ci nie doładuje takiego smoka


jak masz bilans energetyczny prądu na plus to każdego smoka doładuje. Jak bilans energetyczny jest na minus to duży aku nic nie pomoże, jedynie okres między doładowaniami prostownikiem się skróci.

Jeżdziłem kiedyś ponad rok z aku blisko 100Ah w polonezie i nie doładowywałem ani razu :P

Kup sobie aku taki jak pisze w instrukcji ewentualnie 5-10Ah wiekszy. Uzyskasz zadowalający efekt w rozsądnej cenie.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki