Mazda6 GG L3 '07 2,3l 166KM Top Sport
Witam mam na imię Jarek.
Mazda 6 była moim wymarzonym samochodem od najmłodszych lat. Jako nastolatek, bardzo podobał mi się jej styl, wygląd, wyposażenie, klasa i unikalny wygląd w porównaniu z innymi samochodami. Wiele osób z mojej rodziny jeździ Mazdami więc musiałem (a raczej bardzo chciałem) być posiadaczem jednej z nich.
Mazda 323 C BA BP 1995r. 1.8 16V 114 KM była moim pierwszym własnym samochodem i byłem z niej bardzo zadowolony. Niestety była w dość słabym stanie blacharskim i rudzielec nie dawał za wygraną, więc po 2 latach służby została zamieniona na moją wymarzoną Mazdę 6.
Jednak znalezienie odpowiedniej M6 nie było łatwym zadaniem, ale długie poszukiwania zakończyły się sukcesem i teraz wiem, że to był strzał w dziesiątkę. Jedynym minusem jest niestety spore spalanie oleju, ale i do tego można się przyzwyczaić.
DANE TECHNICZNE:
Marka/Model: Mazda 6 Top Sport
Typ nadwozia: hatchback
Kolor nadwozia: Silver Contrail
Rok produkcji: 2007
Pierwsza rejestracja: 2008
Pojemność silnika: 2261 cm3
Skrzynia: Manualna
Data kupna: 02.08.2016r
Przebieg przy zakupie: 172 480 km
Kilka zdjęć po zakupie
WYPOSAŻENIE:
-6 poduszek powietrznych + kurtyny
-4 elektryczne szyby
-domykanie szyb z pilota
-centralny zamek
-immobiliser
-Lampy XENON
-spryskiwacze reflektorów
-czujnik deszczu i zmierzchu
-tempomat
-kierownica skórzana, wielofunkcyjna
-regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach
-wspomaganie kierownicy
-podłokietnik z przodu i z tyłu
-Fabryczne radio ze zmieniarką na 6 CD i nagłośnienie BOSE
-podgrzewane przednie siedzenia
-DSC, ABS z EBD, TCS
-2 x elektryczne i podgrzewane lusterka
-system ISOFIX
-komputer pokładowy
-dzielona tylna kanapa
-climatronic
Plany ulepszeń, napraw i prac Mazda 6:
-Najważniejszy mod ramki klubowe (zrobione)
-Kupić dywaniki na zimę (zrobione)
-Kupić komplet felg aluminiowych (zrobione)
-Kupić nowy komplet opon letnich(zrobione)
-Kupić nowy komplet opon zimowych(zrobione)
-Kupić pokrowiec na koło dojazdowe (zrobione)
-Kupić pokrowiec na samochód (zrobione)
-Kupić wideo-rejestrator (zrobione)
-Kupić zaślepki do profili zamkniętych
-Kupić zaślepki do relingów dachowych (zrobione)
-Nakrętki na wentyle z logiem Mazdy
-Odnowić alufelgi
-Odnowić lewarek (zrobione)
-Polerowanie lamp(zrobione)
-Polerowanie samochodu
-Pomalować hak na czarny mat (zrobione)
-Pomalować hamulce na czerwono (zrobione)
-Pomalować ramiona od wycieraczek na czarny mat
-przyciemnienie szyb
-Remont silnika
-Wyczyścić przepływomierz (zrobione)
-Wyczyścić przepustnice (zrobione)
-Wymienić filtr kabiny i klimy (zrobione)
-Wymienić filtr oleju (zrobione)
-Wymienić olej na Valvoline Synpower 5w40(zrobione)
-Wymienić tłumiki końcowe na nowe(zrobione)
-Wymienić żarówkę od podkręcania nawiewu
-Wymienić żarówki na ledy(zrobione)
-Wypłukać silnik LIQUI MOLY 2640 Engine Flush (zrobione)
-Zabezpieczyć nadkola (zrobione)
-Zabezpieczyć podwozie
-Zabezpieczyć profile zamknięte
-Zamocować gniazdo zapalniczki w bagażniku(zrobione)
-Zamocować gniazdo zapalniczki w schowku nad radiem(zrobione)
-Zamocować instalacje LPG Lovato (zrobione)
-Zamocować kamerę cofania (zrobione)
-Zamocować ledy w bagażniku (zrobione)
-Zamocować podświetlanie powitalne pod nogi(zrobione)
-Zamocować rozpórkę kielichów
-Zdjęcie listew z drzwi (zrobione)
-Zrobić światła A-spec tył (zrobione)
Jedna z pierwszych rzeczy które zrobiłem po zakupie to sprawdzenie stanu tylnych nadkoli i zabezpieczenie ich.
Przy okazji zabezpieczania nadkoli postanowiłem pomalować zaciski, bo rudzielec już się nimi interesował
I po
Z ciekawości wykręciłem przepustnice i przepływomierz, aby sprawdzić w jakim jest stanie i moim oczom ukazał się ten widok
i po wyczyszczeniu
Zdjęcia ze spota i montaż lamp typu A-spec
Mazda 6 była moim wymarzonym samochodem od najmłodszych lat. Jako nastolatek, bardzo podobał mi się jej styl, wygląd, wyposażenie, klasa i unikalny wygląd w porównaniu z innymi samochodami. Wiele osób z mojej rodziny jeździ Mazdami więc musiałem (a raczej bardzo chciałem) być posiadaczem jednej z nich.
Mazda 323 C BA BP 1995r. 1.8 16V 114 KM była moim pierwszym własnym samochodem i byłem z niej bardzo zadowolony. Niestety była w dość słabym stanie blacharskim i rudzielec nie dawał za wygraną, więc po 2 latach służby została zamieniona na moją wymarzoną Mazdę 6.
Jednak znalezienie odpowiedniej M6 nie było łatwym zadaniem, ale długie poszukiwania zakończyły się sukcesem i teraz wiem, że to był strzał w dziesiątkę. Jedynym minusem jest niestety spore spalanie oleju, ale i do tego można się przyzwyczaić.
DANE TECHNICZNE:
Marka/Model: Mazda 6 Top Sport
Typ nadwozia: hatchback
Kolor nadwozia: Silver Contrail
Rok produkcji: 2007
Pierwsza rejestracja: 2008
Pojemność silnika: 2261 cm3
Skrzynia: Manualna
Data kupna: 02.08.2016r
Przebieg przy zakupie: 172 480 km
Kilka zdjęć po zakupie
WYPOSAŻENIE:
-6 poduszek powietrznych + kurtyny
-4 elektryczne szyby
-domykanie szyb z pilota
-centralny zamek
-immobiliser
-Lampy XENON
-spryskiwacze reflektorów
-czujnik deszczu i zmierzchu
-tempomat
-kierownica skórzana, wielofunkcyjna
-regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach
-wspomaganie kierownicy
-podłokietnik z przodu i z tyłu
-Fabryczne radio ze zmieniarką na 6 CD i nagłośnienie BOSE
-podgrzewane przednie siedzenia
-DSC, ABS z EBD, TCS
-2 x elektryczne i podgrzewane lusterka
-system ISOFIX
-komputer pokładowy
-dzielona tylna kanapa
-climatronic
Plany ulepszeń, napraw i prac Mazda 6:
-Najważniejszy mod ramki klubowe (zrobione)
-Kupić dywaniki na zimę (zrobione)
-Kupić komplet felg aluminiowych (zrobione)
-Kupić nowy komplet opon letnich(zrobione)
-Kupić nowy komplet opon zimowych(zrobione)
-Kupić pokrowiec na koło dojazdowe (zrobione)
-Kupić pokrowiec na samochód (zrobione)
-Kupić wideo-rejestrator (zrobione)
-Kupić zaślepki do profili zamkniętych
-Kupić zaślepki do relingów dachowych (zrobione)
-Nakrętki na wentyle z logiem Mazdy
-Odnowić alufelgi
-Odnowić lewarek (zrobione)
-Polerowanie lamp(zrobione)
-Polerowanie samochodu
-Pomalować hak na czarny mat (zrobione)
-Pomalować hamulce na czerwono (zrobione)
-Pomalować ramiona od wycieraczek na czarny mat
-przyciemnienie szyb
-Remont silnika
-Wyczyścić przepływomierz (zrobione)
-Wyczyścić przepustnice (zrobione)
-Wymienić filtr kabiny i klimy (zrobione)
-Wymienić filtr oleju (zrobione)
-Wymienić olej na Valvoline Synpower 5w40(zrobione)
-Wymienić tłumiki końcowe na nowe(zrobione)
-Wymienić żarówkę od podkręcania nawiewu
-Wymienić żarówki na ledy(zrobione)
-Wypłukać silnik LIQUI MOLY 2640 Engine Flush (zrobione)
-Zabezpieczyć nadkola (zrobione)
-Zabezpieczyć podwozie
-Zabezpieczyć profile zamknięte
-Zamocować gniazdo zapalniczki w bagażniku(zrobione)
-Zamocować gniazdo zapalniczki w schowku nad radiem(zrobione)
-Zamocować instalacje LPG Lovato (zrobione)
-Zamocować kamerę cofania (zrobione)
-Zamocować ledy w bagażniku (zrobione)
-Zamocować podświetlanie powitalne pod nogi(zrobione)
-Zamocować rozpórkę kielichów
-Zdjęcie listew z drzwi (zrobione)
-Zrobić światła A-spec tył (zrobione)
Jedna z pierwszych rzeczy które zrobiłem po zakupie to sprawdzenie stanu tylnych nadkoli i zabezpieczenie ich.
Przy okazji zabezpieczania nadkoli postanowiłem pomalować zaciski, bo rudzielec już się nimi interesował
I po
Z ciekawości wykręciłem przepustnice i przepływomierz, aby sprawdzić w jakim jest stanie i moim oczom ukazał się ten widok
i po wyczyszczeniu
Zdjęcia ze spota i montaż lamp typu A-spec
Ostatnio edytowano 17 cze 2017, 10:43 przez jarek2123, łącznie edytowano 4 razy
- Od: 22 wrz 2016, 20:56
- Posty: 22
- Skąd: Kobyłka
- Auto: Mazda 6 GG 2.3
166KM/207 Nm
2007 rok hatchback
Średnie spalanie gazu w cyklu mieszanym to około 12l/100km, ale uważam że to i tak dobry wynik przy takim silniku i moim stylu jazdy a co do rudzielca to tak naprawdę zauważyłem tylko 2 nieduże i w miarę łatwe do usunięcia ogniska
Ostatnio edytowano 6 gru 2016, 16:35 przez jarek2123, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 22 wrz 2016, 20:56
- Posty: 22
- Skąd: Kobyłka
- Auto: Mazda 6 GG 2.3
166KM/207 Nm
2007 rok hatchback
Benzynki 11-12 pali po mieście, 50tyś mieszkańców. Chociaż niedawno się przesiadłem BMW E46 323 Ci i tam motor był bardziej ekonomiczny, bo na trasie przy 140km palił poniżej 8, w tym motorze jakoś tego nie widzę, by była szansa się w 8l zmieścić.
bdw. czym malowałeś zacisk, bo i u mnie też ruda sie tam panoszy, lecz zostawiłem to sobie na wiosnę
bdw. czym malowałeś zacisk, bo i u mnie też ruda sie tam panoszy, lecz zostawiłem to sobie na wiosnę
- Od: 17 lis 2016, 21:56
- Posty: 29
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 6 GG 2.3, 2007
już nie było kiedy w tym roku tego robić, konserwę całego podwozia zrobiłem, na szybko wymieniłem klocki i tarcze, ale na kosmetykę już czasu zabrakło.
bdw. hamulce masz w pakiecie sport od mpsa, czy serie ?
bdw. hamulce masz w pakiecie sport od mpsa, czy serie ?
- Od: 17 lis 2016, 21:56
- Posty: 29
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 6 GG 2.3, 2007
Tak, seryjnie mam w nim 18calowe koła, na których wyjechał od dilera. Dowiedziałem się o tym po tym jak wymieniłem tarcze i założyłem koło i spojrzałem na tabliczkę znamionową (tak w takiej kolejności ). Na 18tce mam do zacisku 2.5cm i 17nastka weszła, że tak powiem na styk. Jakoś przy kupnie zupełnie nie zwróciłem na to uwagi, nie wiem jakim cudem. Koszty dokładne co i jak nie mam jeszcze tego na papierze, bo czekam aż mi wyślą fakturę, lecz nie była to jakaś straszna różnica.
- Od: 17 lis 2016, 21:56
- Posty: 29
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 6 GG 2.3, 2007
Witam w dziale NM Powiedzenia w modzeniu Szerokości i bezawaryjności
Tylko MPS wychodził na 18 calowych felgach od dilera, chyba że ktoś sobie życzył. I to też nie jestem pewny czy taka opcja była możliwa. Trochę to dziwne, felgi 16'' też powinny Ci normalnie wejść, chyba że masz zaciski od MPSa.
Żadna różnica czy z Danii lub z Niemiec, jak blachy były zabezpieczone to przez jakiś czas będzie spokój od rudzielca U jarka nie zauważyłem, chyba że źle patrzyłemtomecki napisał(a):Co do rudzeilca, autko z Danii
Tylko MPS wychodził na 18 calowych felgach od dilera, chyba że ktoś sobie życzył. I to też nie jestem pewny czy taka opcja była możliwa. Trochę to dziwne, felgi 16'' też powinny Ci normalnie wejść, chyba że masz zaciski od MPSa.
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Lakier mam ciekawy biała perła i szyber dach, pomimo klimatyzacji w środku. Felga 18'
- Od: 17 lis 2016, 21:56
- Posty: 29
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 6 GG 2.3, 2007
Ano wiadomo że jak właściciel zadbał to i będzie ok Na pewno dużym plusem importu stamtąd jest łatwa weryfikacja przebiegu.
Co do spalania, tak właśnie sądziłem że tak to będzie się przedstawiać, i dlatego nie przesiadłem się z trójki (10l lpg średnio) patrząc dodatkowo na ceny paliw obecnie aczkolwiek silnik ładnie chodził i przynajmniej ja poczułem potem lekki niedobór mocy w BK.
Co do spalania, tak właśnie sądziłem że tak to będzie się przedstawiać, i dlatego nie przesiadłem się z trójki (10l lpg średnio) patrząc dodatkowo na ceny paliw obecnie aczkolwiek silnik ładnie chodził i przynajmniej ja poczułem potem lekki niedobór mocy w BK.
- Od: 9 lis 2015, 21:04
- Posty: 38
- Skąd: Opoczno/Łódź
- Auto: Mazda 3 Z6 '07
Danmazda napisał(a):Tylko MPS wychodził na 18 calowych felgach od dilera, chyba że ktoś sobie życzył. I to też nie jestem pewny czy taka opcja była możliwa.
Chyba że na EU bo poliftowe na usa szły w standardzie 18'' z piecykami V6
-
WisniaUs
tomecki napisał(a):Ładna Co do rudzeilca, autko z Danii, więc i klocki pewnie nawet lecą u nich na rudo...
Co za bzdura...
Oglądam auta z Danii bardzo często i te ładniejsze samochody maja w większości konkretne zabezpieczenie antykorozyjne i naklejke na szybie. Tam nie jest to jakieś nadzwyczajne.
ba, nawet ostatnio ogladałem podobny samochód do tego z 1 posta, co miał od razu po wyjeździe z fabryki, zaaplikowaną konkretna ochrone antykorozyjną, o czym swiadczy naklejka z nazwą wykonawcy (np Dinitrol) i rocznikiem 2008 na przedniej szybie.
Dziwne prawda? Fabrycznym wózkiem jechać na kompleksowe zabezpieczenie antykorozyjne, pozdejmować zderzaki, nadkola i rzeźbić w podwoziu. Polskie myślenie: "Ciekawe co na to gwarant?" Inna sprawa, że u nas ze świeczką szukac kogos kto dobrze wykonuje kompleksowe zabezpieczenia. Wiele osób woli samemu wiedzieć jak cos jest zabezpieczone, szczególnie przy bardzo kiepskiej opinii o blachach w Mazdzie.
- Od: 23 lut 2016, 13:50
- Posty: 795 (5/49)
- Skąd: Poznań
- Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG
Bierze jakieś 0,8 na 1000 km, wiec bańkę 5l cały czas mam w bagażniku a co do podwozia to było zabezpieczone jeszcze przed przyjazdem do polski i widać że było robione parę lat temu, więc na wiosnę będę chciał sprawdzić czy nic złego się pod nim nie dzieje.
- Od: 22 wrz 2016, 20:56
- Posty: 22
- Skąd: Kobyłka
- Auto: Mazda 6 GG 2.3
166KM/207 Nm
2007 rok hatchback
Na chwile obecna to nie stać mnie na remont, ale o tym myślałem. Na chwilę obecną to po prostu muszę często zaglądać pod maskę. I zastanawiam się ile oleju by przepalała po zrobionym remoncie, bo czytałem sobie trochę o tym i nie zawsze można uzyskać zadowalające efekty, albo po kilku tysiącach km spalanie oleju wraca do podobnego stanu co przed remontem.
- Od: 22 wrz 2016, 20:56
- Posty: 22
- Skąd: Kobyłka
- Auto: Mazda 6 GG 2.3
166KM/207 Nm
2007 rok hatchback
Zależy jak zrobiony remont i na jakich częściach. To oczywiście moje zdanie ale jazda takim autem w trasę 500+ km to już trochę loteria. Czy czasem oleju zostanie po takiej trasie czy nie. No chyba, że się robi obowiązkowe postoje co 200-300km i sprawdza poziom
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości