Witam mazdowicze! Miło mi Was przywitać, nazywam się Mateusz i jestem z Warszawy. Chciałbym poprosić o pomoc. Planuję zakupić Mazde 3 2013r sedan. Natomiast moim drugim planem jest delikatne dotknięcie go mechaniczną ręką w celu zwiększenia przyjemności z jazdy. Chodzi o wstawienie większego IC, downpipe i może hybrydowe turbo(?) no i zestrojenie. Znalazłem interesujący mnie (no i żonę...) model:
https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-3-s ... 0964c71b94
1. Może znacie ten samochód?
2. Jak znacie to może macie jakieś uwagi
3. co do oględzin, to proszę powiedzcie na co głównie zwrócić uwagę.
4. Czy w ogóle iść w kierunku motoru 2.2?
5. Czy w trakcie oględzin jest sens mierzyć takie rzeczy jak ciśnienie sprężania w silniku, czy jest to jakiś problem w tych samochodach
Pozdrawiam i szerokości
Mazda3 2.2 ON, 2013, (otomoto: 6050240374), 19.200 zł, Lublin.
Strona 1 z 1
1. Widziałeś, że to cena netto?
2. Widziałeś, że nie zaznaczyli opcji "bezwypadkowy"?
– widzieli ją wystawiając ogłoszenie (bo znajduje się obok opcji, które zaznaczyli), ale z jakiegoś powodu w nią kliknęli ... nie interesuje Cię dlaczego nie kliknęli w opcję "bezwypadkowy"?
3. Czy wiesz, że akcyza na samochody z silnikami powyżej 2.0 wynosi 18,6%?
– od takiego bezwypadkowego samochodu i gdyby wszystko było w 100% legalne to zapłacono by ok. 7000-9000zł akcyzy przy sprowadzaniu.
4. Zobacz po ile stoją 2014 roczniki w Niemczech (bo w DE ten samochód występował jako rocznik 2014 – po dacie pierwszej rejestracji):
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... =ASCENDING
5. Takie auto nie istnieje w polskiej bazie danych:
https://historiapojazdu.gov.pl/
2. Widziałeś, że nie zaznaczyli opcji "bezwypadkowy"?
– widzieli ją wystawiając ogłoszenie (bo znajduje się obok opcji, które zaznaczyli), ale z jakiegoś powodu w nią kliknęli ... nie interesuje Cię dlaczego nie kliknęli w opcję "bezwypadkowy"?
3. Czy wiesz, że akcyza na samochody z silnikami powyżej 2.0 wynosi 18,6%?
– od takiego bezwypadkowego samochodu i gdyby wszystko było w 100% legalne to zapłacono by ok. 7000-9000zł akcyzy przy sprowadzaniu.
4. Zobacz po ile stoją 2014 roczniki w Niemczech (bo w DE ten samochód występował jako rocznik 2014 – po dacie pierwszej rejestracji):
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... =ASCENDING
5. Takie auto nie istnieje w polskiej bazie danych:
https://historiapojazdu.gov.pl/
1. Widziałem, że netto. Za 40 brutto to byłaby pomyłka. Pytanie tylko czy netto też taką pomyłką nie jest
2. Dzięki, że zwróciłeś uwagę, faktycznie, musieli widzieć wystawiając ogłoszenie. Nie martwi mnie że był ,,bity", bo o tym można książkę napisać, pytanie jak bity... no i jak poskładany.
3. O akcyzie wiem, choć kiedy został sprowadzony, i na jakich warunkach – tego nie wiem. Są zwolnienia od akcyzy przecież, ale dowiem się dokładnie jak jutro wydzwonie i podpytam.
4. Też mnie zdziwił fakt, że tego samochodu nie ma, a polskie blachy są, ale może ktoś się pomylił w dacie pierwszej rejestracji. To też zweryfikuję jak zadzwonię. Cena tych mazd jak widzę na stronie, którą podałeś, jest zbliżona do tej, bo ty wychodzi 40+23% VAT czyli 49200. Na dziś to koło 11500 euro.
5. Jakieś uwagi odnośnie tego rodzaju silnika?
2. Dzięki, że zwróciłeś uwagę, faktycznie, musieli widzieć wystawiając ogłoszenie. Nie martwi mnie że był ,,bity", bo o tym można książkę napisać, pytanie jak bity... no i jak poskładany.
3. O akcyzie wiem, choć kiedy został sprowadzony, i na jakich warunkach – tego nie wiem. Są zwolnienia od akcyzy przecież, ale dowiem się dokładnie jak jutro wydzwonie i podpytam.
