Strona 3 z 4

PostNapisane: 1 maja 2017, 12:29
przez mirfex69
darrecki napisał(a):Czy sedan czy HB w środku wygląda tak samo, jeździ pewnie też :)
Ja wziąłem Sedana, bo daje złudzenie większego auta. Jest też chyba pakowniejszy ale tylko z normalnymi rzeczami jak walizki czy cegły. Rower nie wejdzie (a do np. 2 się zmieści po złożeniu foteli). Ale właśnie tak chciałem, poprzednia 6 robiła za woła roboczego, pół Ikei przewiozła. Ten miał być autem rekreacyjnym :)

Rób czarne zaciski, do ciemnych kół będzie idealnie wg mnie. I jeszcze Eibach, aczkolwiek albo już u Ciebie jest albo przy ciemnych kołach tak się nie rzuca w oczy.

Dokladnie,sedan nie tylko daje zludzenie ale jest pakowniejszy.Teraz to wiem napewno po przesiadce na HB.Fajne w sedanie jest jeszcze jedno-to,ze to taka "mala" szostka :D
Ja wsiadlem teraz do HB bo sie poprostu nawinal,nie zalezalo mi na pakownosci.Lodowek nie planuje wozic ;)
Zaciski tak jak mowisz -zrobie ciemne.Preferuje duskretny ,nie rzucajacy sie w oczy kolor.A moze jakis grafit jak felgi by dobrze wygladal..Poki co mam wyczyszczone i tak bede podrowowal,nie pali sie.
Co do Eibach..nie mam pojecia kolego :) Nie badalem tematu..Jedno co wiem to ,ze nierownosci nawierzchni sa dosc odczuwalne za to na rownym asfalcie auto jest jak przyklejone a np.boczne podmuchy na autostradzie,ktore w BLce czulem dosc mocno teraz nie istnieja <ok>

Re: Mazda3 BM SH-VPTS '14 Sport Nav + Eibach

PostNapisane: 23 paź 2017, 19:36
przez mirfex69
Zajrzalem co tam u kolegi slychac ale ..zastoj widze :P
A,ze ostatni temat to zaciski byl-to zobacz jaki kolor mi Twoj ziomek (znaczy nie wiem czy dokladnie ziomek ale tez jezdzi po niewlasciwej stronie :P ) Mr_Bartek zaprojektowal :)

Re: Mazda3 BM SH-VPTS '14 Sport Nav + Eibach

PostNapisane: 24 paź 2017, 00:04
przez darrecki
Twój pojazd mam w obserwowanych, więc jestem na bieżąco :) Zaciski całkiem fajnie wyglądają, u mnie czarne jakby ich nie było. Pewnie coś skopiuje na wiosnę :)
Tutaj zastój, bo auto ma już 3 lata – zobojętnieniało mi i mnie częściej wkurza niż raduje. No i zimno, więc się nie chce...

PostNapisane: 4 gru 2017, 20:41
przez darrecki
No to mam już po gwarancji, więc małe podsumowanie.
3 lata gwarancji więc 3 serwisy za mną – standardowe wymiany płynów

Dodatkowo na gwarancji zgłosiłem:
– problemy z WiFi – wymienili tablet
– purchle pod uszczelką klapy bagażnika (sedan) – naprawione również na gwarancji.
– kilka drobiazgów, niestety TTTM

Teraz nierozwiązane problemy:
– Tej jesieni po każdym deszczu pojawia się chlupanie wody w okolicach słupka A
– Koła – drgania w okolicach 120kph.
– Hamulce – pokrzywiłem już 2 komplety tarcz (przebieg poniżej 50kkm). Postanowiłem wymienić piastę podejrzanego koła oraz włożyć hamulce z 6 – srednica i grubość + 2mm. Niewiele ale zawsze...
Tarcze Power Friction DS (polecane na sąsiednim forum), a klocki to Power Stop Z23 (również polecane na tym samym forum). Instalacja po nowym roku

INNE, AKTUALNE MODYFIKACJE:
– Remap made by DISITUNE:
Wykresik po ostatniej wizycie na hamowni (jakiś amerykański wynalazek)
IMG_20171125_134648.jpg

Jakoś średnio chce mi się wierzyć w te 220HP, ale seria dała 150, więc kto to wie.
Wynik może być "prawdziwy", bo miesiąc wcześniej rozbierałem i czyściłem dolot.
A tu kilka fotek z w/w operacji.
IMG_20171027_121354.jpg
Przepustnica

IMG_20171027_121401.jpg
Grzybek za przepustnicą. Tędy "wali" EGR

IMG_20171028_131104.jpg
Otwór w głowicy – w głębi zawór

IMG_20171028_130849.jpg
A tu to samo, tyle że już czyste


I to by było na tyle. O auto dbam, a to średnio mnie rozpieszcza.
Jeśli nie uda mi się usunąć problemu z kołami/hamulcami to na następną jesień auto idzie do żyda. I będzie to koniec 12 letniej przygody z Mazdą.

PostNapisane: 4 gru 2017, 20:49
przez KMBak
Chlupanie w słupku?! <glupek2>

To kto wie czy ruda szmata jej od środka nie wpierdziela... :(

PostNapisane: 4 gru 2017, 20:50
przez piotrekkk1985
A ile niutonow wyszlo? A ten nagar to jakis kosmos <oczy>
Ja zmienialem olej dwa razy czesciej od Ciebie. Ciekawe czy jest jakas roznica?
A program robiles bez hamowni?

Re: Mazda3 BM SH-VPTS '14 Sport Nav + Eibach

PostNapisane: 4 gru 2017, 21:01
przez Neonixos666
Ja jestem w szoku jak przez 50tyś może zawalić się kolektor i kanały dolotowe w głowicy aż strach pomyśleć co jest po 200tyś.

darrecki napisał(a):I to by było na tyle. O auto dbam, a to średnio mnie rozpieszcza.
Jeśli nie uda mi się usunąć problemu z kołami/hamulcami to na następną jesień auto idzie do żyda. I będzie to koniec 12 letniej przygody z Mazdą.


Nie dziwie się, mając takie auto powinieneś nie martwić się o nic tym bardziej że dbasz o auto :|

PostNapisane: 4 gru 2017, 22:01
przez darrecki
@KMBak, stawiam raczej na zatkany odpływ wody a nie rudą <glupek2>
@Piotrek, wychodzi lekko ponad 460Nm. Remap robiłem prawie 2 lata temu, ostatnio coś czułem że auto przestało jechać, a po czyszczeniu dolotu odżyło. No to pojechałem na hamownię... Wcześniej miałem tylko testy drogowe, bo DISI w PL a ja w UK :D. A to, że były 3 oficjalne serwisy to nie znaczy, że nie zmieniałem oleju we własnym zakresie. Od 2 lat auto jeździ na Dexeli 0w30 zmienianej co mniej niż 10kkm.
@Neonixos, ten nagar to nic! W Japonii jest jakiś serwis co prowadzi bloga – tam to dopiero mieli Meksyk z nagarem... Najpierw stawiałem na te silniki z padniętym wałkiem rozrządu, bo on potrafi turbinę uwalić, przez co leje olejem do dolotu. Ale potem mieli też te z dobrym... Cóż, ekologia kosztem klienta

PostNapisane: 4 gru 2017, 22:13
przez piotrekkk1985
Te 460Nm to sie juz musi ladnie odpychac :D
Ja u siebie olej dwa razy w roku zmieniam. Wiec wychodzi jakies 6-7tys mil wiec podobnie jak ty.
No nic ... trzeba bedzie jakis spot zorganizowac u Ciebie Darek wraz z czyszczeniem <czarodziej>
Ps. Ten przewod to tylko lampka czy tez kamerka?

PostNapisane: 4 gru 2017, 22:25
przez darrecki
piotrekkk1985 napisał(a):Te 460Nm to sie juz musi ladnie odpychac :D
Ps. Ten przewod to tylko lampka czy tez kamerka?


No jakieś 6.5s do setki z zepsutym startem :D Ktoś kumaty by pewnie poniżej 6 zszedł...
Lampka + kamera ale robiła tylko za lampkę – focus to tam nie istniał.

Re: Mazda3 BM SH-VPTS '14 Sport Nav + Eibach

PostNapisane: 6 gru 2017, 14:46
przez Norreca
darrecki napisał(a):
piotrekkk1985 napisał(a):Te 460Nm to sie juz musi ladnie odpychac :D
Ps. Ten przewod to tylko lampka czy tez kamerka?


No jakieś 6.5s do setki z zepsutym startem :D Ktoś kumaty by pewnie poniżej 6 zszedł...
Lampka + kamera ale robiła tylko za lampkę – focus to tam nie istniał.


czyli lepiej niż MPS :) ciekawe :P

PostNapisane: 15 mar 2018, 19:37
przez darrecki
Hamulce z 6 GJ założone, piasta zmieniona. Wszystko pasowało PnP.
Przy okazji z <dupa>czyłem ABS, prawdopodobnie czujnik podczas wymiany piasty dostał szczotką przy czyszczeniu tony rdzy wokoło. Chciałem gnoja wyjąć to się śruba ukręciła – normalnie kocham Mazdy. 4 lata i dopiero pierwsza śruba ukręcona <glupek2> Po tylu latach w GG to już miałem całą kolekcję...
Nie mam pojęcia jak tą resztę usunąć – rzeźba będzie niesamowita <płacze> Śruba "8" nie wystaje nic a nic

Tarcze ustawione na zegarze do 0.02 i 0.03 – lepiej się nie dało. Oby nie zaczęło znowu bić, bo żyd gwarantowany. A wtedy będzie już Niemiec, nawet już rozeznanie robiłem...

Zdjęcia miałem zrobić, a wyszło jak zwykle.
20180315_132341.jpg

PostNapisane: 15 mar 2018, 19:41
przez KMBak
Niby spoko, ale...
Ja się pytam po co tyle sobie pracy zadawać i gówniane hamulce zmieniać na gówniane? <glupek2>

Druga sprawa – po co tarcze nawiercane? Chyba, że dla wyglądu – to ok. Ale na tym zalety się kończą. Natomiast nacinanie będzie Ci bardziej klocki zjadać. <nie powiem>

Mam nadzieję, że chociaż piasty masz równe, bo niestety trafiają się takie krzywe, że koła trzeba na ucie wyważać.

PostNapisane: 15 mar 2018, 20:27
przez darrecki
Tańsze klocki, tańsze tarcze, wybór znacznie większy. Zaciski i tak się kwalifikowały do wymiany więc wziąłem tańsze i mam nadzieję trwalsze rozwiązanie.
Wziąłem zestaw Powerstop z Hameryki – próbowałem Zimmermann, ATE, wszystkie zabijałem podczas urlopu i przejazdu przez niemcy. W tym roku obrałem inny kierunek, więc może dłużej to przeżyje.

A że nacinane i nawiercane? Jeden grzyb, i tak się pewnie zaraz pokrzywią hahaha
Poza tym jak mam zmieniać klocki nawet co pół roku, to wolę to niż klocki/tarcze co rok...

PostNapisane: 25 mar 2018, 17:09
przez piotrekkk1985
KMBak napisał(a):Druga sprawa – po co tarcze nawiercane? Chyba, że dla wyglądu – to ok. Ale na tym zalety się kończą. Natomiast nacinanie będzie Ci bardziej klocki zjadać. <nie powiem>

A po co w sportowych samochodach montuja tarcze nawiercane? Dla wygladu? <lol>

PostNapisane: 25 mar 2018, 18:58
przez KMBak
piotrekkk1985 napisał(a):Dla wyglądu? <lol>


DOKŁADNIE! Dla wyglądu Kolego – tylko i wyłącznie.
Wszystkie super samochody, które są sprzedawane dla Klientów mają nawiercane tarcze właśnie dla wyglądu – w zasadzie nie ma to żadnego lepszego zastosowania. Stosują wysokiej jakości materiały, więc tarcza raczej nie strzeli. Raczej.

Wszystkie wyczynowe (wyścigowe i rajdowe) hamulce są najczęściej nacinane.
Obrazek
Obrazek
To gwarantuje maksymalną skuteczność (choć zużycie klocków jest ogromne, bo są bardziej "gryzione").
W Formule 1 (i jej podobnej) – najczęściej są gładkie.
Obrazek
Choć nacinane też się zdarzają.
Obrazek

Nawiercanych się praktycznie nie stosuje w sporcie, bo się nie nadają – są za delikatne – otwory są słabymi punktami takiej tarczy – natychmiast po przegrzaniu tarcza pęka wzdłuż nich.

Na ulice – jeśli są z najwyższej jakości materiałów są wystarczające.
A czasem też nie...

A jak już je weźmiesz na to tor...


Ja wiem, że to wygląda cool.
Obrazek

Ale to mniej, prawda?
Obrazek

Polecam troszkę się podszkolić. :) Bo szkoda kasy wydawać dla samego wyglądu.


Są wyjątki od tej reguły, ale sam popatrz.
Tak wygląda hamulec Ferrari 458 Italia dla Klienta:
Obrazek

A tak wygląda Italia GT3 na tor:
Obrazek

Myślisz, że jeśli otworki są tak super, że są zarezerwowane tylko do aut salonowych? <diabełek>

PostNapisane: 25 mar 2018, 19:41
przez darrecki
Oj czepiacie się tych otworków...
Niestety z otworkami czy bez przy 82mph nadal kierownicą telepie. No tragedia <płacze>
Męczyłem się tydzień z ABS'em, winna okazała się nowa piasta i uwalony czujnik magnetyczny. Auto totalnie durniało. Przekłamywało prędkość, nie widziało na którym biegu jedzie, cokolwiek związanego z hamulcami nie działało.
Tarcze ustawione na mniej niż 0.02mm, gdzie limit jest 0.05mm.
Wszystko nowe a kiera dalej nap...dała. Nóż załamać się idzie. Trzeba jechać na kolejne wyważanie. No jak ja mam lubić to auto...
Żyd się zbliża nieubłaganie, zmiana na Niemca wisi na włosku

PostNapisane: 25 mar 2018, 19:43
przez piotrekkk1985
Dalej mnie nie przekonales ze chodzi tylko o wyglad. A argument ze sie szybciej klocki zuzywaja to zaden argument. Kto bogatemu zabroni :) Ferrari 458 ma raczej ceramike z tego co widze. Ale to juz inna bajka. Pozatym jak sie kupuje tanie chinole to moga pewnie popekac.

Re: Mazda3 BM SH-VPTS '14 Sport Nav + Eibach

PostNapisane: 16 paź 2018, 21:56
przez wiciu32
Jak byś podsumował prawie 3 lata jazdy z remapem w tym silniku? Jaki przebieg zrobiłeś po chipie? Od jakiego zaczynając? Czy odbiło się to jakoś odczuwalnie na funkcjonowaniu DPFa?

PostNapisane: 16 paź 2018, 22:39
przez darrecki
O ja, ktoś odgrzał kotleta :)
Chipa robiłem gdy auto miało ok. 12-15 tys mil, teraz ma coś ponad 46 tys. DPF działa dokładnie tak samo jak wtedy, wyłączyłem też EGR w tamtym roku i interwały się nawet zwiększyły – średnio co jakieś 250km.
Nic się nie zepsuło, nic się nie urwało tylko przez większą moc krzywię tarcze – nawet te z tyłu <glupek2>. Tył przetoczony w PL na wakacjach, przód dał radę (zestaw z Mazdy 6).

Wg mnie to auto powinno tak jeździć od początku, te 150 koni to straszna nędza jest.