4. Też mnie zdziwił fakt, że tego samochodu nie ma, a polskie blachy są, ale może ktoś się pomylił w dacie pierwszej rejestracji. To też zweryfikuję jak zadzwonię. Cena tych mazd jak widzę na stronie, którą podałeś, jest zbliżona do tej, bo ty wychodzi 40+23% VAT czyli 49200. Na dziś to koło 11500 euro.
5. Jakieś uwagi odnośnie tego rodzaju silnika?
- Od: 30 paź 2018, 20:49
- Posty: 5
- Auto: Może Mazda 3 2.2 150 KM
Za 11500 brutto w Niemczech są takie od Turka, porządnej w tej wersji wyposażenia nie ma szans dostać. Ta była w Niemczech nie była długo, czemu ? do sprawdzenia.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6994 (209/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Cenna uwaga. Jak od Turka znaczy byla juz nie do sprzedania na rynku niemieckim. Widze ze masz doswiadczenie z tym modelem, jakies ,,miny" na ktore uwazac pod wzgledem silnika, elektroniki lub zawiasu? Zaraz bede dzwonic tam i podpytam o co chodzi z tym sprowadzeniem
- Od: 30 paź 2018, 20:49
- Posty: 5
- Auto: Może Mazda 3 2.2 150 KM
Ja nie mam z nią problemu ale przy tej ilości elektroniki, systemów co ona posiada wypadek czy nie jest dość a nawet bardzo ważne. Sporo napraw bez ASO może się nie obejść.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6994 (209/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Zaopatrz się w dobry miernik,a najlepiej umów sprawdzenie w konkurencyjnym aso które jest 2 ulice dalej.Poproś o porządne sprawdzenie lakieru i dokładne obejrzenie śrub świadczących o naprawie lub wymianie silnika.
Silnik i zawias moge sam sprawdzic, umowie tez na bank kontrole punktow bazowych podwozia i nadwozia – jak zona ma jezdzic tym to wole dmuchac na zimne. Chodzi mi głownie o typowe bolączki tego modelu i silnika.
A co do oferty wyzej, to dzwonilem – pan powiedzial ze byl sprowadzony do Polski po wypadku. Coż... to ze po wypadku to nie przeraza, pytanie jakim wypadku i czy naprawiony z głową. Jestem na etapie organizowana zdjęć powypadkowych i histori serwisowej (zarówno u nas jak i za zieloną granicą, Pan sprzedawca nie ma zdjec). Historie w Polsce ma dosyć przyzwoitą.
A co do oferty wyzej, to dzwonilem – pan powiedzial ze byl sprowadzony do Polski po wypadku. Coż... to ze po wypadku to nie przeraza, pytanie jakim wypadku i czy naprawiony z głową. Jestem na etapie organizowana zdjęć powypadkowych i histori serwisowej (zarówno u nas jak i za zieloną granicą, Pan sprzedawca nie ma zdjec). Historie w Polsce ma dosyć przyzwoitą.
- Od: 30 paź 2018, 20:49
- Posty: 5
- Auto: Może Mazda 3 2.2 150 KM
Auto zostało przywiezione od dealera z Niemiec pod koniec 2014 (po szkodzie) z przebiegiem ~6500 km.
Następnie, po naprawie, sprzedane do leasingu (transakcja poprzedzona ekspertyzą DEKRA).
Dzisiejszy właściciel (wcześniej użytkownik) pokonał nim ~140000 km przez nieco ponad 3 lata.
Sam również miał szkodę na tym pojeździe – taki lajf.
Silnik nie był naprawiany, turbo również. Ostatnio konieczna okazała się wymiana skrzyni biegów (na nową – w ramach ubezpieczenia kosztów napraw CG). Po za tym nie pamiętam żeby poza cyklicznymi serwisami było coś ponadstandardowego.
Oczywiście należy Mazdę dla własnej wiedzy i spokoju sprawdzić – najlepiej w innym warsztacie (moglibyśmy mało wiarygodnie wyglądać jako sprzedawca i sprawdzający zarazem).
Następnie, po naprawie, sprzedane do leasingu (transakcja poprzedzona ekspertyzą DEKRA).
Dzisiejszy właściciel (wcześniej użytkownik) pokonał nim ~140000 km przez nieco ponad 3 lata.
Sam również miał szkodę na tym pojeździe – taki lajf.
Silnik nie był naprawiany, turbo również. Ostatnio konieczna okazała się wymiana skrzyni biegów (na nową – w ramach ubezpieczenia kosztów napraw CG). Po za tym nie pamiętam żeby poza cyklicznymi serwisami było coś ponadstandardowego.
Oczywiście należy Mazdę dla własnej wiedzy i spokoju sprawdzić – najlepiej w innym warsztacie (moglibyśmy mało wiarygodnie wyglądać jako sprzedawca i sprawdzający zarazem).
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości